PDA

View Full Version : Sem Schilt: 'Badr had zoveel kunnen betekenen voor de Marokkaanse gemeenschap'



Wheelie
01-03-2018, 17:33
Hij versloeg Rico Verhoeven én Badr Hari, maar toch is de viervoudig wereldkampioen K-1 Sem Schilt bij het grote publiek minder bekend. Hoe kijkt hij naar de huidige generatie vechters?
https://cdn.indicium.nu/source/revu/2018/nr9/sem_schilt_nieuwe_revu.png?w=768&h=432&fit=crop-center

Sommige vechters van jouw generatie hebben zich weleens gefrustreerd getoond over het feit dat ze in Japan op handen werden gedragen, maar in Nederland nog steeds behoorlijk onbekend waren. Hoe heb jij dat ervaren?
‘Ik vond het minder frustrerend, ik ben daar nooit zo mee bezig geweest. Ik ben een paar keer geëerd hier op het gemeentehuis, en daar aan de muur hangt een foto van mijn met Willem-Alexander, nadat ik met dertig andere mensen was uitgenodigd voor een diner. Dat laatste vond ik dan wel een doorbraak voor de vechtsport. En de eerste huldiging hier in Zuidlaren vond ik natuurlijk ook leuk, maar daar is het me nooit om gegaan. Ik moest er ook om lachen. Ik zat er met een kopje koffie en een stukje taart, en de toenmalige burgemeester zei: dit is wel bijzonder, hè. Terwijl in Japan de rijkste man van Tokio ons liet ophalen met een Rolls-Royce, en echt niet voor één stukje taart. Maar ik vond het ook wat prettig dat ik hier gewoon anoniem over straat kon en mijn ding kon doen. Maar dat enorme respect voor K-1 in Japan wordt ook weleens overdreven. Natuurlijk, bij het grote publiek waren wij heel populair. Maar die Ishii heeft later een paar jaar vastgezeten voor belastingontduiking. Ik denk dat je in Japan nog beter iemand kunt vermoorden dan de belasting ontduiken. Dus of de elite nou zo dol was op die K-1-vechters, betwijfel ik ook.’
Wie was jouw lastigste tegenstander?
‘Peter Aerts. Ik had sowieso heel respect voor hem, ik keek in het begin zelfs tegen hem op. Onbewust speelde dat misschien wel mee. Hij was al groot in Japan toen ik begon. Peter maakte me nooit boos, hij kwam net als ik gewoon om lekker te knokken. Hij is een ouwe samoerai.’



De rest lees je hier: https://revu.nl/interviews/sem-schilt-over-badr-hari

Eindbaas
01-03-2018, 19:16
Thanks Wheelie!

Eindbaas
01-03-2018, 19:26
Ik kan niet het hele artikel lezen. Ik moet inloggen op blendle.

e-type
01-03-2018, 20:35
Volgens mij heeft Badr al veel betekend voor de Marokkaanse gemeenschap....:confused:

MoCCino
01-03-2018, 21:07
Badr heeft in Marokko wel het een en ander gedaan voor de Marokkaanse gemeenschap. Te denken aan weeshuizen bezoeken, schenkingen doen enz. Dat vind ik al een heel mooi gebaar. Net zoals Groenhart in the states ook meehielp met met het uitdelen van voedselpakketten.

Er zijn zat jongens in de Nederland die door hem zijn gaan kickboksen en hem zien als motivator.

Wat heeft Marcouch, Aboutaleb, Najib Amhali, Ali B en ga zo maar het hele rijtje af, gedaan voor de Marokkaanse geeneenschap? Ook helemaal niks. Sterker nog, zij hebben zelf moet worstelen om überhaupt geaccepteerd te worden en om te komen waar ze zijn.

LightHeavyWeight
01-03-2018, 21:25
Nou, zeker wat betreft de politici kunnen we wel een flinke opsomming maken. Maar goed, het is geen politiek forum.

T15Boxing
01-03-2018, 21:56
Nee ze kunnen alleen anderen de schuld geven voor hun problemen. Bekend verhaal met bepaalde etnische groepen in veel(vooral westerse) landen.

Eindbaas
01-03-2018, 23:41
Kan een van de forumbroeders het hele artikel hier plaatsen? Alvast dank!

largo0
02-03-2018, 00:05
Waarom moeten ze steeds Badr erbij halen? Anders is het artikel waarschijnlijk niet interessant genoeg.

FREE MURRAY
02-03-2018, 00:18
Waarom moeten ze steeds Badr erbij halen? Anders is het artikel waarschijnlijk niet interessant genoeg.

Precies helemaal gelijk!!

Pat82
02-03-2018, 11:58
Waarom moeten ze steeds Badr erbij halen? Anders is het artikel waarschijnlijk niet interessant genoeg.

Omdat hij het meeste talent had/heeft.

largo0
02-03-2018, 13:38
Omdat hij het meeste talent had/heeft.

Hij had er sportief gezien veel meer uit kunnen halen klopt. Financieel gezien heeft ie' dat wel gedaan.

Eindbaas
02-03-2018, 14:13
Zelfs financieel kon hij er veel meer uithalen, wacht dacht je van een eigen kledinglijn starten.. hoop jongeren en fans zouden die kleding kopen of acteren in reclames etc.

MoCCino
02-03-2018, 16:10
Zelfs financieel kon hij er veel meer uithalen, wacht dacht je van een eigen kledinglijn starten.. hoop jongeren en fans zouden die kleding kopen of acteren in reclames etc.

Ja dat zeker!

Bromios
02-03-2018, 16:13
Geen mensen half dood trappen in de kroeg. daar was hij financieel beter van geworden. Advocaatkosten en in de bak zitten is vrij slecht voor je portemonnee.

MoCCino
02-03-2018, 16:13
Hij had er sportief gezien veel meer uit kunnen halen klopt. Financieel gezien heeft ie' dat wel gedaan.

Ja dat zeker ja, maar zijn controversie heeft ook weer zijn marktwaarde bepaald.