PDA

View Full Version : Kickboksen voor vrouwen is heel normaal



payap
02-09-2018, 20:45
Kickboksen wordt meer en meer geaccepteerd in de maatschappij als een volwaardige sport voor iedereen. De tijden van de vooroordelen (hoewel we eerlijk moeten zijn dat een aantal individuen in de sport aardig olie op het vuur hiervoor hebben gegooid) dat kickboksers agressieve mannetjes vol met tattoos en gouden kettingen die in achteraf zaaltjes elkaar bont en blauw slaan tussen hun criminele bezigheden door lijken steeds meer achter ons te liggen. Ook voor vrouwen wordt de drempel steeds lager om deze sport te beoefenen. Op stoerevrouwensporten.nl verscheen een leuk artikel hierover het kickboksen voor vrouwen.

http://i549.photobucket.com/albums/ii362/Richelieu/WFL%20KB/WFL%20KB-0188_zps40s9qeot.jpg
Foto: Chris van der Meijde


Bron: www.stoerevrouwensporten.nl

Kickboksen voor vrouwen lijkt de laatste tijd steeds populairder te worden. Maar onze Mieneke loopt al een tijdje rond op de kickboks school. En wat blijkt? Kickboksen voor vrouwen en meiden is daar de normaalste zaak van de wereld. De jongsten zijn een jaar of 5 en iedereen heeft zo z’n eigen doel. Fit worden, zelfverdediging maar vooral omdat kickboksen super leuk en niet agressief is. Tijdens mijn eerste Thaiboksles verbaasde ik me over het hoge aantal meiden en vrouwen. Zoveel had ik er niet verwacht. Super inspirerend vond ik dat. Nu ik die meiden wat langer ken, bewonder ik ze stuk voor stuk enorm. Lieve kickboks vrouwen, deze is voor jullie!

Kleine meisjes worden zelfverzekerder door kickboksen

Mijn respect gaat naar de ukkies, van net aan 5 jaar oud. De kleine meisjes komen vaak schuchter hun eerste les binnen. Haartjes in een staart, roze bokshandschoenen en dito broekjes. Om dan, les na les, te groeien en zelfverzekerder te worden. Voor mij is het bewijs geleverd: meisjes kunnen alles!

Je voorbeeldfunctie als moeder

En die kleine meisjes nemen zo stukje bij beetje het vooroordeel weg. Want kickboksen voor vrouwen is dus helemaal niet raar of bijzonder. Wel verdienen ze het om ook eens in het zonnetje te staan. Al die vrouwen die zich elke les in het zweet werken. Gewoon omdat het kan. Omdat ze ooit over de drempel zijn gestapt, alleen of met vriendinnen.

Kickboksen voor vrouwen die samen sterker willen worden


voor meer lees op de onderstaande link verder:

https://stoerevrouwensporten.nl/blogs-van-sportvrouwen/kickboksen-voor-vrouwen-heel-normaal