PDA

View Full Version : RIP Shihan Jon Bluming



goro
28-12-2018, 14:16
De Pioneer vd de Nederlandse vechtsport wereld is gestorven.
Zat al enkele weken te wachten op een verslagje of rouwbetuiging op Mixfight.

Nikske... Snap dat niet.

RIP Shihan

basblue
28-12-2018, 15:35
De Pioneer vd de Nederlandse vechtsport wereld is gestorven.
Zat al enkele weken te wachten op een verslagje of rouwbetuiging op Mixfight.

Nikske... Snap dat niet.

RIP Shihan

Had het in de krant gelezen, begrijp je punt, laten we alsnog aandacht eraan besteden.

Hier een artikel: https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/jon-bluming-1933-2018-vechtsporter-die-cultverschijning-werd-in-nederlandse-films~b5211766

RIP

kooivechter
28-12-2018, 19:16
Had het in de krant gelezen, begrijp je punt, laten we alsnog aandacht eraan besteden.

Hier een artikel: https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/jon-bluming-1933-2018-vechtsporter-die-cultverschijning-werd-in-nederlandse-films~b5211766

RIP


aah wat triest. heb nog training gehad van meerdere karate kampen. man kon altijd prachtig vertellen, en enorm veel ervaring en kunde.
Jongens zoals Chirs Dolman, Ruska getraind. Stond lijnrecht tegenover Geesink, die kon hem niet uitstaan. Judo 9e en karate zwarte band 10e dan dacht ik. pionier, voorvader grondlegger van het freefight. Groot sportman. Kunnen idd wel een artikel aan wijden, valt genoeg over te zeggen.
Voorzetje: persoonlijke anecdotes, ervaringen met Bluming.

Wheelie
28-12-2018, 20:48
De Pioneer vd de Nederlandse vechtsport wereld is gestorven.
Zat al enkele weken te wachten op een verslagje of rouwbetuiging op Mixfight.

Nikske... Snap dat niet.

RIP Shihan

Ik kom er vanwege mijn gezondheid en ziekenhuis opnames helaas niet meer aan toe om Mixfight bij te houden zoals ik graag zou willen, alle hulp is welkom ;) . Sorry

e-type
29-12-2018, 00:33
Ik kom er vanwege mijn gezondheid en ziekenhuis opnames helaas niet meer aan toe om Mixfight bij te houden zoals ik graag zou willen, alle hulp is welkom ;) . Sorry

Klinkt niet good Wheelie. Sterkte en succes!

Verder hoeft geen enkele forumbroeder weken te wachten op nieuws. Maak gewoon een topic aan goro!

Eindbaas
29-12-2018, 10:38
R.i.p ik zag vroeger als jochie toen ik spullen haalde bij Benima/Rumble Store in Utrecht een grote foto van deze karate legende. Daarna wat info over hem gezocht. Interessante man. Maar helaas niet zo bekend bij het Nederlandse publiek als bijv een Anton Geesink.

Bromios
29-12-2018, 12:27
Hoe triest het voor zijn familie ook is dat hij overleden is; Bluming heeft in zijn leven met iedereen ruzie gemaakt in de karate wereld. De hele versnippering van de budo wereld in het algemeen is volgens velen aan hem te danken.
Hij is door zijn eigen leden uit zijn eigen bond getrapt omdat al het lidmaatschapsgeld verdween. Dangraden tegen een kleine financiële vergoeding. etc. etc.

Geen idee wat er klopt van al die verhalen maar een lieverdje was hij niet.



Maar dat schijnt een bijverschijnsel te zijn wat bij alle vechtsport naar boven komt.

dietrik
29-12-2018, 18:46
Hoe triest het voor zijn familie ook is dat hij overleden is; Bluming heeft in zijn leven met iedereen ruzie gemaakt in de karate wereld. De hele versnippering van de budo wereld in het algemeen is volgens velen aan hem te danken.
Hij is door zijn eigen leden uit zijn eigen bond getrapt omdat al het lidmaatschapsgeld verdween. Dangraden tegen een kleine financiële vergoeding. etc. etc.

Geen idee wat er klopt van al die verhalen maar een lieverdje was hij niet.



Maar dat schijnt een bijverschijnsel te zijn wat bij alle vechtsport naar boven komt.


ik zou net zeggen. heb zelden iets positiefs gelezen/ gehoord over die man.