PDA

View Full Version : Crossover van het MMA naar het Kickboksen



Eindbaas
20-10-2017, 00:24
Welke prof MMAer zouden jullie willen zien Kickboksen op het hoogste niveau?

Ik zou zelf Alistair Overeem terug willen zien in de ring maar dat zie ik op dit moment niet snel gebeuren.
Maar voor een goed bedrag zie ik Stefan Struve wel Kickboksen of voor het vrouwen Kickboksen wat nu populair begint te worden Germaine De Randamie die al meervoudig Kickboks kampioen is geweest.

Interview van Struve over het Kickboksen.

https://www.youtube.com/watch?v=46tJeBZD86Q

LightHeavyWeight
20-10-2017, 07:41
Mousasi.
Overeem heeft de K1 op kracht gewonnen als Ubereem, niet op kickbokstechniek destijds.
Jongens als Cerrone en RDA kunnen ook wel potten breken.

micha
20-10-2017, 08:55
meestal zie kickboksers naar het mma gaan. met als oudste voorbeeld Crocop. die iedereen verbaasde met zijn sprawl een uitstekende TDD

uutje
20-10-2017, 09:47
tis een beetje een uitslover,maar paul semtex dailey die bij bellator vecht is wel een goeie,naar mijn mening(heeft volgens mij al kick-thai box wedstrijden gedaan)

onne1983
20-10-2017, 10:05
Aldo vs van Roosmalen
Pettis vs Adamchuck
Oezdemir vs Londt
Wonderboy vs Holzken
Garbrandt vs Mosab

Dat zou qua matchmaking wel een gaaf (Fantasy) crossover event zijn naar mijn mening.

Pat82
20-10-2017, 15:58
Rico vs Miocic natuurlijk.

largo0
21-10-2017, 02:20
Ik denk dat we Thiago Silva binnenkort in de kickbox ring zien. Heeft momenteel een trainingskamp in Nederland(Mikes gym) dus wie weet een partijtje draaien bij Glory?

Eindbaas
22-10-2017, 15:24
Interessante reacties!
Misschien zien we wel Mousasi na zijn Bellator avontuur wel bij bijv Glory.
Kan hij daar zijn vechtsport carrière afsluiten.
Zag een tijd terug op YT dat hij aan het sparren was met Saki op Kickboks regels. Hij deed het echt goed.

De Rendamie zie ik ook niet lang blijven bij de UFC, ik heb het gevoel dat het momenteel een slecht huwelijk is ( niet vechten tegen Cyborg titelgevecht, laatste moment afzeggen door blessure voor Ahoy) tussen die twee. Misschien dat ze naar Bellator gaat of toch terug gaat naar het Kickboksen, dat is haar vertrouwde spelletje. Wie weet hebben ze bij Glory al met haar contact opgezocht?

Bromios
22-10-2017, 16:21
Volgens mij gaat er helemaal niemand na zijn MMA carriere kickboxen. Valt toch helemaal niks meer te halen ?

Er zijn meer kickboxers die met mma starten dan andersom volgens mij.
UFC heeft sowieso een exclusiviteits-clausule dus die mogen volgens mij alleen aan grappling mee doen.

Eindbaas
30-10-2017, 17:49
Ik denk dat we Thiago Silva binnenkort in de kickbox ring zien. Heeft momenteel een trainingskamp in Nederland(Mikes gym) dus wie weet een partijtje draaien bij Glory?
Je hebt gelijk. Hij zal zijn debut in Glory 48 New York maken.