PDA

View Full Version : MMA in het buitenland



Nicky_V7
20-12-2016, 19:55
hallo, ik zou heel graag in het buitenland willen trainen. (Amerika, Ierland, Engeland etc.) maar weet niet hoe ik het moet aanpakken. zit momenteel in Havo 5 en verwacht dit jaar klaar te zijn met Havo en ben dan 17 jaar oud. ik zie het wel zitten om ergens te gaan werken en dan hiernaast te trainen maar weet niet of ik dan rond kan komen. kan er ook niet zo veel van vinden op internet. Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.alvast bedankt!

e-type
20-12-2016, 20:37
'k Heb zelf in Los Angeles en Beijing gewoond en getraind. Gewoon daar rondgevraagd naar gym's en dan lid geworden. Maar gym's zijn minder gesubsidieerd dan in NL, dus verwacht een hogere prijs. In LA betaalde ik bijvoorbeeld zo'n 35 dollar voor een training, was weliswaar bij Antoni Hardonk's gym, maar dat zijn wel de prijzen waar je je op moet focussen, denk ik.

Zoek eerst uit waar je wilt wonen/werken en ga daar gewoon rondvragen/zoeken.

Nicky_V7
20-12-2016, 20:44
'k Heb zelf in Los Angeles en Beijing gewoond en getraind. Gewoon daar rondgevraagd naar gym's en dan lid geworden. Maar gym's zijn minder gesubsidieerd dan in NL, dus verwacht een hogere prijs. In LA betaalde ik bijvoorbeeld zo'n 35 dollar voor een training, was weliswaar bij Antoni Hardonk's gym, maar dat zijn wel de prijzen waar je je op moet focussen, denk ik.Zoek eerst uit waar je wilt wonen/werken en ga daar gewoon rondvragen/zoeken.hoe oud was u toen? ik ben namelijk nog maar 17 en vraag me dan af of ik rond kan komen.

Bromios
20-12-2016, 22:01
LA en Beijing zijn geen steden waar je als 17 jarige alleen rond kunt gaan lopen. Ikzelf heb stage gelopen in LA. Zat ik bij een familie in huis.

Vertel eens wat meer over jezelf. Waar train je nu ? Heb je een beetje niveau ? Wedstrijdervaring ? Werk je nu ergens als bijbaan ?
Wat ben je van plan te gaan doen qua studie ?

Er bestaan bijvoorbeeld ook studie uitwisselingen met het buitenland waar je een tussenjaar kan doen ergens.

S.B.
20-12-2016, 23:45
Ik heb een tijd geleden een bericht gestuurd naar AKA en de Blackzilians in de VS. kreeg van allebei keurig antwoord met prijzen, verblijf etc. Uiteindelijk niet door.gegaan, maar ik zou dat even doen als ik jou was.

Nicky_V7
21-12-2016, 09:01
Okee top dankje

e-type
21-12-2016, 14:25
hoe oud was u toen? ik ben namelijk nog maar 17 en vraag me dan af of ik rond kan komen.

Ik gaf dit ook als voorbeeld en niet om zelf te doen op jouw leeftijd. Je vroeg naar ervaringen, dus ik gaf mijn ervaringen. Het lijkt alsof je nog helemaal niet weet waar je heen wilt. Dat was mijn boodschap, bekijk eersteens waar je heen wilt en zoek daar wat.
In LA kan je als tiener prima je weg vinden trouwens. Beijing wordt wat lastiger.
Maar laat je je keuze afhangen van de gym waar je terecht komt? Nee toch?

Verder zijn er genoeg studenten die de hele wereld over reizen, dus het zal best betaalbaar zijn. In ieder geval goed dat je je aan het orienteren bent. Succes ermee.

Nicky_V7
21-12-2016, 18:22
LA en Beijing zijn geen steden waar je als 17 jarige alleen rond kunt gaan lopen. Ikzelf heb stage gelopen in LA. Zat ik bij een familie in huis.

Vertel eens wat meer over jezelf. Waar train je nu ? Heb je een beetje niveau ? Wedstrijdervaring ? Werk je nu ergens als bijbaan ?
Wat ben je van plan te gaan doen qua studie ?

Er bestaan bijvoorbeeld ook studie uitwisselingen met het buitenland waar je een tussenjaar kan doen ergens.

ik train nu voor een maandje in Harderwijk. ben van plan om zsm wedstrijden te gaan doen. ik werk bij de Jumbo als vakkenvuller. als studie zit ik te denken aan sportkunde maar het lijkt me ook wel wat om gewoon te werken en MMA te doen. ik kan opzicht ook gewoon sportkunde gaan doen met HBO in Amsterdam en dan daar bijvoorbeeld naar kindsgym gaan (ik ben 21 als ik klaar ben met HBO(als alles meezit)). het lijkt me alleen gewoon gaver om in Amerika MMA te doen. maar weet niet zo goed waar ik allemaal informatie kan vinden over dit soort plannen dus dacht vraag het hier gewoon op.

fifi23
21-12-2016, 23:25
Hier in Ierland: http://www.sbgireland.com/

Ze praten engels
Je kan een baantje zoeken en het is redelijk veilig en je kan op en neer hoppen af en toe zonder dat het te gek wordt.
Even op en neer naar LA zal niet goedkoop zijn.

appelsap
22-12-2016, 05:40
Zou een land in de EU of Curacao nemen. Voor de VS krijg je geen werkvergunning waarschijnlijk en leven ook behoorlijk duur. Zeker als je niks binnen brengt (lees pro vecht) voor de gym hoef je in de VS niet op kadotjes te rekenen.

Als je pas een maand traint zou ik eerst nog even in NL wat ervaring op doen en goed nadenken of je naar het buitenland wil om te werken (prioriteit) en te trainen, of te trainen (prioriteit en dan ook pro willen vechten) en te werken.

S.B.
22-12-2016, 07:51
Hier in Ierland: http://www.sbgireland.com/

Ze praten engels
Je kan een baantje zoeken en het is redelijk veilig en je kan op en neer hoppen af en toe zonder dat het te gek wordt.
Even op en neer naar LA zal niet goedkoop zijn.

Daar kom je echt niet meer zomaar binnen hoor, dan zouden ze ondertussen 14 miljoen leden hebben.

Nicky_V7
22-12-2016, 10:34
hallo, bedankt voor je reactie. ik zou op zich wel de prioriteit aan MMA willen geven en ernaast misschien wat uurtjes werken maar dat brengt ook wel wat risico met zich mee. maar trainen kost natuurlijk veel geld vooral als je bij een goede MMA-gym gaat in Amerika ofzo dus zou niet weten hoe ik dan alles moet betalen.

Brainthief
22-12-2016, 13:01
Daar kom je echt niet meer zomaar binnen hoor, dan zouden ze ondertussen 14 miljoen leden hebben.
??

Wat bedoel je? bij SBG? http://www.sbgireland.com/getting-started/

In engeland kan je naar http://www.novaforca.com/

Of gewoon bij Kops in Amsterdam.

appelsap
22-12-2016, 17:22
hallo, bedankt voor je reactie. ik zou op zich wel de prioriteit aan MMA willen geven en ernaast misschien wat uurtjes werken maar dat brengt ook wel wat risico met zich mee. maar trainen kost natuurlijk veel geld vooral als je bij een goede MMA-gym gaat in Amerika ofzo dus zou niet weten hoe ik dan alles moet betalen.

HAVO afmaken, inschrijven voor een HBO opleiding en erbij lekker gaan trainen. Dan kijken of je echt verder wil in MMA, en er goed genoeg in bent, om eventueel een stap naar het buitenland te maken. Dam. Wat klink ik oud nu...

fifi23
26-12-2016, 04:56
Daar kom je echt niet meer zomaar binnen hoor, dan zouden ze ondertussen 14 miljoen leden hebben.

Dat zal wel meevallen
Een jongen wara ik mee heb getraind is er nu ook naar toe en heeft ook nog geen MMA partij op zijn naam. Wel BJJ wedstrijden, maar geen MMA.
Ik denk dat het bij SBG best wel mee valt en het een stuk minder commercieel is dan bij laten we zeggen Winkel John en de rest van Amerika.

Nicky_V7
26-12-2016, 09:26
J

Nicky_V7
26-12-2016, 09:28
Dat zal wel meevallen
Een jongen wara ik mee heb getraind is er nu ook naar toe en heeft ook nog geen MMA partij op zijn naam. Wel BJJ wedstrijden, maar geen MMA.
Ik denk dat het bij SBG best wel mee valt en het een stuk minder commercieel is dan bij laten we zeggen Winkel John en de rest van Amerika.

Hoe oud is je vriend dan en hoe heeft hij dit financieel allemaal geregeld?