PDA

View Full Version : UFC 210 | Results **Spoiler**



Kemal
09-04-2017, 07:57
Daniel Cormier def. Anthony “Rumble” Johnson by submission (rear-naked choke). Round 2, 3:37 – for light heavyweight title
Gegard Mousasi def. Chris Weidman by TKO (knees). Round 2, 3:13
Cynthia Calvillo def. Pearl Gonzalez by submission (rear-naked choke). Round 3, 3:45
Thiago Alves def. Patrick Cote by unanimous decision (30-27 x3)
Charles Oliveira def. Will Brooks by submission (rear-naked choke). Round 1, 2:30
Myles Jury def. Mike De La Torre by TKO (strikes). Round 1, 3:30
Kamaru Usman def. Sean Strickland by unanimous decision (30-27, 30-26, 30-26)
Shane Burgos def. Charles Rosa by TKO (punches). Round 3, 1:59
Patrick Cummins def. Jan Blachowicz by majority decision (29-28, 29-28, 28-28)
Gregor Gillespie def. Andrew Holbrook by knockout (punches). Round 1, 0:21
Desmond Green def. Josh Emmett by split decision (28-29, 29-28, 30-27)
Katlyn Chookagian def. Irene Aldana by split decision (28-29, 29-28, 29-28)
Magomed Bibulatov def. Jenel Lausa by unanimous decision (29-26 x3)

Kemal
09-04-2017, 07:58
https://www.youtube.com/watch?v=JLkuDX-CTtk

Kemal
09-04-2017, 07:58
https://www.youtube.com/watch?v=yYvwSjTlcmc

Kemal
09-04-2017, 07:58
https://www.youtube.com/watch?v=BE8vBEQvUNU

Kemal
09-04-2017, 07:59
https://www.youtube.com/watch?v=zLTeToCPxFA

Kemal
09-04-2017, 07:59
https://www.youtube.com/watch?v=3LqI3RJQS_Q

Kemal
09-04-2017, 08:04
https://www.youtube.com/watch?v=bmBjcDdfneM

Kemal
09-04-2017, 08:05
https://www.youtube.com/watch?v=IJ4q8ODJYDA

Kemal
09-04-2017, 08:15
https://www.youtube.com/watch?v=0ZP7ijZCOcY

Kemal
09-04-2017, 08:19
https://www.youtube.com/watch?v=ZFp3kB_GR8c

Kemal
09-04-2017, 08:41
https://www.youtube.com/watch?v=J1B8es9Ce8g

S.B.
09-04-2017, 10:22
Dit is wat iemand op Reddit erover zei, klinkt logisch.

Dan mistakenly thought the knee was illegal and stopped for doctor consultation.

Weidman acts hurt, wants extra time to rest.

Dan is corrected by BJM, wants to resume fight.

NYSAC doctors take Weidman's complaining seriously, think he's unable to continue, tell Dan to stop fight.

Dan consults regulatory affairs guys, doesn't want to stop it.

Chris realises the fight is about to be stopped, starts protesting.

Too late, doctors won't allow it, fight over.

Honestly, the blame is a mix of Dan's mistake and Chris playing for time. The doctors did exactly what they're supposed to do.

Even if NYSAC allowed replays the result likely wouldn't have changed once the doctors called it.

kooivechter
09-04-2017, 10:46
Dit is wat iemand op Reddit erover zei, klinkt logisch.

Dan mistakenly thought the knee was illegal and stopped for doctor consultation.

Weidman acts hurt, wants extra time to rest.

Dan is corrected by BJM, wants to resume fight.

NYSAC doctors take Weidman's complaining seriously, think he's unable to continue, tell Dan to stop fight.

Dan consults regulatory affairs guys, doesn't want to stop it.

Chris realises the fight is about to be stopped, starts protesting.

Too late, doctors won't allow it, fight over.

Honestly, the blame is a mix of Dan's mistake and Chris playing for time. The doctors did exactly what they're supposed to do.

Even if NYSAC allowed replays the result likely wouldn't have changed once the doctors called it.

Fightfan
09-04-2017, 11:28
Shit Rumble stopt....Niet verwacht.

LightHeavyWeight
09-04-2017, 11:45
Ik wel, na hun vorige confrontatie had ik tegen twijfels meer. Cormier is echt een bijzondere vechter hoor.

Superstick
09-04-2017, 11:55
Ik wel, na hun vorige confrontatie had ik tegen twijfels meer. Cormier is echt een bijzondere vechter hoor.

Hij is inderdaad bijzonder. Helaas voor hem zal hij echter bij het grote publiek niet lang worden onthouden, omdat hij niet erg spectaculair vecht. Maar goed, daar heeft hij geen boodschap aan neem ik aan. Jon Jones is nog altijd te goed voor DC denk ik. Maar als Jon Jones zonder warm-up gevecht meteen tegen DC gaat, heeft hij weldegelijk een goede kans.

LightHeavyWeight
09-04-2017, 12:45
Jones is veel beter inderdaad. Ik begrijp die Amerikanen niet, worstelen is helemaal hun ding maar toch vinden ze Cormier zo saai dat ze hem uitfluiten. Het is juist een prestatie van formaat.

Soulbringer320
09-04-2017, 14:24
Jones wil ik eerst nog zien hoe die terug komt...tegen Ovince Saint Preux (https://en.wikipedia.org/wiki/Ovince_Saint_Preux) vond ik hem dramatisch. Kijken hoe die terug komt.......

Superstick
09-04-2017, 14:42
Jones wil ik eerst nog zien hoe die terug komt...tegen Ovince Saint Preux (https://en.wikipedia.org/wiki/Ovince_Saint_Preux) vond ik hem dramatisch. Kijken hoe die terug komt.......

Nou ja, dramatisch is wat overdreven. Hij won uiteindelijk toch vrij gemakkelijk. Maar als hij dat niveau had gehad tegen DC, had 'ie het niet gered. Daarom zou het verstandig zijn als Jon Jones niet meteen tegen DC gaat, maar eerst even een warm up-fight doet.

pronk
09-04-2017, 17:49
Netjes gedaan van Henri Hooft , belangrijk moment voor Anthony johnson Chapeau!

T15Boxing
09-04-2017, 17:58
Weidman is een smeerlap. Hij wou zo'n voetballer's actie plegen zodat Mousasi een DQ zou krijgen. Gelukkig hebben ze daar nog genoeg hersenen om de juiste beslissing te nemen.

Mousasi's grootste winst ooit. Hij kan zo maar eens een titleshot krijgen.

S.B.
09-04-2017, 18:33
Maar echt, en hij wil het nog aanvechten ook.

e-type
09-04-2017, 19:14
Wat een droeftoeter ook...


https://www.youtube.com/watch?v=ndQKhjmwYiU

e-type
09-04-2017, 19:41
Weidman is een smeerlap. Hij wou zo'n voetballer's actie plegen zodat Mousasi een DQ zou krijgen.

Mislukt inderdaad. Er is maar één Rèmy.

Kemal
09-04-2017, 19:48
https://www.youtube.com/watch?v=iGkg4RENSuw

Kemal
09-04-2017, 19:48
https://www.youtube.com/watch?v=nkKjAZaU07Q

amilster
10-04-2017, 00:21
Heel mooi voor Mousashi deze overwinning, een win is een win, weer een voormalig ufc champ op de erelijst!
Die titel gaat er gewoon komen!

T15Boxing
10-04-2017, 00:33
Ik denk dat Gegard iedereen kan hebben behalve Jacare. Die blijft echt lastig met zijn stijl, kracht, atletisch vermogen etc.

Briant
10-04-2017, 00:50
Weidman heeft wel een punt. Er is geen instant replay bij ufc dus hoe kan een beslissing dan veranderd worden op basis van beelden?

Terechte uitslag en ben blij ook. Maar wel goed om hier als organisatie goed naar te kijken.

Bromios
10-04-2017, 11:20
Weidman heeft wel een punt. Er is geen instant replay bij ufc dus hoe kan een beslissing dan veranderd worden op basis van beelden?

Terechte uitslag en ben blij ook. Maar wel goed om hier als organisatie goed naar te kijken.

Weidman heeft op zich wel een punt maar hij geeft eerst aan dat hij niet verder kan zodat hij een dq-win zou krijgen. Vervolgens komt er uit dat het wel legaal is en dan roept hij dat hij wel verder kan. gevalletje karma.

Daarnaast liep de scheids naar de hoofdscheidsrechter (McCarthy dacht ik ?) en pleegt overleg. Die roept direct "is legal". Ik weet niet of die dat via replay hebben gedaan. Maar dit is New York dus die lullen sowieso wel recht wat krom is.

Het was een fout van de scheids maar geen onbegrijpelijke. De rapen waren gaar geweest als het niet klopte.

Ik vond dat Gegard nog wel een paar keer goed in de problemen kwam maar als je je op deze wijze uit takedowns kan knokken dan ben je wel een hele grote. Na die knie was het toch over geweest. Weidman probeerde niet zijn handen op de grond te houden omdat het zo lekker ging.

Overigens reps voor Rogan want die loopt altijd in Amerikaans voordeel te schreeuwen maar die wachtte dit keer netjes de replay af en vroeg nog een paar keer om een nieuwe.

LightHeavyWeight
10-04-2017, 13:19
Weidman heeft op zich wel een punt maar hij geeft eerst aan dat hij niet verder kan zodat hij een dq-win zou krijgen. Vervolgens komt er uit dat het wel legaal is en dan roept hij dat hij wel verder kan. gevalletje karma.

Daarnaast liep de scheids naar de hoofdscheidsrechter (McCarthy dacht ik ?) en pleegt overleg. Die roept direct "is legal". Ik weet niet of die dat via replay hebben gedaan. Maar dit is New York dus die lullen sowieso wel recht wat krom is.

Het was een fout van de scheids maar geen onbegrijpelijke. De rapen waren gaar geweest als het niet klopte.

Ik vond dat Gegard nog wel een paar keer goed in de problemen kwam maar als je je op deze wijze uit takedowns kan knokken dan ben je wel een hele grote. Na die knie was het toch over geweest. Weidman probeerde niet zijn handen op de grond te houden omdat het zo lekker ging.

Overigens reps voor Rogan want die loopt altijd in Amerikaans voordeel te schreeuwen maar die wachtte dit keer netjes de replay af en vroeg nog een paar keer om een nieuwe.

Precies, Rogan heeft een hoop consternatie weten te voorkomen.

Minotauro
10-04-2017, 13:21
Zal Joe even zeggen dat hij account aan moet maken voor zijn reps

tarantula
10-04-2017, 13:30
Ik heb nog eens goed gekeken naar de beelden op slow motion, wat raar is is dat wanneer mousasi de knie gooit weidman zijn handen beiden de grond raken, terwijl de knie inmiddels aankomt gaat een hand gedeeltelijk omhoog door de impact van de knie.

Hij heeft niet eerst een hand van de grond getrokken en daarna een knie gegooid, hij gooide de knie terwijl beiden handen de grond nog raakte, dat is gewoon illegaal. Het feit dat zijn hand omhoog komt nadat de knie zijn hoofd raakt is niet zo raar, wat duidelijk te zien is is dat mousasi de knie gooit op het moment dat weidman zijn handen beiden de grond raken.

Beoordeel zelf maar, let wel het gaat om het moment dat mousasi zijn knie vertrekt om de knie te geven, dus de intentie om de knie te geven was op het moment dat zijn beide handen de grond raakte en dat is illegaal.


https://www.youtube.com/watch?v=i4CqKArxu6g

The Company
10-04-2017, 13:58
Het gaat om het moment van impact en niet om het moment dat de actie word ingezet denk ik. Bovendien lees ik op amerikaanse sites dat beide handpalmen of vuisten op de grond moeten zijn, met een paar vingers de grond aanraken is dus niet genoeg.

S.B.
10-04-2017, 15:01
Er is toch geen discussie meer over of het wel of niet legaal is wat hij deed?
Ik ben wel bang dat als Weidman bezwaar gaat aantekenen, het verandert in een no-contest

e-type
10-04-2017, 19:00
Weidman weet ook wel dat het legale knietjes waren. Waar Weidman over gevallen is, is het feit dat de scheids videobeelden heeft gebruikt en toen zijn beslissing 180 graden heeft gedraaid en Mousasi de W gegeven. Bij de UFC mag de scheids schijnbaar geen videobeelden bekijken om tot een beslissing te komen (precies wat Briant hierboven ook al zegt).

Dus ik denk ook dat dit een no-contest zal worden als Weidman het echt gaat aanvechten.

S.B.
10-04-2017, 19:10
Maar hij zei dat hij niet verder kon, als je niet verder kan na een legale knie, ben je dan niet technisch knock out? Of geeft hij dan niet op? Lijkt mij wel toch?

Bromios
10-04-2017, 19:13
Weidman heeft het inmiddels aangevochten. Ben benieuwd.

T15Boxing
10-04-2017, 19:25
Ik zag die Dan M. geen beelden bekijken, ik zag alleen dat hij even sprak met een andere scheids(John McCarthy) die dus een andere kijk had en aangaf dat ze legaal waren. Ik betwijfel of Weidman hier iets mee kan betekenen. Als het aan mij ligt geven ze hem een boete omdat hij geen schaamte heeft, dat hij dit nog gaat aanvechten is gewoon zielig.

S.B.
10-04-2017, 20:02
Ik dacht dat het een gerucht was, maar het was dus echt zo. Meneer Weidman wist de datum en de dag niet eens meer.
https://www.instagram.com/p/BStRxeGBasE/

e-type
10-04-2017, 20:08
Maar hij zei dat hij niet verder kon, als je niet verder kan na een legale knie, ben je dan niet technisch knock out? Of geeft hij dan niet op? Lijkt mij wel toch?Dat was nog voordat het uitgeroepen werd tot 'legale knie', als extra muntitie voor een mogelijke DQ voor Mousasi.

S.B.
10-04-2017, 21:14
Ja precies, gevalletje karma dan toch?

Bromios
10-04-2017, 21:20
Ik zag die Dan M. geen beelden bekijken, ik zag alleen dat hij even sprak met een andere scheids(John McCarthy) die dus een andere kijk had en aangaf dat ze legaal waren. Ik betwijfel of Weidman hier iets mee kan betekenen. Als het aan mij ligt geven ze hem een boete omdat hij geen schaamte heeft, dat hij dit nog gaat aanvechten is gewoon zielig.

3 losses op rij of 2 lossen en een NC. Hij probeert het gewoon.
Alleen als hij dan een rematch krijgt heeft hij naderhand 3 losses en een NC dus ik zie er het nut niet van in.

Ik denk eerder dat hij nou eenmaal een toneelstukje heeft ingezet dus dat hij dan maar doorzet anders maakt hij zichzelf belachelijk. Hij vergeet alleen dat hij zichzelf nog belachelijker maakt zo.

kooivechter
10-04-2017, 21:20
3 losses op rij of 2 lossen en een NC. Hij probeert het gewoon.
Alleen als hij dan een rematch krijgt heeft hij naderhand 3 losses en een NC dus ik zie er het nut niet van in.

Ik denk eerder dat hij nou eenmaal een toneelstukje heeft ingezet dus dat hij dan maar doorzet anders maakt hij zichzelf belachelijk. Hij vergeet alleen dat hij zichzelf nog belachelijker maakt zo.


Ik vond het een mooie partij van mousasi. wat ik mij wel afvroeg, dat Weidman hem met de single leg makkelijk naar de grond kreeg. Mousasi daar duidelijk geen antwoord op had. Hij pakte Weidman de hele tijd om de rug, wat niet de manier is om een single leg te verdedigen. Dat krijg je bij een Jacare, Romero, en Rockhold nog sneller. Deze zijn nog beter in het worstelen. Wordt daar bij Kops gym niet op getraind? Dat is echt de achilleshiel van Mousasi. als dat goed is heeft hij een goede kans om ufc kampioen te worden

Wat ik mij nog wel afvroeg, toen Mousasi in turtle positie zat, en weidman voor de front choke ging, dat hij het goed aanpakte om niet op 2 knieën te gaan. Waarom zou dat niet kunnen?

e-type
10-04-2017, 21:47
Ja precies, gevalletje karma dan toch?


absoluut :)

ruud
11-04-2017, 12:39
Best indrukwekkende win van DC vond ik. Hoe makkelijk hij eigenlijk Johnson neutraliseerde en domineerde om hem vervolgens te submitten.
Alleen jammer dat hij zich daarna zo irritant gedroeg, ook tegen Jones. Ik snap wel waarom hij niet populair is. Tegelijk liet hij ook zien waarom hij de belt heeft.

Weidman moet niet zo zeuren.

LightHeavyWeight
11-04-2017, 14:15
Ik snap de onderschatting van Cormier ook niet. Ik vond die vorige win tegen Rumble ook al zo sterk. Hij sloeg in de HW divisie ook al iedereen verrot.

Appielwt
11-04-2017, 17:26
Ik snap de onderschatting van Cormier ook niet. Ik vond die vorige win tegen Rumble ook al zo sterk. Hij sloeg in de HW divisie ook al iedereen verrot.

Hij ging ook naar LHW omdat Cain de titel had op HW. Ik denk dat DC de titel ook zou pakken als hij nu naar HW ging. Er zijn twee gevechten die ik van DC ooit zou willen zien. Rematch met Jones, die gaat er waarschijnlijk ook wel komen. En als Cain zijn oude zeeniveau level weer haalt. Cain vs DC, maar die zal er wel nooit komen. Ik blijf dromen.

Hij wordt gewoon heel erg onderschat en met een win over Jones zal hij waarschijnlijk nog steeds niet op waarde worden geschat. Er zal eerder gespeculeerd worden over het niveau van Jones.

Triangleman
11-04-2017, 19:05
Ik denk dat Weidman er zwaar aan was, acting of niet. Jammer voor Mousasi dat ze niet door lieten vechten, goed voor Weidman.

Wel beetje dubieus dat Mousasi blijkbaar de regels niet kent. Als Weidman zijn handen op de grond had gehouden had Mousasi hem gewoon vol in zn bek geknied. Hij had geluk dat Weidman al te groggy was om dat fatsoenlijk te doen.
Hoop dat hij de regels voortaan wel even gaat bestuderen van tevoren.

In drie verschillende interviews werd hij hiermee geconfronteerd en drie keer zei hij: I dont know, I'm fighting, I'm fighting ???

Brainthief
11-04-2017, 19:22
Ik vond het een mooie partij van mousasi. wat ik mij wel afvroeg, dat Weidman hem met de single leg makkelijk naar de grond kreeg. Mousasi daar duidelijk geen antwoord op had. Hij pakte Weidman de hele tijd om de rug, wat niet de manier is om een single leg te verdedigen. Dat krijg je bij een Jacare, Romero, en Rockhold nog sneller. Deze zijn nog beter in het worstelen. Wordt daar bij Kops gym niet op getraind? Dat is echt de achilleshiel van Mousasi. als dat goed is heeft hij een goede kans om ufc kampioen te worden Wat ik mij nog wel afvroeg, toen Mousasi in turtle positie zat, en weidman voor de front choke ging, dat hij het goed aanpakte om niet op 2 knieën te gaan. Waarom zou dat niet kunnen?Sprawlen met je benen naar 1 zijde is een setup om naar crucifix te gaan. Kan dus best een prima counter zijn.

Brainthief
11-04-2017, 19:24
Ik denk dat Weidman er zwaar aan was, acting of niet. Jammer voor Mousasi dat ze niet door lieten vechten, goed voor Weidman. Wel beetje dubieus dat Mousasi blijkbaar de regels niet kent. Als Weidman zijn handen op de grond had gehouden had Mousasi hem gewoon vol in zn bek geknied. Hij had geluk dat Weidman al te groggy was om dat fatsoenlijk te doen. Hoop dat hij de regels voortaan wel even gaat bestuderen van tevoren. In drie verschillende interviews werd hij hiermee geconfronteerd en drie keer zei hij: I dont know, I'm fighting, I'm fighting ???Ik begreep het anders. Mousasi bedoelde dat hij komt knokken en als hij in een slechte positie zit dan knok je jezelf eruit. Niet regeltjes neuken met je handjes naar de grond...

Triangleman
11-04-2017, 19:28
In Amerika gaan ze ook helemaal los, Chris 'February' Weidman and his Jersey shore crew haha

Triangleman
11-04-2017, 19:31
Ik begreep het anders. Mousasi bedoelde dat hij komt knokken en als hij in een slechte positie zit dan knok je jezelf eruit. Niet regeltjes neuken met je handjes naar de grond...

Dat bedoelde hij ook denk ik inderdaad, maar hij was ook gewoon stomverbaasd over die regel volgens mij.

e-type
11-04-2017, 19:44
Herb Dean heeft er zijn versie van:

@2:20 Hij vond Weidman niet 'grounded' omdat hij niet met zijn gewicht leunde op zijn handen. Maar Weidman's handen raakten slechts de grond, dat ziet hij niet als een 'grounded opponent'. Dus de knieën van Mousasi waren legaal.

@5:30 Dan Miragliotta overlegt met BJM, omdat DM bevestiging wilde door iemand die het goed gezien had. McCarthy was overtuigd dat het legale knieën waren.

@8:30 DM stond volledig in zijn recht om de call te veranderen naar 'legal strikes', niks vreemds aan.

@10:50 Weidman kon niet meer verder volgens de scheids en dokter. Dit in combinatie met een 'legal strike', dus win voor Mousasi.

@13:00 Betere uitleg over de regels zou belangrijk zijn, tijdens de chaos, om live aan de kijker uitleg te geven over wat er gebeurt en waarom.

@14:50 De regels in alle staten zou hetzelfde moeten zijn



https://www.youtube.com/watch?v=PctTXEWEWtE

Bert Kops
12-04-2017, 00:13
Ja was weer een mooie lieve mensen en thanks voor jullie support...!

Kemal
12-04-2017, 09:15
https://www.youtube.com/watch?v=OUhFbJ_G3Wo

my2cents
12-04-2017, 15:31
Ik vond het een mooi gevecht van Mousasi en ben zeer blij met zijn overwinning.... echter vond ik hem er niet altijd even goed uitzien. Op Sherdog noemde ze hem 'wat slordiger' als normaal en denk dat - zoals iemand hier eerder ook al aangaf - hij wel erg makkelijk naar de grond gebracht werd. Houdt Weidman dat nog zo'n ronde 2 vol, dan sta je gewoon 2-0 achter en moet hij dus KO.

Nogmaals, super blij met deze overwinning (hoop dat deze blijft staan), maar hoop echt dat hij nog beter aan zijn TDD gaat werken. Romero/Jacare zien dit ook en gaan dus gewoon proberen 3/5 ronden met hem te worstelen. Op naar de titel!!

Suplex
12-04-2017, 15:54
Ik vond het een mooi gevecht van Mousasi en ben zeer blij met zijn overwinning.... echter vond ik hem er niet altijd even goed uitzien. Op Sherdog noemde ze hem 'wat slordiger' als normaal en denk dat - zoals iemand hier eerder ook al aangaf - hij wel erg makkelijk naar de grond gebracht werd. Houdt Weidman dat nog zo'n ronde 2 vol, dan sta je gewoon 2-0 achter en moet hij dus KO.

Nogmaals, super blij met deze overwinning (hoop dat deze blijft staan), maar hoop echt dat hij nog beter aan zijn TDD gaat werken. Romero/Jacare zien dit ook en gaan dus gewoon proberen 3/5 ronden met hem te worstelen. Op naar de titel!!

Tdd moet beter idd als wineman hem al naar se grond krijgt gaat dat jacare en romero zeker lukken.

Daarbij denk ik nog steeds dat hij naar Amerika had gemoeten om te trainen een aantal jaar geleden.
Gebrek aan ervaring en sparrings partners hier in NL

YoMarK
12-04-2017, 16:54
Tdd moet beter idd als wineman hem al naar se grond krijgt gaat dat jacare en romero zeker lukken
Weidman is anders toch wel een hele goede worstelaar. Jacare en Romero zijn zeker niet beter wat dat betreft, ook al heeft Romero misschien meer gepresteerd op worstelgebied.
Mousasi TDD is zeer behoorlijk geworden, maar de takedowns van Weidman zijn sneaky. En zo lang hij maar niet gesubmit wordt, en kan opstaan is er geen echte issue meer. Z'n standup was tegen Weidman echt bruut, misschien iets minder technisch als normaal gesproken, maar Weidman wist niet wat hem overkwam.

my2cents
12-04-2017, 17:02
Weidman is anders toch wel een hele goede worstelaar. Jacare en Romero zijn zeker niet beter wat dat betreft, ook al heeft Romero misschien meer gepresteerd op worstelgebied.
Mousasi TDD is zeer behoorlijk geworden, maar de takedowns van Weidman zijn sneaky. En zo lang hij maar niet gesubmit wordt, en kan opstaan is er geen echte issue meer. Z'n standup was tegen Weidman echt bruut, misschien iets minder technisch als normaal gesproken, maar Weidman wist niet wat hem overkwam.

Tuurlijk is dat wel een issue met het huidige scoringssysteem. Ronde 1 was voor Weidman zoals Mousasi zelf ook al aangaf, terwijl Weidman niks deed op de grond. Het alleen al naar de grond gaan levert vaak genoeg punten op om een ronde te winnen. Liefst zou ik zien dat ze dat veranderen, maar dat is nog niet het geval.

YoMarK
12-04-2017, 18:06
Ik snap wat je bedoeld, maar Chris Wiedman is een hele goede worstelaar en een beest op de grond. Toch was hij zichtbaar moe in ronde 2, want Mousasi liet hem echt werken. In de standup in ronde 2 was Chris geen moment in z'n element en kreeg hij gewoonweg een pak slaag, Zeggen dat Mousasi aan z'n takedown defence moet werken, is net zoiets als zeggen dat Weiman nu echt eens aan z'n standup moet werken.

Ik denk dat Mousasi van iedereen kan winnen op dit moment. Romero heeft z'n KO en z'n controle, maar Mousasi's standup is veel technischer en bovendien gaat Romero Mousasi niet submitten. Vind Jacare nog steeds de meeste gevaarlijke van de divisie, de rest heeft allemaal wel een dingetje wat niet helemaal top is.

kooivechter
12-04-2017, 18:59
Hmmm. Daar ben ik het niet mee eens. Weidman sloeg Mousasi behoorlijk aan in ronde 1. Hij werd alleen moe, toen kon Mousasi door zetten. Alleen tdd blijft een probleem. Hij wordt veel te makkelijk naar de grond gebracht, en weet niet wat hij tegen single leg moet doen. Double wel. Omdat hij ook wat statisch vecht. Dat zijn de partijen waar hij ook grotendeels op verloor. Verder vind ik hem een supervechter. En hij gaat ook wel een titel shot krijgen na nog een gewonnen partij tegen rockhold of jacare

tarantula
12-04-2017, 21:17
Mousasi is wel een sportieve vechter vind ik, ik gun hem de titel wel zijn takedowndefense tegen een sterke worstelaar is niet de allerbeste maar zijn butterflyguard zorge wel voor problemen voor weidman om volledige controle te krijgen.

Hij zit momenteel in een goede momentum qua winstreak, middleweight divisie vind ik samen met de lightweight en welterweight toch wel de meest interessante divisie.

Suplex
12-04-2017, 22:18
Ik hoop dat mousasi een goed contract aangeboden krijgt.
Jacare vecht dit weekend zijn laatste partij van zijn contract.
Werkt wel in zijn voordeel.

Als bellator slim is doen ze mousasi en jacare een goede aanbieding.

S.B.
12-04-2017, 23:11
Wat een hoop onzin lees ik hier... Waarom zou Mousasi naar Amerika moeten gaan? Is JDS daar nou zo veel beter geworden? Of RDA? Of Struve?

En wat is er mis met de TDD van van Mousasi? Weidman is all americain, Romero is olympisch kampioen en heeft een medaille gewonnen op elk internationale toernooi waaraan hij meedeed. Jacare heeft de beste BJJ van de hele UFC. Daar kan je voor trainen tot je een ons weegt, die krijgen je toch wel neer. Je kan inderdaad net zo goed zeggen dat Weidman echt aan zijn standup moet werken.

Bisping en Rockhold kunnen het echt vergeten dat ze Mousasi naar de grond krijgen.

Mousasi stoomt gewoon door naar de titel, die stopt niemand op het moment. Misschien Jacare, maar die gaan niet tegen elkaar vechten als het niet voor de titel is.

LightHeavyWeight
12-04-2017, 23:23
Tegen een Romero is het echt zaak hem zo vaak mogelijk hard te jabben zodat hij uit een ander vaatje moet tappen. Anders zie ik dat toch wat somber in voor Gegard. Jacare vind ik nu voor Gegard een geschiktere tegenstander.
Maar ja, niemand weet het eigenlijk, we moeten het gaan zien.

Bert Kops
13-04-2017, 00:45
jongens geloof me nou : Gegard pakt ze allemaal!

Kemal
13-04-2017, 09:42
https://www.youtube.com/watch?v=HRXPS7ro9LA

blade
13-04-2017, 10:59
jongens geloof me nou : Gegard pakt ze allemaal!

en als die dat niet doet pakt die gewoon hun vrouwen:cool2:

e-type
13-04-2017, 16:37
jongens geloof me nou : Gegard pakt ze allemaal!


tot nu toe doet ie het inderdaad prima

cornelus
14-04-2017, 13:40
tot nu toe doet ie het inderdaad prima

X2

pronk
14-04-2017, 18:10
Joe Rogan "Knows" , kijkt altijd door het controversiële heen

Knoopwafel
05-07-2017, 12:46
On the latest edition of The MMA Hour, Chris Weidman (http://www.mmafighting.com/fighter/352/chris-weidman) revealed that he lost the appeal of his controversial loss to Gegard Mousasi (http://www.mmafighting.com/fighter/50/gegard-mousasi) at UFC 210 (http://www.mmafighting.com/fight-card/865/ufc-210).
At the time of the fight, it was believed that the New York State Athletic Commission (NYSAC) could not use instant replays for the events that they oversee. Days after the April event, NYSAC confirmed in a statement to MMAFighting.com (https://www.mmafighting.com/2017/4/11/15264748/nysac-instant-replay-legally-used-for-gegard-mousasi-vs-chris-weidman-at-ufc-210) that instant replays are “officially allowed” in the state of New York.


The referee for the bout, Dan Miragliotta, called a stop to the action midway through the second round after Gegard Mousasi delivered two knees to Weidman’s head as he was trying to make himself a grounded opponent with his two hands on the canvas.
Miragliotta initially called a stop to the action to give Weidman time to recover as he thought the knees were illegal. After consulting with veteran referee John McCarthy (http://www.mmafighting.com/fighter/3485/john-mccarthy) cage-side, and after McCarthy had seen a replay of the incident, he correctly determined the knees to be legal. After being assessed by in-cage doctors, Weidman was not deemed fit to continue. As the knees were deemed legal, a TKO victory was awarded to Mousasi.
Weidman claimed that he did not expect to win the appeal.


“I just got it back in the mail yesterday,” said Weidman on the latest edition of The MMA Hour with Ariel Helwani.
“I did not win the appeal. I don’t think it was anything we didn’t expect. I didn’t even read it. My wife was reading it.”
According to the NYSAC’s correspondence with Weidman, replays can be used in cases where an injury has occurred in a bout.
“I guess when there’s something that happens inside of the Octagon and it has to do with an injury the commission is allowed to look at the replay. I guess, something like that is what it is about.


“The rules that were explained to us are that there was no replay. If something happens where there is an injury they are allowed to look at it. That’s pretty much what I heard from my wife.”


Weidman insisted that he did not hedge his bets on winning the appeal and stated that he would have been surprised if NYSAC went back on its initial determination.
“Either way, I didn’t put my eggs in that basket,” he said. “I would’ve been kind of surprised (if they had reversed the decision). For them to admit they were wrong, I would’ve been kind of surprised.”


Weidman’s next outing takes place under the jurisdiction of the NYSAC when he takes on Kelvin Gastelum (http://www.mmafighting.com/fighter/2077/kelvin-gastelum) at Nassau Coliseum on July 22. Despite taking the commission to task with his appeal, the former champion does not expect to be treated any differently in his dealings with the NYSAC.
“If they decide to make it awkward (they can), but I’m not going to let them have any power over me or make me feel awkward.
“I’m going to be fighting in my home state with all of my fans in front of my fans, my friends and my family. I’m going to be very comfortable. If they get weird about things, that’s on them. I won’t let that affect me.”

https://www.mmafighting.com/2017/7/4/15918858/chris-weidman-loses-nysac-appeal-after-controversial-stoppage-at-ufc-210

Bromios
05-07-2017, 16:09
Goeie zaak. Beslissing herroepen was belachelijk geweest.

Knoopwafel
05-07-2017, 20:39
Goeie zaak. Beslissing herroepen was belachelijk geweest.

Precies!

Vooral dit stukje vond ik behoorlijk irritant...

“I would’ve been kind of surprised (if they had reversed the decision). For them to admit they were wrong, I would’ve been kind of surprised.”

Gewoon stug vol blijven houden dat het geen juiste beslissing was. :twak:

my2cents
05-07-2017, 21:07
Precies!

Vooral dit stukje vond ik behoorlijk irritant...

“I would’ve been kind of surprised (if they had reversed the decision). For them to admit they were wrong, I would’ve been kind of surprised.”

Gewoon stug vol blijven houden dat het geen juiste beslissing was. :twak:

wat een verschrikkelijk irritante gozer is die Weidman ook.