PDA

View Full Version : Droompartijen: Saenchai VS Robin van Roosmalen



payap
05-11-2016, 10:27
Nu Robin van Roosmalen ook in de -65 kg klasse vecht, en ook gelijk al kampioen is geworden bij Glory, komt hij met zijn gewicht in de klasse waar Saenchai internationaal ook op vecht.

En een partij tussen Saenchai en Robin van Roosmalen is een partij die ik wel eens zou willen zien.

Saenchai is de beste vechter van deze eeuw en ondanks zijn 36 jaar lijkt hij nog maar weinig te hebben ingeleverd. Zijn eigenlijke gewicht waar hij op vecht is eigenlijk lichter en rond de 60 kg. Maar Internationaal komt hij ook op 65 kg in actie omdat het niveau van tegenstanders daar een stuk minder sterk is dan in hij in Thailand gewend is. Zou Saenchai op deze leeftijd en op dit gewicht Robin van Roosmalen kunnen verslaan?

Robin van Roosmalen is na vele grote triomfen nu ook naar de 65 kg klasse afgezakt met zijn gewicht en heeft hier gelijk de Glory titel gepakt. In de 70 kg heeft hij tegen Sittichai laten zien wat hij kan tegen een Thai. Nu vind ik Sittichai absolute wereldklasse maar nog geen Saenchai. Echter Sittichai is een stuk zwaarder en sterker dan Saenchai die een stuk lichter is en ook veel meer een techneut, sneller is en een geweldig gevechtsinzicht heeft. Hoe zou Robin van Roosmalen het doen op dit gewicht tegen Saenchai.

Punt is natuurlijk de regels. MuayThai regels wordt hem niet want dat is niet Robin van Roosmalen's ding. Glory regels is Saenchai te veel beroofd van zijn technieken. Zijn optreden in Glory die hij wel won vond ik ook niet echt je van het. Je hoorde constant BREAK. Rgels zouden tussen moeten hangen. Geen ellebogen en korte aktieve clinch met worpen en sweeps.