PDA

View Full Version : Mixfight up to date met: JAN KAFFA



payap
10-03-2018, 18:34
Als er een carrière is die de laatste maanden in een stormversnelling is gekomen is het wel die van de 19-jarige Jan Kaffa (22-4-0,7KO). 2 december stond hij als B-Klasser gematched op het grote Mixfight Championship gala in Duitsland. Door enkele uitvallers kreeg hij echter de kans om als A-Klasser deel te nemen in een 4-manstoernooi. En wie dacht dat hij als opvulling meedeed kwam bedrogen uit. Niet alleen wist hij zijn mannetje te staan, hij wist zelfs dit toernooi op zijn naam te zetten.

Mixfight Championship promotor Goktepe Sefer nodigde vervolgens Jan ook uit om in zijn gala in Turkije te komen vechten. Hier wist Jan zijn Turkse tegenstander Yusuf Erdogan op KO te verslaan. Afgelopen weekend kwam Jan wederom in actie en wel in China op het bekende WLF (Wu Lu Feng). En wederom met succes. Jan wist zijn Chinese tegenstander Liu Qilang enkele malen 8-tellen te geven en uiteindelijk op punten te verslaan.

Mixfight sprak Jan kaffa over recente gebeurtenissen.


https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/27336593_144944436194668_5785724259591515031_n.jpg ?oh=504ae85ddf6c1b1fc52b4d95cd86b3e2&oe=5B3AE5E7


Jan momenteel zit je carrière in een stroomversnelling. Maar even terug naar het begin. Hoe is het voor jou allemaal begonnen het Kickboksen?

Ik was 5 jaar oud toen ik ben begonnen met kickboksen. Vroeger keek ik altijd kickboksen op tv waaronder de K-1 waarvan ik onder de indruk was. Ik zag dan o.a. mijn grote idolen Peter Aerts en Remy Bonjasky en probeerde het altijd na te doen. Mijn ouders hebben toen besloten mij naar een sportschool te brengen om daar te leren Kickboksen. Het was gelijk vanaf het eerste moment al liefde voor de sport. Het is echt mijn ding.


Afgelopen weekend vocht je in China op het grote WLF gala en won je van een Chinese tegenstander. Wat kan je hier over wat vertellen?

Vorig weekend vocht ik inderdaad in China op het mooie WLF gala. Ondanks dat ik een ruime overwinning behaalde zat het erg tegen. Aan het begin van de week was ik ziek geworden en dat speelde een grote rol in mijn wedstrijd. Ik kon nauwelijks ademen maar heb alsnog mijn tegenstander meerdere malen 8 tellen weten te geven. En heb uiteindelijk de wedstrijd op punten gewonnen. Het was voor mij een goed leermoment om met zo'n situatie te leren omgaan.


Jan in december stond je in Duitsland gematched als B-Klasser op het Mixfight Championship gala. Maar uiteindelijk eindigde je in een internationaal A-Klasse viermans toernooi. Wat gebeurde er allemaal?

Op 02-12-17 zou ik een B-klasse partij draaien op het Mixfight gala in Duitsland. Mijn trainer Mike Polanen stuurde mij drie dagen voor de wedstrijd een bericht dat mijn tegenstander de partij heeft afgezegd. En dat ze op zoek waren naar een nieuwe tegenstander. Uiteindelijk kreeg ik de keuze om een B-klasse partij te vechten tegen een invaller of ik kon mee doen aan een viermans A-klasse toernooi. Voor mij was de keuze snel gemaakt. Ik had weken lang hard getraind en me goed voorbereid op dit weekend. Ik voelde me fit en was er mentaal met mijn hoofd goed bij. Ik was er klaar voor om me zelf te bewijzen als B-klasser die klaar is voor de A-klasse.


En dat win je ook nog eens dit toernooi. Dat moet helemaal een geweldig gevoel zijn geweest.

Het was een geweldig gevoel om dit toernooi op mijn naam te schrijven. Al het harde werken van de voorgaande weken werd nu beloond.


Ondertussen heb je al A-partijen gewonnen in o.a. China, Duitsland en Turkije maar hebben we je niet meer in Nederland in actie gezien. Hoe komt dit en kunnen we je binnenkort nog in de Nederlandse ring verwachten?

In Nederland weet ik het niet…….
Aan al dat vip tafel en kaarten verkoop doen wij niet mee. Daarnaast heb ik in China een contract voor een aantal partijen per jaar en stromen de buitenlandse aanbiedingen binnen. Dat is toch het allermooiste wat je als vechter mag meemaken. Maar mocht mijn trainer zeggen dat we in Nederland een mooie aanbieding hebben om te vechten dan zijn we er klaar voor.


Je bent net terug uit China maar hoe ziet je wedstrijdplanning momenteel eruit voor de komende tijd?

Mijn volgende gevecht zal plaats vinden op 24 maart in Duitsland waar ik voor de wereldtitel zal gaan vechten.


Je bent wellicht de grote doorbraak van de laatste tijd. Maar wat is je doel in de sport te bereiken?

Ik wil van mijn hobby mijn beroep maken en zo ver mogelijk komen in de kickbokswereld. Ik hoop in mijn carrière nog vaak het publiek te mogen vermaken met mijn partijen, en hoop nog vele titels binnen te slepen.

Eindbaas
10-03-2018, 20:16
Thanks! Leuk interview.

Suplex
10-03-2018, 23:10
iemand die Erdogan heet KO slaan in Turkye.

Lekker man!

Richelieu
11-03-2018, 18:47
Top Chris, aardige belofte!

Wheelie
12-03-2018, 15:48
Thanks Chris