PDA

View Full Version : Top 5 Kickboks gyms in NL.



Eindbaas
13-11-2018, 11:27
Op Sherdog zag ik een topic over de beste top 5 kickboks gyms in NL. Ik dacht laat ik hier ook een topic over op MF.
Wat is jullie "huidige" top 5 en waarom?

S.B.
13-11-2018, 11:45
Colosseum
Mikes gym
Hemmers
Kops
Mejiro

onne1983
13-11-2018, 12:27
Colosseum
Mikes gym
Hemmers
Kops
Mejiro
Qua vechters hebben die het grootste aanbod. Maar als je kijkt naar gyms die daadwerkelijk vechters beter maken, ben ik het niet met je eens.

1: Mousid Gym
2: Otmani
3: Vos
4: SuperPro (Krauweel)
5: Oude Westen

Dat vind ik de beste gyms. Die weten elke vechter beter te maken. En hebben veel vechters van het begin af aan opgeleid.

largo0
14-11-2018, 14:02
Qua vechters hebben die het grootste aanbod. Maar als je kijkt naar gyms die daadwerkelijk vechters beter maken, ben ik het niet met je eens.

1: Mousid Gym
2: Otmani
3: Vos
4: SuperPro (Krauweel)
5: Oude Westen

Dat vind ik de beste gyms. Die weten elke vechter beter te maken. En hebben veel vechters van het begin af aan opgeleid.

+100 Inderdaad, zelf opgeleide vechters.

S.B.
14-11-2018, 14:09
Qua vechters hebben die het grootste aanbod. Maar als je kijkt naar gyms die daadwerkelijk vechters beter maken, ben ik het niet met je eens.
Je kan beste gyms natuurlijk interpreteren zoals je wilt, maar in mijn optiek zijn de beste gyms de gyms met de beste vechters omdat betere vechters je beter maken (snap je het nog).

Eindbaas
14-11-2018, 21:51
1. Mike's Gym (Hoop kampioenen gemaakt waaronder eigen kweek Murthel Groenhart en soms pakt niet iedereen zijn boks stijl goed op zoals Daniel Sam, Colin George maar de meeste toch wel zie Hari, Saki, Belgaroui. Jarenlang constant op het hoogste niveau actief!)
2. Superpro (Dennis Krauweel met zijn kip met gouden eiren Rico en hij maakt ook vechters beter dan ze al zijn zoals Adegbuyi. En hij heeft ook eigen kweek zoals Max van Gelder)
3. Otmani Gym (Ilias Bulaid, Mohamed Mezouari aka Hamicha Mootje, Ilias Ennahachi, Ertugrul Bayrak jongens vechten op het hoogste niveau niet allemaal eigen kweek maar de juiste begeleiding om nog verder te komen in de Kickboks sport)
4. Hemmers Gym ( De bekende achternaam zegt genoeg. Ome Cor eerst met zijn Golden Glory en nu zijn zoon Nick. Bij Nick krijg je goede begeleiding om verder te komen als prof en de juiste deuren gaan voor je open. Champ Harut, Marat Grigorian, JBS etc)
5. ARJ trainingen (Van Regian Eersel tot Tarik Khbabez, zaten vorige jaar niet in mijn top 5 maar nu wel als je naar hun prestaties kijkt doen ze het best goed, nu lang volhouden)

Suplex
15-11-2018, 00:35
Ik vind persoonlijk dat je dit moet meten aan eigen kweek.
Mikes gym hemmers en colluseum zijn fabrieken met weinig of geen eigen kweek. Ze worden beter doordat ze constant met toppers trainen. En als je bij deze 3 gyms traint sta je al snel bij Glory.

R.D.N
15-11-2018, 10:30
Ik vind persoonlijk dat je dit moet meten aan eigen kweek.
Mikes gym hemmers en colluseum zijn fabrieken met weinig of geen eigen kweek. Ze worden beter doordat ze constant met toppers trainen. En als je bij deze 3 gyms traint sta je al snel bij Glory.

Noem is een paar gyms op die 10 A vechters van begin af aan heeft gehad dan.
Valt niet mee.

Anderson
15-11-2018, 10:51
Vos Gym
Ali Gunyar

en dan weet ik het ook niet meer.

onne1983
15-11-2018, 10:57
Noem is een paar gyms op die 10 A vechters van begin af aan heeft gehad dan.
Valt niet mee.
Dat zijn er meer dan je denkt hoor. Ik zit zelf bij Gym Haarlem, en wij hebben dat al.

Suplex
15-11-2018, 11:07
Vos Gym
Ali Gunyar

en dan weet ik het ook niet meer.

Die komen in me op idd. Chakuriki 10 maakte tot 10 jaar geleden de ene kampioen naar de andere. Danniele Somers Bulldogs maar das België.

Ik denk zelf dat je bij de kleinere gyms het beste zit.
Bij de fabrieken als hemmers en Mikes krijg je pas aandacht als je geld opbrengt en tot de absolute top behoort.

Eindbaas
15-11-2018, 11:14
Dat laatste ben ik met je eens. Geen voorstander van die grote fabrieken zonder echte kweek. Die hele leerling Sensei band is ver te zoeken. Maar tegenwoordig is dat normaal. Las op Sherdog dat Glory ook Regian Eersel probeerde te lokken naar Hemmers Gym, dan pas was hij welkom bij Glory om te vechten. Best wel triest als nr 1 Kickboks organisatie van de wereld.

Bromios
15-11-2018, 12:37
Ik ben het er mee eens dat je beter kan worden door met goede tegenstanders te sparren maar daarvoor zou je niet perse bij een grote gym hoeven te zitten. Als de kleinere scholen beter samen zouden werken door gezamenlijke sparsessies te organiseren dan ga je al snel de goede kant uit qua niveau. Want je zit ook nog met gewichtsverschil tussen de atleten dus je moet al wel een verrekte grote groep hebben om iedereen een beetje op niveau te kunnen laten trainen.

Ik snap overigens wel dat Glory niet veel zin heeft om met veel verschillende scholen te onderhandelen en elke keer een hele entourage over te vliegen. Meerder vechters van 1 school op een gala is gewoon handiger.

Mike maakt van technisch prachtige vechters lelijke houthakkers maar dat is mijn mening. Dus ik vind hem geen top 10. Teert nog altijd op de naam van Badr die bij Harinck een veel betere vechter was.

Capo dei capii
15-11-2018, 12:55
Mike & Hemmers hebben gewoon de beste contacten. Mousid en bijv Carbin hebben dat veel minder. Denk wel dat hun betere trainers zijn en vechters echt daadwerkelijk beter maken.

The Doctor
15-11-2018, 14:05
Beter een top 5 maken van beste vechters stelende sportscholen.
Is heel wat anders dan "beste Gyms"

Suplex
15-11-2018, 14:41
Hemmers was ook in de tijd van golden glory een steel gym die teerde op de naam van Ramon Dekkers . Geen enkele vechter van golden glory was eigen kweek en allemaal vechters die er heen zijn gegaan vanwege de contacten.
Noem alle golden glory vechters maar op uit de “gouden” tijd. Geen een van hemmers zelf.

Ben ook geen fan van Mikes gym zoals brominos ook stelt. Ik vind bijvoorbeeld saki of badr niet beter geworden door Mike. De badr van chakuriki en dr saki van golden glory en patzerik waren een genot om naar te kijken.

moop
15-11-2018, 14:42
Beter een top 5 maken van beste vechters stelende sportscholen.Is heel wat anders dan "beste Gyms"Je word beter door kennis en kennis komt van je leraar en talent en doorzetting vermogen spelen zeker een rol.Maar als je sensei je verkeerde aanleert dan kan je moeilijk vooruit komen. Een goede management maakt niet dat je een goede trainer bent. Er vechten maar drie Nederlandse sportscholen op glory. Als je op glory wil vechten dan ga je naar hemmers coloseum of mikes gym.Sportscholen tegenwoordig fungeren meer als uitzendbureaus en vechters als zzpers. De scholen die genoemd worden zijn allemaal goed en presteren allemaal op internationale niveau.Alleen we doen de leermeesters te kort die leerlingen van nul naar de top hebben gebracht. Met hun unieke stijl en kennis een vechter van eigen stal vormen.De sprotscholen hieronder hebben zich constant bewezen en zijn nog actieve aan de top bezig met het maken van toppers. (Neemt niet weg dat de andere scholen slecht zijn ik heb het over de gevestigde orde en veel sportscholen zijn versplinterd)

moop
15-11-2018, 14:45
Ffcarbinluciencarbin leermeester heeft bijna 50 kampioenen op zijn naam staan. Heeft leerlingen van kampioenen gemaakt en wereldtoppers. Spong,yvel,elmont,imro main, tarik elidrissi,nibte, atik, andy risty, wielzen, kallah, doorje etc en veel meer leerlingen allemaal van jeugd nieuweling naar de top.mousid gym spreekt voor zich allemaal jeugd jongens naar de top gebrachttijarti, elhamzani, mosab, el otmani, tarzati laat staan de vechters van de oude garden.Vosgym ivan hypolyt heeft veel kampioenen gemaakt en maakt ze nog zoals johan vos.Hoost Mootje khamal warren stevelmans tarik khabazi fred sikking lucia rijker etc.Siamgym Is ook een legende heeft altijd op top en nog steeds op topniveau gepresteerd kampioenen gemaakt uit eigenstal. Mejiro gym met andre manaart zegt genoeg deze man houd van kickboxen. Elotmanigym heeft veel vechters van jeugd naar de top gebracht vanuit eigen stal. Oude westen een sportschool met eigen kweekvijver en die maakt ze nog steeds van niets iets.Hemmers was goed in de tijd van golden glory. Een mooie stukje over staat in een aflevering van afav loyaliteit.

S.B.
15-11-2018, 14:59
Ffcarbinluciencarbin leermeester heeft bijna 50 kampioenen op zijn naam staan. Heeft leerlingen van kampioenen gemaakt en wereldtoppers. Spong,yvel,elmont,imro main, tarik elidrissi,nibte, atik, andy risty, wielzen, kallah, doorje etc en veel meer leerlingen allemaal van jeugd nieuweling naar de top.mousid gym spreekt voor zich allemaal jeugd jongens naar de top gebrachttijarti, elhamzani, mosab, el otmani, tarzati laat staan de vechters van de oude garden.Vosgym ivan hypolyt heeft veel kampioenen gemaakt en maakt ze nog zoals johan vos.Hoost Mootje khamal warren stevelmans tarik khabazi fred sikking lucia rijker etc.Siamgym Is ook een legende heeft altijd op top en nog steeds op topniveau gepresteerd kampioenen gemaakt uit eigenstal. Mejiro gym met andre manaart zegt genoeg deze man houd van kickboxen. Elotmanigym heeft veel vechters van jeugd naar de top gebracht vanuit eigen stal. Oude westen een sportschool met eigen kweekvijver en die maakt ze nog steeds van niets iets.Hemmers was goed in de tijd van golden glory. Een mooie stukje over staat in een aflevering van afav loyaliteit.
Dit leest echt heel vermoeiend maar je hebt wel gelijk.

Capo dei capii
15-11-2018, 15:02
Een goede gym is natuurlijk wel wat anders dan een goede trainer. Je moet als gym ook de contacten hebben om je vechters ergens te laten vechten. En dat hebben Coloseum,Mike en Hemmers gewoon heel goed voor elkaar. Dat maakt dat het op hun manier ook top gym’s zijn.

onne1983
15-11-2018, 15:20
Qua management kan je in Nederland het beste bij Mike Passenier of Maikel Polanen zitten. dat zijn de personen met het meeste internationale contacten. Hemmers Gym en Colosseum valt wel mee, die hebben vooral Glory, maar verder zie je die niet heel veel in het buitenland aan de bak komen.

moop
15-11-2018, 17:06
Een goede gym is natuurlijk wel wat anders dan een goede trainer. Je moet als gym ook de contacten hebben om je vechters ergens te laten vechten. En dat hebben Coloseum,Mike en Hemmers gewoon heel goed voor elkaar. Dat maakt dat het op hun manier ook top gym’s zijn.

dat maakt ze niet tot top gyms als je geen champs kan creeren je kan vechters weg zetten is anders dan vechters maken.

maar het lijkt als of we de schuld geven aan mike gym coloseum hemmers.
maar laten we eerlijk zijn als A vechter kom je niet of nauwelijks aan de bak in nederland. Door te weinig galas met A klasse partijen en als je moet vechten dan is het bijna gratis terwijl je prof bent.

paar jaar geleden was dat anders toen had je genoeg galas en er was genoeg geld

R.D.N
15-11-2018, 17:11
Die komen in me op idd. Chakuriki 10 maakte tot 10 jaar geleden de ene kampioen naar de andere. Danniele Somers Bulldogs maar das België.

Ik denk zelf dat je bij de kleinere gyms het beste zit.
Bij de fabrieken als hemmers en Mikes krijg je pas aandacht als je geld opbrengt en tot de absolute top behoort.

Dat is echt van de laatste jaren.
Heb Nog in de tijd getraind bij Mike dat Joeri A klasse was en Murthel nieuweling.
Toen kreeg iedereen zowel nieuweling als A klasse evenveel aandacht en kwam Mike nadat ie s nachts in de kroeg gewerkt had gewoon s ochtends weer les geven aan ons allemaal,die man was er altijd.
Maar momenteel heeft een Hemmers en een Mike de contacten dus iedereen wil daar trainen natuurlijk.
Maar Mike was (is) wel echt een Toptrainer hoor.

Capo dei capii
15-11-2018, 18:03
dat maakt ze niet tot top gyms als je geen champs kan creeren je kan vechters weg zetten is anders dan vechters maken.

maar het lijkt als of we de schuld geven aan mike gym coloseum hemmers.
maar laten we eerlijk zijn als A vechter kom je niet of nauwelijks aan de bak in nederland. Door te weinig galas met A klasse partijen en als je moet vechten dan is het bijna gratis terwijl je prof bent.

paar jaar geleden was dat anders toen had je genoeg galas en er was genoeg geld

Op een andere manier is dat ook een top gym. Omdat die gym’s de vechters wel op een goed gala kunnen neerzetten. Er komt tegenwoordig meer bij kijken dan alleen een goede trainer te zijn.

Bromios
15-11-2018, 20:23
In het voetbal heb je een opleidingsvergoeding dus clubs die voetballers hebben groot gemaakt worden daar later nog voor beloond. Daar is deze sport te versplinterd voor helaas.

Eindbaas
15-11-2018, 20:58
Opleidingsvergoeding zal wel goed zijn. Stukje erkenning ook.

Suplex
15-11-2018, 22:53
Dat zou ideaal zijn idd dezelfde constructie . Maar dan zouden er contracten opgesteld moeten woorden en een trasferwaarde aan de vechters gehangen worden.

Off-topic : meer van dit soort topics dan komt er weer leven op mixfight

Fightfan
16-11-2018, 02:30
Moesid heeft echt talloze kampioenen van begin tot de top opgeleid. Zo ook Carbin en vroeger Jan Plas en Thom Harinck en Hemmers die ook vele toppers had.
Ook el-Otmani doet het goed met zijn gym.

Veel scholen krijgen goede jongens van andere sportscholen en trainen deze dan.
Sommige trainers kunnen deze jongens dan veel beter maken wat ook een kwaliteit is.

Willem033
16-11-2018, 07:59
Die komen in me op idd. Chakuriki 10 maakte tot 10 jaar geleden de ene kampioen naar de andere. Danniele Somers Bulldogs maar das België.

Ik denk zelf dat je bij de kleine
Bij de fabrieken als hemmers en Mikes krijg je pas aandacht als je geld opbrengt en tot de absolute top behoort.

Mag ik vragen waarom jij de uitspraak durft te doen dat je bij Mike of Nick pas aandacht krijgt als je geld opbrengt en tot de absolute top behoort??
Is dat uit eigen ervaring?
Of heb je dat ergens op het 'internet' gelezen??

Willem033
16-11-2018, 08:38
Ik ben het er mee eens dat je beter kan worden door met goede tegenstanders te sparren maar daarvoor zou je niet perse bij een grote gym hoeven te zitten. Als de kleinere scholen beter samen zouden werken door gezamenlijke sparsessies te organiseren dan ga je al snel de goede kant uit qua niveau. Want je zit ook nog met gewichtsverschil tussen de atleten dus je moet al wel een verrekte grote groep hebben om iedereen een beetje op niveau te kunnen laten trainen.

Ik snap overigens wel dat Glory niet veel zin heeft om met veel verschillende scholen te onderhandelen en elke keer een hele entourage over te vliegen. Meerder vechters van 1 school op een gala is gewoon handiger.

Mike maakt van technisch prachtige vechters lelijke houthakkers maar dat is mijn mening. Dus ik vind hem geen top 10. Teert nog altijd op de naam van Badr die bij Harinck een veel betere vechter was.

Ik kan het deels wel eens zijn met je post eens.


Dat gedeelte dat ze t liefst meer vechters pakken van 1 gym, dat is wel veel makkelijker en misschien voordeliger natuurlijk, en daar gaat het om 'its all about the money.

Wel jammer dat er jonge hongerige jongens in Nederland lopen, die gewoon op het Glory 'Niveau' mee zouden kunnen draaien, maar de kans nog niet hebben of nooit krijgen, omdat ze e niet over de juiste contacten beschikken.

Alleen dat stukje van technische prachtige vechters, dat hij daar houthakkers van maakt snap ik niet zo goed.
Denk dat dat inderdaad een persoonlijke mening is.

Persoonlijk houd ik wel de style Mike's gym style
Gewoon niet lulle maar poetsen, een ouderwets potje Knokken.
Natuurlijk kan ik ook genieten van knokkers van Mousid of Vos.
Die komen natuurlijk ook niet om te lullen maar poetsen. Maar elke trainer probeert zijn visie van het spelletje op zijn pupil over te brengen, of kijkt vanuit de vechter wat het best bij hem past om hem op ze best te kunnen laten presteren.
Ik kijk ook elke keer als Rico vecht, die komt ook echt wel om te knokken, maar je hoeft niet te verwachten dat die een risico neemt om echt voor de kill te gaan als er ergens een opening zit. Die speelt het liever op safe, en sleept de win binnen, doet niet alleen Rico natuurlijk, meerdere vechters van meerdere gyms
Nogmaals ik kijk ook echt wel elke partij van Rico, maar als Rico vecht durf ik altijd wel even te gaan staan, om wat drinken te pakken, of met vrienden onderling appen die ook aan het kijken zijn.
Als er jongen van Mike staat kan er vanaf seconde KO vallen, of het nou de vechter van Mike zelf is of niet.

moop
16-11-2018, 12:30
Mikes gym is zeker een goeie gym en vechters kunnen daarverder groeien.
Mijn voorkeur top 5 gaat uit naar carbin, mousid, vosgym, siamgym,elotmani of oude westen omdat.
We moeten ook niet vergeten kickboksen in Nederland heefteen behoorlijke deuk gehad sinds de bipob wet.
Geld regulatie is goed om de sport op te schonen maar er isnooit vervanging gekomen waar het geld wel vandaan moest komen. Dus vechters kregenminder betaalt of zien de waarde niet meer in om zo hard te trainen voor eenwedstrijd.
Its showtime stopte ermee glory nam alle vechters over kwam er achterdat de vechters duurder waren voor hun journey to america. (spong ghita sakipetrosyan ristie)
En je kreeg praktijken als vechters die zwaarder moestenvechten op glory terwijl ze bv normaal op 76 kg vochten bij its showtime. Aussi,de bonte, artem levin moesten naar de 81 kg devisie anders vecht je niet.
Nu krijg je praktijken als je mag bij ons vechten maar je moetvan een bepaalde gym komen Regian Eersel een goed voorbeeld.
Bij its showtime was het de sterkste tegen de sterkste en erwas diversiteit in stijlen en ruimte voor nieuwe lichting. Ik krijg het gevoeldat we telkens naar dezelfde partij kijken.
Enfusion doet het in dat opzicht nog wel leuk nieuwetalenten de kans geven.

Suplex
16-11-2018, 12:54
Mag ik vragen waarom jij de uitspraak durft te doen dat je bij Mike of Nick pas aandacht krijgt als je geld opbrengt en tot de absolute top behoort??
Is dat uit eigen ervaring?
Of heb je dat ergens op het 'internet' gelezen??

Ik durf zon uitspraak te doen omdat ik afgelopen week op het “internet” toevallig iets had gelezen over Kickboxing
Onlangs heb ik ook nog is per ongeluk een potje boxen gezien.
Boxing whit the stars en whit reclame.
Sindsdien durf ik wel te zeggen dat ik er verstand van heb en een kenner ben , daarna heb ik al mijn moed verzameld en durfde ik het aan deze uitspraak te doen. Daarna heb ik 28x vol trots en met een voldaan gevoel mijn reactie terug gelezen.

S.B.
16-11-2018, 14:08
Ik durf zon uitspraak te doen omdat ik afgelopen week op het “internet” toevallig iets had gelezen over Kickboxing
Onlangs heb ik ook nog is per ongeluk een potje boxen gezien.
Boxing whit the stars en whit reclame.
Sindsdien durf ik wel te zeggen dat ik er verstand van heb en een kenner ben , daarna heb ik al mijn moed verzameld en durfde ik het aan deze uitspraak te doen. Daarna heb ik 28x vol trots en met een voldaan gevoel mijn reactie terug gelezen.
hahahha je kan jezelf echt niet na 1 aflevering boxing with the stars een kenner noemen.
Wel na 2.

Lowkick92
16-11-2018, 15:00
Vandaag de dag is er meer nodig dan alleen een goede trainer te zijn. De trainers vd oude garde zijn geen managers die van alles voor hun vechters kunnen/willen regelen. Maar bij Mike’s, Hemmers en The Colosseum doen ze dat wel. Het is voor een vechter dan ook interessant om de overstap te maken wanneer de desbetreffende gyms ook nog eens goede contacten hebben met Glory. De trainers bij die gym zijn goede trainers, maar je kunt ze niet vergelijken met een Mousid, Carbin of Hippo. Het verschil zit ‘m ook in de regels waar we tegenwoordig op vechten. Voor het ‘simpele’ stoot, trap combo werk kun je prima bij die gyms terecht en wordt er op een goed niveau gespard en gevochten. Maar pas je de regels aan naar 5 x 3 min + clinchen dan heb je er als vechter weinig te zoeken en ben je veel beter af bij een Mousid, Carbin of Hippo, simpel.

Persoonlijk vind ik het een beetje sneu dat we Glory met z’n allen zo groot hebben gemaakt en dat als ‘het hoogste podium’ zien. Op een Glory event in de VS worden er partijen gevochten waarvan de gemiddelde B-partij hier op een veel hoger niveau ligt. Dat vind ik ronduit triest om te zien.


Zelf hoop ik dat ONE Championship ook hier in Europa groot zal worden en dat ze het lef hebben een HW en -70 divisie met toernooien erbij op te zetten. Het kapitaal en de plannen om ook Europa in te gaan zijn er iig. Ze hebben alles: entourage, opzet, kapitaal, aantrekkelijke regels om op te vechten


Laat maar komen zou ik zeggen!

Mattie73
16-11-2018, 20:11
Als je technisch en tactisch echt uitstekend wil leren kick- en thaiboksen dan moet je zijn bij:
- Mousid
- Carbin
- Hyppolyte.

Als je geld wil verdienen moet je zijn bij:
- Mikes gym
- Colloseum
- Hemmers.

Simon-chellie
20-11-2018, 15:34
Hmmm, moeilijk!

Ik denk dat je moeilijk kan zeggen wat de beste scholen zijn.

Denk dat het voor iedereen persoonlijk is! Voor mij is het niet belangrijk wie de beste is. Een vechter moet zich thuis voelen en blijven door ontwikkelen. Ik denk dat iedereen die gelukkig is op zijn/haar school, ook vind dat hun gym de beste is. Als ik kijk naar een Regilio vd Ent die traint bij een relatief kleine school, heeft het al lekker ver geschopt samen met Marino. Voor hem zal er geen betere gym zijn dan M-Sports lijkt me..... maar goed, blijft lastig deze vraag.

Sowieso vergeten we: Siam Gym, veel eigen kweek vechters.

Daarnaast worden er de laatste tijd bij Glory veel meer scholen binnen gehaald dan de genoemde 3 scholen.

- El Otmani Gym
- Gunyar
- Manoef
- Kickboxing Fearless
- Petres Gym

Om zo maar even 5 op te noemen. Dus ik denk toch dat ze goed bezig zijn om hun scholenkrijg uit te breiden!!!

Eindbaas
20-11-2018, 17:48
Trouwens over Siam Gym, ik zag op de FB van John Do (kickbox blogger) dat Siam Gym vechter Ismael Lazaar officieel bij Nick Hemmers gaat trainen en dat Nick nu ook bij zijn toekomstige partijen bij Lazaar in zijn hoek zal staan. Totaal niet verwacht dat Lazaar weg zou gaan bij Mekki. Maar bij Hemmers heeft hij nu wel genoeg zwaargewichten en licht zwaargewichten waarmee hij kan trainen en daar zal hij waarschijnlijk wat meer partijen krijgen buiten Europa dan nu het geval is. Voorlopig zien we hem ook niet vechten in Europa ivm zijn schorsing.

Klopt Simon dat Glory nu wat meer gyms binnen laat dan hun vaste hofleveranciers.
Ze moeten wel, de fans in NL en buiten NL zagen constant dezelfde partijen en dezelfde gezichten bij dezelfde gyms. En als nr 1 kickboks organisatie van de wereld wat ze vaak promoten voelen ze de concurrentie ook aankomen van bijv One FC en ook Bellator. Niet iedere vechter wil zijn gym verlaten voor de hofleveranciers van Glory om zo te mogen vechten voor Glory. Maar ik juich het zeker wel toe dat ze de deuren wat vaker openen voor de andere iets wat kleinere gyms. Hadden ze eigenlijk eerder moeten doen.

largo0
22-11-2018, 11:10
Hmmm, moeilijk!

Ik denk dat je moeilijk kan zeggen wat de beste scholen zijn.

Denk dat het voor iedereen persoonlijk is! Voor mij is het niet belangrijk wie de beste is. Een vechter moet zich thuis voelen en blijven door ontwikkelen. Ik denk dat iedereen die gelukkig is op zijn/haar school, ook vind dat hun gym de beste is. Als ik kijk naar een Regilio vd Ent die traint bij een relatief kleine school, heeft het al lekker ver geschopt samen met Marino. Voor hem zal er geen betere gym zijn dan M-Sports lijkt me..... maar goed, blijft lastig deze vraag.

Sowieso vergeten we: Siam Gym, veel eigen kweek vechters.

Daarnaast worden er de laatste tijd bij Glory veel meer scholen binnen gehaald dan de genoemde 3 scholen.

- El Otmani Gym
- Gunyar
- Manoef
- Kickboxing Fearless
- Petres Gym

Om zo maar even 5 op te noemen. Dus ik denk toch dat ze goed bezig zijn om hun scholenkrijg uit te breiden!!!

Het zijn inprincipe versplinterde gyms.

- Nordin El Otmani is een oud vechter van Mousid.

- Clyde Petres een oud vechter van Vos gym

- Manhoef van Mike

Natuurlijk brengen ze hun eigen inbreng in hun eigen gyms. Style bijna hetzelfde.

lacrim
01-12-2018, 23:52
Badr was echt geen betere vechter onder Harinck. Bijna al zijn grote winst partijen heeft hij gevochten onder mike’s gym.

Een partij zoals Badr vs bonjasky 1 of een partij zoals badr vs ignashov is toch technisch van top niveau?

hakkelaar
02-12-2018, 02:30
Badr was echt geen betere vechter onder Harinck. Bijna al zijn grote winst partijen heeft hij gevochten onder mike’s gym.

Een partij zoals Badr vs bonjasky 1 of een partij zoals badr vs ignashov is toch technisch van top niveau?

Idd...Badr heeft zijn mooiste (technische) partijen onder Mike gevochten:
- Slowinski
- Remy I
- Zimmerman
- Pettas

Om er maar een paar te noemen.

Capo dei capii
02-12-2018, 08:32
Badr was echt geen betere vechter onder Harinck. Bijna al zijn grote winst partijen heeft hij gevochten onder mike’s gym.

Een partij zoals Badr vs bonjasky 1 of een partij zoals badr vs ignashov is toch technisch van top niveau?

Badr vs Ignashov trainde hij nog onder Harinck. Technisch was Badr onder Harinck echt wel beter. Vind je ook gek. Hij heeft onder Mousid en Harinck getraind. Die technische bagage heeft Mike niet.

Is ook wel logisch dat zijn grootste overwinningen onder Mike heeft behaald, omdat hij toen tegen de grotere namen in de K1 stond.

lacrim
02-12-2018, 11:00
Nee hij vocht die match niet onder harinck. Ik heb het niet over die dramatische verlies partij onder harinck maar over de rematch die hij vocht onder mike in 2010.

Vind dat badr juist onder mike bokstechnisch veel beter is geworden..

Eindbaas
02-12-2018, 12:49
Hari heeft in totaal drie keer tegen Ignashov gevochten. De eerste partij zat Thom Harrinck in zijn hoek dat was op een Its Showtime gala, hij verloor. Maar dramatisch was het niet. Jong broekie nog kan mij nog herinneren dat hij in die periode van K1 vechter Aziz Khattou uit België had gewonnen terwijl Badr pas een A klasse vechter was geworden en dat onder Harrinck. The next big thing in die tijd. De andere partijen tegen Ignashov waren in K1 en de Russische mislukte foute orginisatie Legend. De laatste 2 partijen won Badr op punten tegen Ignashov en toen zat hij bij Mike Passenier. Bij de laatste partij in 2013 was Ignashov een schim van zichzelf en Badr was ook niet de topper van vroeger door prive problemen die we allemaal kennen.
Boks technisch is hij wel beter geworden bij Mike. Alleen zie je hem helaas weinig trappen gebruiken onder Mike wat je eigenlijk bij alle Mike vechters ziet het is voornamelijk boksen. Als uitzondering Fabio Kwasi die gebruikt nog wel trap technieken.

Capo dei capii
02-12-2018, 12:59
Die eerste was juist de partij waarmee hij zich op de kaart zette. Ondanks dat Ignashov een stuk zwaarder en sterker was bood hij hem behoorlijk goed tegenstand. De partij in 2010 was een goede partij van Badr maar toen was Ignashov geen schim meer van de vechter die hij ooit was. Tis veel meer een sloper geworden bij Mike. Daar zaten natuurlijk een paar spectaculaire partijen tussen. Tegen Zimmerman en Karaev bijv. Technisch was het allemaal wat minder maar ging wel altijd voor de KO wat gewoon mooie partijen opleverde.

lacrim
03-12-2018, 19:59
Hij trapt nu veel minder omdat hij daardoor veel blessures kreeg zei mike in een interview