PDA

View Full Version : Badr trekt geen tv-kijkers meer



e-type
04-03-2018, 16:35
Badr Hari is geen kijkcijferhit zonder Rico Verhoeven. Zijn gevecht tegen Hesdy Gerges werd gisteravond door slechts 247.000 kijkers bekeken op Ziggo Sport. Een mooie score voor die zender, maar zijn gevecht tegen Rico Verhoeven werd in 2017 nog door 774.000 kijkers bekeken.

Het was de terugkeer van Badr Hari in de ring. Zijn laatste grote gevecht was tegen Rico Verhoeven. Des tijds moest het vechtkanon opgeven, vanwege een blessure aan zijn arm. Gisteravond was hij zijn tegenstander wel de baas. Nadat er na drie rondes nog geen winnaar was, werd hij door de jury als sterkste beoordeeld.

De laatste grote bokswedstrijd op Ziggo Sport was het wereldtitelgevecht tussen Rico Verhoeven en Jamal Ben Saddik. Eind 2017 won Verhoeven die wedstrijd. Er zaten toen 366.000 kijkers voor de televisie. Goed voor een 24e plek in de kijkcijferlijst van Stichting KijkOnderzoek. Het gevecht van Badr Hari tegen Hesdy Gerges is vandaag niet in die kijkcijferlijst terug te vinden.

bron (https://www.ad.nl/dossier-badr-versus-gerges/badr-hari-een-stuk-minder-in-trek-zonder-rico-verhoeven~a46dd97a/)

Richelieu
04-03-2018, 16:43
Tja, maar GLORY heeft ongetwijfeld Verhoeven vs Badr II al in de steigers staan

R.D.N
04-03-2018, 17:14
Grootste gros mensen was daar aanwezig,Rotterdam is denk iets dichterbij dan oberhausen.

Eindbaas
04-03-2018, 17:17
Uitverkochte Ahoy. Dankzij onze Mocro broeders. Niet iedereen heeft Ziggo.

e-type
04-03-2018, 20:58
Grootste gros mensen was daar aanwezig,Rotterdam is denk iets dichterbij dan oberhausen.


250k plus de 10k in Ahoy gister, dan zit je nog niet op de 360k van Rico waar trouwens ook heel Ahoy vol zat...

T15Boxing
04-03-2018, 21:18
Hij is niet meer wat hij was. Lijdt nu aan kaalheid, verloor zijn anabole massa, discutabele geaardheid(Ronaldo*wink*).

Eindbaas
04-03-2018, 21:30
Ik neem aan dat er ook mensen buiten NL hebben gekeken. Ik weet niet of het ook live is uitgezonden op de zenders in Marokko en Egypte? Laat we ook eerlijk zijn Rico vs JBS was wel goed gepromoot.

Proximo
05-03-2018, 02:59
Hij is niet meer wat hij was. Lijdt nu aan kaalheid, verloor zijn anabole massa, discutabele geaardheid(Ronaldo*wink*).

Zolang jij maar lekker jezelf blijft en dit soort dingen blijft posten kan mijn dag niet meer stuk!

Beast mode
05-03-2018, 03:59
Grootste gros mensen was daar aanwezig,Rotterdam is denk iets dichterbij dan oberhausen.
Ahoy een half mille stoelen????

VivaLaStef
05-03-2018, 08:56
Hieruit kunnen we concluderen dat Rico het kijkcijferkanon is en niet Badr?

Feiten spreken voor zich.

Kemal
05-03-2018, 09:21
Hoe dan ook, hij kan wel lekker effe schudden aan de boom met HW's bij GLORY.

hakkelaar
05-03-2018, 09:45
Ik denk dat het voor Glory meer de vraag is hoeveel kijkers er internationaal waren. Badr heeft in bijv. Japan en Marokko een zeer grote fanbase achter zich. De ziggo cijfers zijn leuk en aardig, maar ik denk dat Badr wereldwijd meer kijkers trekt dan iedere andere heavy weight vechter. Om een indicatie te geven, kijk naar het aantal social media volgers (Facebook Badr 2.2 mln/Rico 200k - Insta: Badr 1,5mln/Rico 400k) En dat terwijl Badr al jarenlang niet meer op serieus niveau actief is.

killroy
05-03-2018, 10:26
Hij heeft een soort god status voor velen maar is al jaren niet meer wat hij was, wat een peter Aerts op zijn 40 was, is Badr allang niet meer op 33, dat hij de microfoon pakte en toch weer ging opscheppen neem ik niet al te serieus (hij ziet er trouwens echt oud uit en iets te mager als je het aan mij vraagt)

tarantula
05-03-2018, 10:36
Nee hoor gewoon een status van een bijzondere vechter, he maar wanneer hebben jullie voor het laatst in het zwaargewicht kickboksen zo een mooie geplaatste achterwaartse trap gezien? Hij was wel op de dekking maar mooi geplaatst, toch wel wat hoogstandjes en een hesdey die hele tijd achter zijn gesloten dekking stond te schuilen en met trappen countert maakt een partij ook niet makkelijk om te eindigen in een ko.Wedstrijdritme is belangrijk, zie gokhan saki zijn laatste kickboks partij was ook beneden zijn niveau.Als hij nog een of twee goede tussenpartijen krijgt met niet te lang er tussen en een soort gymleventje blijft leven zie ik hem wel weer een goede niveau halen.

MoCCino
05-03-2018, 11:24
Hieruit kunnen we concluderen dat Rico het kijkcijferkanon is en niet Badr?

Feiten spreken voor zich.

Een conclusie trekken op basis van 1 partij? Best knap :).

Het feit dat Badr getekend is bij GLORY zegt volgens mij genoeg over de kijkcijfers :)

e-type
05-03-2018, 14:39
Een conclusie trekken op basis van 1 partij? Best knap :).

Het feit dat Badr getekend is bij GLORY zegt volgens mij genoeg over de kijkcijfers :)
Die lager zij dan ooit voor een Glory event.

hakkelaar
05-03-2018, 14:50
Die lager zij dan ooit voor een Glory event.
Glory is een internationale kickboksorganisatie. Heb jij de totale kijkcijfers? Of baseer jij dit op basis van ziggo cijfers??

MoCCino
05-03-2018, 15:38
Die lager zij dan ooit voor een Glory event.

Op nationaal vlak wel ja. Maar GLORY is wereldwijd.

blackadder
05-03-2018, 16:22
Ahoy een half mille stoelen????
Mss zaten ze bij mekaar op schoot 4-5 hoog.

tarantula
05-03-2018, 16:27
Dat 774.000 keken naar rico vs badr en 366.000 naar rico vs ben saddik, kan ook als bewijs worden genomen dat badr juist wel kijkcijfers trekt.
Ik bedoel ondanks de promotie van rico vs ben saddik heeft badr 300.000 meer kijkers getrokken.

Het gevecht bensaddik werd overal gepromoot, praat programmas etc rico en jamal waren overal te zien en dan iets meer dan 100.000 kijkers niet meer dan normaal als je het zo bekijkt.

Briant
05-03-2018, 16:51
Volgens de website is de maximale capaciteit van de Ahoy ongeveer 30000 mensen.

Guytje
05-03-2018, 17:30
Wat Glory wel bewezen heeft is dat ze Badr niet echt meer nodig hebben om de zaal te vullen. Wat voor mij al zeker een positieve ontwikkeling is. Uiteindelijk rekenen we op het total plaatje en daar lijkt Glory in te slagen in onze lage landen, niet afhankelijk van één naam dus = beter voor de sport. Wat betreft volgers op facebook, twitter, instagram denk ik moet ook gerelativeerd worden en bekeken worden tussen actieve en non-actieve volgers. Denk dat Rico het wel ok doet en dat ie heel wat positiviteit brengt in de sport. Wel benieuwd naar de cijfers wereldwijd wel en het verschil tussen Badr vs Hesdy, Rico vs Badr en Jamal vs Rico...

LightHeavyWeight
05-03-2018, 17:42
Wat een gejank hier zeg. Wees allemaal gewoon blij dat Badr er weer bij is. Dat is altijd beter dan zonder hem. Het is jammer dat een aantal HW's gewoon niet fit zijn. Zimmerman, Gerges, JBS, Londt zijn gewoon niet topfit momenteel. Badr wel, gewoon blij zijn dat hij erbij is.

e-type
05-03-2018, 18:41
Op nationaal vlak wel ja. Maar GLORY is wereldwijd.


Glory is een internationale kickboksorganisatie. Heb jij de totale kijkcijfers? Of baseer jij dit op basis van ziggo cijfers??

Dat zijn op dit moment de cijfers die ik van het bronartikel heb ja.

Hebben jullie dan de wereldwijde cijfers, of gokken jullie gewoon dat de PPVs wereldwijd veel hoger zijn, omdat Badr vecht. Want met fantasie komen we dan een heel eind natuurlijk.

Misschien hebben jullie ook cijfers van de illegale streams?



Wat een gejank hier zeg. Wees allemaal gewoon blij dat Badr er weer bij is. Dat is altijd beter dan zonder hem. Het is jammer dat een aantal HW's gewoon niet fit zijn. Zimmerman, Gerges, JBS, Londt zijn gewoon niet topfit momenteel. Badr wel, gewoon blij zijn dat hij erbij is.

Ik denk dat veel mensen blij zijn met de terugkeer van Badr, maar hoezo wordt er hier gejankt dan? Er is toch gewoon een discussie gaande?

Nosferatu187
05-03-2018, 19:19
Hoe dan ook, hij kan wel lekker effe schudden aan de boom met HW's bij GLORY.


hoeveel krijgt hij voor een partij tegenwoordig iets van 800.000?

Bosnier91
05-03-2018, 20:36
Iedereen verwacht van Badr dat hij opeens in vorm is als 9 jaar geleden, wat voor iedere vechter vrijwel onmogelijk is. Daarbij lijken mensen heel makkelijk te vergeten dat Badr een aantal maanden geleden nog vastzat. Hij was ergens in november vrij, en dan in maart weer op topniveau vechten is een flinke opgave. Daarnaast is 3 maanden trainen niet gek veel, maar het is zelfs weinig als je daarvoor in de gevangenis zat waar je niks maar dan ook niks met topsport te maken hebt. Dat beetje bankdrukken 's avonds is natuurlijk niks, en waarschijnlijk is het eten ook erg standaard. Vanuit dat perspectief heeft Badr het naar mijn mening best netjes gedaan.

Wat betreft het gevecht zelf; Hesdy heeft daarentegen alle tijd gehad om fit te worden. Hij komt van een paar verliespartijen en heeft een geschiedenis met Badr dus zijn motivatie om fit te worden had eigenlijk 2 x zo groot moeten zijn als die van Badr. Het is een super sportieve gast, is keihard en deinst nooit terug. Maar hij zag er simpelweg niet fit uit. Ook Badr is een mens, en ook hij heeft tijd nodig om aan te sterken, wedstrijdritme op te bouwen en nog fitter te worden. Misschien wordt hij fitter, misschien niet. Maar ik weet zeker dat menig vechters, afgezien van dat het zijn eigen schuld is, niet hadden neergezet in de ring wat hij zaterdag deed na alles wat hij heeft meegemaakt. Dat mag best gezegd worden.

e-type
05-03-2018, 22:53
Iedereen verwacht van Badr dat hij opeens in vorm is als 9 jaar geleden, wat voor iedere vechter vrijwel onmogelijk is. Daarbij lijken mensen heel makkelijk te vergeten dat Badr een aantal maanden geleden nog vastzat. Hij was ergens in november vrij, en dan in maart weer op topniveau vechten is een flinke opgave. Daarnaast is 3 maanden trainen niet gek veel, maar het is zelfs weinig als je daarvoor in de gevangenis zat waar je niks maar dan ook niks met topsport te maken hebt. Dat beetje bankdrukken 's avonds is natuurlijk niks, en waarschijnlijk is het eten ook erg standaard. Vanuit dat perspectief heeft Badr het naar mijn mening best netjes gedaan.

Wat betreft het gevecht zelf; Hesdy heeft daarentegen alle tijd gehad om fit te worden. Hij komt van een paar verliespartijen en heeft een geschiedenis met Badr dus zijn motivatie om fit te worden had eigenlijk 2 x zo groot moeten zijn als die van Badr. Het is een super sportieve gast, is keihard en deinst nooit terug. Maar hij zag er simpelweg niet fit uit. Ook Badr is een mens, en ook hij heeft tijd nodig om aan te sterken, wedstrijdritme op te bouwen en nog fitter te worden. Misschien wordt hij fitter, misschien niet. Maar ik weet zeker dat menig vechters, afgezien van dat het zijn eigen schuld is, niet hadden neergezet in de ring wat hij zaterdag deed na alles wat hij heeft meegemaakt. Dat mag best gezegd worden.

Mike zei bij Ziggo dat Badr ziek was, vier dagen voor het gevecht. Dat is wel sneu natuurlijk.

'Als' ie niet ziek was geweest, had ie Hesdy in de eerste ronde knock-out geslagen.

Tony Galento
05-03-2018, 23:41
Wat een gejank hier zeg. Wees allemaal gewoon blij dat Badr er weer bij is. Dat is altijd beter dan zonder hem. Het is jammer dat een aantal HW's gewoon niet fit zijn. Zimmerman, Gerges, JBS, Londt zijn gewoon niet topfit momenteel. Badr wel, gewoon blij zijn dat hij erbij is.

Als je dat topfit noemt.

Hij heeft al moeite met 3x3.

In de UFC gaan ze 5x5 volgas.

Verhoeven is fit. De rest niet. (van de zwaargewichten)

tarantula
05-03-2018, 23:58
Dan waren Jaraya en simson ook niet fit, twee welterweighten.

Tony Galento
06-03-2018, 00:35
Dan waren Jaraya en simson ook niet fit, twee welterweighten.

Jij zegt dat Badr topfit was. Wat die twee anderen daar mee te maken hebben ontgaat me even.

killroy
06-03-2018, 00:41
Als je geen Badr fan bent dan gaat dat gedoe je vervelen, alle aandacht, alles lijkt om hem te draaien maar als je hem dan ziet vechten snap je er geen reet van, ik vond het niks en denk dat hij in deze shape niks tegen Rico te zoeken heeft

Zou tof zijn als Glory een op zoek gaat naar nieuwe heavyweight talent, Rico steekt met kop en schouders uit boven de restq

tarantula
06-03-2018, 02:14
Jij zegt dat Badr topfit was. Wat die twee anderen daar mee te maken hebben ontgaat me even.


Zoek even op waar ik heb gezegd dat badr topfit was en plak het op je volgende post.
Maar om antwoord te geven niet topfit maar ook niet zo dramatisch zoals hier weer wordt beweert, ik heb wat voorbeelden gegeven van partijen op k1 gp en dan de eerste wedstrijden waarbij beide vechters in ronde 3 ook moe oogde.

Zelfde geldt voor Jaraya simson die waren ook kapot in ronde 3, dus wat is topfit?
Heeft Badr conditie problemen? Zeker weten alleen bekijk ik het wat anders dan vele hier, ik vind juist dat zijn conditie licht verbeterd is en dat hij nu een stap naar de goede richting heeft genomen met een natuurlijke fysiek en niet die spiermassa waar hij na ronde 1 al wanhopig werdt door moeheid, wat mij betreft 5 kg zwaarder in zijn huidige fysiek en keihard trainen op power en paardenconditie want technisch is het in orde.

LightHeavyWeight
06-03-2018, 10:04
Als je dat topfit noemt.

Hij heeft al moeite met 3x3.

In de UFC gaan ze 5x5 volgas.

Verhoeven is fit. De rest niet. (van de zwaargewichten)

Ik bedoel dat hij er, in tegenstelling tot de anderen die ik opnoem, wel fit uitzag.
Verhoeven is in het veld momenteel de enige sportman, de rest gewoon gasten die vaak trainen.

Badrhari007
06-03-2018, 16:03
Zoek even op waar ik heb gezegd dat badr topfit was en plak het op je volgende post.
Maar om antwoord te geven niet topfit maar ook niet zo dramatisch zoals hier weer wordt beweert, ik heb wat voorbeelden gegeven van partijen op k1 gp en dan de eerste wedstrijden waarbij beide vechters in ronde 3 ook moe oogde.

Zelfde geldt voor Jaraya simson die waren ook kapot in ronde 3, dus wat is topfit?
Heeft Badr conditie problemen? Zeker weten alleen bekijk ik het wat anders dan vele hier, ik vind juist dat zijn conditie licht verbeterd is en dat hij nu een stap naar de goede richting heeft genomen met een natuurlijke fysiek en niet die spiermassa waar hij na ronde 1 al wanhopig werdt door moeheid, wat mij betreft 5 kg zwaarder in zijn huidige fysiek en keihard trainen op power en paardenconditie want technisch is het in orde.


Beste Forumbroeders,

Hoop dat jullie in een goede staat bevinden.

Heb heel wat reacties gelezen en zou graag hier en daar wat deskundigheid aanvullende informatie willen geven. Puur gebaseerd op professionaliteit inlevingsvermogen.

Badr Hari heeft het naar mijn mening hartstikke goed gedaan en zal hierbij mijn stelling onderbouwen;

* Heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat hij 4 dagen voor de wedstrijd een zware griep te pakken heeft. Wat zeker wel 40/50% van je conditie pakt inclusief pillen die hij innam.

* Laten we realistisch zijn en blijven dat Badr Hari in 3a4 jaar maar 3 halve wedstrijden heeft gedraaid inclusief Hesdy Gerges II
- Ismael Londt 2.5 Rondes
- Rico Verhoeven 1.2 Rondes
- Hesdy Gerges II 3 Rondes

Vond het een persoonlijk een heel spannend gecontroleerd gevecht van Badr Hari, voornamelijk stoten op het lichaam, Ninja achtige kicks zoals ik dat al voorspelde met als bonus Cabwira achtige mul kick 3 maal toe.

Heb voornamelijk geanalyseerd wat vechters ervan vonden, gezien zij meer een realistische beeld hebben.

Remy Bonjasky Top vechter die The LEGEND Badr Hari sterk vond. (Gebrek in wedstrijdritme)
Tyron Spong die the LEGEND Badr Hari ook goed vond ondanks zijn wedstrijdritme/conditie.

Voor deskundigheid scherpe analyse verwijs ik jullie naar mijn inbox

Emilio
06-03-2018, 17:26
Zou het ook niet een gebrek aan promotie zijn geweest? Ik zapte toevallig langs ziggo sport de maandag ervoor dat bonjasky in de talkshow bij van Gelder zat en dat ik daar uit kon concluderen dat het afgelopen zaterdag was.

Normaal gesproken ben ik aardig op de hoogte, maar deze partij was me volledig ontschoten. Wel wat posters zien hangen in Amsterdam, maar in de veronderstelling dat het ergens in april of mei was. De datum van 3 maart kwam ook niet heel duidelijk naar voren op die poster.

Met die partij van Rico vs Badr werd je ermee doodgegooid in de aanloop, waardoor je ook echt wel het idee had het niet te willen missen.


Ik vond het op de hoofdpartij na trouwens niet om aan te zien wat ze op Ziggo uitzonden.

e-type
06-03-2018, 17:38
Ziggo ging er vanuit dat de naam Badr op het affiche zichzelf zou verkopen. Blijkbaar niet dus.

S.B.
06-03-2018, 20:49
Mike zei bij Ziggo dat Badr ziek was, vier dagen voor het gevecht. Dat is wel sneu natuurlijk.

'Als' ie niet ziek was geweest, had ie Hesdy in de eerste ronde knock-out geslagen.

Vind dit grappig

hakkelaar
07-03-2018, 00:55
Vind dit grappig

E-type is stiekem ook best grappig.

#teamBADGUY
10-03-2018, 17:43
Hieruit kunnen we concluderen dat Rico het kijkcijferkanon is en niet Badr?

Feiten spreken voor zich.

Hahahahahahaahahahahhaahahhahahahahahahahhhahaahaa 😂
Meen je dat of probeer je grappig te zijn?

#teamBADGUY
10-03-2018, 17:47
Badr kan winnen of verliezen....
Maar hij zal altijd bepaalde mensen boos maken😂😂😂😂😂

Welkom in NL 😂🤦🏽*♂️