PDA

View Full Version : Germaine de Randamie: “Dat zijn de mensen waarvoor ik vecht”



Wheelie
20-08-2018, 15:14
http://mixfight.com/2018/08/Germaine-de-Randamie-Dat-zijn-de-mensen-waarvoor-ik-vecht

http://mixfight.com/blogimg/1000/500/id36532/Randamie_hd-1.jpgBron foto: ODC

Germaine de Randamie: “Dat zijn de mensen waarvoor ik vecht”Aug 19, 2018 Wij spraken Germaine “The Iron Lady” de Randamie over haar haters, bijzondere band met Duane van Helvoirt en de toekomst.


Germaine de Randamie mag eindelijk op 10 november na 1,5 jaar weer de kooi betreden in Denver tijdens UFC Fight Night 139. Ze neemt het op tegen Raquel Pennington, een wens die nu werkelijkheid wordt. Germaine zou haar comeback al eerder maken tijdens UFC Rotterdam in september 2017. Maar ze raakte geblesseerd en daardoor kon het geplande gevecht tegen Marion Renau niet doorgaan.


In juli had je nog veel pijn aan je hand, hoe gaat het daar nu mee?
Je hebt momenten dat het nog een beetje gevoelig is, maar het gaat wel stukke beter. Ik kan er gewoon mee stompen en ik denk dat dat het belangrijkste is. Als 10 november daar is, dan stroomt de adrenaline door je lichaam heen en dan gaat het verstand op nul. Soms vergeten mensen dat ik ondertussen al bijna 60 profwedstrijden heb gedraaid. Iedereen weet dat ik het leuk vind om te stompen. Dus ja, dat je een beetje schade aan je hand eraan over houdt is dan logisch. Je komt er niet zonder scheuren vanaf, dan had ik een andere sport moeten doen en ook daar kom je er niet zonder scheuren vanaf.


Door die blessure ging je gevecht tegen Marion Renau in Rotterdam niet door, denk je dat je die nog tegenkomt?
Ze doet het volgens mij nog best wel goed de laatste tijd. Weet je wat het is, ik zeg heel eerlijk, ik bekijk het op dit moment gewoon per partij. Ik heb nu een partij tegen Raquel Pennington, waar ik héél blij mee ben. Wat daarna komt, komt daarna. Ik moet mij nu echt focussen op haar. Als we elkaar tegen komen, komen we elkaar tegen. Uiteindelijk aan het einde van de dag, dat klinkt misschien voor de mensen heel stom, maar moet je je focussen op jezelf en niet op degene waar je tegen gaat vechten. Want dat poppetje blijft een poppetje. Je moet allround de beste ‘jij’ worden, je werkt aan je zwakke punten en je sterke punten. Ik ga 10 november die kooi in om mijn wil aan haar op te dringen en wat zij van plan is, dat is leuk voor haar, maar ik ga er alles aan doen om dat niet te laten gebeuren.



Je hebt behoorlijk wat meegemaakt de afgelopen 2 jaar. Hoe staat het er nu voor met de media en bedreigingen?
Laat ik het zo zeggen, ik heb er niet heel veel gehad nadat mijn partij bekend was gemaakt tegen Raquel. Het waren er maar een paar, het viel echt mee. Maar ik weet dat op de buitenlandse sites de mensen echt van bil gaan. Ik lees die onzin niet. Je hebt haters en je hebt mensen die je heel graag willen zien vechten. Ik denk dat het voor de UFC hoe dan ook een win-win positie is. Dat is ook zo voor Raquel Pennington. Daarom heb ik zo campagne gevoerd voor deze partij. Want haar laatste partij vocht ze voor de belt, daar heeft ze echt geknokt maar kwam ze tekort en nu is ze niet de UFC-kampioen. Maar ze kan wel voor de Amerikanen de ‘Peoples Champion’ worden. Als ik moet kiezen, dan ben ik liever de ‘Peoples Champion’ dan de echte kampioen. Als ze mij verslaat is zij de grote favoriet. Als ik win, waar ik natuurlijk vanuit ga, dan kan ik een heleboel haters hun mond snoeren.
Weet je wat het is, ik ben hier niet in deze sport om mensen hun gedachte over mij te veranderen. Iedereen mag een mening hebben zolang ze andere mensen daar geen pijn mee doen zeg ik altijd. Mensen mogen vinden wat zij van mij vinden. Aan het einde van de dag zijn er altijd nog heel veel mensen die ontzettend veel van MMA houden en die vinden het zien van de gevechten gewoon geweldig. Dat zijn de mensen waarvoor ik vecht.

http://mixfight.com/uploads/images/Randamie-3.jpg
Bron foto: ODC Die titel kon je dus echt gestolen worden
Ja! Weet je wat het is… ik heb echt een geweldige carrière. Heel veel mensen vergeten: ik ben 10-voudig kickbokskampioen, ongeslagen, 3-voudig Europeeskampioen, een keer Nederlands-kampioen en niemand op deze aardbodem had verwacht dat ik voor de UFC-belt zou vechten. Ik weet nog dat ik mijn eerste MMA partij vocht. Toen werd mijn arm letterlijk en figuurlijk in twee stukken getrokken. Het eerste wat mensen tegen mij zeiden was: “Je moet kappen met die sport.” “Dat kan jij niet.” “Hou jij je maar gewoon bij kickboksen, dit zal je nooit kunnen.”

Dit was toen tegen Vanessa Porto?
Ja, die Brazilliaan. Echt iedereen zei tegen mij: “Je moet ermee kappen, dit ga jij nooit kunnen.”


Duane [van Helvoirt] ook?
Nee, die heeft altijd in mij gelooft! Vanaf de dag dat ik naar Nederland ben gekomen en ben gaan trainen heeft hij altijd in mij gelooft. Ik zeg ook eerlijk (ik heb met alle trainers een goede band) maar als Duane er niet bij zou zijn dan zou ik mij niet goed voelen. Dat geef ik eerlijk toe, dat meen ik echt!
Toen ik mijn eerste partij bij de UFC had, ik trainde in Nederland, ben ik alleen met hem gegaan. Ik was de eerste partij van de avond op Fight Pass tegen Larissa Pacheco. Iedereen keek ons aan. Echt zo van: “Wat doen die domme Hollanders hier?” Eerst vroegen ze aan mij: “Is dat je vriendje?” “Nee.” “Is het je man?” “Nee.” Dus ik zei: “Hij is mijn trainer.” “Oh, je kickbokstrainer?” “Nee, mijn grondtrainer.” Toen keek iedereen ons aan: “Hmh, mongolen die twee sukkels uit Holland.” Serieus, echt! Iedereen keek op ons neer. Echt waar! Zaten we daar met z’n tweetjes. Amerikanen zijn natuurlijk heel over de top. Die komen met Tapout en met allemaal van die MMA merken lopen ze daar rond heel de dag. Wij liepen naar de sportschool met een Lidl of een Aldi tasje waar al onze spullen in zaten. Snap je?! Dan komen die twee Hollanders en iedereen dacht “What the fuck” serieus?
http://mixfight.com/uploads/images/Randamie-1.jpg
Bron foto: ODC

Ik won toen en ik vocht voor mijn gevoel echt wel een lekkere partij. Dus daarna zitten wij in de ‘Green room’, dat is bij de UFC backstage daar kun je eten, er hangen schermen en daar komen alle vechters. Daar zaten we met z’n tweeën en toen kwamen er al langzaam mensen: “Mogen we hier zitten?”. Tuurlijk, kom maar bij ons aan tafel en toen begon het:
“Jij bent dus haar coach?” Dus hij [Duane] zegt: “Ja, haar BJJ-coach” “Oh… En van wie heb jij je black belt?” Uiteindelijk kom je op de vraag wat voor band heb je dan, dus hij vertelt dat hij een zwarte band heeft. Je zag dat nog een beetje sceptisch waren, maar ze waren al echt veranderd. Dus toen zei hij: “Ik heb mijn black belt van Draculino.” Ik vocht in Texas en Draculino zit in Texas, dat is echt wel dé van het om van hem een black belt te krijgen. Toen was iedereen direct veranderd, na die partij was iedereen overstag. Vanaf dat moment zijn we pas echt met respect behandeld.
Hij [Duane] is er altijd voor me. Door dik en dun, winst en verlies, hij is er altijd voor mij. Duane: “We hebben nog nooit verloren hoor” Nee dat gaan we ook niet doen! Maar bij wijze van.


Peppi en Kokki
Ja echt! Ik zou echt niet willen vechten zonder hem, echt niet! Dit is echt wel belangrijk: Toen ik vocht was zijn zoon net twee weken geboren. Echt net twee weken geboren en zijn vrouw zegt gewoon het is goed, ga maar met der mee. Dus niet alleen een ‘shout-out’ naar hem, maar ook naar zijn vrouw! Die zit met der pasgeboren éérste kindje en laat hem met mij gewoon bijna 10 dagen naar Amerika gaan.


Eindelijk, na vier keer bellen, sta je tegenover Raquel Pennington. Waarom ben je zo blij met haar als tegenstander?
Nou en nu was ze ook niet zo heel happig hoor. Tenminste dit is wat ik van de UFC heb gehoord. Die zeiden: “Ze is niet zo heel happig dus doe nog een keer een ‘shout-out’ naar haar.” Dus ik dacht ‘Okay’. Ik wilde wel heel graag tegen haar vechten omdat ik denk dat ze ten eerste ook altijd komt om echt te vechten en daar kom ik voor. Ik wil nu gewoon een tegenstander die komt om te vechten en ik denk dat ik dat in haar wel ga vinden.

Het wordt een knal partij
Ja, daar is geen twijfel over mogelijk.


Je hebt nog 2 gevechten onder contract bij UFC. Raquel is er een, kunnen we een rematch tegen Amanda Nunes verwachten?
Als mijn laatste partij?

Zou je dat willen?
Natuurlijk zou ik dat willen!

In Rotterdam
Ze maakt geen kans in Rotterdam! Ja, heel graag! Heel graag! Maar ik zou het ook willen zonder titelgevecht. Dus ik hoef niet per se voor de titel. Het is niet dat ik slechte gevoelens heb naar haar, ik respecteer haar en ik denk dat ze een waardig kampioen is op dit moment. Absoluut. Maar ik weet dat ik haar kan verslaan. Absoluut.

Een titelgevecht ga je ook niet meer krijgen
Dat denk ik ook niet! Tenzij ze zeker weten dat ik een pakslaag krijg. Maar daar gingen ze al vanuit bij Holly Holm.

Die fout maken ze niet nog een keer
Nee, dat denk ik niet nee.


Het is wel een rematch die heel veel mensen willen zien
Ik denk dat het heel erg te maken heeft met hoe vecht Ketlen Vieira tegen Tonya Evinger en hoe vecht ik tegen Raquel Pennington. We weten allemaal dat Holly nog zou moeten vechten daartussen ergens of daarna. Ik denk dat wij met z’n vijven toch wel gaan bepalen hoe het verder gaat. Natuurlijk is nu de planning dat zij tegen Cris Cyborg gaat vechten in december. Ik vraag mij af of dat daadwerkelijk gaat gebeuren. Ik denk het niet eerlijk gezegd. We zullen zien.

YoMarK
21-08-2018, 16:07
Leuk om te lezen. Ondanks het dipje van een tijd geleden zie ik haar graag vechten en winnen. Tegen Pennington zie ik haar wel winnen. Pennington is nergens echt slecht, maar is toch wel primair een "slugger" met een doorzettingsvermogen en wat betreft striking gewoon op alle fronten minder. Goede matchup voor Germaine, maar ze moet het wel een beetje staand kunnen houden.

Suplex
22-08-2018, 18:00
Als je de oranje bril af doet is het best grappig om te lezen dat ze het leuk vind om te stompen en een tegenstander wilt die komt om te vechten.....