PDA

View Full Version : Wat zijn de wensen voor 2018 mbt kickboksen / muay thai?



payap
01-01-2018, 13:18
Wat zijn jullie wensen voor het komende jaar voor de sport?

Welke gala's, partijen, vechters willen zien? Maar ook wat zou je graag zien veranderen in de sport en verbeteren?

payap
01-01-2018, 13:25
Grote wens uiteraard dat er weer echte muay thai gala's komen in Nederland met Thaise vechters. Als kan met nieuwe Thaise toppers. Vechters die we hier nog niet echt kennen maar in wel de nieuwe lichte toppers en talenten zijn. Net zoals we ooit Saenchai, Anuwat, Yodsaenklai, Saiyok hier ooit voor het eerst zagen.

MoCCino
01-01-2018, 15:30
Het kickboksen leeft gelukkig weer en juist omdat het mainstream aan het worden is, kunnen we weer gelukkig in eigen land eigen vechters zien vechten.

Helaas is het niveau van nu niet meer als van de K-1 tijden. Kickboksers zijn tegenwoordig meer bodybuilders en omdat ze heel veel focus daarop leggen leveren ze qua techniek in, maar ook qua conditie en uithouding.

Ik heb een aantal vehters die ik toch graag in de ring had willen zien in het huidige kickboksen. Namen zoals; Gokhan Saki, Errol Zimmerman, Tyrone Spong, Daniël Ghita (wat doet hij tegenwoordig) had ik graag nog wel wat partijen zien draaien. Deze generatie had het eigenlijk moeten overnemen en zou nu de top moeten domineren.

Dan hebben we Badr. De ongekroonde prins werd hij ooit genoemd door Fred Royers, overigens een hele toepasselijke naam. Wat kunnen we van hem verwachten? Zal hij het kunnen waarmaken? Ik mis de Badr van 2008 die alle grote jongens tegen het canvas sloeg. De Badr die tegen Errol een knalpartij vocht en heel respectvol was tijdens dat gevecht. De Badr die grote woorden gebruikte tijdens een persconferentie en die het in de ring ook nog eens waarmaakte.

De Badr die in Maart tegenover Hesdy staat moet een sterke conditie hebben, technischer vechten en minder voorspelbaar worden. De Badr zoals we hem kenen van toen. De vraag is gaan we die Badr ooit nog eens terugzien?

Bromios
01-01-2018, 15:57
Het kickboksen leeft gelukkig weer en juist omdat het mainstream aan het worden is, kunnen we weer gelukkig in eigen land eigen vechters zien vechten.

Helaas is het niveau van nu niet meer als van de K-1 tijden. Kickboksers zijn tegenwoordig meer bodybuilders en omdat ze heel veel focus daarop leggen leveren ze qua techniek in, maar ook qua conditie en uithouding.

Ik heb een aantal vehters die ik toch graag in de ring had willen zien in het huidige kickboksen. Namen zoals; Gokhan Saki, Errol Zimmerman, Tyrone Spong, Daniël Ghita (wat doet hij tegenwoordig) had ik graag nog wel wat partijen zien draaien. Deze generatie had het eigenlijk moeten overnemen en zou nu de top moeten domineren.

Dan hebben we Badr. De ongekroonde prins werd hij ooit genoemd door Fred Royers, overigens een hele toepasselijke naam. Wat kunnen we van hem verwachten? Zal hij het kunnen waarmaken? Ik mis de Badr van 2008 die alle grote jongens tegen het canvas sloeg. De Badr die tegen Errol een knalpartij vocht en heel respectvol was tijdens dat gevecht. De Badr die grote woorden gebruikte tijdens een persconferentie en die het in de ring ook nog eens waarmaakte.

De Badr die in Maart tegenover Hesdy staat moet een sterke conditie hebben, technischer vechten en minder voorspelbaar worden. De Badr zoals we hem kenen van toen. De vraag is gaan we die Badr ooit nog eens terugzien?

Badr is bij Mike een kroeghoeker geworden en hij kan minder slikken tegenwoordig. Maar daar gaat dit topic niet over.

Ik verwacht niet teveel van 2018. Ik hoop op een hoop kleine toernooitjes zonder ellende. Rico doet een hoop goeds voor de sport dus laten we hopen dat de burgemeesters de positieve vibe een beetje oppakken. Het duurt nog wel een paar jaar voordat we dat te boven zijn ben ik bang.

micha
01-01-2018, 17:10
Zimmerman is keihaed aan het trainen en ik denk dat hij in 2018 iedereen ko slaat

MoCCino
01-01-2018, 17:39
[QUOTE=micha;1324500]Zimmerman is keihaed aan het trainen en ik denk dat hij in 2018 iedereen ko slaat[/QUOTE

Ja zoiets had ik al idd vernomen. Hoe ist met zijn been/scheen? Volledig hersteld?

RedDawn
01-01-2018, 19:21
Zimmerman is keihaed aan het trainen en ik denk dat hij in 2018 iedereen ko slaat


Zimmerman doet ook weer als laatste het licht uit. Hij gaat echt pieken in 2018!

hakkelaar
01-01-2018, 20:54
Badr is bij Mike een kroeghoeker geworden en hij kan minder slikken tegenwoordig. Maar daar gaat dit topic niet over.

Ik verwacht niet teveel van 2018. Ik hoop op een hoop kleine toernooitjes zonder ellende. Rico doet een hoop goeds voor de sport dus laten we hopen dat de burgemeesters de positieve vibe een beetje oppakken. Het duurt nog wel een paar jaar voordat we dat te boven zijn ben ik bang.

Kroeghoeker? Kijk nog eens zijn partijen terug tegen bijv. Feitosa, Remy 1, Zimmerman, Slowinski. Dit waren mooie technische prtijen en ook onder Mike. Badr is later in zijn carrière wat anders gaan vechten. Maar heeft in de eerste ronde tegen Rico wel laten zien nog gecontroleerd en technisch te kunnen vechten.

Eindbaas
02-01-2018, 01:23
Ik denk dat het Kickboksen maar ook Muay Thai maar vooral het Kickboksen een betere sportieve jaar in 2018 zal krijgen in NL.
Veel meer positieve media aandacht zal er ook weer komen dit jaar.
Organisaties die er al zijn zullen groter worden met hun events, dikke fightcards, goede tv deals etc.
Ik zou graag willen zien dat ook een Enfusion paar goede tv deals zal sluiten in Nederland maar ook in het buitenland en ik denk zelf dat het alleen maar positief zal zijn in de toekomst voor andere organisaties maar ook vechters die dan wat makkelijker hun sponsors zullen krijgen aangezien ze op tv zullen komen en wat makkelijker te volgen zijn voor het grote publiek.

Leuk dat een Glory wat meer talenten en meer namen contracteert maar toch mis nog wat vechters die ze met gemak kunnen contracteren die overal en nergens vechten zoals: Zabit Samedov, Roman Kryklia, Regian Eersel, Ilias Bulaid, Ibrahim El Bouni, Murat Aygun etc etc. Dat kan beter.
Leuk voor Holzken dat hij wat meer wedstrijdritme mag opdoen buiten Glory.

Ik zou ook willen zien dat sommige vechters wat meer hun sociale media gebruiken wat ze allemaal doen achter de schermen tijdens een voorbereiding van een wedstrijd. Dat zie ik nog steeds te weinig.

Ik hoop voor Badr dat dit jaar een top jaar zal zijn voor hem en eindelijk wat van zijn Its Showtime/K1 niveau weer eens laat zien. Het is nu of nooit voor hem. Misschien dat we hem ook bij Peptalk zien als sportman?
Hesdy Gerges zou ik niet onderschatten als ik hem was.. hij blijft een gevaarlijke goede vechter als hij echt gemotiveerd is. Hopelijk zien we een mooie dikke technische knalpartij met mooie combinaties in maart. Dan kan het grote tv publiek ook meemaken wat nou zwaargewicht kwaliteit kickboksen is!
Misschien in september Hari vs Tavares bij Enfusion? Als beide hun voor partijen gaan winnen?

Daniel Ghita is nu al een tijd milieuactivist/boomknuffelaar die zie ik niet terugkomen.
Errol Zimmerman komt volgens Micha met wederom een dikke comeback terug dit jaar.
Nou ik ben benieuwd, misschien een rematch tegen die 40 plusser Adnan Redzovic die hem in 2017 K.O heeft geslagen?

Op het MF forum zou ik graag Mma en Kickboksen/Muay Thai en misschien zelfs Boksen in een forum willen zien net als vroeger. Ik denk dat je veel meer makkelijker reacties/discussies ermee zal uitlokken en MF ermee levendig houdt dan nu.

2018 gaat een leuk sportjaar worden!

onne1983
02-01-2018, 10:53
Kroeghoeker? Kijk nog eens zijn partijen terug tegen bijv. Feitosa, Remy 1, Zimmerman, Slowinski. Dit waren mooie technische prtijen en ook onder Mike. Badr is later in zijn carrière wat anders gaan vechten. Maar heeft in de eerste ronde tegen Rico wel laten zien nog gecontroleerd en technisch te kunnen vechten.

Ja en daarna groeide hij en werd de techniek minder.
Ik snap wel wat Bromios bedoeld. Bader was Explosief, technisch en bewegelijk voor hij naar Mike ging. daar is hij gegroeid qua massa, maar achteruit gegaan qua conditie en techniek, geen voetenwerk meer, maar gewoon beuken tot jij of je tegenstander op zijn rug ligt. En omdat Badr zo enorm explosief is, wint hij er vaak mee, maar conditioneel trekt hij dat geen 3 rondes..
Bij Mike worden de vechters harder, maar niet technischer. Het zijn altijd jongens en meiden die van een beuk partij houden, maar nooit met een gameplan werken.
Ik vind Mike echt een gouden gozer hoor, hij doet heel veel mooie dingen voor het kickboksen en verdiend alle lof, maar ik vind hem niet de beste trainer die we hebben in nederland.
Mousid, Otmani, Harinck en Krouweel vind ik technisch gezien veel beter.
Mike is daarintegen wel veruit de beste manager die we hier hebben. Hij heeft zo veel contacten, dat hij hele mooie aanbiedingen ontvangt voor zijn vechters en dat is voor de vechters natuurlijk het belangrijkst.

micha
03-01-2018, 09:16
[QUOTE=micha;1324500]Zimmerman is keihaed aan het trainen en ik denk dat hij in 2018 iedereen ko slaat[/QUOTEJa zoiets had ik al idd vernomen. Hoe ist met zijn been/scheen? Volledig hersteld?knie. zo goed als nieuw

micha
03-01-2018, 09:16
Zimmerman doet ook weer als laatste het licht uit. Hij gaat echt pieken in 2018!het zit diep he

largo0
05-01-2018, 19:05
Hoop op een mooie comeback van Badr en dat er wat meer zwaargewicht talenten opkomen.

pronk
05-01-2018, 22:45
Zimmerman doet ook weer als laatste het licht uit. Hij gaat echt pieken in 2018!:):)

Suplex
06-01-2018, 08:46
Zimmerman doet ook weer als laatste het licht uit. Hij gaat echt pieken in 2018!

Ik denk dat de “blow boot” in Breda snel failliet zal zijn daar was errol kind aan huis

micha
06-01-2018, 18:56
Ik denk dat de “blow boot” in Breda snel failliet zal zijn daar was errol kind aan huisblowers zat op de boot

Bromios
07-01-2018, 12:25
Zimmerman is keihaed aan het trainen en ik denk dat hij in 2018 iedereen ko slaatDat licht uit heeft het al die tijd dat je niet actief was hier ook nog goed gedaan.ff serieus Heeft Zimmerman zijn dieet en zijn cardio een beetje voor elkaar dan? Want de Errol "Big Mac"Zimmerman grappen zijn er nog niet geweest maar gaan ook komen natuurlijk. De tijd is voorbij dat je daar partijen mee kon winnen.

Eindbaas
07-01-2018, 12:42
Errol Zimmerman het eeuwige talent, nooit zijn maximale potentie eruit gehaald omdat hij toch wel te lui is om 100 % voor zijn sport te gaan.
Na die zware knieblessure tegen Rico in GLORY 19 is het helemaal niet meer goed gekomen met zijn carrière. Daarna onnodige verlies partijen gedraaid tegen Vanneste, Aygun, Redzovic, en laatst nog tegen Samedov.
Ik zie hem niet meer terugkomen op het allerhoogste niveau, ik hoop het wel voor hem maar ik denk het niet.
https://i.ytimg.com/vi/MgII_mDIFN4/maxresdefault.jpg

Anderson
07-01-2018, 14:04
Yod schijnt weer te gaan vechten hopelijk komt de droom partij nog Yod vs Buakaw.

Verder voor mij niet echt boeiende partijen volg het niet meer zo, ik word oud.

Eindbaas
24-01-2018, 20:18
Kijk eens aan, Enfusion op Veronica. Eindelijk!

https://www.youtube.com/watch?v=4SDs9wJNIeU&feature=youtu.be