PDA

View Full Version : Henri Hooft genoemd door Vrij Nederland journalisten in boek over miljoenenfraude



RedDawn
02-10-2017, 13:52
In 2014 brachten de Vrij Nederland-journalisten Marian Husken en Rudie Kagie het boek "De Miljoenenroof". uit. Het gaat over de boekhouder Clemens F. die het kunstfonds BKVB voor 16 miljoenen kaal plukte en naar Thailand vluchtte. Forum-lid Roy van der Wal heeft voor Panorama nog geprobeerd deze boekhouder op te sporen in Thailand.

Henri Hooft speelde volgens Vrij Nederland-journalisten speelde ook een rol in de fraudezaak, maar is bij mijn weten nooit veroordeeld. Het boek staat grotendeels online. Een mooie inkijk in een wereld van fraude, Thaise vriendinnen en Oostblok maffia-types. Een echte aanrader.

Zie:

https://books.google.nl/books?id=0JqLBAAAQBAJ&printsec=frontcover&dq=De+miljoenenroof:+hoe+boekhouder+Clemens+F.+het +kunstfonds+kaalplukte&hl=nl&sa=X&ved=0ahUKEwiFlNej4tHWAhWIaFAKHTuECbwQ6AEIJjAA#v=on epage&q=De%20miljoenenroof%3A%20hoe%20boekhouder%20Cleme ns%20F.%20het%20kunstfonds%20kaalplukte&f=false

micha
02-10-2017, 15:35
moet dat hier?

onne1983
02-10-2017, 15:58
Waarom niet...
Melvin Rozenblad, Lee Murray, Jan Plas, Ron Ryqvist, Andre Brilleman, Jason Jones.. werden allemaal hier besproken toch?
Ik mag Henri graag. heb hem in Nederland en Florida meegemaakt en vind hem een aardige vent, en alsnog vind ik het niet ongepast om dit hier te plaatsen. en het doet ook niet af van mijn mening over de man.

Na deze preview gelezen te hebben ben ik best wel geintreseerd om de rest ook te lezen, en ga het boek wel aanschaffen denk ik

micha
02-10-2017, 16:00
van mij mogen al dat soort randverschijnselen off-topic . het is geen vlinderscrime toch? laten we het hier over de sport houden. maar dat is mijn bescheiden mening

Bromios
02-10-2017, 16:18
van mij mogen al dat soort randverschijnselen off-topic . het is geen vlinderscrime toch? laten we het hier over de sport houden. maar dat is mijn bescheiden mening

Mag wel naar off topic inderdaad.