PDA

View Full Version : Bonjasky vs Saki



lukashenko
15-12-2016, 22:31
Er gaan veel geruchten rond dat Remy Bonjasky weer zijn handschoenen aan gaat trekken
.En tegen niemand minder dan Gohkan Saki..
Kan iemand dit verder bevestigen ??..wat denken jullie van deze party...persoonlijk zie ik saki liever de light-heavyweight divisie veroveren
.ik denk dat niemand op 95 kilo kan winnen van saki .
de verlies partyen van saki waren altijd tegen grote elite zwaargewichten .aerts - verhoeven - bonjasky - badr - overeem
tuurlijk word het een mooie pot . en natuurlijk maakt Saki een goede kans . en tuurlijk wil ik deze party zien ..maar ik denk dat Bonjasky deze gaat winnen .. ( als de geruchten molen waar is )

FREE MURRAY
15-12-2016, 23:28
Rémy heeft de uitdaging van Saki geaccepteerd via zijn Instagram account.

https://instagram.com/p/BOCozN4DB2O/

Night-Rider
16-12-2016, 01:39
Nou nu afwachten of Glory deze partij financieel überhaupt interessant vindt. Ik denk dat beiden vechters voor de hoofdprijs tegenover willen staan. Weet alleen niet of Glory dat ook wilt betalen.

Night-Rider
16-12-2016, 02:20
Maar nog iets aanvullends....

Zit er serieus iemand op deze partij te wachten? Dit lijkt me echt een domper van een partij.

FREE MURRAY
16-12-2016, 02:49
Ik kijk liever naar Saki vs Bonjasky dan dat ik naar de rest van de Glory vechters kijk. En zij verwachten ook geen Badr vs Rico geldsommen dat lijkt me logisch. Ik vraag me wel af of Bonjasky wel gemotiveerd is. Ik heb bij hem meer het idee dat zn geld op is. Hij wilt opeens wel heel graag terwijl hij voorheen Badr negeerde voor een rematch. Nu bied hij zichzelf aan.

blackadder
16-12-2016, 06:14
Ze hebben allebei aardig wat ringroest. De een meer dan de andere. Maar ben wel benieuwd.

Kemal
16-12-2016, 08:56
1 voordeel is wel dat Saki nog steeds onder contract staat van glory.

mrtweakbox
16-12-2016, 11:47
Alsjeblieft man, zo doorzichtig al die oude namen die nu ook nog een snelle payday willen. Van mij hoeft het in ieder geval echt niet.

#teamBADGUY
16-12-2016, 11:49
Ik zie remy, gokan, spong,badr tegen wie dan ook veeel liever vechten dan Rico of de rest van de Glory vechters.

Misschien moeten ze corbet ook weer erin gooien. Of zat die nog/al onder contract?

e-type
16-12-2016, 12:30
Nou nu afwachten of Glory deze partij financieel überhaupt interessant vindt. Ik denk dat beiden vechters voor de hoofdprijs tegenover willen staan. Weet alleen niet of Glory dat ook wilt betalen.Hangt er vanaf wat hun hoofdprijs is. Als ze denken aan Badr/Verhoeven geld zijn ze gek als een deur.

largo0
16-12-2016, 13:24
Niemand zit te wachten op Bonjasky. Die kan het helaas niet meer opbrengen.

Ik zie liever Saki vs Vakhitov.

Guytje
16-12-2016, 16:28
Als Saki op de affiche staat vul je ook wel een zaaltje denk ik. Zeker na zo'n lange afwezigheid. Glory zit toch in die 4-mans tornooien dus waarom geen Saki, Verhoeven, Badr, Bonjasky verhaal? Vol zaaltje verzekerd volgens mij.

Guytje
16-12-2016, 16:35
Als Saki op de affiche staat vul je ook wel een zaaltje denk ik. Zeker na zo'n lange afwezigheid. Glory zit toch in die 4-mans tornooien dus waarom geen Saki, Verhoeven, Badr, Bonjasky verhaal? Vol zaaltje verzekerd volgens mij.

Night-Rider
16-12-2016, 16:40
Als Saki op de affiche staat vul je ook wel een zaaltje denk ik. Zeker na zo'n lange afwezigheid. Glory zit toch in die 4-mans tornooien dus waarom geen Saki, Verhoeven, Badr, Bonjasky verhaal? Vol zaaltje verzekerd volgens mij.

Nou omdat ten eerste Rico al de kampioen is bij Glory. Waarom zou hij nog een 4-mans toernooi moeten vechten?

Een 4-mans toernooi bij Glory is een contender toernooi. De winnaar vecht tegen de kampioen.

Ik zou Saki tegen Adegbuyi of Jamal ben S. neerzetten en Rico tegen Londt, die heeft het eerste recht vind ik. Al vocht hij nog zo belabberd. Winnaar tussen Saki en Adegbuyi of Jamal tegen de kampioen laten vechten.

Bromios
16-12-2016, 16:51
Jamal is toch contender nu ? Dus die tegen Rico.

Dan 4 mans toernooi op dezelfde avond Saki, Londt, Bonjansky en nog eentje (lazaar ?)
Dan hebben ze eindelijk eens een toernooi waar mensen naar willen kijken.

Op zich kan de champ wel meedoen aan een toernooi. Was bij K1 ook altijd. Die was alleen automatisch geplaatst. verder gewoon knokken.

blackadder
16-12-2016, 16:58
Op zich kan de champ wel meedoen aan een toernooi. Was bij K1 ook altijd. Die was alleen automatisch geplaatst. verder gewoon knokken.Zo zit Glory niet in elkaar. De K1 WGP titel en HW titel waren 2 aparte gevallen.

Guytje
16-12-2016, 17:32
Nou omdat ten eerste Rico al de kampioen is bij Glory. Waarom zou hij nog een 4-mans toernooi moeten vechten?

Een 4-mans toernooi bij Glory is een contender toernooi. De winnaar vecht tegen de kampioen.

Ik zou Saki tegen Adegbuyi of Jamal ben S. neerzetten en Rico tegen Londt, die heeft het eerste recht vind ik. Al vocht hij nog zo belabberd. Winnaar tussen Saki en Adegbuyi of Jamal tegen de kampioen laten vechten.

Om er nog een uitdaging in te vinden? Voor Rico dan, he? En om wat zitjes te vullen. Verhoeven vs Londt of Ben Saddik of Lazaar? Weet niet of de zitjes gevuld geraken dan. Bonjasky en Saki kunnen op redelijk wat hype rekenen, komen ook meer op tv enz. Saki highlight alleen doet zitjes vullen, Bonjasky, 3 voudig K1 winnaar , comeback verhaal. Badr vs Bonjasky verleden. enz. dat werkt wel..

Eindbaas
16-12-2016, 17:56
Ik ben benieuwd. Remy Bonjasky's eerste comeback was helaas niet zo succesvol.

LightHeavyWeight
16-12-2016, 17:59
Laat Bonjasky zich maar in elkaar meppen voor de exposure hoor. Kansloos is hij, de roest zat er in de laatste jaren al behoorlijk op. Saki maakt hem helemaal kapot.

killroy
16-12-2016, 19:02
Wie weet verrast hij wel, wie weet komt er nog iets uit Bonjasky wat niemand verwacht, hij is een groot kampioen in mijn ogen, ik gun hem de centen en zijn partij, heeft zijn sporen verdiend en tegen de allerbeste gestaan

mario the count
16-12-2016, 19:14
Het zal moeilijk worden voor Remy, maar gun het hem wel, hij heeft ons vooral in zijn beginjaren in de K1 heel wat moois gebracht. Tegen kleine gasten als saki doet hij het ook altijd wel goed, al zal hij flink uit vorm zijn. Misschien moet hij een Badrtje doen en een spuit in zn reet zetten.

killroy
16-12-2016, 19:28
Vesloeg iggy in zijn toptijd, de gesprongen knieën tegen Sapp, vooral de badr fans laten zich erg denigrerend uit over hem terwijl hij meer bereikt heeft dan badr, remy stond garant voor spektakel

https://youtu.be/R0Y1tDXHR0c

mario the count
16-12-2016, 19:39
Vesloeg iggy in zijn toptijd, de gesprongen knieën tegen Sapp, vooral de badr fans laten zich erg denigrerend uit over hem terwijl hij meer bereikt heeft dan badr, remy stond garant voor spektakel https://youtu.be/R0Y1tDXHR0cToffe highlight.

Night-Rider
16-12-2016, 19:44
Vesloeg iggy in zijn toptijd, de gesprongen knieën tegen Sapp, vooral de badr fans laten zich erg denigrerend uit over hem terwijl hij meer bereikt heeft dan badr, remy stond garant voor s

https://youtu.be/R0Y1tDXHR0c

Rémy was zeker een spectaculaire vechter en zeker met die gesprongen knieën. The Flying Gentleman.

Ik laat me niet denigrerend over hem uit. Totaal niet. Probeer gewoon reeel te zijn en denk dat een partij tussen hem een Saki weinig zeggend is. Zal minder teweeg brengen dan een Badr vs Remy. Of een Saki vs Verhoeven.

Voor hetzelfde geld slaat hij Saki de hele ring door, maar wordt hij de ring door geslagen. Dan zou ik dat erg pijnlijk vinden om naar te kijken. En juist om zijn verdiensten uit het verleden.

MoCCino
16-12-2016, 20:19
Waar is Daniël Ghita? Dat was een van m'n favorieten!

tidelot
16-12-2016, 20:19
Sinds bonjasky voor glory vocht was het niet om aan te zien en nu paar jaar later hoef je helemaal niks te verwachten. leuk voor op papier maar de enige die van de partij gaat genieten is Rémy zelf als hij zijn paycheck krijgt . Denk trouwens dat saki ook nier meer is wat het is.
Spong , zimmerman , hari, bensadiik, londt ,Verhoeven. Zijn de namen die het nog kunnen mits ze keihard trainen . Ze zijn allemaal tegen de 30 dus het theoretisch nog kunnen .

tidelot
16-12-2016, 20:40
Is bonjasky zijn oog trouwens geen isseu meer.
In 2010 wou hij niet vechten in de arena vanwege zijn oog

FREE MURRAY
16-12-2016, 21:36
Is bonjasky zijn oog trouwens geen isseu meer.
In 2010 wou hij niet vechten in de arena vanwege zijn oog

Aangezien zijn oog dollartekens herkent gaat het wel goed denk ik.

Night-Rider
16-12-2016, 22:59
Lees net op de twitter van Peptalk dat Saki te horen zal zijn (en misschien te zien) via Skype over zijn uitdaging aan het adres van Remy. Lucia Rijker mag ook een zegje doen.

Daarnaast deelde Rico vandaag mee bij RTL boulevard dat zijn eerst volgende partij ergens in mei/juni zal plaatsvinden.

Voor ons vastgeroeste (ex-)kickboxers of fans is het niets vergeleken met de k-1 of de it's Showtime in de Arena, maar wat krijgt het kickboxen een aandacht zeg!!!!

MoCCino
17-12-2016, 00:48
Lees net op de twitter van Peptalk dat Saki te horen zal zijn (en misschien te zien) via Skype over zijn uitdaging aan het adres van Remy. Lucia Rijker mag ook een zegje doen.

Daarnaast deelde Rico vandaag mee bij RTL boulevard dat zijn eerst volgende partij ergens in mei/juni zal plaatsvinden.

Voor ons vastgeroeste (ex-)kickboxers of fans is het niets vergeleken met de k-1 of de it's Showtime in de Arena, maar wat krijgt het kickboxen een aandacht zeg!!!!

Rico's eerstvolgende partij zal tegen Londt zijn.............Daar zit iedereen op te wachten.......gaaaaaaaap.

Rémy Bonjasky kan beter meedoen met dancing on ice daar maakt hij meer kans. Tyrone heeft hem toen duidelijk gemaakt dat hij ermee moest stoppen. Hij ziet dollartekens en opeens vind hij alle redenen die hij eerder noemde om te stoppen niet belangerijk. Hij gaat echt geen kijkers trekken. Zijn manier van vechten is zo defensief dat je in slaap kan vallen en weer wakker worden om niks te missen. Hij is absoluut niet van het kaliber vechter 'niet met je oog knipperen anders
mis je de K.O'. Hij kan beter zijn kwaliteiten overbrengen aan een nieuwe generatie vechter en hem daarin begeleiden, coachen en er een champ van maken in plaats van zichzelf ten schande zetten. Nu heeft hij nog enigszins een bepaalde geloofwaardigheid dat moet hij beter zo houden.

Waar ik me ook aan dood irriteer is als een vechter commentator is en zichzelf elke keer aan het prijzen is. Ja ik heb dit toen gedaan en ja ik won dit en dat. Geef inhoudelijk commentaar en deel je visie maar ga nou niet de hele tijd jezelf ophemelen.

joyride023
17-12-2016, 00:55
Hoe dan ook, Het potje Rico VS Badr heeft heel wat los gemaakt en toch ook zijn doel bereikt.....Het kickboksen begint iig weer een beetje te leven.

FREE MURRAY
17-12-2016, 01:15
Ik denk dat Rémy niet komt om te vechten. Hij zal zn oog komen beschermen. Hij vocht al verdedigend en zal nog meer verdedigend vechten. Geef hem dan gewoon een zak geld en blijf lekker thuis zou ik zeggen. En Rémy bij V Gelder aan tafel ook niet om aan te zien. Heeft niks te vertellen en komt daar ook gewoon een zak geld scoren en zoals hierboven vermeld elke keer weer vertellen dat ie zo goed bent of was over je zelf word je beetje moe van. Hij moet het bij coachen houden.

e-type
17-12-2016, 09:32
Ik denk dat Rémy niet komt om te vechten. Hij zal zn oog komen beschermen. Hij vocht al verdedigend en zal nog meer verdedigend vechten. Geef hem dan gewoon een zak geld en blijf lekker thuis zou ik zeggen. En Rémy bij V Gelder aan tafel ook niet om aan te zien. Heeft niks te vertellen en komt daar ook gewoon een zak geld scoren en zoals hierboven vermeld elke keer weer vertellen dat ie zo goed bent of was over je zelf word je beetje moe van. Hij moet het bij coachen houden.

Rémy zei ook al dat ie het toch niet ging winnen tegen de huidige gasten in het kickbox.
Je zou best wel gelijk kunnen hebben, ja.

Bromios
17-12-2016, 10:49
Het grote verschil tussen vroeger en nu is dat die gasten vroeger allemaal vochten om de beste te zijn. Nu om het meeste te verdienen.
Badr kwam alleen voor de paycheck. Je kunt me nog meer vertellen maar 10 jaar terug knokte hij gewoon verder met die arm.

Daarom houd ik van vechters zoals cowboy. Die houden van het vechten. Bij de persuitingen van McGregor gaat het ook alleen maar over hoeveel geld hij krijgt. Allemaal de schuld van Mayweather volgens mij.

Begrijp me goed ; ze mogen van mij allemaal 10 x zoveel krijgen maar er moet wel een beetje passie vanuit gaan.

lukashenko
17-12-2016, 11:13
het aller mooiste is dat velen Badr een legende noemt ..
Maar Remy Bonjasky geen respect geven voor wat ik denk dat deze groot kampioen verdient..
Remy heeft tegen alle toppers gestaan .. heeft 3x de k1 gewonnen 2x van badr gewonnen . hij had alistair ubereem als eerste verslagen .
en er werd door vele vergeten waarom remy bekent geworden is .. dikke gesprongen knie ko,s .
Ik vind het een erg mooie ontwikkeling voor de sport . dat een topper en een goed voorbeeld van de sport weer zijn handschoenen aantrekt .
Peter Aerts kreeg het ook ineens nog flink in ze stuipen rond ze 40ste . hopelijk Remy ook

MoCCino
17-12-2016, 11:30
het aller mooiste is dat velen Badr een legende noemt ..
Maar Remy Bonjasky geen respect geven voor wat ik denk dat deze groot kampioen verdient..
Remy heeft tegen alle toppers gestaan .. heeft 3x de k1 gewonnen 2x van badr gewonnen . hij had alistair ubereem als eerste verslagen .
en er werd door vele vergeten waarom remy bekent geworden is .. dikke gesprongen knie ko,s .
Ik vind het een erg mooie ontwikkeling voor de sport . dat een topper en een goed voorbeeld van de sport weer zijn handschoenen aantrekt .
Peter Aerts kreeg het ook ineens nog flink in ze stuipen rond ze 40ste . hopelijk Remy ook

Het gaat er niet om wat hij was. Het gaat erom waar hij naartoe wilt. Die gast word in elkaar gebeukt en gaat zichzelf ont-eren. Dat allemaal omdat hij geld ruikt. Dat kun je absoluut geen ontwikkeling noemen in de sport. Ontwikkeling is nieuwe attractieve vechters ontdekken/coachen en signen.

Ik begrijp sowieso niet dat je Rémy vergelijkt met Aerts. Dan doe je Aerts echt zwaar tekort. Ik zou zelfs nu liever Aerts in de ring zien dan Rémy puur omdat Aerts niet vies is van matten.

largo0
17-12-2016, 11:38
het aller mooiste is dat velen Badr een legende noemt ..
Maar Remy Bonjasky geen respect geven voor wat ik denk dat deze groot kampioen verdient..
Remy heeft tegen alle toppers gestaan .. heeft 3x de k1 gewonnen 2x van badr gewonnen . hij had alistair ubereem als eerste verslagen .
en er werd door vele vergeten waarom remy bekent geworden is .. dikke gesprongen knie ko,s .
Ik vind het een erg mooie ontwikkeling voor de sport . dat een topper en een goed voorbeeld van de sport weer zijn handschoenen aantrekt .
Peter Aerts kreeg het ook ineens nog flink in ze stuipen rond ze 40ste . hopelijk Remy ook

Iedereen is het er over eens dat Rémy een mooie vechter was. Het was een muay thai stylist in de zwaargewichten die je normaal gesproken alleen maar in de 70 KG divisie ziet. Ik smul van de techniek als ik Bonjasky -Hari 1 zie. Dat is echt van het aller hoogste niveau. Technisch, zuiver, compleet en niet te vergeten dat het gewoon zwaargewichten zijn. Alle lof voor zijn prestaties.

Maar de laatste jaren vocht hij heel verdedigend en het was niet als van ouds. Zijn credit is ook dik achteruit gegaan toen hij niet opstond in de K-1GP tegen Hari toen ie' zich voordeed als een aanstellerige voetballer. Die trappen kopt hij normaal gesproken weg in zijn wedstrijd maar na zo'n incident kon hij niet meer opstaan? Kijk al was het zo'n soccer kick als bij Pride oké, maar dit, no way. En dan achteraf blij zijn voor de camera. Overeem en tig vechter hebben zich hier over uitgesproken, dus het kom niet zomaar ergens vandaan.

Als je dat dan kan goed maken in Arena tegen Hari dan wil je ineens niet. En nu na 6 a 7 jaar wel?

blackadder
17-12-2016, 22:03
Hoe dan ook, Het potje Rico VS Badr heeft heel wat los gemaakt en toch ook zijn doel bereikt.....Het kickboksen begint iig weer een beetje te leven.Niet echt. Want zoveel grote potten zijn er nu niet. Dat gaat weer duren voor men genoeg vechters van formaat heeft. En tegen die tijd is de hype weer gestorven.

Kemal
18-12-2016, 08:32
Remy moest toestemming aan vriendin vragen

Remy Bonjasky heeft eerst overleg moeten plegen met zijn verloofde Renate over een eventuele terugkeer in de ring. Dit liet hij weten nadat hij vrijdagochtend de uitdaging van kickbokscollega Gökhan Saki accepteerde.

De kickbokskampioen en kersverse vader werd door zijn verloofde eraan herinnerd dat hij niet meer de jongste is en daarnaast is het onzeker of Remy (40) het niveau nog wel haalt. Hij vertelt aan Shownieuws: "Er zijn natuurlijk twijfels: Haal ik het niveau wel? Daarnaast hebben we een baby erbij, dus je moet ook overleggen of zo'n terugkeer in de ring wel goed uitkomt."

Bonjasky vervolgt: "Renate zal mij altijd blijven steunen, maar ik moest haar wel even overtuigen." Ook benadrukt hij dat zijn vriendin geen een wedstrijd van hem heeft meegemaakt. "Zij wil het eigenlijk ook wel meemaken, al vindt ze het eigenlijk niet geweldig. Geen enkele ex, vriendin of moeder vindt het leuk als je in de ring gaat staan", aldus Bonjasky.

e-type
18-12-2016, 09:49
Het enthousiasme straalt er weer vanaf...doe het niet Remy.

BIG Lebowski
18-12-2016, 15:31
Niet doen, eer aan jezelf houden. Houd je eer als groot kampioen hoog.

Night-Rider
18-12-2016, 15:41
Ik had echt het gevoel dat Remy het een soort van sportieve plicht bijna vond om de ring te betreden.

Maar als ik het artikel lees, is dit zijn nieuwe vriendin (2jaar). Misschien heeft zijn laatste scheiding (of ontbinding van de samenlevingsovereenkomst) hem te veel geld gekost. En is geld de drijvende motor.

M B
18-12-2016, 22:33
Grappig dat remy een legende word genoemd terwijl hij nooit een keer van de 2 legendes won peter aerts en sem schilt waar badr wel inslaagde te winnen van beiden. 3keer pak rammel gehad van schilt en een keer van aerts dus als je niet ooit een keer van de beste won hoe kan je je zelf dan een van de beste noemen?.

e-type
18-12-2016, 23:28
Ha, MB is ook eindelijk over het verlies van Badr heen. Heeft je toch nog wat weekjes gekost hey?

tidelot
18-12-2016, 23:35
Ha, MB is ook eindelijk over het verlies van Badr heen. Heeft je toch nog wat weekjes gekost hey?

Haha
MB vs Tony gelanto zou een mooie pot zijn voor glory
Zou spannender zijn dan naar bonjasky kijken

Night-Rider
18-12-2016, 23:37
Haha
MB vs Tony gelanto zou een mooie pot zijn voor glory
Zou spannender zijn dan naar bonjasky kijken

Ik zet me geld in op M B, haha

e-type
19-12-2016, 00:42
Zou spannender zijn dan naar bonjasky kijken

Wehehe, 'k vrees het ook.

M B
19-12-2016, 03:43
E-type, welke verlies? Je bedoelt een eigelijk een nocontest door een armblessure met een vervolg hopelijk 2017 lol.
Ik moet jullie wel zeggen ben op mijn werk in een zware discussie beland met een marokkaan die vond dat rico beter was (de enige marokkaan) badr scoorde duidelijk meer en was beter. Maar ja de regels zijn nou eenmaal zo dat opgeven of niet verder kunnen betekent winst voor de tegenstander. Vergeet niet dat badr er op gebrand is om hem terug te pakken en hopelijk horen we morgen dat ie vrijgesproken word.

appelsap
19-12-2016, 04:29
E-type, welke verlies? Je bedoelt een eigelijk een nocontest door een armblessure met een vervolg hopelijk 2017 lol.
Ik moet jullie wel zeggen ben op mijn werk in een zware discussie beland met een marokkaan die vond dat rico beter was (de enige marokkaan) badr scoorde duidelijk meer en was beter. Maar ja de regels zijn nou eenmaal zo dat opgeven of niet verder kunnen betekent winst voor de tegenstander. Vergeet niet dat badr er op gebrand is om hem terug te pakken en hopelijk horen we morgen dat ie vrijgesproken word.

Chef, meteen ontslaan die werknemer van je... Ik hoop trouwens dat Badr morgen gewoon verteld wordt dat hij de rest van zijn straf moet uitzitten. Kan hij daarna gaan trainen voor zijn revanche.

On Topic : vraag me af waar Remy gaat trainen voor deze come back en waar dit gaat plaats vinden. Volgens mij komt Saki niet zo heel graag meer naar Nederland...

Eindbaas
03-01-2017, 17:46
Sem Schilt, Ernesto Hoost en Thom Harinck over Saki vs Bonjasky
http://www.metronieuws.nl/xl/sport/2017/01/ze-willen-alleen-voor-het-geld-de-ring-in

#teamBADGUY
03-01-2017, 20:49
Sem Schilt, Ernesto Hoost en Thom Harinck over Saki vs Bonjasky
http://www.metronieuws.nl/xl/sport/2017/01/ze-willen-alleen-voor-het-geld-de-ring-in

na elke negatieve reactie van Tom over Badr volgt een geweldig compliment over hesdy #gaap

uutje
04-01-2017, 09:16
nou het zal wel een mooie pot worden,waar ik me wel zorgen om remy met zijn oog,hij heeft maanden/jaren een netvliesloslating heeft gehad,die hebben ze net op tijd vast kunnen laseren,
dus eigenlijk is t te gevaarlijk voor m,een verkeerde trap of stoot van saki en remy is blind aan 1 oog,netvlies kan maar 1x vastgemaakt worden.(heb zelf een oogziekte,en weet r iets van jammer genoeg)maw remy stop gewoon,tis gewoon te link.mvg