PDA

View Full Version : 5 vragen over zaak Badr Hari



Kemal
07-02-2017, 09:24
Kickbokser Badr Hari moet dinsdag voor de rechter verschijnen. Dan hoort hij van de Hoge Raad of hem nog een celstraf te wachten staat in zijn mishandelingszaak. Hij weet dan definitief of hij nog een half jaar in de cel zijn tijd moet uitzitten.

Waar draait het ook alweer om?
Hari moet zich melden omdat hij meermaals geweld heeft gepleegd in het Amsterdamse uitgaansleven. Een voorbeeld daarvan is de zware mishandeling van Koen Everink op Sensation White in de Amsterdam Arena in 2012. Zakenman Everink werd op 4 maart 2016 dood gevonden in zijn woning in Bilthoven. Hij was met meerdere messteken om het leven gebracht. Verdachte en voormalig tenniscoach Mark de J. zit vast op verdenking van de moord op Everink.

Waarover moet de Hoge Raad beslissen?
In oktober 2015 werd Hari door het gerechtshof in Amsterdam in hoger beroep veroordeeld tot een gevangenisstraf van twee jaar, waarvan tien maanden voorwaardelijk. Hari besloot hierna in cassatie te gaan. De Hoge Raad kijkt niet meer inhoudelijk naar de zaak, maar onderzoekt of het hof het recht goed toepaste.

Wat als het hof gelijk krijgt?
Dan wordt het vonnis in hoger beroep definitief. Omdat de kickbokser al acht maanden in voorarrest zat, moet hij dan nog zes maanden uitzitten. Mocht dit niet zo zijn, dan moet het proces over worden gedaan.

En het kickboksen dan?
De laatste tijd stond Hari voornamelijk in de spotlights wegens het prestigegevecht tegen Rico Verhoeven. Dat liep uit op een enorme anticlimax toen het gevecht voorbij was na 1 minuut en 22 seconden. Hari moest opgeven met een gebroken arm. Beide vechmachines hebben aangegeven graag een re-match te willen.

Waar hangt Hari nu uit?
Hari pakte na de uitspraak van het hof zijn biezen en vertrok naar Marokko. Omdat zijn advocaat, Bénédicte Ficq, direct beroep had ingediend, hoefde de 32-jarige niet meteen de gevangenis in en mocht hij vertrekken naar Marokko. Hari liet vorige maand in een interview weten in mei of in juni klaar te zijn voor een nieuw gevecht tegen Rico Verhoeven. Of dit gevecht ook echt zal plaatsvinden in het voorjaar, blijft voorlopig nog de vraag.

e-type
07-02-2017, 13:54
Wat als Hari niet komt opdagen om zijn straf uit te zitten?

http://gazettereview.com/wp-content/uploads/2016/04/dob-bounty-hunter-updates-253x300.png

mdeveer
07-02-2017, 15:00
Ik begreep dat hij nog in Marokko zou zijn. Als hij niet naar Nederland komt om zijn straf uit te zitten dan levert Marokko hem niet uit aan Nederland. Dat betekent dan wel dat hij naar geen enkel land meer kan reizen dat een uitleveringsverdrag heeft met Nederland, want mocht hij in een land aangetroffen worden dat wel een uitleveringsverdrag heeft met Nederland dan wordt hij direct uitgeleverd aan Nederland en moet hij hier alsnog zijn straf uitzitten.

Dus hij kan er voor kiezen om zijn verdere leven alleen in Marokko te slijten maar dan zullen we hem bij Glory denk ik niet zo snel meer terugzien.

faysal
07-02-2017, 15:39
Ik begreep dat hij nog in Marokko zou zijn. Als hij niet naar Nederland komt om zijn straf uit te zitten dan levert Marokko hem niet uit aan Nederland. Dat betekent dan wel dat hij naar geen enkel land meer kan reizen dat een uitleveringsverdrag heeft met Nederland, want mocht hij in een land aangetroffen worden dat wel een uitleveringsverdrag heeft met Nederland dan wordt hij direct uitgeleverd aan Nederland en moet hij hier alsnog zijn straf uitzitten.

Dus hij kan er voor kiezen om zijn verdere leven alleen in Marokko te slijten maar dan zullen we hem bij Glory denk ik niet zo snel meer terugzien.

wegslijten in Marokko? het gaat hier om 4 maandjes dat nog open staat, wat mij overigens opvalt is dat de MOORDENAAR van Everink minder tot geen aandacht krijgt in de media.

Ik hoop dat we nog wat partijtjes kunnen zien van Badr want 'Rico daagt veteranen uit' trekt geen volle zalen.

e-type
07-02-2017, 16:28
Wat heeft de verdachte van de dood van Everink hiermee te maken?

mdeveer
07-02-2017, 16:57
Nee, het gaat volgens mij nog 6 maanden cel. Badr heeft het er zelf naar gemaakt buiten de ring, en ook alles eerst nog ontkennen en zelf de media opzoeken om naar wat achteraf bleek allemaal gelogen te zijn. Hij heeft een hele waslijst aan delicten op zijn naam, behoorde tot de lijst van ABC' ers , zijn broer die meineed pleegde etc. Opkomen in een shirt met de tekst erop 'Gwenneth Forever' , refererend naar de inmiddels doodgeschoten Gwenneth Martha.

Hier begon het ooit allemaal mee:http://www.wtf.nl/spotlight/3855/badr-stak-ook-flat-in-de-fik.htmlKortom: een voorbeeldige kickbokser... Toch heel apart dat nog zoveel mensen tegen hem opkijken hem kennelijk als een soort van god zien, eigenlijk te triest voor woorden.

Nogmaals vroeger in de ring was hij fantastisch maar als je dit allemaal leest dan houdt het krediet eens op vind ik.Die moord op Everink is ook verschrikkelijk daar niet van hoor, en dat is ook echt wel in de media geweest, alleen heeft dat met deze zaak niets te maken.

En dan vinden mensen het nog steeds raar dat het kickboksen altijd aan de criminaliteit gelinked wordt ...

faysal
08-02-2017, 13:01
Toch hoop ik dat badr snel en hard terug komt om de 'top' legaal te mishandelen