PDA

View Full Version : Miocic vs. Velasquez on hold pending contract negotiation



Soulbringer320
21-07-2017, 01:05
There were multiple reports that UFC heavyweight champion Stipe Miocic was set to defend his title against former champ Cain Velasquez at UFC 216 on October 7 in Las Vegas, Nevada. A win for Miocic would be historic – no UFC heavyweight champion has ever successfully defended the title more than twice. Miocic has defended his belt vs. Alistair Overeem and Junior dos Santos, tieing the record with Randy Couture, Tim Sylvia, Brock Lesnar, and Cain Velasquez.

However, the well-informed Ariel Helwani (http://www.twitter.com/arielhelwani) reports for MMA Fighting (https://www.mmafighting.com/2017/7/19/16002234/stipe-miocic-standing-by-until-contract-issues-are-finally-sorted) that Miocic has no plans to fight anytime soon. And further, Helwani reports that Velasquez has yet to fully recover from back surgery.
The main issue, however, apparently stems from Miocic, and it comes down to money. Miocic first defended vs. Overeem. ‘Reems official purse was $800,000 to lose. The baddest man on the planet Miocic got just $600,000 to win. CM Punk got $500,000 to lose, and he displayed as much fighting skill as the average weekend soccer player.
Miocic wasn’t happy about his purse.

“It definitely should change,” said Miocic during a January appearance on Helwani’s The MMA Hour. “But the fact that he made more money than me in my last fight was just kind of a slap in the face. Terrible. Things definitely need to be changed. Something’s gotta change. It’s not really fair.”
Then in May Miocic beat JDS. Texas doesn’t release purses, but Miocic reportedly made $600,000 to Dos Santos’ $400,000. But If those figures follow the usual 50% to show and another 50% to win, JDS’s contract was still higher than Miocic’s. And the champ has apparently had enough.

Helwani reports that Miocic is not willing to fight again until his contract issues are addressed. So Miocic is likely still going to fight Velasquez at some point, but the fight is far from set.


https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRsCWZaV-j4V9BbHAs6sJU2G8Sq6ZuT2igOqQFngS1HkkPDKxfq

Soulbringer320
21-07-2017, 01:06
https://www.youtube.com/watch?v=o8VhEFuQuPE

kooivechter
22-07-2017, 23:12
Dit is de enige hw pot die ik wil zien. Rest zit er allemaal ver onder. Behalve als Gustafson en Jones naar HW gaan

pronk
23-07-2017, 00:58
Dit is de enige hw pot die ik wil zien. Rest zit er allemaal ver onder. Behalve als Gustafson en Jones naar HW gaan

Ik had heel graag Overeem tegen Cain gezien voor ufc interim belt, en de winaar uiteraard tegen Stipe.

S.B.
23-07-2017, 02:47
Ik had heel graag Overeem tegen Cain gezien voor ufc interim belt, en de winaar uiteraard tegen Stipe.

Waarom interim dan?

train2grow
23-07-2017, 09:03
Belachelijk dat een kampioen gewoon een gevecht kan weigeren. De ufc zou dat moeten wijzigen in de contracten.
Niet vechten, Dan een bepaald bedrag boete. Heb je dat gezeiks ook niet nodig voor interm belts.

Heb je de titel, dan krijg je zoveel procent boven op je normale salaris en voor iedere dat je de titel met succes verdedigd ga je weer iets omhoog. Probleem opgelost

e-type
23-07-2017, 10:50
Miocic heeft volgens mij zelf dat contract ondertekend. Dus hij moet gewoon uitdienen en niet zeuren. De enige tegen wie hij misschien moeten zeuren is tegen z'n manager.Maar zolang ie dat niet heeft gedaan, krijgt ie gewoon waar ie voor getekend heeft.

Zielig zeuren van Miocic, hij kan beter naar Overeem kijken hoe je contracten moet opstellen haha. Die zeurt niet zoveel over geld!

Minotauro
23-07-2017, 11:55
Overeem zou levenslang geschorst moeten zijn voor cheaten. Simpel. Geld is niet alles en gelukkig heeft hij de ufc belt nooit mogen winnen

S.B.
23-07-2017, 12:25
Overeem zou levenslang geschorst moeten zijn voor cheaten. Simpel. Geld is niet alles en gelukkig heeft hij de ufc belt nooit mogen winnen

Ik stel hem gewoon nog een keer: hoe weet jij dat Stipe nooit heeft gebruikt? Hij komt uit het worstelen en American football.

Minotauro
23-07-2017, 12:43
Wel op een eerlijke manier. En boeien wat ze willen of hebben. Overeem hoort levenslang geschorst te zijn. Elke cheater in vechtsport hoort levenslang geschorst te worden

e-type
23-07-2017, 12:46
Ik stel hem gewoon nog een keer: hoe weet jij dat Stipe nooit heeft gebruikt? Hij komt uit het worstelen en American football.

Ach, voorlopig is ie nog niet gepakt. Dan toch liever het voordeel van de twijfel.


En daarbij, hij's blijkbaar niet zo heel blij met die belt, want hij vecht liever niet. Hij wil het geld wat Overeem toch elke partij weer pakt.

LightHeavyWeight
23-07-2017, 14:56
Ik vind dat contracten systeem ook niet eerlijk btw. Ik snap ook wel dat hij er iets over zegt. Maar wel vechten graag en anders lekker overstappen naar Bellator als je het contract uit loopt. Het is evengoed nog mooi geld om voor te vechten.
Stipe heeft ook een beetje het charisma van een vrachtwagenchauffeur dus zijn marktwaarde is relatief laag voor een champ.

Knoopwafel
23-07-2017, 16:38
Eerst een contract tekenen en onder deze voorwaarden vechten, en wanneer blijkt dat andere vechters betere contract voorwaarden hebben bedingt en de hebzucht de boventoon krijgt, dan weiger je om te vechten?...

Is gewoon werkweigering, en de UFC zou eigenlijk gewoon moeten optreden nu...

T15Boxing
23-07-2017, 16:41
Als ze hem zijn zin geven kan iedereen voortaan zeuren om uit zijn/haar contract te komen voor meer geld. Dit gaat echt niet gebeuren.

appelsap
23-07-2017, 17:14
Belachelijk dat een kampioen gewoon een gevecht kan weigeren. De ufc zou dat moeten wijzigen in de contracten.
Niet vechten, Dan een bepaald bedrag boete. Heb je dat gezeiks ook niet nodig voor interm belts.

Heb je de titel, dan krijg je zoveel procent boven op je normale salaris en voor iedere dat je de titel met succes verdedigd ga je weer iets omhoog. Probleem opgelost

Zo werken die contracten al volgens mij. alleen is Stipe niet op een heel hoog bedrag begonnen en dus is de 'escalator' ook minder. Logisch. Contracten zijn meestal voor 4/6/8 partijen, met groeiende gages en additionele afspraken voor titelgevechten etc. Hij in weinig partijen naar de titel gegaan en zal dus nog wel ergens aan het einde van een minder contract zitten. Vervelende is dat je volgens mij als kampioen vast zit aan verdediging volgens het laatste contract. Ook al is dat formeel afgelopen. Maar dat laatste weet ik niet zeker.

Bromios
23-07-2017, 18:41
Mensen als Mino zijn exact de reden waarom Overeem veel meer krijgt dan Stipe. Stipe heeft wel een paar fans die kijken maar het zal de meeste mensen zal het worst wezen of hij wint of verliest.

Bij Overeem ben je of fan dus je kijkt of je hebt een bloedhekel aan hem zoals Mino en je kijkt ook. Marktwaarde is dus hoger. En hoe vaker hij van die rare escapes heeft zoals tegen Werdum, hoe meer hij waard is.

pronk
23-07-2017, 19:36
Waarom interim dan?


Mooi scenario toch, en AO staat nr.1

S.B.
23-07-2017, 21:00
Haha mooi dat Mina hier niet echt een uitgesproken mening over heeft.

e-type
23-07-2017, 22:59
Mooi scenario toch, en AO staat nr.1


Staat ie nu ook al.



Haha mooi dat Mina hier niet echt een uitgesproken mening over heeft.


De negativiteit van die meid zorgt er alleen maar voor dat niemand 'r serieus neemt. Behalve in d'r haat naar Overeem, dat geloof ik wel haha, misschien is ze wel verliefd op 'm ofzo en is ze ooit in de club door 'm bruut afgewezen. Bizar figuur in ieder geval.

goro
23-07-2017, 23:37
Staat ie nu ook al.





De negativiteit van die meid zorgt er alleen maar voor dat niemand 'r serieus neemt. Behalve in d'r haat naar Overeem, dat geloof ik wel haha, misschien is ze wel verliefd op 'm ofzo en is ze ooit in de club door 'm bruut afgewezen. Bizar figuur in ieder geval.

Wie is Mina

BIG Lebowski
23-07-2017, 23:44
....haha, misschien is ze wel verliefd op 'm ofzo en is ze ooit in de club door 'm bruut afgewezen. Bizar figuur in ieder geval.

Ben er stil van...zou dat dan de welbekende aap zijn, die uit de mouw komt...?

Wellicht kan Mini deze optie bevestigen c.q. ontkrachten...? Wel zo eerlijk. Anders gaan straks weer de wildste verhalen over Mini de rondte in. En moeten we zien te voorkomen. Mina?

pronk
24-07-2017, 01:54
Staat ie nu ook al. lees ff terug , want daar doelde ik juist op.

e-type
24-07-2017, 08:34
lees ff terug , want daar doelde ik juist op.Dan begrijp ik het nut van een interim belt helemaal niet. Alleen maar om tegen Cain te vechten? Als Overeem nu al 1 staat.
Wie is MinaInderdaad.

LightHeavyWeight
24-07-2017, 10:03
Is het niet een keer mooi geweest om die jongen steeds aan te halen?
Ja het is een treurig figuur maar de trol blijft alleen leven als hij genoeg te eten krijgt he. Laat toch lekker gaan joh, dit topic wordt momenteel namelijk niet door hem verneukt.....

Minotauro
24-07-2017, 13:38
Jullie zijn gewoon allemaal geen liefhebbers van een pure en eerlijke sport. En als je je mening over Overeem geeft, dan krijg je heel MF over je heen. Alsof je op het Tina forum zit en zegt dat paarden stomme beesten zijn. Massale hetze omdat hun onsportieve en oneerlijke held bekritiseerd wordt. Ook de bedreigingen en berichten privé, echt geweldig de afgelopen jaren, maar ik lach om jullie en wacht nog steeds op bezoek die mij vanwege mijn mening over Overeem bedreigde. Lekker elkaars pik vasthouden en iemand om zijn mening bashen. Maar jullie doen niks, net als dat Overeem niet tapte tegen Miocic

YoMarK
24-07-2017, 15:19
Stipe krijgt 6 ton, daar mogen de meeste champs in andere divisies alleen maar van dromen. Van mij mag het best meer zijn hoor, maar echt zielig vind ik hem niet. Los daarvan, Overeem heeft 60 MMA partijen(los van z'n pro kickboxing record) veelal op het hoogste niveau gevochten, terecht dat dat ook wat waard is.

e-type
24-07-2017, 15:32
Stipe krijgt 6 ton, daar mogen de meeste champs in andere divisies alleen maar van dromen. Van mij mag het best meer zijn hoor, maar echt zielig vind ik hem niet. Los daarvan, Overeem heeft 60 MMA partijen(los van z'n pro kickboxing record) veelal op het hoogste niveau gevochten, terecht dat dat ook wat waard is.


'tuurlijk. Stipe moet niet zeuren. Maar dat weet hij zelf ook wel, alleen vandaag de dag moet je schreeuwen om aandacht. En die aandacht levert geld op. Probeer je het niet, dan krijg je het ook niet. Hij vecht gewoon tegen Cain, anders het GDR-protocol in werking stellen.

Minotauro
28-07-2017, 12:50
Stipe krijgt 6 ton, daar mogen de meeste champs in andere divisies alleen maar van dromen. Van mij mag het best meer zijn hoor, maar echt zielig vind ik hem niet. Los daarvan, Overeem heeft 60 MMA partijen(los van z'n pro kickboxing record) veelal op het hoogste niveau gevochten, terecht dat dat ook wat waard is.

En Mousasi dan?