PDA

View Full Version : Verbetering sfeer kickboksgala's Nederland?



Pansier
27-10-2016, 16:45
Een jaar of 5-7 geleden toen ik aanwezig was bij mijn eerste kickboksgala's heb ik een totaal andere sfeer ervaren dan ik tegenwoordig op gala's ervaar. Het lijkt alsof alles toen stukken agressiever was. Waarin er bijvoorbeeld bij kinderen belachelijke dingen zoals ''sla hem kapot!'' geroepen werd.

Tegenwoordig lijkt de sfeer een stuk gemoedelijker. Meer sportiviteit, minder agressie. Ben ik de enige die dit ervaart?

Positief in ieder geval! :thup:

e-type
28-10-2016, 07:41
Lijkt me een goede ontwikkeling. 'k ben zelf gestopt met het bezoeken van gala's juist omdat er zo'n sfeer hing waar met ziektes werd gescholden en je amper een drankje kon halen omdat je dan wel eens voor iemand langs moest lopen die daar niet van gedient was.

faysal
29-10-2016, 03:38
komt omdat JULLIE, alleen maar kunnen klagen over het weer en over het feit of iemand na een ko een feestje viert of niet en of iemand netjes de ring in loopt of stoer opkomt enz enz.


kickboxen is een sport maar het blijft VECHTEN , stompen en trappen in het gezicht met als ultieme doel een ko scoren.

Pansier
29-10-2016, 12:47
komt omdat JULLIE, alleen maar kunnen klagen over het weer en over het feit of iemand na een ko een feestje viert of niet en of iemand netjes de ring in loopt of stoer opkomt enz enz.


kickboxen is een sport maar het blijft VECHTEN , stompen en trappen in het gezicht met als ultieme doel een ko scoren.



Bij de jeugd is het in mijn ogen niet normaal om agressieve uitspraken te maken, zoals ‘’sla hem kapot’’. Het is belangrijk dat iedere nieuweling(zo ver dit mogelijk is) een positieve ervaring krijgt in de ring.
Daarnaast blijft het ook een sport en zal sportiviteit voor mij altijd zeer hoog staan.

Bosnier91
29-10-2016, 13:58
Bij de jeugd is het in mijn ogen niet normaal om agressieve uitspraken te maken, zoals ‘’sla hem kapot’’. Het is belangrijk dat iedere nieuweling(zo ver dit mogelijk is) een positieve ervaring krijgt in de ring.
Daarnaast blijft het ook een sport en zal sportiviteit voor mij altijd zeer hoog staan.

Ook al heb je moreel gezien gewoon gelijk, klinkt het wat schijnheilig om zoiets te zeggen terwijl je het eigenlijk wel wilt. Iemand 'kapot' slaan klinkt dan wel heel fout, maar als je iemand gewoon een keihard pak slaag geeft dan doe je het eigenlijk wel. Maar ik ben het met je eens dat 'sla hem kapot' niet sportief klinkt, en vanuit de hoek/trainer klinkt dat ook niet professioneel!

Richelieu
31-10-2016, 14:48
Vind zelf eigenlijk dat de sfeer van voorheen zo goed als verdwenen is en dat een kwalijke ontwikkeling. Wat de topicstarter aanhaalt is meer een samenvatting van de verbetering van de sportiviteit. Dit is zeker bij de jeugd wel verbetert en dan met name bij de coaches, hoewel ik een tegenstander blijf van jeugdpartijen op “gala’s”. Wat ik zelf bedoelde met de sfeer is het gemis van de echte top partijen in Nederland. De tijd dat men vechters van het kaliber van Kraus, Souwer, en waarbij promotors zoals Gentleman echt een dozijn aan A-klasse toppers uit binnen- en buitenland haalde, is helaas voorbij. Dat waren zelf de evenementen waar ikzelf erg naar uit kon kijken en waarbij de sfeer in de zaal zelf niet te vergelijken is met de merendeel van de gala’s van nu.