PDA

View Full Version : Nederlandse TOP -70KG Tapology



paultjetilburg
14-01-2017, 05:18
Beste mensen,

Ik verdiep me al een tijdje in de -70 kilo klasse en heb vandaag even onderzoek gedaan op Tapology. (MMA Rankings)
Ik heb hier onder 32 personen genomen allemaal onder de Nederlandse vlag.

Regels:
1,Rankings van Tapology.
2, Winst op KO/SUB is 2 punten waard, Winst op punten is 1 punt waard.
3, Verlies op KO/SUB is 2 punten in de min en verlies op punten is 1 in de min.
4, Gelijkspel blijft 0.

1- Djamil Chan (13-4) 17 Punten
2- Duanne Van Heilvort (13-7) 15 Punten
2- Brian Hooi (13-4) 15 Punten
3- Hubert Geven (9-3) 13 Punten
4- Joey Kuiten (6-1) 9 Punten
5- Agy Sadari (5-1) 8 Punten
6- Paulo Boer (10-4-1) 7 Punten
7- Willy Ni (15-9) 6 Punten
8- Erdi Karatas (7-4) 5 Punten
9- Marc Duncan (15-10) 4 Punten
10- Pieter Buist (7-4) 3 Punten
11- Danny Van Bergen (11-10-3) 2 Punten
11- Hyram Rodriguez (16-18) 2 Punten
12- Michel Landvreugd (1-1) 1 Punt
13- Marat Muradov (3-3) 0 Punten
13- Paul Gruntjes ( 2-2) 0 Punten
14- Michel Adalena (8-8-1) -1
14- Ricardo Van Veelen (3-5) -1
15- Herve Frederic Joosten (0-1) -2
15- Parviz Hassanzadeh (1-2) -2
16- Henk Nobach (0-2) -3
16- Tycho Brakel (0-2) -3
17- Rida Zaghdoudi (0-2) -4
17- Quincy Makatita (0-3) -4
17- Samir Noory (1-3) -4
18- Vincent Latoel (16-18) -5
19- Victor Kuku (10-15) -6
20- Guillermo Ronodimedjo (1-4) -7
21- Denny Peters (1-5) -8
22- Harun Kina (4-12) -10
23- Christopher Martha (1-9) -13
24- Raymond Jarman (16-33) -25

Uit deze uitslagen lijkt het me leuk om Duanne Van Heilvort vs Brian Hooi te zien, De winnaar tegen Djamil en de verliezer tegen Geven.
Agy Sadari vs Duanne Van Heilvort lijkt mij ook een mooie match.

Als de ranglijst niet via record liep horen Latoel en Kuku in de top 10 thuis.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Briant
14-01-2017, 09:49
zitten er ook een aantal bij die niet meer actief zijn. En heb je ook rekening gehouden met de kwaliteit van tegenstanders? Tegen pannenkoeken heb je zo een mooi record terwijl je tegen gelijke tegenstanders minder kans hebt te winnen maar jezekf wel meer uitdaagt.
Als ik kijk maar deze lijst vind ik duane en hubert de kwalitatief beste vechters gezien tegenstanders en record. En joey kuiten en agy zie ik als beloftes voor de toekomst.

S.B.
14-01-2017, 10:51
Djamil Chan is ook niet echt een pannenkoek toch? Daarbij vraag ik me ook af hoe de heren het zouden doen tegen bijvoorbeeld Vincent Latoel.

Briant
14-01-2017, 18:06
Andere die ik niet noemde zijn niet per se pannenkoeken

S.B.
14-01-2017, 19:06
Haha nee dat is ook weer zo.

Minotauro
15-01-2017, 02:11
Plus welke records zijn nou echt waar? Kom verschillende records tegen van bijv Djamil chan

paultjetilburg
15-01-2017, 04:27
Minotauro mee eens, ik weet dat er veel records niet compleet zijn.
Tapology klopt iedergeval meer dan Sherdog.

Ik denk ook dat Vincent Latoel en Victor Kuku op de top 5 na van iedereen kunnen winnen.

Kemal
15-01-2017, 09:28
Ik denk ook dat Vincent Latoel en Victor Kuku op de top 5 na van iedereen kunnen winnen.

Ik denk zelfs dat Vincent in deze top 3 zou moeten staan, de plek zou dan kunnen rouleren..

MarioJarman
15-01-2017, 15:11
kijk dese records zijn heel nice maar als je even de tegenstanders gaat bekeijken van bijvorbeeld een joey kuiten brian hoi paulo boer Pieter buist bijna alemaal slecht record wanner ze een goede tegenstander hebben dan verliesennze latoel is top 3 echt wel kuku ook top 5 soms winnen ze ook van goed jongens maar is niet eerlijk

e-type
15-01-2017, 15:16
kijk dese records zijn heel nice maar als je even de tegenstanders gaat bekeijken van bijvorbeeld een joey kuiten brian hoi paulo boer Pieter buist bijna alemaal slecht record wanner ze een goede tegenstander hebben dan verliesennze latoel is top 3 echt wel kuku ook top 5 soms winnen ze ook van goed jongens maar is niet eerlijk

https://media2.giphy.com/media/OUqFABy4adpEQ/200.gif#22

S.B.
15-01-2017, 16:47
kijk dese records zijn heel nice maar als je even de tegenstanders gaat bekeijken van bijvorbeeld een joey kuiten brian hoi paulo boer Pieter buist bijna alemaal slecht record wanner ze een goede tegenstander hebben dan verliesennze latoel is top 3 echt wel kuku ook top 5 soms winnen ze ook van goed jongens maar is niet eerlijkDat is duidelijke taal!

paultjetilburg
15-01-2017, 21:08
kijk dese records zijn heel nice maar als je even de tegenstanders gaat bekeijken van bijvorbeeld een joey kuiten brian hoi paulo boer Pieter buist bijna alemaal slecht record wanner ze een goede tegenstander hebben dan verliesennze latoel is top 3 echt wel kuku ook top 5 soms winnen ze ook van goed jongens maar is niet eerlijk

Ik snap ongeveer wat je bedoelt.
Ben het ook met je eens dat veel vechters tegen No-Bodys vechten voor een leuk record.
Zo kom je nu hoog op een ranking op mixfight maar wanneer je tegen een topper als bijvoorbeeld Latoel vecht die veel te laag staat door zijn record verliezen de meesten!

Briant
15-01-2017, 23:19
Aan de andere kant kiest een slim management team de juiste tegenstander op het juiste moment. Zeker niet altijd de makkelijkste weg maar wel een gepaste uitdaging. Daarom is het logisch dat de jongere garde misschien tegen wat mindere kwaliteit heeft gestaan maar waar nog wel de meeste groei in zit.
veel factoren om rekening mee te houden dus.

paultjetilburg
16-01-2017, 13:51
Aan de andere kant kiest een slim management team de juiste tegenstander op het juiste moment. Zeker niet altijd de makkelijkste weg maar wel een gepaste uitdaging. Daarom is het logisch dat de jongere garde misschien tegen wat mindere kwaliteit heeft gestaan maar waar nog wel de meeste groei in zit.
veel factoren om rekening mee te houden dus.


Mee eens.
Maar kijk naar een jongen als bijvoorbeeld Brian Hooi hij is nog jong maar wint van zijn 14 partijen 11 keer van jongens die nog maar 2 partijen hebben gevochten en negatief staan. zijn laatste 4 partijen vecht die bijvoorbeeld tegen een jongen die 6-6 staat gaat Brian ko. daarna vecht die tegen 2 jongens die 1 partij hebben gevochten. Dit soort jongens noem ik Nederlandse toppers maar straks tegen goede vechters gaan ze het niet redden.

Vergelijk dat dan met bijvoorbeeld Hubert Geven of Joey Kuiten deze 2 jongens zijn jong maar hebben ook tegen echte knokkers gevochten en in het buitenland.

Kuiten vecht over het algemeen tegen jongens die of een goed record hebben of positief staan.
Geven werd eigenlijk steeds voor de leeuwen gegooid en wist het er verdomt goed vanaf te brengen met zijn record.

Deze 2 mannen gaan ook hoge ogen gooien in het buitenland en misschien zelfs ufc of bellator.

Agy Sadari (waar ik groot fan van ben) heeft Kuku aan gepakt en daarna moest hij tegen Geven vechten. Geven bleek een niveau hoger dan Agy helaas.

Als je dan onze TUF jongens bekijkt Chan en Boer die beiden kansloos weg werden gestuurd.
Boer 31 jaar? van zijn 10 gewonnen matches er 8 tegen echte No-bodys gevochten heeft. tegen een jongen die 4-2 staat vecht die gelijkspel en van 4 goede vechters verliest hij bijna kansloos.
Chan 26 jaar zit in bellator vecht tegen goede jongens. Ik vind dat Boer niet TUF waardig is en had liever een Kuiten of Geven bijvoorbeeld daar zien staan. of die het dan beter doen dat weet je nooit zeker.

MarioJarman
17-01-2017, 03:28
Aan de andere kant kiest een slim management team de juiste tegenstander op het juiste moment. Zeker niet altijd de makkelijkste weg maar wel een gepaste uitdaging. Daarom is het logisch dat de jongere garde misschien tegen wat mindere kwaliteit heeft gestaan maar waar nog wel de meeste groei in zit.
veel factoren om rekening mee te houden dus.

Als jij niet je zelf laat vechten tegen ook goede vechter dan ga jij nooit helemaal goed word!

Briant
17-01-2017, 08:18
Precies.

Suplex
17-01-2017, 08:55
Wat een dramatische records zeg wij als nl hebben nog een flinke slag te slaan in mma

MarioJarman
20-01-2017, 13:50
Wat een dramatische records zeg wij als nl hebben nog een flinke slag te slaan in mma

Toch doen heele veel nederlands vechter het goed in buitenland

Suplex
20-01-2017, 14:36
Toch doen heele veel nederlands vechter het goed in buitenland

Ik denk dat jou interpretatie van "heel veel " anders is dan die van mij het zijn er maar een handje vol en dat zijn gevestigde namen die al lange tijd meedraaien.

Als Ik dit zo bekijk ziet het er triest uit het is nu niet dat hier een nieuwe mousasi of overeem tussen zit en zoals al gezegd zodra ze ook maar enigszins iets van tegenstand krijgen leggen ze het af laat staan dat ze zich kunnen meten met de wereld top.

Briant
20-01-2017, 15:19
Met de komst van de UFC naar Nederland verwacht ik wel dat er een aantal Nederlandse talenten snel een kans kunnen krijgen. Er lopen hier toch wel een aantal vechters rond die zich kunnen meten met het niveau daar. Misschien niet meteen de top, maar wel met de subtop. Het is alleen jammer dat een aantal vechters (en managementteams) verkeerde keuzes maken met het kiezen van vechters.

Tja en heel veel is inderdaad maar relatief. Het is meer dan de belgen, maar minder dan de amerikanen. Wil niet per se zeggen dat hier geen talent zit en het niveau perse een stuk lager.

Suplex
20-01-2017, 16:55
Met de komst van de UFC naar Nederland verwacht ik wel dat er een aantal Nederlandse talenten snel een kans kunnen krijgen. Er lopen hier toch wel een aantal vechters rond die zich kunnen meten met het niveau daar. Misschien niet meteen de top, maar wel met de subtop. Het is alleen jammer dat een aantal vechters (en managementteams) verkeerde keuzes maken met het kiezen van vechters.

Tja en heel veel is inderdaad maar relatief. Het is meer dan de belgen, maar minder dan de amerikanen. Wil niet per se zeggen dat hier geen talent zit en het niveau perse een stuk lager.

djamil Chan en Paulo boer hebben beide een kans gekregen in tuf verliezen beide in de 1e ronde op een sub daarna krijgt Chan een partij bij bellator en verliest er zitten in deze lijst geen ufc waardige vechters.

We moeten met ze alle blij zijn als een van deze jongens is een kansje krijgt bij een van de B organisaties in Amerika en mss mag er eentje ooit eens een fight card opvullen met een ufc event in nl . maar daar zal het echt wel ophouden.
Ik bekijk het gewoon heel nuchter en realistisch

Briant
20-01-2017, 17:31
djamil Chan en Paulo boer hebben beide een kans gekregen in tuf verliezen beide in de 1e ronde op een sub daarna krijgt Chan een partij bij bellator en verliest er zitten in deze lijst geen ufc waardige vechters.

We moeten met ze alle blij zijn als een van deze jongens is een kansje krijgt bij een van de B organisaties in Amerika en mss mag er eentje ooit eens een fight card opvullen met een ufc event in nl . maar daar zal het echt wel ophouden.
Ik bekijk het gewoon heel nuchter en realistisch

Met alle respect en naar mijn bescheiden mening denk ik dat Paulo Boer en Djamil Chan niet de beste jongens zijn uit dit gewicht. Zijn absoluut geen pannenkoeken, begrijp me niet verkeerd. Dat ze een kans kregen lag vooral aan hun connecties en het beleid van de UFC. Ik had het ze gegund, maar ze kwamen tekort.

Maar er is hoop, MMA groeit en ook in Nederland. Ik heb erl vertrouwen in dat er opvolgers zullen komen voor de "gevestigde orde". De lijst hierboven is alleen van -70, wij hebben meer goeien rond lopen in andere gewichten. En er zijn ook jongens die nu nog kleine records hebben, maar over een paar jaar boven zouden kunnen komen drijven.

En persoonlijk vind ik het al heel wat als een Nederlandse jongen (of dame) op de fight card van de grootste mma-organisatie ter wereld staat, waar sowieso minder dan 1% van alle vechters ooit zal staan. Het is dus ook maar waar je de lat legt.

paultjetilburg
20-01-2017, 18:26
djamil Chan en Paulo boer hebben beide een kans gekregen in tuf verliezen beide in de 1e ronde op een sub daarna krijgt Chan een partij bij bellator en verliest er zitten in deze lijst geen ufc waardige vechters.

We moeten met ze alle blij zijn als een van deze jongens is een kansje krijgt bij een van de B organisaties in Amerika en mss mag er eentje ooit eens een fight card opvullen met een ufc event in nl . maar daar zal het echt wel ophouden.
Ik bekijk het gewoon heel nuchter en realistisch

Jij bent gewoon heel erg negatief.
Ik ben het er mee eens dat Boer en Chan onze beste jongens niet zijn.

Neem bijvoorbeeld Van Heilvort heeft tegen goede jongens gestaan en als je met hem komt te worstelen of te grapplen dan laat hij bijna iedereen kloppen.
Zet Heilvort bijvoorbeeld tegen Paul Felder.

Geven zou ik bijvoorbeeld graag tegen Lobov willen zien vechten, Lobov kwam de ufc in door zijn connectie met Mcgregor.
Geven heeft deze connecties niet maar doet kickboksend niet onder voor de meeste A klasse vechters.
Ook op de grond is Geven echt niet voor een gat te vangen.

Over Boer ga ik het niet eens meer hebben, maar Chan kan ook een grote worden.
Wat minder voor de ko gaan en wat meer conditie er bij dan zie ik deze 3 mannen verkomen.

Ik zeg niet dat deze jongens bij de top van de ufc behoren, maar bij de subtop kunnen ze zeker hun mannetje staan.

beau01
24-01-2017, 13:29
Mee eens.
Maar kijk naar een jongen als bijvoorbeeld Brian Hooi hij is nog jong maar wint van zijn 14 partijen 11 keer van jongens die nog maar 2 partijen hebben gevochten en negatief staan. zijn laatste 4 partijen vecht die bijvoorbeeld tegen een jongen die 6-6 staat gaat Brian ko. daarna vecht die tegen 2 jongens die 1 partij hebben gevochten. Dit soort jongens noem ik Nederlandse toppers maar straks tegen goede vechters gaan ze het niet redden.

Vergelijk dat dan met bijvoorbeeld Hubert Geven of Joey Kuiten deze 2 jongens zijn jong maar hebben ook tegen echte knokkers gevochten en in het buitenland.

Kuiten vecht over het algemeen tegen jongens die of een goed record hebben of positief staan.
Geven werd eigenlijk steeds voor de leeuwen gegooid en wist het er verdomt goed vanaf te brengen met zijn record.

Deze 2 mannen gaan ook hoge ogen gooien in het buitenland en misschien zelfs ufc of bellator.

Agy Sadari (waar ik groot fan van ben) heeft Kuku aan gepakt en daarna moest hij tegen Geven vechten. Geven bleek een niveau hoger dan Agy helaas.

Als je dan onze TUF jongens bekijkt Chan en Boer die beiden kansloos weg werden gestuurd.
Boer 31 jaar? van zijn 10 gewonnen matches er 8 tegen echte No-bodys gevochten heeft. tegen een jongen die 4-2 staat vecht die gelijkspel en van 4 goede vechters verliest hij bijna kansloos.
Chan 26 jaar zit in bellator vecht tegen goede jongens. Ik vind dat Boer niet TUF waardig is en had liever een Kuiten of Geven bijvoorbeeld daar zien staan. of die het dan beter doen dat weet je nooit zeker.

Ik deel je mening totaal niet!
Brian is een jong opkomend talent. Hij is nog net 22 jaar en heeft niet tegen nobodies gestaan.

Ik vind de onderstaande vechters geen pannekoeken, die Brian heeft verslagen:
- Abi El Kalfi (Wereld en Europees kampioen MMA)
- Hyram Rodriques (Nederlands MMA Topper)
- Rostislav Zatuchnyy (Duitse Topper)
- Alexander Belikh (Russische Sambo kampioen)
- Mattia Bartolucci (Ervaren belgische MMA vechter)

Ik ben in de veronderstelling dat Brian Hooi binnen 2 jaar de nummer 1 positie zal innemen.

S.B.
24-01-2017, 14:53
Ik ben in de veronderstelling dat Brian Hooi binnen 2 jaar de nummer 1 positie zal innemen.
Is die rematch tegen Dion Moes er nog gekomen?

LightHeavyWeight
24-01-2017, 15:09
Ik zie toch bij mij in de buurt dat er steeds meer uren mma-lessen gegeven worden. Ook op de kickboksschool bij mij om de hoek( die toch aardige vechters heeft voortgebracht) zijn ze begonnen met mma.
Je moet het ook even de tijd gunnen denk ik.

Suplex
24-01-2017, 16:28
Ik zie toch bij mij in de buurt dat er steeds meer uren mma-lessen gegeven worden. Ook op de kickboksschool bij mij om de hoek( die toch aardige vechters heeft voortgebracht) zijn ze begonnen met mma.
Je moet het ook even de tijd gunnen denk ik.

We zijn stappen aan het maken in de goede richting En dat heeft veel tijd nodig denk dat je over een jaar of 10 een redelijk basis niveau in Nederland heb
Nu vechten de lamme tegen de blinde met af en toe iemand die er boven uit steekt maar die worden internationaal gelijk gedeklasseerd op dit moment.
Maar ze doen nu net alsof we met dit -70 lijstje de top van de wereld gaan halen de realiteit is dat dit niet het geval is.
Ookal zit er talent tussen zolang ze tegen zwakke tegenstanders staan en het niveau van de trainers en sparringpartners niet toereikend is zal het talent nooit optimaal benut worden.

Denk dat we een positieve ontwikkeling aant maken zijn en dat mma langzaam de overhand zal gaan nemen qwa trainings uren tov kickboxen maar dat duurt nog wel een aantal jaar.

beau01
24-01-2017, 16:49
Is die rematch tegen Dion Moes er nog gekomen?

De rematch zal niet meer komen. Dion Moes is inmiddels gestopt met vechten.
Moes is ook geen pannekoek. Hij is een B-klasse kickbokser en heeft ook een MMA titel op zijn conto staan.

S.B.
24-01-2017, 19:05
De rematch zal niet meer komen. Dion Moes is inmiddels gestopt met vechten.
Moes is ook geen pannekoek. Hij is een B-klasse kickbokser en heeft ook een MMA titel op zijn conto staan.
Enig idee waarom?