PDA

View Full Version : Victor K. Verdacht van moord



RedDawn
18-01-2019, 15:04
Bron: Telegraaf

Verdachte martelmoord is bekende vechtsporter

AMSTERDAM - Eén van de twee mannen die zijn opgepakt voor betrokkenheid bij de martelmoord op Esther Paul uit Almere is de bekende MMA-vechtsporter Victor ’Tigri’ K.

Dat bevestigen bronnen rond het onderzoek aan De Telegraaf. Victor K. is de schoonzoon van de tweede verdachte Mike J., een beveiliger uit Almere.


Het huis waar Esther Paul (43) in de periode voor haar dood verbleef was eigendom van Mike J. Ze zat ’ondergedoken’, appte ze op 24 april 2017 aan een vriendin, en was doodsbang, zo blijkt uit de Whats-app-berichten die De Telegraaf heeft ingezien. ’Ik heb veel gezeik met Frank. Het gaat van kwaad tot erger’.

Frank G. was haar ex, een van de oprichters van No Surrender en hoofdverdachte in de Colorado-zaak, de grootste hennepzaak van ons land. Hij werd veroordeeld tot 4 jaar cel. Het zwaar toegetakelde lichaam van Esther Paul werd op 30 april 2017, zes dagen na de appjes, gevonden in het Veluwemeer bij Biddinghuizen.

Beveiliger Endstra
Wat de rol is van Mike J. en Victor K. bij de moord op Esther Paul is nog onduidelijk. Het Openbaar Ministerie wil niets zeggen over het onderzoek omdat de verdachten in volledige beperkingen zitten.

Arrestaties voor brute moord Esther Paul
Mike J. is een bekende in het criminele circuit. Hij trad onder meer op als beveiliger van de in 2004 geliquideerde vastgoedgigant Willem Endstra.

De Amsterdamse advocaat Jan-Hein Kuijpers en zijn kantoorgenoot staan de verdachten bij. Ze willen vanwege de beperkingen niets zeggen. „Ik baal er wel ontzettend van dat de namen nu op straat liggen”, aldus Kuijpers.

onne1983
18-01-2019, 15:33
Ben benieuwd naar de rol van hem.. Jammer dat zo een jongen zich zo heeft laten mee sleuren de afgrond in...

e-type
18-01-2019, 15:54
Kutwijf trouwens. Geen rouw om zo’n loeder.

appelsap
18-01-2019, 18:01
Kutwijf trouwens. Geen rouw om zo’n loeder.

Koekoek

R.D.N
18-01-2019, 18:54
Bizar

new_world_order
18-01-2019, 18:54
Kutwijf trouwens. Geen rouw om zo’n loeder.

Tering, wat een imbeciel zeg..

e-type
18-01-2019, 19:43
Tering, wat een imbeciel zeg..


Koekoek

Yep. Geen idee wat ze gedaan heeft zeker?
De wereld is beter af zonder haar.

live by the sword, die by the sword.


En nee, ik ben geen imbeciel, mietje

Anderson
19-01-2019, 00:14
WTF hhahhahhahha nee vertel wat heeft ze gedaan dan.

kendamac
19-01-2019, 04:46
Ze was blijkbaar toch geen lieverdje



MISDAAD
Huiveringwekkende telefoontaps Esther Paul
Voorafgaand aan de moord op Esther Paul vond een woningoverval plaats op de moeder van de ex van de in 2017 omgekomen Paul. De rechtszaak daaromtrent is in november al afgehandeld.

DOOR: MARTIJN HAAS
18 januari 2019 8:52
Huiveringwekkende telefoontaps Esther Paul
Gisteren maakte de politie bekend dat er twee verdachten zijn opgepakt in de zaak rondom de dood van Esther Paul, uit Almere. Haar stoffelijk overschot werd voorjaar 2017 aangetroffen in het Veluwemeer. De verdachten zouden een vader (M.J.) en een zoon (Q.V.) zijn, zo schrijft Het Parool, ze zouden voorbereidingshandelingen hebben gepleegd. Vader zou in de beveiliging zitten. De Telegraaf schrijft dat het om een voormalige buurman gaat van Paul.



Rechtszaak
Wat veel media niet hebben meegekregen (inderdaad, ook Panorama niet) is dat er al een rechtszaak in eerste aanleg is afgehandeld waarin Esther Paul een grote rol speelt. Een getuige heeft bij de rechtbank in Lelystad medio november '18 ter zitting verklaard dat Paul de opdracht gaf tot een roofoverval op 8 december 2016, bij de toen 78-jarige moeder van haar ex Frank G. in Almere.

Deze getuigenis is verankerd in telefoongesprekken die Paul voor- en na de overval voerde met de getuige. Bij de uiteindelijke overval - december 2016 - werd het slachtoffer vastgebonden met tape. De getuige nam samen met twee andere mannen 600.000 euro mee. De buit verdeelden ze onderling. De getuige had nog nooit zoveel geld gezien. Esther Paul zou de drie overvallers op pad hebben gestuurd met het advies zich te kleden als DHL-postbezorgers. Wat ook gebeurde.

Paul, bang geworden nadat de actie in het milieu uitlekte, zegt vervolgens op een door de politie in handen verkregen gesprek dat ze alles zal gaan 'opbiechten'.

Vonnis
Het vonnis in die zaak, waarbij twee mannen - Alan B. en Gilliamo M. - zijn veroordeeld tot gevangenisstraffen tot vijf jaar staat online. Beiden waren destijds lid van No Surrender MC. Zie hier het vonnis. De cruciale (vrouwelijke) getuige in dit proces is tot nu toe vrijuit gegaan, vermoedelijk omdat justitie haar woorden heeft 'gehonoreerd.' Ze geldt nog wel als verdachte maar is nog steeds niet aangeklaagd. Verder is er hoger beroep aangespannen door de twee mannen die nu veroordeeld zijn.


Een gedeelte uit het vonnis waarbij de getuige ingaat op de modus operandi.

Gedeelte vonnis dat handelt over telefoongesprekken.
Advocate mr. Manon Aalmoes van een van de verdachten spreekt: "Onze cliënten – de mannen - zijn inmiddels helaas veroordeeld, terwijl de vrouwelijke verdachte – die ook in de woning zou zijn geweest van de moeder van Frank G - nog steeds buiten schot is. De Officier zei ter zitting opeens haar nog te zullen gaan vervolgen. Die mededeling is uitsluitend gedaan om onze beschuldigingen dat deze vrouw toezeggingen zijn gedaan over niet-vervolgen, van tafel te vegen. De vrouwelijke verdachte heeft behoorlijk gesproken. Ter zitting heeft de politie-ambtenaar gezegd dat hij het verschil niet weet tussen niet-vervolgen en niet belasten en dat er daarom ‘misverstanden’ zijn ontstaan. Wat mij betreft een behoorlijke klucht. Cliënten zijn in hoger beroep."

Onderduik
Het is het misdaadrama dat vooruitloopt op Paul's onderduik april 2017 op vakantiepark Rivièra Beach in Biddinghuizen. Ze kreeg hierbij beveiliging. Vermoedelijk hebben deze beveiligers dubbelspel gespeeld en haar verblijfplaats doorgegeven aan de personen die haar hebben vermoord. Het Parool spreekt van ernstige verminking, iets dat niet door iedereen wordt gedeeld. Zo heeft de familie van Paul zich altijd verweerd tegen deze informatie, het lichaam van Paul zou dan wel gevonden zijn in het water, de verminkingen waarover wordt gesproken zouden bij een schouw niet zijn aangetroffen.

Anderson
19-01-2019, 13:04
Een wat duidelijker verhaal maar valt nog niet goed te praten een huurmoord plegen.

kendamac
19-01-2019, 14:38
Als iemand verantwoordelijk is voor een roofoverval op mijn 78 jarige moeder waar bij zij vastgebonden word en al. Dan is zij er net zo slecht aan toe geloof me. Risico van het vak.

Bromios
19-01-2019, 15:29
Als iemand verantwoordelijk is voor een roofoverval op mijn 78 jarige moeder waar bij zij vastgebonden word en al. Dan is zij er net zo slecht aan toe geloof me. Risico van het vak.

Heeft jouw moeder ook 600.000 euro cash in huis ? Laat me niet lachen. Criminelen die elkaar uitroeien. Prima toch ?

kendamac
19-01-2019, 16:20
Heeft jouw moeder ook 600.000 euro cash in huis ? Laat me niet lachen. Criminelen die elkaar uitroeien. Prima toch ?

Helaas niet.
En idd prima. Daarom zei ik ook risico van het vak. Ik heb daarom ook total geen medelijden.

Briant
19-01-2019, 22:36
Vanuit menselijkheid vind ik het zwaar klote dat zoiets kan gebeuren. Rationeel besef ik ook dat zoiets wel te verwachten valt als je je in zulke kringen begeeft.

Willem033
20-01-2019, 04:38
Wel jammer dat de club er weer bij wordt gehaald, is allang weg.
Hij heeft ook gevoetbald, en mma training gedaan bij Mike s. Dat wordt ook niet vermeld

Briant
20-01-2019, 08:39
Volgens mij was de verbindende factor hier dat de betrokkenen allemaal bij de hobby club zaten. Dat hij vechtsporter is wordt ook genoemd maar is volgens mij irrelevant.

Richelieu
20-01-2019, 15:22
Volgens mij was de verbindende factor hier dat de betrokkenen allemaal bij de hobby club zaten. Dat hij vechtsporter is wordt ook genoemd maar is volgens mij irrelevant.

Victor zat toch niet bij No Surrender? :confused:

Bromios
20-01-2019, 17:51
Victor zat toch niet bij No Surrender? :confused:

No Surrender heeft meer leden dan de belastingdienst klanten. Wel of geen motor niet belangrijk. Leden met een dik strafblad hebben een streepje voor op de rest maar iedereen is lid die kan lopen en ademt.
Dus misschien wist Victor het niet maar hij was lid.

Willem033
21-01-2019, 05:05
No Surrender heeft meer leden dan de belastingdienst klanten. Wel of geen motor niet belangrijk. Leden met een dik strafblad hebben een streepje voor op de rest maar iedereen is lid die kan lopen en ademt.
Dus misschien wist Victor het niet maar hij was lid.

Jij weet dus totaal niet waarover je praat.
We hebben nu al dik 3 jaar een regel dat nieuwe leden enkel lid kunnen worden als ze al een rijbewijs hebben, en binnen 6 maanden na intreden een motor moeten hebben.

En Kuku is NOOIT lid geweest.

Briant
21-01-2019, 08:28
Ok niets aan de hand dus. Gewoon een hobby club voor motor enthousiastelingen.

S.B.
21-01-2019, 10:12
Ok niets aan de hand dus. Gewoon een hobby club voor motor enthousiastelingen.

Hahahaha wat goed dit

Anderson
21-01-2019, 13:31
Hahaha altijd gezellig bij de hobby club.

onne1983
21-01-2019, 13:49
Jij weet dus totaal niet waarover je praat.
We hebben nu al dik 3 jaar een regel dat nieuwe leden enkel lid kunnen worden als ze al een rijbewijs hebben, en binnen 6 maanden na intreden een motor moeten hebben.

En Kuku is NOOIT lid geweest.

Nee, maar dat andere ventje was wel lid. en als ik me niet vergis, was hij lid tijdens dit delict. dus niet gek dat het erbij vermeld word.

Bromios
23-01-2019, 12:10
binnen 6 maanden na intreden een motor moeten hebben.


Dit is dus vreemd.

Vroeger had je motorclubs. Hangarounds gingen mee met toertochtjes en naar festivals en treffens. Als het wederzijds gezellig was werden ze prospects en daarna eventueel lid.

Tegenworrdig word je eerst lid en oh ja, je moet ook nog even een motor gaan kopen. What de fuck.

onne1983
23-01-2019, 12:17
Dit is dus vreemd.

Vroeger had je motorclubs. Hangarounds gingen mee met toertochtjes en naar festivals en treffens. Als het wederzijds gezellig was werden ze prospects en daarna eventueel lid.

Tegenworrdig word je eerst lid en oh ja, je moet ook nog even een motor gaan kopen. What de fuck.

Dit soort clubs hebben de Bikercultuur ook echt de nek omgedraaid. Iedereen wist dat de HA geen schatjes waren, maar ze hadden wel allemaal een voorliefde voor Harleys. en zonder Harley werd je ook echt geen Hangaround.
Bij de nieuwere clubs word je lid, koop je een motortje van 400,- en je hebt aan de voorwaardes voldaan. alles om maar zoveel mogelijk leden binnen te hengelen.

onne1983
11-02-2020, 10:17
Ik zie dat Victor aankomende maand weer de kooi ingaat. Is hij vrijgesproken in deze zaak?

Richelieu
11-02-2020, 15:16
Ik zie dat Victor aankomende maand weer de kooi ingaat. Is hij vrijgesproken in deze zaak?

Afgelopen week vocht Victor nog een partij.

onne1983
11-02-2020, 15:29
Afgelopen week vocht Victor nog een partij.


Dat is de partij die ik bedoel. :lol:
Ben benieuwd wat de uitkomst is van deze zaak.. Ik vind Kuku een aardige gozer, dus hoop dat dit allemaal een misverstand wat zijn betrokkenheid betreft.

Bromios
11-02-2020, 17:14
Als ik zijn instagram bekijk is hij ongeveer een jaar afwezig geweest. En hij is volgens dit bericht niet vervolgd.

https://www.ad.nl/amsterdam/justitie-vervolgt-mike-j-niet-voor-betrokkenheid-moord-esther-paul~af5f6bfa/

onne1983
11-02-2020, 17:20
thanks.. Dat bericht heb ik gemist.

LightHeavyWeight
11-02-2020, 20:01
''Als het lichaam uit het water is gehaald zien de agenten tussen haar buik en de schaamstreek een tatoeage met de tekst: Property off Frank G. Eigendom van. Taal was niet haar ding: off moet met één f.''

e-type
11-02-2020, 20:21
''Als het lichaam uit het water is gehaald zien de agenten tussen haar buik en de schaamstreek een tatoeage met de tekst: Property off Frank G. Eigendom van. Taal was niet haar ding: off moet met één f.''

Spelfoutje van het AD, denk ik.

Verder, mooi dat ie weer kan knokken. Hier hoeft niemand voor in de bak te zitten.

LightHeavyWeight
11-02-2020, 21:45
Nee, zo stond de tattoo er echt op.