PDA

View Full Version : Overeem heeft slecht nieuws voor Nederlandse UFC-fans



Kemal
11-05-2017, 08:07
Alistair Overeem is er op 2 september niet bij in Rotterdam als de UFC voor de tweede keer naar Nederland komt.

De MMA-vechter, die vorig jaar in Ahoy het publiek vermaakte met een indrukwekkende zege op de Wit-Rus Andrei Arlovski, baalt daar zelf ook van. Hij heeft echter een hoger doel. De zwaargewicht hoopt op 8 juli tijdens UFC213 de Braziliaan Fabricio Werdum te verslaan en daarna voor de titel te vechten.

"Ik heb erg goede herinneringen aan vorig jaar, maar het past dit keer niet in mijn agenda. Dan had ik (niet tegen Werdum moeten vechten, red.) en moeten wachten tot september, maar ik ben een vechter en wil zo actief mogelijk zijn", aldus de 36-jarige Overeem tegenover FOX Sports. "Dan komt september niet zo goed uit. Met winst op Werdum vecht ik voor het einde van het jaar voor de titel en daar is het me allemaal om te doen."

Vorig jaar kreeg Overeem ook al een kans op de belt. In Cleveland verloor hij echter van nummer één Stipe Miocic. De Amerikaan, die aanstaande zaterdag zijn titel verdedigt tegen Junior Dos Santos, sloeg de Nederlander knock-out. Overeem weet niet zeker hoe zijn toekomst eruit gaat zien als hij de kampioensgordel dit jaar alsnog weet te bemachtigen.

"Als ik de titel nu wel pak, moet ik kijken wat er met mijn motivatie gebeurt. Ik heb zelf nog een extra doel. Ik heb 87 gevechten aan de top achter de rug en ik zou nog wel door willen tot de honderd. Maar nogmaals, als ik kampioen wordt, weet ik niet of mijn motivatie blijft."

S.B.
11-05-2017, 08:10
Jammer, maar logisch.

e-type
11-05-2017, 10:23
'tuurlijk, groot gelijk. Eerlijk gezegd vind ik dit geen slecht nieuws, haha. Alles voor die belt.

de Stiep
14-05-2017, 16:04
Blijft balen

FromTheSouth
14-05-2017, 22:31
Blijft balen

Blijft rennen

K-1sunstarr
14-05-2017, 23:24
Is heel erg jammer, maar ik begrijpt hem wel.