PDA

View Full Version : Anissa Haddaoui: “Voor mij is het echt een revanche”



Wheelie
20-08-2018, 15:18
http://mixfight.com/2018/08/Anissa-Haddaoui-Voor-mij-is-het-echt-een-revanche
Anissa Haddaoui: “Voor mij is het echt een revanche”
http://mixfight.com/blogimg/1000/500/id36512/Anissa-2.jpg
Aug 15, 2018 Een van de dames die komt om echt te knokken. Beukpartijen wilt ze.


Een aantal weken geleden werd bekend dat het gewilde gevecht dan eindelijk ging gebeuren. De rematch tussen Anissa Haddaoui en Jorina Baars zal plaatsvinden op zaterdag 22 september tijdens WFL. Er zijn niet veel dames die professioneel vechten als je het vergelijkt met de mannen en er zijn al helemaal weinig spraakmakende dames partijen. Maar dit is een partij die gegarandeerd voor spektakel gaat zorgen.


Je bent een van de weinige dames die echt op grote gala’s vecht zoals WFL en Kunlun, wat maakt jou anders?
Ik vind ten eerste mijn vechtstijl, ik ben een van de weinige dames die ook echt wilt vechten. Niet clinchen en dat soort rotzooi willen we niet zien, we willen gewoon beukpartijen zien. Ik denk dat daar het verschil in zit. Plus dat ik let op mijn detailpuntjes, ik denk dat als je daarop blijft letten en daarop hamert, je dan verschil gaat maken.


Train je hier ook veel met de jongens?
Ja, voornamelijk met de jongens!

Ook op gehaktdag?
Ook op gehaktdag! Absoluut.

Ga je dan ook weg met een bloedneus of blauw oog?
Nee nee, de afgelopen drie weken is dat eigenlijk niet meer gebeurd. Toen heb ik ze uitgedeeld… nee, grapje. Kijk het gaat er hard aan toe, je moet daar niet komen als je denkt: “Oh leuk ik ga even een keertje sparren.” Als je komt op gehakt dag, dan ga je gewoon vechten. Je gaat een wedstrijd nabootsen, dat is wat er eigenlijk gebeurd.
Ik kan mij voorstellen dat het voor de mannen bij mij wat lastiger is. Maar over het algemeen geven ze wel tegenstand. Dat is voor mij alleen maar goed. Je komt dat ook tegen in de ring, voor mij zal het dan alleen maar meevallen. Want dat zijn mannen en ik sta tegen vrouwen. Dus dat is een voordeel.


Mis je vrouwen in je team?
Nee, nee ik mis ze niet. Ik kan heel goed met mannen omgaan en ik ben eigenlijk altijd al een beetje one of the guys. Ik word ook gelijk behandeld, dat vind ik heel fijn. Zit zeker op mijn plek hier.

http://mixfight.com/uploads/images/Anissa-1.jpgBron foto: ODC
Voordat het bekend was dat jij en Jorina Baars een rematch zouden krijgen tijdens WFL zaterdag 22 september in Almere, waren jullie in jullie interviews best respectvol over elkaar. De meeste vechters hebben wel andere praat
Dat is wel een beetje eraan vooraf gegaan natuurlijk. Zij had tijdens de eerste podcast met Vechtersbazen (https://www.youtube.com/watch?v=6wcyDxNH3-Q) mijn naam genoemd toen er werd gevraagd met we ze nog zou willen vechten. Zij zei: “Ik wil tegen iedereen wel vechten.” Toen zei Marloes Coenen: “Ja maar noem namen, we willen namen horen.” Dus toen noemde zij mijn naam, ik dacht: “Hee wacht even. Leuk!” Ik vind het een eer dat zij mijn naam noemt. We hebben in Nederland niet heel veel vrouwelijke vechters. Ik vecht zo nu en dan ook op -65kg dus ik ben vrij flexibel daarin. Maar goed, daar heb ik toen op geantwoord. Ik heb een grote mond gehad, ik heb letterlijk deze woorden tegen haar gezegd: “Ik sla je kop eraf.” Daar was ze niet van gediend. Maar met een grote mond bereik je toch meer.


Je hebt natuurlijk ook wat recht te zetten
Absoluut! Ja natuurlijk! Voor mij is het echt een revanche. Kijk het is nooit een mooi gezicht om iemand te zien met twee dikke ogen en een dikke neus, dat is 1 ding wat zeker is. Dat is hetzelfde als iemand knock-out gaat en je ziet hem zo natrillen. Dat is hetzelfde. Maar dan heeft diegene gewoon gewonnen. Ik was nog bij, ik kon redelijk nog wat zien en die neus was dik. In principe kon ik gewoon nog vechten, ik wilde heel graag de partij afmaken. Dat mocht uiteindelijk niet. Een enorme domper, maar ik heb ervan geleerd. Ik vecht niet meer zoals toen, dus dat is al een ding. In de afgelopen jaren ben ik heel erg gegroeid en heb ik flink wat progressie geboekt.

Jorina Baars is ongeslagen, maar daar kijk jij niet naar
Ja enigszins wel, maar het boeit mij niet wat voor dingen je hebt gedaan. Dat maakt op zich niet uit. Natuurlijk heb je bepaalde titels, daar heb ik allemaal respect voor. Maar uiteindelijk draait het om die ene partij. Dat is wanneer wij tegen elkaar vechten en dan maakt het niks meer uit. Dan kan je wel zeggen: “Ja maar ik heb deze titel.” Maar we gaan het nu gewoon uitvechten. Ik ga niet in die ring stappen, denkend aan je hebt een titel bij de ISKA of een WFL-titel of iets ik zeg maar wat. Dat boeit dan niet meer.


In de eerste instantie zei je dat je graag tegen Jorina wilde vechten op Bellator, nu sta je op WFL. Vind je dat jammer?
Nee, zeker niet. Geen probleem. Het enige is dat het nu is voor het Nederlandse publiek. Iedereen is er heel positief over. Alleen het ging er bij mij om als bij Bellator vecht bereik je er meer mensen mee. Dat is het enige, dat zou een extra voordeel zijn.


Wie staan er op je wishlist? Behalve Jorina
Wang Kehan, die Chinees, de superster van Kunlun. Ik heb toen tegen haar in de finale gestaan voor de belt. Na die drie rondes had ik eigenlijk al gewonnen, maar toen dachten ze we gaan er nog even een extra ronde aanplakken. ‘We weten niet wie er gewonnen heeft.’ Je weet hoe het gaat. Je hebt het afgelopen weekend ook gezien.


Bij de andere Anissa
Ja de andere Anissa. Beetje hetzelfde verhaal. Dus ja, Wang Kehan staat op mijn lijst en die Franse [Laetitia Madjene] waar ik tegen gevochten heb op Kunlun. Daarvan had ik zwaar onterecht van verloren. Dat was absoluut onterecht. Gewoon alle drie de rondes duidelijk gewonnen. Zij ging alleen maar in haar dekking staan. Dus tegen haar zou ik ook nog eens willen vechten.

http://mixfight.com/uploads/images/Anissa-3.jpg
Bron foto: ODC

Kemal
21-08-2018, 07:37
Thanks!