PDA

View Full Version : Is de UFC een zinkend schip?



CombatGuy
09-02-2018, 05:48
Er is wat fundamenteel mis bij de UFC. O.a. zijn de ranglijsten waardeloos geworden en wordt er niet gebouwd aan aankomende talenten. Dit kan niet anders dan dat ze op de langere termijn meerdere problemen gaan tegenkomen. Nu lossen ze dat nét op door onlogische gevechten bij elkaar te vinden. Twee analyses :

https://www.youtube.com/watch?v=gZrdGaXUiuM&app=desktop

https://soundcloud.com/siriusxmrush/cormier-vs-miocic-good-for-the-ufc-or-another-example-of-short-term-thinking-luke-thomas-explains

Hoe denken we erover?

micha
09-02-2018, 07:27
UFC staat nog steeds Lonely at the top. Ik kan geen andere organisatie bedenken met zo;n exposure of bekendheid. ik hoor soms dat mensen MMA UFC noemen. Hij zit op UFC

kruikenstad goes bjj
09-02-2018, 08:29
vergeleken met bellator is UFC nog vele malen beter,nivo vd atleten is ook veel beter!! dat bellator is dus niet om aan te zien als trouwe UFC volger.

CombatGuy
09-02-2018, 11:45
Het punt gaat niet om andere organisaties. Het punt gaat over of de UFC niet voor zichzelf problemen creëert als ze op deze manier doorgaan. Nu zijn ze weer Nate Diaz vs Woodley van plan. Maak je zo niet de hele ranglijst waardeloos?

ruud
09-02-2018, 12:06
Deze discussie is volgens mij al meermaals gevoerd hier op mf, zij het wellicht elke keer in iets andere context (ik kan mij er een herinneren toen McG - Diaz II geboekt werd ) maar het gaat niet om ranglijsten bij de UFC, zoveel mag inmiddels toch wel duidelijk zijn. En het grote publiek in de VS maakt het ook allemaal geen moer uit, als ze maar toffe partijen te zien krijgen betalen ze wel. En zolang de UFC dikke winsten maakt, blijven ze aan de top. Vergeet niet dat men in de VS een andere kijk op vechtsport heeft dan bij ons, daar vinden bijvoorbeeld ook WWE helemaal geweldig en aan kickboxen/muay thai vinden ze volgens mij geen moer aan. Bij ons ligt dat ook allemaal net wat anders.

Ik vind het jammer dat ze inderdaad de ranglijst teveel negeren bij de matchmaking maar aan de andere kant krijgen we zo wel toffe partijen te zien. Laat Diaz vs Woodley maar komen en doe er maar meteen Jones vs Lesnar bij. ;-)

Dat er niet gebouwd wordt aan nieuw talent, klopt ook niet helemaal. Met 'the ultimate fighter' komen er toch elke keer weer wat nieuwe namen bij.

Suplex
09-02-2018, 13:25
Het punt gaat niet om andere organisaties. Het punt gaat over of de UFC niet voor zichzelf problemen creëert als ze op deze manier doorgaan. Nu zijn ze weer Nate Diaz vs Woodley van plan. Maak je zo niet de hele ranglijst waardeloos?

Diaz vs Woodley is afgedaan als onzin door Dana White heeft zelf een advocaat op Woodley gezegd om hem te laten stoppen met deze onzin te verkondigen.
Al is het ook altijd maar afwachten wat er aan waarheid uit de mond van Dana komt.

De UFC is geen zinkend schip en doet het prima als Buisnessmodel en in dit model zijn sportieve prestaties/rankings ondergeschikt aan geld WME wil die 4 biljoen terug verdienen en winst maken en als dat betekend dat de nr 26 een titelshot krijgt ipv de nr1 contender dan gebeurt dat

Capo dei capii
09-02-2018, 13:28
Dat hele ranking gebeuren kan mij gestolen worden. Of pietje nou de nr1 contenter is of Jantje interesseert me niets. Ik wil gewoon dikke partijen zien. En de afgelopen events vindt ik het juist weer leuker om te volgen.

Bromios
09-02-2018, 16:17
Probleem is dat ze wel iemand de champ noemen. Dus dat impliceert dat dat de beste is in die gewichtsklasse. Je kunt best matchen op basis van geld maar dan moet je de ranking ook helemaal los laten.