PDA

View Full Version : McGregor moet FW titel inleveren.



Pat82
27-11-2016, 07:40
Conor McGregor is no longer a two-division world champion. At least, according to the UFC.The Irishman, who also holds the UFC lightweight belt, has relinquished given up his featherweight title, the UFC announced Saturday night during the UFC Fight Night 101 broadcast.Although the UFC says McGregor has given up the featherweight belt voluntarily, sources told MMA Fighting's Ariel Helwani that McGregor never agreed to that decision. Regardless, the UFC has the right to strip the belt from McGregor.Jose Aldo, who won the interim title back at UFC 200 in July, defeating Frankie Edgar, will now take McGregor's belt and become the undisputed 145-pound champion.Additionally, it was announced that Anthony Pettis vs. Max Holloway will now serve as the main event of UFC 206, replacing the light heavyweight title fight between Daniel Cormier and Anthony Johnson. That championship bout was scrapped from the card after Cormier sustained an injury.Pettis and Holloway will now battle for the interim featherweight title in the main event of UFC 206, which takes place on Dec. 10 in Toronto, Canada.

goro
27-11-2016, 16:58
dus waarom juist?

Pat82
27-11-2016, 19:47
Zodat de UFC net kan doen alsof het main event van UFC206 enige waarde heeft (interim titelgevecht).

Kemal
27-11-2016, 19:58
De UFC had destijds gezegd dat als hij wellicht de lhw belt ook zou halen, hij 1 van de 2 zou moeten inleveren. Blijkbaar wordt het dus de vedergewicht riem.
Blijft het natuurlijk vreemd dat er eerst een interim gevecht komt, als er daarna toch geen partij tegen McGregor gevochten gaat worden, hij heeft immers de titel al afgestaan op dat moment. Geef dan gelijk de titel weg aan 1 van die 2 knakkers.

e-type
27-11-2016, 20:56
Blijft jammer dat McGregor nooit die FW belt heeft verdedigd... Terecht dat ie is afgenomen, maar de beslissing om Aldo dan maar champ te maken en dan alsnog een interim gevecht te houden is wel erg raar...Maar ja, dit is misschien de manier om Aldo in de UFC te houden.

Suplex
27-11-2016, 21:39
Hoe dan ook winst voor conor aldo en Holloway heeft hij al verslagen dus als een van hun de titel heeft zal die titel niks betekenen zolang ze niet nog een keer tegen mcgregor hebben gestaan.
mocht pettis Holloway en aldo verslaan betekend Pettis vs mcgregor weer een big money fight voor conor mocht hij het gewicht nog halen.
Zou mooi zijn als Pettis hem pakt.
Prina partij om te verkopen
Conor vs Pettis

S.B.
28-11-2016, 05:17
Leuk weetje is dat Mcgregor nog NOOIT een titel heeft verdedigd. Zou daar een reden voor zijn?

The Company
28-11-2016, 09:28
Terecht. Hij heeft weinig zin om zijn belt tegen Aldo te verdedigen en ergens snap ik het wel, beter dan een 14 seconden KO word het toch niet.

hakkelaar
28-11-2016, 09:34
Leuk weetje is dat Mcgregor nog NOOIT een titel heeft verdedigd. Zou daar een reden voor zijn?

Conor heeft zijn 2 Cage Warriors titels vlak achter elkaar behaald, en heeft daarna zijn debuur voor de UFC gemaakt. Dus logisch dat ie die niet heeft verdedigd. De UFC FW belt heeft ie niet verdedigt omdat de UFC met een paar money fights wilde cashen. En zijn LW titel heeft ie net. Dus waar wil je heen?

Bromios
28-11-2016, 10:25
Conor heeft zijn 2 Cage Warriors titels vlak achter elkaar behaald, en heeft daarna zijn debuur voor de UFC gemaakt. Dus logisch dat ie die niet heeft verdedigd. De UFC FW belt heeft ie niet verdedigt omdat de UFC met een paar money fights wilde cashen. En zijn LW titel heeft ie net. Dus waar wil je heen?

Dat ie zijn belt niet verdedigd heeft. En ik denk dat hij u voor woodley gaat en dus zijn lw belt ook niet gaat verdedigen.

Brainthief
28-11-2016, 11:28
Is toch mooi man. Het is alleen maar dat Diaz er 2x tussen door kwam. Dat was niet het plan.
Ik vind het argument "nooit titel verdedigen" een beetje overdreven. Stel je voor dat ie tegenover woodley komt te staan, is toch bizar en echt martial arts imho. Jammer voor andere contenders (Demian Maia vooral) maar dat zou dan ook wel ongekend zijn.

hakkelaar
28-11-2016, 11:28
Dat ie zijn belt niet verdedigd heeft. En ik denk dat hij u voor woodley gaat en dus zijn lw belt ook niet gaat verdedigen.Hij brengt het wel alsof er een bewuste reden achter zit, vandaar mijn vraag.

Suplex
28-11-2016, 11:50
Hij brengt het wel alsof er een bewuste reden achter zit, vandaar mijn vraag.

Heb je het nog niet gehoord dan?
Dat doet conor om een rematch met aldo en Holloway te ontwijken.
Ook durft conor niet tegen khabib of Ferguson te staan

kooivechter
28-11-2016, 11:57
Heb je het nog niet gehoord dan?
Dat doet conor om een rematch met aldo en Holloway te ontwijken.
Ook durft conor niet tegen khabib of Ferguson te staan

hahhaaha

Superstick
28-11-2016, 12:55
hahhaaha

Je kunt lachen, maar (het kamp) McGregor is natuurlijk heel slim in het uitzoeken van de tegenstanders over het algemeen. Alleen Diaz 2 was een hele linke, maar dat is goedgekomen.
Als je eenmaal de belt heb, kun je in die klasse niet meer omhoog. Al verdedig je de titel honderd keer, je blijft 'undisputed champion' (want undisputed ben je bij de UFC nogal gauw).
Ik denk ook dat Conor weer iets anders gaat doen. Dus of Welterweight of Boksen of misschien wel WWE, maar die gaat echt geen titel verdedigen. Dat is commercieel minder interessant en er is meer te verliezen. Slim? Jazeker. Laf? Wellicht een beetje.

Brainthief
28-11-2016, 13:00
Hoezo laf? Hij gaat iig steeds tegen grotere gasten....

Superstick
28-11-2016, 13:06
Hoezo laf? Hij gaat iig steeds tegen grotere gasten....

Oke, misschien is laf niet helemaal het goede woord. Maar hij kiest graag voor partijen waar veel valt te winnen en weinig te verliezen. Behalve misschien Diaz 2, hoewel hij daar bij verlies had kunnen zeggen 'Diaz is gewoon te groot'. En ik zou precies hetzelfde doen hoor, voor mij heeft hij groot gelijk. Ik vind alleen dat de UFC hem had moeten verplichten zijn Featherweight belt te verdedigen en hem ook moeten verplichten zijn Lightweight belt te verdedigen (tegen Khabib of Ferguson dan waarschijnliijk).

Natuurlijk is het te prijzen dat Conor die switch in gewichtsklasse durft te maken. Maar het wordt hem ook wel makkelijk gemaakt, als hij overal meteen voor de titel mag vechten.

hakkelaar
28-11-2016, 13:25
Oke, misschien is laf niet helemaal het goede woord. Maar hij kiest graag voor partijen waar veel valt te winnen en weinig te verliezen. Behalve misschien Diaz 2, hoewel hij daar bij verlies had kunnen zeggen 'Diaz is gewoon te groot'. En ik zou precies hetzelfde doen hoor, voor mij heeft hij groot gelijk. Ik vind alleen dat de UFC hem had moeten verplichten zijn Featherweight belt te verdedigen en hem ook moeten verplichten zijn Lightweight belt te verdedigen (tegen Khabib of Ferguson dan waarschijnliijk).

Natuurlijk is het te prijzen dat Conor die switch in gewichtsklasse durft te maken. Maar het wordt hem ook wel makkelijk gemaakt, als hij overal meteen voor de titel mag vechten.

Tja, als je kijkt naar het gemak waarmee hij die "makkelijk verkregen titelgevechten" won, dan is dat misschien wel een beetje terecht. En wat is makkelijk. Hij heeft 6 partijen gevochten (5 (t)ko's) in de 145 divisie waarvan 1 interim titelgevecht, voordat hij tegen Aldo vocht. Dan kun je niet spreken van een makkelijk verkregen titelgevecht. En wat betreft het kiezen van makkelijke tegenstanders...Noem ze eens. Diaz? RDA? Alvarez? Hij wil steeds tegen de beste, en dat is de titelhouder. Waarvan de meeste "kenners" hem tegen Alvarez geen kans gaven.

S.B.
28-11-2016, 16:24
Ik bedoel er niks mee hoor, vind het alleen grappig om te zien dat een man van zijn kaliber belts binnen harkt alsof het niks is en ze dan niet verdedigt.

Minotauro
28-11-2016, 17:39
Hij heeft zijn kans gehad om twee belts te pakken. Nu vijf maanden met verlof en twee divisies waar challengers klaar staan voor een shot. Logisch toch dat de UFC dit doet? Enige wat ik niet snap is dat Aldo champ wordt gemaakt. Beter was het geweest als Aldo vs Holloway voor een vacant title hadden gevochten zoals in het boksen bijvoorbeeld.

train2grow
28-11-2016, 18:48
Hij heeft zijn kans gehad om twee belts te pakken. Nu vijf maanden met verlof en twee divisies waar challengers klaar staan voor een shot. Logisch toch dat de UFC dit doet? Enige wat ik niet snap is dat Aldo champ wordt gemaakt. Beter was het geweest als Aldo vs Holloway voor een vacant title hadden gevochten zoals in het boksen bijvoorbeeld.

Zou eerder winner van Holloway Vs Pettis voor de belt tegen aldo plaatsen...
Iemand die na 14 sec de belt cadeau doen.. wat een lachertje

e-type
28-11-2016, 18:58
Zou eerder winner van Holloway Vs Pettis voor de belt tegen aldo plaatsen...
Iemand die na 14 sec de belt cadeau doen.. wat een lachertje


'k denk echt dat Aldo anders de UFC de rug had toegekeerd. Het wordt uiteindelijk toch wel Holloway/Pettis vs Aldo.

Bromios
28-11-2016, 19:25
Zou eerder winner van Holloway Vs Pettis voor de belt tegen aldo plaatsen...
Iemand die na 14 sec de belt cadeau doen.. wat een lachertje

ach, je hebt ook kampioenen die buiten hun eigen gewichtsklasse een partij aanpakken. Dik verliezen; een directe rematch krijgen; die weer verliezen maar van de jury de winst krijgen. En een directe titelshot krijgen in weer een andere gewichtsklasse.

Dan is de titel teruggeven aan de man die 9 jaar die klasse domineert en 1 foutje maakt nog niet zo slecht bedacht van de UFC.

Suplex
28-11-2016, 19:37
ach, je hebt ook kampioenen die buiten hun eigen gewichtsklasse een partij aanpakken. Dik verliezen; een directe rematch krijgen; die weer verliezen maar van de jury de winst krijgen. En een directe titelshot krijgen in weer een andere gewichtsklasse.

Dan is de titel teruggeven aan de man die 9 jaar die klasse domineert en 1 foutje maakt nog niet zo slecht bedacht van de UFC.

Ja idd brompotje die mcgregor kan er helemaal nix van een win kado gekregen en heel veel geluk gehad dat aldo een foutje maakte.
En alvares liep ook per ongeluk 3x op een linkse wat een geluk heeft die mcgregor toch dat al die tegenstanders fouten maken.

Masri
28-11-2016, 21:00
Hij gaat iig steeds tegen grotere gasten....

Om hem laf te noemen gaat natuurlijk nergens over, maar jouw bewering klopt ook niet echt.

Bromios
28-11-2016, 21:16
Ja idd brompotje die mcgregor kan er helemaal nix van een win kado gekregen en heel veel geluk gehad dat aldo een foutje maakte.
En alvares liep ook per ongeluk 3x op een linkse wat een geluk heeft die mcgregor toch dat al die tegenstanders fouten maken.

McGregor maakte toch ook een foutje tegen Diaz? Oh nee. Diaz stond met 290LBs tegen een 145Lbs McGregor. Boehoe. Maar dat is het punt niet. Het gaat tegenwoordig niet meer over verdiende titleshots. Er zijn alleen nog maar moneyfights. En dat is eeuwig zonde. Daar maak je de sport mee kapot. Is leuk voor nummer 5 tot 10.

Die wedstrijd tegen Diaz was een foutje van de UFC. Die had er nooit mogen komen. Aldo had een rematch moeten krijgen of McGregor had zijn titel moeten verdedigen op 145. Daarna had hij zijn titel in kunnen leveren en een move kunnen maken. Dan was Diaz als nummer 5 een prima tegenstander geweest op 155. En had McGregor op basis van zijn loss onderaan kunnen starten in de 155.

Nee, hij krijgt eerst een rematch die hij wel/niet wint en als beloning een title shot (die voert hij prima uit, dat ontken ik niet). Dat slaat toch werkelijk helemaal nergens op ? Sterker nog; als de jury de 2e ook aan Diaz had gegeven had McGregor nog steeds een title shot gehad.

Ik vind het allemaal volslagen idioot.

Brainthief
29-11-2016, 07:50
Nou Conor heeft wel wat extra krediet opgebouwd bij UFC. RDA valt uit en hij gaat toch gewoon vechten tegen een nieuwe tegenstander. En niet voor het eerst dat hij dat doet.

Bromios
29-11-2016, 09:04
Op zich is het logisch dat McGregor krediet krijgt want hij is een moneymaker. Maar het zet kwaad bloed bij een heleboel anderen. En dat is gewoon niet slim van de UFC. Ze kunnen hem best uitmelken zonder het zo opzichtig gaat. Hebben ze bij Ronda ook gedaan. Ging prima. Als het goed is is geen een atleet groter dan de organisatie.

Je kunt de rest rustig negeren maar die zijn het langzamerhand wel zat en dan gaan ze massaal lopen. Nu lijkt de UFC de baas maar dat kan heel snel veranderen.

Brainthief
29-11-2016, 10:03
Nouja, UFC is er niet voor de vechters. Zoals je baas er ook niet voor jou is als het puntje bij paaltje komt.
UFC is zeker een bully qua werkgever. Maar Conor heeft ze idd bij de ballen. Don't bite the hand that feeds...(werkt ondertussen 2 kanten op tussen Conor en UFC)

Is het eerlijk voor de andere vechters, wellicht niet maar daarentegen is het ook ongekend wat die Conor doet. Hij blaast hoog van de toren en kan keihard vallen maar hij neemt toch de risico's. Met name doordat hij zo'n grote bek heeft. (Tenenkrommend hoe andere vechters dat proberen te kopiëren.)

Omhoog gaan voor superfights doen er heel weinig, GSP deed het niet, Silva deed het niet Jon Jones niet en Ronda ontweek Cyborg ook.

Bromios
29-11-2016, 10:53
Snap ik maar de UFC heeft die vechters wel nodig. Zonder Roda, Go-ahead en Willem 2 geen eredivisie zal ik maar zeggen.

Als Bellator iets slimmer werkt en ipv losse vechters meer op sterke divisies inkoopt dan kunnen ze ver gaan komen. Op dit moment wil de hele 145 divisie wel overstappen. Van Nokia en Blackberry dacht ook iedereen dat ze zo groot waren dat niemand wat in te brengen had en dat ze niet kapot konden. Je kunt snel groeien tegenwoordig maar ook diep vallen.

En vechters hebben een korte levensduur dus je moet verder kijken dan die ene.

blade
30-11-2016, 08:04
McGregor maakte toch ook een foutje tegen Diaz? Oh nee. Diaz stond met 290LBs tegen een 145Lbs McGregor. Boehoe. Maar dat is het punt niet. Het gaat tegenwoordig niet meer over verdiende titleshots. Er zijn alleen nog maar moneyfights. En dat is eeuwig zonde. Daar maak je de sport mee kapot. Is leuk voor nummer 5 tot 10.

Die wedstrijd tegen Diaz was een foutje van de UFC. Die had er nooit mogen komen. Aldo had een rematch moeten krijgen of McGregor had zijn titel moeten verdedigen op 145. Daarna had hij zijn titel in kunnen leveren en een move kunnen maken. Dan was Diaz als nummer 5 een prima tegenstander geweest op 155. En had McGregor op basis van zijn loss onderaan kunnen starten in de 155.

Nee, hij krijgt eerst een rematch die hij wel/niet wint en als beloning een title shot (die voert hij prima uit, dat ontken ik niet). Dat slaat toch werkelijk helemaal nergens op ? Sterker nog; als de jury de 2e ook aan Diaz had gegeven had McGregor nog steeds een title shot gehad.

Ik vind het allemaal volslagen idioot.

zo is dat:thup:

kendamac
30-11-2016, 08:29
Alles was uitgestippelt hij moest de twee titels winnen zodat de Fertitas nog ff flink konden cashen voordat de UFC verkocht werd. Dat ze daar mee tegen hun eigen principes in gaan kon hun niks schelen want ze wilden cashen en de boel verkopen.
Conor kreeg al na Dennis Siver nr.5 al een titleshot. Geen top 4 nee gelijk naar de titel.
Silva En MM moesten van Dana eerst hun hele divisie uitroeien ook maar te mogen denken aan een hogere gewichtsklasse en moesten zich daar ook maat eerst bewijzen voordat ze voor de titel mogen vechten.
Niet voor Conor. Hij mocht nadat hij van de nr.5 van de lightweigh divisie had verloren en daarna discutabel had gewonnen gelijk voor de titel.
Wat op zich al raar is als je een titel in een andere klasse moet verdedigen.
De titels zijn hem voor een groot deel gegeven alleen om te kunnen cashen. Het was voor hem toch al bijna niet meer mogelijk om zonder iv op 145
te vechten dus hebben ze hem die titel net zo lang laten houden tot hij de 2e kreeg. En nu hij die heeft hebben ze hun doel bereikt en kan hij er een teruggeven. All part of the plan.

tarantula
30-11-2016, 10:42
In de 145 heeft hij zijn belt eerlijk verdient, hij sloeg porier siver ko, daarna mendes als interim de rest kwamen allemaal terug van een verlies van aldo dus opgesomd marcus brimage diego brandao holloway porier siver mendes en aldo binnen 13 seconden.

Suplex
30-11-2016, 10:42
Alles was uitgestippelt hij moest de twee titels winnen zodat de Fertitas nog ff flink konden cashen voordat de UFC verkocht werd. Dat ze daar mee tegen hun eigen principes in gaan kon hun niks schelen want ze wilden cashen en de boel verkopen.
Conor kreeg al na Dennis Siver nr.5 al een titleshot. Geen top 4 nee gelijk naar de titel.
Silva En MM moesten van Dana eerst hun hele divisie uitroeien ook maar te mogen denken aan een hogere gewichtsklasse en moesten zich daar ook maat eerst bewijzen voordat ze voor de titel mogen vechten.
Niet voor Conor. Hij mocht nadat hij van de nr.5 van de lightweigh divisie had verloren en daarna discutabel had gewonnen gelijk voor de titel.
Wat op zich al raar is als je een titel in een andere klasse moet verdedigen.
De titels zijn hem voor een groot deel gegeven alleen om te kunnen cashen. Het was voor hem toch al bijna niet meer mogelijk om zonder iv op 145
te vechten dus hebben ze hem die titel net zo lang laten houden tot hij de 2e kreeg. En nu hij die heeft hebben ze hun doel bereikt en kan hij er een teruggeven. All part of the plan.

Wat een rotzakken bij de UFC!
Kan echt niet , boycotten die handel en snel!
Dat ze gewoon die titels aan hem geven zonder dat hij er iets voor gedaan heb hoe durven ze.

O toch niet hij versloeg aldo in 13 sec en alvares zag er uit als een amateur.

Lionheart
30-11-2016, 11:47
Laat Mcgregor nu maar tegen Woodley staan.
Zoals Mcgregor zn coach zegt : het lengte verschil is niet groot tussen de 2 dus het zou geen probleem moeten zijn een partij tegen Woodley.

Ik zeg ; bring it on!! Hoop dat Woodley hem er keihard uitslaat dan.

ruud
30-11-2016, 11:52
Jammer dat ie zn fw-belt kwijt is, ik had hem graag nog wel een keer tegen Aldo willen zien maar ik snap heel goed dat McGregor daar zelf weinig mee te winnen heeft, integendeel. Dus vanuit zijn oogpunt bekeken is het zo erg allemaal niet.
Hopelijk gaat hij in de lw-divisie nog wel een aantal potjes knokken, oa tegen Khabib en Ferguson en nog een laatste keer tegen Nate voordat ie zijn zinnen zet op de divisie daarboven of op iets buiten de UFC (boksen).

ruud
30-11-2016, 11:57
Laat Mcgregor nu maar tegen Woodley staan.
Zoals Mcgregor zn coach zegt : het lengte verschil is niet groot tussen de 2 dus het zou geen probleem moeten zijn een partij tegen Woodley.

Ik zeg ; bring it on!! Hoop dat Woodley hem er keihard uitslaat dan.

Ik hoop dat Woodley zegt dat eerst Lawler een rematch verdient, dan Wonderboy en dat McGregor achteraan in de rij kan aansluiten en eerst zijn eigen belt maar een keer gaat verdedigen voordat hij naar de lhw-divisie komt. Woodley heeft op sportief gebied weinig te winnen tegen McGregor, dus voor Woodley is het alleen vanuit financieel oogpunt een interessante pot. Daarom zal die partij er toch wel snel komen :-(.

mario the count
30-11-2016, 21:28
Ik denk niet dat Woodley veel te zeggen heeft.

e-type
01-12-2016, 19:41
Sterker nog, Woodley geeft al aan dat ie McGregor graag in de octagon ziet tijdens UFC 209.

Bromios
01-12-2016, 19:53
Sterker nog, Woodley geeft al aan dat ie McGregor graag in de octagon ziet tijdens UFC 209.
Natuurlijk. Payday voor Woodley.
Toch jammer dat UFC 209 niet in Stockton is.

Maar ik hoop wel dat beide Diaz brothers op de kaart staan.

Suplex
01-12-2016, 20:27
Sterker nog, Woodley geeft al aan dat ie McGregor graag in de octagon ziet tijdens UFC 209.

Is te gek als hij een TS krijgt tegen woodley. Niet verdient
Wel weer een partij die over heel de wereld gehyped kan worden dus kassa voor de ufc en mcg.
Woodley zal ook niet klagen achteraf.

Zie hem toch liever tegen khabib of Ferguson

Bromios
01-12-2016, 21:50
Is te gek als hij een TS krijgt tegen woodley. Niet verdientWel weer een partij die over heel de wereld gehyped kan worden dus kassa voor de ufc en mcg.Woodley zal ook niet klagen achteraf.Zie hem toch liever tegen khabib of FergusonKhabib zou mooi zijn. Klassieke striker vs grappler match. Zien we er te weinig van de laatste tijd. Beiden afkomstig van een zeer dominante win.

Suplex
02-12-2016, 12:02
Khabib zou mooi zijn. Klassieke striker vs grappler match. Zien we er te weinig van de laatste tijd. Beiden afkomstig van een zeer dominante win.

Wil hem ook het liefste tegen khabib zien al vind ik dat Ferguson de TS verdient heeft (meer dan khabib).

Ik achte de kans op een partij tegen khabib vrij groot aangezien dit goed te hypen is.
Zoals je zegt de klassieke grappler vs striker match.
Mcg trekt zijn kijkers toch wel.
Khabib is 24-0 onverslagen daarbij zal er een groot publiek zijn uit Rusland dat de partij zal volgen dus denk dat.
Khabib vs mcg een big money fight kan worden.
Is iig beter te verkopen dan vs Ferguson.
Nate is ook nog een optie.
Maar dat zie ik niet gebeuren nu ,dat is toch wel een big money fight met of zonder titel.

Bromios
02-12-2016, 17:07
Wil hem ook het liefste tegen khabib zien al vind ik dat Ferguson de TS verdient heeft (meer dan khabib).Ik achte de kans op een partij tegen khabib vrij groot aangezien dit goed te hypen is.Zoals je zegt de klassieke grappler vs striker match.Mcg trekt zijn kijkers toch wel.Khabib is 24-0 onverslagen daarbij zal er een groot publiek zijn uit Rusland dat de partij zal volgen dus denk dat.Khabib vs mcg een big money fight kan worden.Is iig beter te verkopen dan vs Ferguson. Nate is ook nog een optie.Maar dat zie ik niet gebeuren nu ,dat is toch wel een big money fight met of zonder titel.Misschien eerst Khabib-Ferguson voor een challlenger ? McGregor wilde toch eerst rust. En dan is er geen discussie meer mogelijk.