PDA

View Full Version : Muay Thai gyms in Oosten vh land



unblunted
30-01-2018, 10:15
Wij hebben 3 jaar in Ierland gewoond waar Muay Thai veel groter is dan kickboksen. De kinderen hebben daar getraind op serieus niveau en zouden hier graag in dezelfde stijl verder willen trainen. In Arnhem en omstreken zijn genoeg heel goede scholen die Kickboxing/K1 stijl trainen, en ze trainen nu bij KBA en Reflexx. Maar ze missen de specifieke Thai stijl en sfeer, het clinchen, trainen op pads, ellebogen en knietechnieken etc.

Ik zoek dus naar een Muay Thai gym met een serieuze jeugd (wedstrijd)groep enigszins in de buurt van Arnhem. In het zuiden en de Randstad zijn er wel een paar scholen maar dat is gewoon te ver. Iemand ideeen/tips?

Richelieu
30-01-2018, 19:24
Lastige vraag, KB Arnhem geen optie?

Briant
30-01-2018, 20:23
Ik ken geen mauy thai school in de buurt (ik woon in Nijmegen). Maar denk dat het sowieso moeilijk te vinden in Nederland is. De nederlandse school kickboksen is hier duidelijk overheersend.
Wat belangrijker is voor je kinderen is dat de lessen die gegeven worden goed verzorgd zijn door leerkrachten die verstand van zaken hebben. Fred Royers heb ik hoog in achting.
Daarnaast vraag ik me af waarom je je kinderen zo graag met ellebogen en knieën wil laten vechten. Dit is zelfs voor volwassen nog erg heftig.

Richelieu
31-01-2018, 01:46
Ben ook wel benieuwd wat de topicstarter bedoelt met de sfeer op MT scholen?

unblunted
31-01-2018, 13:25
Ik ken geen mauy thai school in de buurt (ik woon in Nijmegen). Maar denk dat het sowieso moeilijk te vinden in Nederland is. De nederlandse school kickboksen is hier duidelijk overheersend.
Wat belangrijker is voor je kinderen is dat de lessen die gegeven worden goed verzorgd zijn door leerkrachten die verstand van zaken hebben. Fred Royers heb ik hoog in achting.
Daarnaast vraag ik me af waarom je je kinderen zo graag met ellebogen en knieën wil laten vechten. Dit is zelfs voor volwassen nog erg heftig.

Ja, natuurlijk - ik vind Fred Royers een van de beste in Nederland - en daar trainen ze dus al. Maar je leert daar nou eenmaal echt de K1 stijl, een andere stance, andere technieken, andere prioriteiten. Plus Fred weigert jeugd onder 16 te laten vechten.

Ik wil mijn kinderen niet met ellebogen laten vechten, maar ze vinden het wel heel leuk om ellebogen te trainen. Bij MT jeugdwedstrijden zijn sowieso geen technieken naar het hoofd toegestaan en worden bodyprotectors gedragen.

unblunted
31-01-2018, 13:27
Lastige vraag, KB Arnhem geen optie?

Ja, natuurlijk - ik vind Fred Royers een van de beste in Nederland - en daar trainen ze dus al. Maar je leert daar nou eenmaal echt de K1 stijl, een andere stance, andere technieken, andere prioriteiten. Plus Fred weigert jeugd onder 16 te laten vechten.

unblunted
31-01-2018, 13:54
Ik ken geen mauy thai school in de buurt (ik woon in Nijmegen). Maar denk dat het sowieso moeilijk te vinden in Nederland is. De nederlandse school kickboksen is hier duidelijk overheersend.

Het lijkt mij dat Muay-Thai langzaam toch meer verspreid zou moeten worden, zeker met het oog op de Olympisch spelen.

Muay-Thai en Kickboksen zijn 2 heel verschillende sporten met een aantal overeenkomsten. Mijn zoon heeft een tijdje prive-les gehad van een trainer van Fairtex gym, die leerde hem fantastische technieken en combinaties, sweeps, trucjes, combo's en dat maakte het trainen superleuk en motiverend. Nog leuker dan eindeloos "links-rechts-hoek-lowkick" en alle varianten daarop

Richelieu
31-01-2018, 14:03
Het lijkt mij dat Muay-Thai langzaam toch meer verspreid zou moeten worden, zeker met het oog op de Olympisch spelen.

Muay-Thai en Kickboksen zijn 2 heel verschillende sporten met een aantal overeenkomsten. Mijn zoon heeft een tijdje prive-les gehad van een trainer van Fairtex gym, die leerde hem fantastische technieken en combinaties, sweeps, trucjes, combo's en dat maakte het trainen superleuk en motiverend. Nog leuker dan eindeloos "links-rechts-hoek-lowkick" en alle varianten daarop

Is dit uberhaupt rond. Hoor wel eens vaker dat men MT naar Olympisch niveau wil tillen, maar zie het nog niet op de aankomende zomerspelen op het programma staan, kortom...nog een droom

unblunted
31-01-2018, 14:19
Is dit uberhaupt rond. Hoor wel eens vaker dat men MT naar Olympisch niveau wil tillen, maar zie het nog niet op de aankomende zomerspelen op het programma staan, kortom...nog een droom

haha, het zal sowieso nog wel even duren, als het al doorgaat. Misschien 2024? Maar het is wel meer dan een droom, het is een reële mogelijkheid gezien de provisional recognition

http://www.bbc.com/sport/olympics/38230253

Eindbaas
31-01-2018, 17:00
Fred Royers trainer van o.a Khalid Bourdif die heeft zelf ook op Mauy Thai regels gevochten dus Fred kan het wel. Misschien dat hij het niet aan iedereen wil leren. Gelijk heeft hij ook betreft de jeugd onder 16 niet laten wedstrijd vechten. Profs zoals Hoost (18 jaar) en Lazaar (19 jaar) zijn ook iets later begonnen met hun eerste N partij. Zonde om op jonge leeftijd onnodige blessures op te lopen, maar ieder zijn keuze. Wens je veel succes met het zoeken naar de juiste MT school.

unblunted
31-01-2018, 17:44
Gelijk heeft hij ook betreft de jeugd onder 16 niet laten wedstrijd vechten.

Profs zoals Hoost (18 jaar) en Lazaar (19 jaar) zijn ook iets later begonnen met hun eerste N partij..

Buakaw en Saenchai begonnen met 8 jaar.....

chbat
31-01-2018, 22:17
Hi unblunted. Op vightclub.com vind je een overzicht van vechtsportscholen in NL (ze staan er nog niet allemaal op). Muay Thai staat er niet tussen, maar misschien kan je filteren op 'kickboksen' en 'gevorderd' en dan even bellen met de sportscholen die overblijven. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!

unblunted
01-02-2018, 13:59
Hi unblunted. Op vightclub.com vind je een overzicht van vechtsportscholen in NL (ze staan er nog niet allemaal op).

Dankjewel!! Dat is een mooi initiatief, alleen lijkt het aanbod een beetje verouderd, in Arnhem vind ik alleen Bully's gym en die is al een teen paar jaar weg

chbat
01-02-2018, 15:02
Dankjewel!! Dat is een mooi initiatief, alleen lijkt het aanbod een beetje verouderd, in Arnhem vind ik alleen Bully's gym en die is al een teen paar jaar weg

Ah wat gek. We hebben alle sportscholen gemailed om de laatste info aan ons door te geven. Bedankt voor het doorgeven van Bully's Gym. Ik zal deze gym verwijderen uit de database en op zoek naar andere gym in en rondom Arnhem.

Muay Thai Addict
01-02-2018, 16:10
That's great that you are looking for a Muay Thai gym for your children but I don't know any gym the location you are looking for. But here I can explain the Benefits of Muay Thai Classes for Fighters
1. The clinch work offers the most comprehensive foundation for close-quarter fighting. It is a highly offensive form of stand-up grappling. The clinch work is not just focused on control, but setting up devastating elbow strikes.
2. Muay Thai has perfected the knee strike. They use them in high volume during the fight and teach how to insert them in various angles and ranges.
3. The cadence of the Muay Thai fight is a reflexive style of ring combat. Unlike many fighting styles that defend, recompose and then counter, Muay Thai fighters will take a shot and defend with a strike.

unblunted
02-02-2018, 11:41
Ah wat gek. We hebben alle sportscholen gemailed om de laatste info aan ons door te geven. Bedankt voor het doorgeven van Bully's Gym. Ik zal deze gym verwijderen uit de database en op zoek naar andere gym in en rondom Arnhem.

Het is jammer dat veel sportscholen zichzelf te weinig promoten en hun web- en Facebook pagina's zo slecht bijhouden. Dit is wat ik weet in Arnhem:

Kickboxing Arnhem - http://www.kickboxingarnhem.nl/
Gym Reflexx - http://gymreflexx.nl/
Fight spirit - http://fightspirit.nl/
Born 2 Fight - https://www.facebook.com/pages/Born2fight/1066420793398715?ref=br_rs
Olympus Gym - http://www.olympusgym.nl/

chbat
03-02-2018, 12:59
Ja klopt. De info is al snel verouderd of niet compleet. Bedankt voor het lijstje sportscholen. We hebben ze toegevoegd aan de database. Ik zal Born2Fight nog even nabellen om te kijken of de gegevens kloppen (kan niet zo heel veel uit de FB pagina halen).

Goed weekend!