PDA

View Full Version : Spike presents Vechtersbazen



Eindbaas
18-06-2019, 18:44
Vechtersbazen is weer terug!
Eerste Vechtersbazen aflevering op het Spike youtube kanaal met Marloes Coenen en Bertje Kops

https://www.youtube.com/watch?v=aEu4NwZLimM

e-type
18-06-2019, 22:05
'k Miste ze al.

Goed dat ze weer terug zijn en nog wel bij Spike! Goed bezig mannen.

Lorenzo
19-06-2019, 22:48
Leuk stuk.

Richelieu
20-06-2019, 09:44
Lekker bezig heren

Eindbaas
25-06-2019, 16:07
Aflevering #2
Nieky Holzken over ONE en zijn verloren titel partij tegen Regian Eersel en het verschil tussen ONE en Glory. Robbie Hageman over zijn hersen tumor en dat hij de sparringpartner was van Conor Mcgregor.
Speciale gast is Hugo Broers de ras Amsterdamer die vroeger Free Fight galas organiseerden. Bert Kops even een snelle samenvatting over de Nederlandse vechters van afgelopen Bellator London.

Met Dennis Kornman en Marloes Coenen
https://youtu.be/sycyYl21N_E

Eindbaas
02-07-2019, 19:56
Gegard Mousasi bij Vechtersbazen over zijn verlies partij in Londen.
https://youtu.be/7PgD5x6ztuw

e-type
02-07-2019, 20:00
Gegard Mousasi bij Vechtersbazen over zijn verlies partij in Londen.
https://youtu.be/7PgD5x6ztuw

Super!

Dank voor het posten :)

Eindbaas
02-07-2019, 20:00
Graag gedaan Etype. Osu!

Eindbaas
10-07-2019, 08:35
#4 Mike Passenier over de breuk met Hari en de Braboneger die nu door het leven gaat als Steve Brunswijk.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=gqB-gRVQtEk

<a href="https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&amp;v=gqB-gRVQtEk" target="_blank">
https://www.youtube.com/watch?time_c...&amp;v=gqB-gRVQtEk
(https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=gqB-gRVQtEk)

Eindbaas
15-07-2019, 22:36
#5 Niemand anders dan Alistair Overeem op bezoek. Mooie aflevering. Ali die zijn ongezouten mening geeft op alles wat hem gevraagd wordt. Vooral dat kamp wisselen vind ik interessant hoe hij het ziet.
https://youtu.be/yyJiI1YlYyA

Anderson
15-07-2019, 23:51
Je voelt nog de hitte van vroeger. Marloes voelt zich niet zo op haar gemak

JBW
16-07-2019, 09:10
Je voelt nog de hitte van vroeger. Marloes voelt zich niet zo op haar gemak

Ik heb nog een filmpje gezien dat ze met zn 2 liggen te grappelen op de bank, dus zal wel meevallen.

LightHeavyWeight
16-07-2019, 10:53
Die Alistair, die zegt ook echt altijd precies wat hij vindt. Ik kan er wel goed naar luisteren, aardig gevonden worden is absoluut geen uitgangspunt voor hem.

amilster
17-07-2019, 09:53
was weer een hele leuke uitzending.
Alister was zijn tijd al vooruit met zijn op zichzelf gerichte houding en vele camp changes.
Goed uitgelegd waarom hij dat deed en ik zie het eigenlijk ook zo.

Dacht ook te voelen dat Alister het voor Marloes ook zo gewild zou hebben maar gedane zaken nemen geen keer en ook Marloes heeft een dijk van een carrière gehad.

amilster
17-07-2019, 09:57
misschien ook een idee om de uitzendingen in het Engels te ondertitelen, denk wel dat er wereldwijde belangstelling voor deze juweeltjes is.

largo0
20-07-2019, 15:43
Heerlijke interview. Alistair heeft geen blad voor zijn mond en heeft genoeg brainpower haha.

makavelli
21-07-2019, 17:49
Geinig om te zien die discussie tussen Marloes en Alistair. Alistair maakt een mooi punt over het switchen en voor je eigen ontwikkeling kiezen

Capo dei capii
21-07-2019, 18:38
Uiteraard moet je altijd loyaal naar jezelf zijn, maar je mag ook wel loyaal zijn naar de mensen die je op een bepaald niveau hebben gebracht. Hoe hij soms is weg gegaan verdiend niet helemaal de schoonheidsprijs. Blijft wel echt 1 van Nederland zijn beste vechters ooit. En niet normaal hoe lang hij al aan de top staat en telkens weer na een aantal zware verliezen zich weer weet terug te knokken.

Eindbaas
22-07-2019, 22:24
#6 Dit keer met K1 legend Ernesto "Mr Perfect" Hoost.
https://youtu.be/dBGpVM4i1cQ

amilster
23-07-2019, 10:08
Was ook een leuk gesprek, heel down to earth die Ernesto.
Goed bezig die vechtersbazen, zijn een mooi archief aan het aanleggen van onze nationale toppers.

Anderson
23-07-2019, 10:31
Die k.o. van Fihlo was hard. Fihlo ging zelf ook een keer keihard knock out maar hij kwam er niet meer bovenop.

Lorenzo
23-07-2019, 11:42
Het stuk met Bert is ook al een leuke breek tussentijd.

Lorenzo
23-07-2019, 12:46
Wat ik mis is dat als ze het over bv een k.o hebben je geen fragment ziet. Het zal geweldig zijn als ze dit in de toekomst ook gaan doen. Dat zal het programma afmaken.

Boutsen83
23-07-2019, 14:46
Wat ik mis is dat als ze het over bv een k.o hebben je geen fragment ziet. Het zal geweldig zijn als ze dit in de toekomst ook gaan doen. Dat zal het programma afmaken.

Zal wel met de rechten van de beelden te maken en het prijskaartje ervan

Lowkick92
23-07-2019, 17:10
Jammer dat Johan Vos niet ter sprake is gekomen. Wellicht bewust dat onderwerp vermeden.

Eindbaas
23-07-2019, 23:58
@Lowkick92
Dat denk ik ook een gevoelig onderwerp.
Leeft die Johan Vos nog? Ik weet wel dat hij al lang is gestopt als trainer.

Anderson
24-07-2019, 10:19
Ja hij leeft nog.

Die-ene
24-07-2019, 13:48
Ja hij leeft nog.

Geeft hij nog les? Zo ja, weet je waar?

Anderson
24-07-2019, 15:21
Nee volgens mij laatste deed die in Amstelveen.

largo0
24-07-2019, 16:59
Wat is het verhaal dan betreft Johan Vos? Of wordt het dan heel erg mixfight boulevard? Voor de nieuwe generatie die het willen weten.

Anderson
24-07-2019, 19:19
Johan Vos steelde de cage inkomsten van Hoost.

e-type
24-07-2019, 21:07
Ik stond verbaasd dat Harinck dat ook deed bij zijn vechters. Op één of andere manier vond ik dat altijd wel een relaxte en correcte gast.

Lorenzo
24-07-2019, 21:50
Hoorde je wel vaker, ook het gerucht over dubbele contracten waar de vechter niets van af wist. Eigenlijk wel smerig. Ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat maar vind dat als een vechter doorbreekt er best wel begeleiding mag wezen van buitenaf.

Eindbaas
25-07-2019, 00:39
Vos naaide financieel Hoost jarenlang zonder spuug. Alles staat in het boek van Hoost, De Kickbokser. Ernesto Hoost was ook gewoon te loyaal tegenover Johan Vos. Daarom begrijp ik een Alistar Overeem ook beter zodra het hem niet bevalt is hij weg bij een gym.. Gewoon zakelijk blijven. Tegenwoordig is het beter om je trainer ook niet als manager te laten functioneren. Daar heb je mensen voor wat hun vakgebied is. Trainer gewoon laten trainen meer niet.
Mooi boek, aanrader!
https://www.bol.com/nl/p/de-kickbokser/1001004011296007/

blackadder
25-07-2019, 00:42
Vos zou ja nog eens een leerling met een katana hebben gestoken in de gym.

Eindbaas
25-07-2019, 00:54
Haha gekke gast. Had ik ook gelezen in dat boek van Hoost, er waren ook nog wat andere hobbies (onderwereld) wat hij naast het les geven deed. Een geweldige tactische trainer maar daar zat wel een steekje los.

blackadder
25-07-2019, 01:03
Niet alleen een schroefje wat los zat. De hele gereedschapskist is weg.

Lowkick92
25-07-2019, 11:48
Haha gekke gast. Had ik ook gelezen in dat boek van Hoost, er waren ook nog wat andere hobbies (onderwereld) wat hij naast het les geven deed. Een geweldige tactische trainer maar daar zat wel een steekje los.

Jan Plas idem

tactisch en technisch next level maar toch banden met de onderwereld.

ps:

Trainen en management scheiden, 100%

Boutsen83
29-07-2019, 16:27
https://www.youtube.com/watch?v=FdhlZNuF30E

Costello “The Spaniard” van Steenis zit naast kickboxheld Ilias Bulaid

Tony Galento
29-07-2019, 18:06
Vos zou ja nog eens een leerling met een katana hebben gestoken in de gym.

Meer dan één.

RedDawn
29-07-2019, 18:41
Ik stond verbaasd dat Harinck dat ook deed bij zijn vechters. Op één of andere manier vond ik dat altijd wel een relaxte en correcte gast.

Harinck deed dat niet alleen bij zijn vechters (o.a. Aerts en Ballentine) maar ook bij promotors en sportschoolhouders. Echt heel veel mensen zijn bij hem financieel het schip in gegaan.

Eindbaas
30-07-2019, 01:44
Harinck deed dat niet alleen bij zijn vechters (o.a. Aerts en Ballentine) maar ook bij promotors en sportschoolhouders. Echt heel veel mensen zijn bij hem financieel het schip in gegaan.
Dat was ook de reden dat Peter Aerts bij Thom was vertrokken. Las dat in het boek van Aerts en ook het boek van Hoost kwam het ter sprake.
Zou dat de echte reden (financieel genaai) zijn dat een jonge Badr bij Thom was weg gegaan?

@Boutsen83
Thanks! Leuke aflevering. Ik had graag Ilias Bulaid in Glory of ONE gezien. Laatst nog gevochten in China in het Kickboksen gewonnen van Kunlun champ Wei Ninghui.

RedDawn
30-07-2019, 11:55
Dat was ook de reden dat Peter Aerts bij Thom was vertrokken. Las dat in het boek van Aerts en ook het boek van Hoost kwam het ter sprake.
Zou dat de echte reden (financieel genaai) zijn dat een jonge Badr bij Thom was weg gegaan?

@Boutsen83
Thanks! Leuke aflevering. Ik had graag Ilias Bulaid in Glory of ONE gezien. Laatst nog gevochten in China in het Kickboksen gewonnen van Kunlun champ Wei Ninghui.

In zijn autobiografie zegt Hari dat Harinck hem financieel benadeeld heeft en dat dit de reden is waarom hij bij hem wegging.

RedDawn
30-07-2019, 11:56
Vanwege zijn praktijken was Harinck ook lange tijd niet meer welkom bij de K-1.

RedDawn
30-07-2019, 13:09
Uit Hari's autobiografie:

Na wat gesprekken over en weer, liet Simon mij weten dat Thom al een tijdje een heel raar spelletje met mij speelde. Hij rommelde met dubbele contracten. En met de deal tussen Thom en Simon zou ik geen zeventig maar nog maar vijfenvijftig procent krijgen. Thom zou als vanouds zijn dertig procent houden en Simon kreeg vijftien procent. Ik was “pissed', geloofde het niet. Totdat Simon met Thom een telefoongesprek had en hij
het op de luidspreker zette... Toen hoorde ik alles. Mijn broek zakte af.
Het was allemaal heel heftig. De man die ik zo vertrouwde... Thom ontkende, maar ik had dat gesprek opgenomen en liet het hem horen. Hij
was uitgespeeld, ik ben toen bij hem weggegaan. Als een kind heeft hij heel hard lopen huilen. Maar ja, het werd 'm niet meer. En het ging niet eens over miljoenen, maar over tienduizenden. Maar als je me dan z0
loopt te flikken... Ook had hij al die slechte naam bij Peter Aerts en
Gilbert Ballantine. Maar de sport gaat vooruit, de sport wordt transparanter. En de K-1 was mijn toekomst: in die droom had ik mijn hele lief en leed gestoken. En hij had die droom van mij bijna afgepakt...

appelsap
01-08-2019, 03:19
Jan Plas idem

tactisch en technisch next level maar toch banden met de onderwereld.

ps:

Trainen en management scheiden, 100%

Dat gold tot een paar jaar geleden voor velen in het wereldje. Hoost heeft nooit ergens een dag aan de deur gestaan en/of 'klusjes' opgeknapt. Van de rest van de grote trainers en vechters schat ik dat 75% er wel in meer of mindere mate wat buitenschoolse activiteiten op nahield.

Eindbaas
13-08-2019, 01:19
Peter "The Lumberjack" Aerts. 3 x K1 GP toernooi winnaar en kickboxing legend.
https://youtu.be/6dpqdWITxZ8

Bromios
13-08-2019, 10:09
Gisteren zei van der Vaart nog dat het in de voetbalwereld net zo gaat. Maar die was er laconiek over. Als ik veel verdien mag hij dat ook.
Normaal is 3x bijna failliet geweest omdat hun manager al hun geld achterover had gedrukt. ACDC, Metallica. Allemaal genaaid door hun management.
Die sporters en artiesten willen gewoon allemaal heel graag en hebben geen verstand van centen.

Het is aan de orde van de dag.

Ik heb ooit geleerd: Als iemand die niks heeft en jij wel en die wil graag met jou delen dan moet je hard weglopen.

Anderson
13-08-2019, 10:33
Hangt er gewoon van af je hebt goede en slechte, de manger van Frenkie de Jong is geen bekende manager ziet ER uit als een gluiperd maar Frenkie verdient nu wel het meeste salaris van de Nederlandse voetballers.

Eindbaas
13-08-2019, 11:58
Wat vonden jullie van die pittige discussie tussen Marloes en Peter over hersenschade? En wedstrijd vechten dat NL in de toekomst er nadeel zal in vinden met de nieuwe regel pas op je 19de op het hoofd slaan?

Bromios
13-08-2019, 14:43
Hangt er gewoon van af je hebt goede en slechte, de manger van Frenkie de Jong is geen bekende manager ziet ER uit als een gluiperd maar Frenkie verdient nu wel het meeste salaris van de Nederlandse voetballers.

Het gaat er niet om of Frenkie het meeste verdiend maar zijn manager moet:
1. Zorgen dat zijn pupil bij een club komt waar hij op zijn plek is en langere tijd kan blijven spelen zodat zijn marktwaarde op peil blijft.
2. Niet achter zijn rug extra commissie opstrijken.

Raiola bijvoorbeeld maakt geregeld het hoofd van zijn pupillen gek en verkoopt ze aan clubs waar ze never nooit aan spelen toekomen. Hij weigert ook gewoon met clubs te onderhandelen die hem minder opleveren terwijl de speler er wel heen wil.Het is al voorgekomen dat transfers niet doorgingen omdat ze hem niet extra wilden betalen.

Anderson
13-08-2019, 15:29
We hadden het over een salaris dat een manger in zn Zak steekt niet of diegene meer wedstrijden kan spelen of vechten.

LightHeavyWeight
13-08-2019, 19:04
En de best verdienende is er 1 van Raiola. Maar ik juich de manier van Frenkie toe, transfer naar mijn hart.

e-type
13-08-2019, 19:33
Wat vonden jullie van die pittige discussie tussen Marloes en Peter over hersenschade? En wedstrijd vechten dat NL in de toekomst er nadeel zal in vinden met de nieuwe regel pas op je 19de op het hoofd slaan?

'k Ken geen cijfers waardoor het verplicht zou moeten worden om bij kickboksen pas vanaf je 19e op je hoofd geslagen te mogen worden. Voorbeelden als 'American Football' en 'boksen', zoals Marloes die maakt, slaan nergens op, want dat zijn twee totaal verschillende sporten die overigens wél goed onderzocht zijn en bij AF zijn duidelijke verbeteringen aangebracht...die verder gaan dan "drie jaar langer niet op het hoofd slaan".

Het is niet gezond om op je hoofd geslagen te worden, maar da's nou eenmaal onderdeel van kickboksen. Doe je dat lang genoeg, dan krijg je problemen. Die drie jaar minder maakt dan echt niet uit bij een carrière zoals bijvoorbeeld die van Aerts.

Mochten er wel cijfers zijn van flinke hersenschade bij kickboksers, dan lees ik dat graag, geen anekdotisch bewijs dan natuurlijk.

Eindbaas
13-08-2019, 20:46
Ben het wel met je eens Etype. Maar Marloes wil al te graag dat het MMA/Kickboksen groot wordt bij het grote publiek in Nederland. Laat ze maar eerst galas door laten gaan die de gemeentes last minute annuleren zonder echte goede reden. Het is ook onduidelijk met al die bonden.

Voor Peter Aerts maakt nu niet meer uit maar ook te lang doorgegaan, je hoort het ook aan hem (Punch drunk) maar die wil ook niet stoppen lijkt het wel.. wedstrijdverslafing. Zonde van deze Kickboks legend. Zag trouwens pas nog op Facebook dat Aerts een partij had in Duitsland ergens in mei. Hij heeft die jonge Duitser even goed mishandeld. Niet slecht voor iemand die bijna 49 is maar zie hem liever opkomende kickboksers wat meer begeleiden op hoog niveau.
https://www.facebook.com/177513412424198/posts/1308687332640128/?app=fbl

Anderson
14-08-2019, 09:59
'k Ken geen cijfers waardoor het verplicht zou moeten worden om bij kickboksen pas vanaf je 19e op je hoofd geslagen te mogen worden. Voorbeelden als 'American Football' en 'boksen', zoals Marloes die maakt, slaan nergens op, want dat zijn twee totaal verschillende sporten die overigens wél goed onderzocht zijn en bij AF zijn duidelijke verbeteringen aangebracht...die verder gaan dan "drie jaar langer niet op het hoofd slaan".

Het is niet gezond om op je hoofd geslagen te worden, maar da's nou eenmaal onderdeel van kickboksen. Doe je dat lang genoeg, dan krijg je problemen. Die drie jaar minder maakt dan echt niet uit bij een carrière zoals bijvoorbeeld die van Aerts.

Mochten er wel cijfers zijn van flinke hersenschade bij kickboksers, dan lees ik dat graag, geen anekdotisch bewijs dan natuurlijk.

Anderson
14-08-2019, 10:01
De regels zijn strenger geworden bij de AF Dan wordt hersen schade ook minder.

Kippeborst
14-08-2019, 10:42
De oude garde is gewoon van 'niet zeuren, knokken. Hersenbeschadiging? Moet je op ballet gaan'
Huidige generatie heeft veel meer info ( wetenschappelijk ) tot zijn beschikking. Jeugd t/m 18 kan wat mij betreft zonder helm, maar wel met controle bijv half jaarlijks. Dat gezeur over 'breder publiek' moet ook eens stoppen. Het is wat het is. Een Rabobank zal nooit en ten immer hoofdsponsor worden van een evenement waar mensen k.o kunnen gaan. Nooit. Waarom moet het ook meer geaccepteerd worden? Om niet raar aangekeken te worden op een verjaardag als je zegt dat je aan kickboksen doet?

Anderson
14-08-2019, 10:59
Idd

e-type
14-08-2019, 15:45
De regels zijn strenger geworden bij de AF Dan wordt hersen schade ook minder.

Yep, maar die regel- en uitrustingveranderingen gelden voor de gehele carrière en voor iedereen.

Het is niet zo dat met kickboksen drie jaartjes ook maar iets gaan oplossen als je in de jaren daarna jezelf lekker op je harses laat slaan. Of driemaal achter elkaar KO geslagen wordt binnen anderhalf jaar.
Of je verdediging niet op orde hebt, omdat je te weinig ervaring hebt met het krijgen van klappen op je kop.

appelsap
15-08-2019, 09:28
Yep, maar die regel- en uitrustingveranderingen gelden voor de gehele carrière en voor iedereen.

Het is niet zo dat met kickboksen drie jaartjes ook maar iets gaan oplossen als je in de jaren daarna jezelf lekker op je harses laat slaan. Of driemaal achter elkaar KO geslagen wordt binnen anderhalf jaar.
Of je verdediging niet op orde hebt, omdat je te weinig ervaring hebt met het krijgen van klappen op je kop.

1. Schade veel groter als je die oploopt voordat hersenen volgroeid zijn?
2. Meerderjarig voordat je zelf kan bepalen om 'mishandelt te worden in een ring'? Zou 18 betekenen.

Lowkick92
15-08-2019, 10:06
Heb eens een keer een presentatie bijgewoond van iemand met achtergrond in Neurologie. De impact van een stoot ben ik van geschrokken toen dat werd uitgebeeld op een scherm. Je hersenen slaan als het ware tegen je schedel en zoals ik het begrepen heb, zijn het kneuzingen die bijna tot niet herstellen. Het is gewoon het beschadigen van je hersenen, punt.

Ik houd van deze prachtige sport maar dat is gewoon de keerzijde en moeten we met z'n allen accepteren. Verbeteringen mbt veiligheid en leeftijd juich ik toe. Er is veel meer info beschikbaar dan vroeger en als je lesgeeft, vechters traint etc. kan je dat op een veiligere manier doen dan voorheen. Gyms met gehaktdagen etc waar ze elkaar de hersens in beuken tja, ik ben benieuwd naar het lange termijn effect. Met het keiharde sparren hier in Nederland lopen vechters naar mijn mening nog meer schade op dan in de partijen zelf. Maar vooral niks zeggen of veranderen want er zijn zo zat kampioenen gemaakt 🤫

S.B.
15-08-2019, 10:15
Maar vooral niks zeggen of veranderen want er zijn zo zat kampioenen gemaakt 狼
Vroeger ja. Nederland telt steeds minder mee in de vechtsport. Mikes Gym staat al jaren bekend om de gehaktdagen, en heeft (naar mijn weten) geen kampioen in een grote bond meer rondlopen.

e-type
15-08-2019, 19:26
1. Schade veel groter als je die oploopt voordat hersenen volgroeid zijn?
2. Meerderjarig voordat je zelf kan bepalen om 'mishandelt te worden in een ring'? Zou 18 betekenen.


1. Dat zijn aannames...'k zie nog steeds geen bewijs.
2. Lijkt me dat je als minderjarige ook wel kan bepalen om niet mishandeld te worden...je kan op voetbal gaan ofzo.

Lowkick92
15-08-2019, 22:42
2. Lijkt me dat je als minderjarige ook wel kan bepalen om niet mishandeld te worden...je kan op voetbal gaan ofzo.

Klopt, allemaal lieverdjes in het amateurvoetbal. Ze trappen zo nu en dan een grensrechter dood maar daar blijft het ook bij😄

e-type
17-08-2019, 10:23
Klopt, allemaal lieverdjes in het amateurvoetbal. Ze trappen zo nu en dan een grensrechter dood maar daar blijft het ook bij


:lol:

LightHeavyWeight
17-08-2019, 10:35
Goeie vergelijking zeg.

Eindbaas
27-08-2019, 01:39
Aflevering met Murthel Groenhart en Tyani Beztati.

https://youtu.be/AKR20la1fOw

Wel interessant dat ook beide heren vinden dat er de laatste paar jaar weinig jeugd, C en B klasse events worden gehouden in NL.
Dit zijn toch de events/galas waar je als opkomende kickbokser je ervaring opbouwt voordat je doorstroomt naar de A klasse. Maar ook dat de huidige instagram generatie te snel A klasse wil worden.
Ik denk dat de Nederlandse kickboksers binnen 10 jaar volledig worden ingehaald door de Oostbloklanden en Brazilianen.
Wat vinden jullie?

We krijgen ook shout out van Dennis 👍

Doumbe vs Groenhart 3 en Grigorian vs Beztati voor de titels op Collision 2 zou dik zijn. Nu hopen dat Ome Cor mee leest.

JBW
27-08-2019, 06:53
Doumbe vs Groenhart 3 en Grigorian vs Beztati voor de titels op Collision 2 zou dik zijn. Nu hopen dat Ome Cor mee leest.

Zou heel dik zijn en ben bang voor glory niet realiseerbaar. Prijzig kaartje wel dan

Capo dei capii
27-08-2019, 14:35
Aflevering met Murthel Groenhart en Tyani Beztati.

https://youtu.be/AKR20la1fOw

Wel interessant dat ook beide heren vinden dat er de laatste paar jaar weinig jeugd, C en B klasse events worden gehouden in NL.
Dit zijn toch de events/galas waar je als opkomende kickbokser je ervaring opbouwt voordat je doorstroomt naar de A klasse. Maar ook dat de huidige instagram generatie te snel A klasse wil worden.
Ik denk dat de Nederlandse kickboksers binnen 10 jaar volledig worden ingehaald door de Oostbloklanden en Brazilianen.
Wat vinden jullie?

We krijgen ook shout out van Dennis 👍

Doumbe vs Groenhart 3 en Grigorian vs Beztati voor de titels op Collision 2 zou dik zijn. Nu hopen dat Ome Cor mee leest.

Het is inderdaad heel jammer dat soort gala’s er niet meer zijn. Wat ze ook zeiden vroeger had je elke week meerdere kleine gala’s, waardoor je als vechter heel veel vlieguren kon maken. Van partijen draaien leer je het meest. En het zonnehuis dat was wel iets heel speciaals qua sfeer. Zo jammer dat daar niets meer wordt georganiseerd.

largo0
30-08-2019, 12:08
Interessant om te horen dat Murthel 25 B partijen heeft gedraait. Tegenwoordig gaan de meeste al na 6 a 8 partijen naar de A.

pwie
31-08-2019, 12:01
Interessant om te horen dat Murthel 25 B partijen heeft gedraait. Tegenwoordig gaan de meeste al na 6 a 8 partijen naar de A.

Was het vroeger niet zo dat er 3 partijen gewonnen moesten worden voordat je naar de C kon en 6 in de C en 9 in de B?

Marloes en Dennis jullie zijn goed bezig!

Eindbaas
11-09-2019, 19:23
Big Mike

https://www.youtube.com/watch?v=0Rik1CmQ5sE

Lowkick92
12-09-2019, 08:34
Top trainer, goed verhaal ook in dat boek!

Maar er zijn meerdere grote, hele hele grote trainers die hun stempel hebben gedrukt (zonder afbreuk te willen doen aan Mike! We slaan misschien een beetje door met zn allen😅)

appelsap
12-09-2019, 10:04
Top trainer, goed verhaal ook in dat boek!

Maar er zijn meerdere grote, hele hele grote trainers die hun stempel hebben gedrukt (zonder afbreuk te willen doen aan Mike! We slaan misschien een beetje door met zn allen😅).

In welke zin slaan we door? Wat ik hier het meeste zie is mensen zeggen dat hij zeker technisch niet de beste trainer is/was, maar wel een uitstekende motivator en strateeg. Daar kan ik wel in mee gaan.

Suplex
12-09-2019, 11:04
Interessant om te horen dat Murthel 25 B partijen heeft gedraait. Tegenwoordig gaan de meeste al na 6 a 8 partijen naar de A.

9 B partijen winnen is naar de B zeker in de tijd dat Murthel B was. Weet alleen niet hoe dat nu is.
In België had de vechter de keuze om (onbeperkt) B te blijven of naar de A te gaan.

Anderson
12-09-2019, 23:07
Goede gast die Mike maar zn boek zal ik niet kopen niet zulke bijzondere verhalen Hoost zn boek was wel een boek om te kopen, mooie verhalen. Een boek over Jan plas en Johan Vos zou ik wel kopen.

paultjetilburg
16-09-2019, 11:52
Agy Sadari zou ik graag in de uitzending zien!
Nummer 1 LW van Nederland

e-type
16-09-2019, 16:03
Agy Sadari zou ik graag in de uitzending zien!
Nummer 1 LW van Nederland


Je probeert 'm altijd te pluggen, maar zou je zijn naam niet eens goed kunnen schrijven? Misschien dat het dan wat wordt met 'm. SaRdari...

Eindbaas
19-09-2019, 15:03
Aflevering met Hesdy Gerges.
Lijkt mij een aardige vent maar op je 35ste nog MMA gaan doen, zijn eerste MMA partij heeft hij verloren.
Ik had hem liever nog bijv bij ONE gezien en daar paar kickboks partijen zien pakken. Een Khbabez vs Gerges zou toffe partij zijn of tegen Stoica.


https://www.youtube.com/watch?v=1IPRCFSv_m0

Eindbaas
23-09-2019, 18:20
Aflevering met Said el Badaoui en Denise Kielholtz.
https://youtu.be/b_rorMsi4fk

Eindbaas
02-10-2019, 02:17
Niemand minder dan Andy 'The Destroyer' Souwer en Pieter 'The Archangel' Buist. Samen met Marloes Coenen en Dennis Kornman wordt besproken hoe je van onderaan tot bovenaan belandt en hoe het wegen kan ontwikkelen in een obsessie. Hoever mag je je lichaam pushen?

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&amp;v=JC8xjUcVyLo

amilster
02-10-2019, 09:35
was ook weer een mooie uitzending , sympathieke gasten ook

Eindbaas
08-10-2019, 16:57
Stefan Struve en Luis Tavares.
Beide hebben het over de druk om te presteren in de grotere organisaties en beide praten over hun verlies partijen, hoe ze dat verwerken.
Tavares wil na zijn winst tegen Michael Duut in Glory 69 Dusseldorf tegen 85 kg en Interim 95 kg champ Alex Pereira. Het liefst op 21 december in Collision 2.

https://www.youtube.com/watch?v=Wp4XIJTMRvU

Eindbaas
04-11-2019, 16:48
Chips & Cola!
Het is tijd voor een nieuwe aflevering van Spike X Vechtersbazen de moneygreen sofa is goed gevuld! Niemand minder dan MMA-Legend Bob Schrijber neemt plaats naast top Bellator cutman Stefan Lems! Samen met Marloes Coenen en Dennis Kornman hebben ze het over de de vechtesport.

https://www.youtube.com/watch?v=KtkkMnxVjoo

e-type
04-11-2019, 19:24
nice!

Eindbaas
12-11-2019, 01:14
Leuke aflevering met Top HW judoka Henk Grol en Glory LHW kickbokser Donegi Abena

https://www.youtube.com/watch?v=9SqazTk2P1A

LightHeavyWeight
15-11-2019, 18:44
Leuke aflevering. Vind het format dat ze nu hanteren erg leuk. Marloes is echt de perfecte persoon ook daar. De ervaring, de intelligentie en komt over als een lieve vrouw.

Lowkick92
15-11-2019, 20:46
Wat vonden mensen van de aflevering met Bob? En wat ie zei over trainers (hoeveel er maar wat doen etc)

Eindbaas
19-11-2019, 16:52
Ik vind Bob Schreiber echt geweldig praten. Met lange Yousri zou ik Bob graag het commentaar willen zien doen bij de Glory wedstrijden bij Veronica.
Harde jeugd gehad die Bob zag een paar geleden bij de podcast van Eindbazen goede aflevering van hun met Schrijber (zo schrijf ze n achternaam officieel)
Dat er veel trainers maar wat doen, tja de vechtsport wordt steeds populairder dan krijg je een hoop basic fit trainers die dan denken dat ze de next Big Mike of Thom Harrinck zijn. Volgens mij kan je er weinig wat aan doen op dit moment.

Marloes is een topper, stelt goede kritische vragen. Ze krijgt wel eens wat negatieve reacties op YouTube van de fanboys. Ja dat betekent dat ze de juiste vragen stelt.

Deze aflevering met kickboks legend Gago Drago en Mo Jaraya.
https://youtu.be/JBl5En38aLw

JBW
19-11-2019, 17:44
Leuke aflevering. Vind het format dat ze nu hanteren erg leuk. Marloes is echt de perfecte persoon ook daar. De ervaring, de intelligentie en komt over als een lieve vrouw.

Marloes vraagt ook goed door.

e-type
21-11-2019, 11:48
Sjezus, Drago is nog maar 34...

Mooie interviews weer. 'k Ben blij dat ze de de laatste tijd de verplichte BN'er eruit gegooid hebben.

Uur en tien minuten is nét te kort, 70 minuten zou beter zijn, perfect zelfs.

Eindbaas
25-11-2019, 23:35
Laatste aflevering van dit seizoen.
Kickboks legend en winnaar van 5 Grand Prix toernooien Semmy Schilt en acteur Walderma Toornstra van de npo serie Vechtershart.
https://youtu.be/BWVr77pbrHM

blackadder
26-11-2019, 00:49
Goeie aflevering.

Lowkick92
26-11-2019, 11:28
Nog niet helemaal afgekeken maar wat dom eigenlijk dat Glory zo weinig met toernooien doet. Die hele opzet van de K1 destijds zou nu ook aanslaan. In de HW zijn toernooien het mooiste wat er is!

Ik snap Sem wel

tidelot
26-11-2019, 11:50
Nog niet helemaal afgekeken maar wat dom eigenlijk dat Glory zo weinig met toernooien doet. Die hele opzet van de K1 destijds zou nu ook aanslaan. In de HW zijn toernooien het mooiste wat er is!

Ik snap Sem wel


Gaat moeilijk als er geen vechters op niveau zijn. badr rico jbs thats it

Lowkick92
26-11-2019, 12:14
Er zijn echt wel genoeg vechters voor een toernooi. De vorm van de dag telt en daardoor heb je verrassende uitslagen. Valt er iemand uit dan is er een reserve die zomaar het hele toernooi kan winnen.

In de K1 tijd was een GrandPrix echt geweldig. Het zal nooit worden als toen maar ze zijn gek bij Glory dat ze het niet eens proberen.

JBW
26-11-2019, 13:03
Er zijn echt wel genoeg vechters voor een toernooi. De vorm van de dag telt en daardoor heb je verrassende uitslagen. Valt er iemand uit dan is er een reserve die zomaar het hele toernooi kan winnen.

In de K1 tijd was een GrandPrix echt geweldig. Het zal nooit worden als toen maar ze zijn gek bij Glory dat ze het niet eens proberen.

Dr moet eigenlijk nog 1 topper bij (liefst meer dat snap ik, niet te gretig worden). Dan heb je wss alvast 2 dikke halve finales en mooie finale.

blackadder
26-11-2019, 14:05
Gaat moeilijk als er geen vechters op niveau zijn. badr rico jbs thats it
Manaart. Adegbuyi. Wilnis.
Wordt wel lastig. Voordeel van de K1 was natuurlijk ook dat ze geen LHW divisie hadden. Alleen HW en MAX. Dus ook kleinere vechters als Saki, Spong of Manhoef moesten in de HW vechten als ze wouden meedraaien.

Bromios
26-11-2019, 14:28
Ik vind de hoeveelheid gewichtsklassen nu ook wel erg veel. Dan moet je wel een redelijk diepe vijver hebben.

Zo'n Glory moet gewoon hetzelfde doen als vroeger K1. En dan iets van max 110kg in de HW en 75 voor de max. Simpel , overzichtelijk en een diepe vijver. Als ze genoeg gaan verdienen gaan die lichtere jongens wel bij-trainen of afvallen om binnen de klasse te blijven.

Geldt voor Bellator hetzelfde. Hebben ik weet niet hoeveel cans lopen in 15 gewichtsklassen. Concentreer je gewoon op 2 of 3 gewichtsklassen en haal daar goede jongens op binnen. Laat de rest over aan de UFC. Als je zo'n Page ziet clownen tegen de conciërge dan word je daar niet vrolijk van.

Eindbaas
27-11-2019, 00:17
Plazibat, Manaart, Gerasimchuk (die pas erbij is gekomen), Mahedienne en als Glory hun portemonnee open trekt topper Roman Kryklia erbij dan kan je al met deze zwaargewichten inclusief de bekende zwaargewichten die ze al hebben zoals Ben Saddik, Adegbuyi en Wilnis een goede 8 man toernooi houden. Enfusion zwaargewicht kampioen Levi Rigters zou ook goede toevoeging zijn in hun rooster.
In een toernooi kan er van alles gebeuren, altijd spannend maar ook de superfights kunnen ook leuk zijn zo lang er meer competitie is.

Toch denk ik dat ze toernooien niet gaan inzetten zoals de K1 vroeger, Glory wil de UFC na doen met verschillende gewichtsklasses en vijf ronde titel partijen per divisie.

Wat nu een voordeel is dat iedereen ongeacht gewichtsklasse je boterham kan verdienen als vechter via contracten en sponsoren.
Zou je alles onder de -75 kilo gooien van de lichtere jongens dan zou het lastig zijn, een Zakaria Zouggary zo nooit van een Murthel Groenhart winnen. Groenhart zal het niet redden bij de grotere jongens boven de 95 kilo.

Wat ze nu hebben is goed, ik zou alleen wat meer events willen zien van Glory, bijvoorbeeld in Rusland (ze hebben genoeg Russische vechters) wat meer in Azië (China, Japan en Zuid-Korea) daar de strijd aan gaan met ONE.
De Amerikaanse events zijn meer events om de Amerikaanse vechters te promoten/hypen en hun ervaring te geven, maar de U.S.A events worden er niet beter op, zo lang ze geen goede tv deal daar hebben die het live uitzend zal het Amerikaanse publiek het niet zo snel willen zien. Ze hebben daar MMA en Boksen wat overal op tv vrij toegankelijk is.

JBW
27-11-2019, 07:59
Uiteindelijk zijn de europese evenementen t leukste.

Capo dei capii
27-11-2019, 11:26
Plazibat, Manaart, Gerasimchuk (die pas erbij is gekomen), Mahedienne en als Glory hun portemonnee open trekt topper Roman Kryklia erbij dan kan je al met deze zwaargewichten inclusief de bekende zwaargewichten die ze al hebben zoals Ben Saddik, Adegbuyi en Wilnis een goede 8 man toernooi houden. Enfusion zwaargewicht kampioen Levi Rigters zou ook goede toevoeging zijn in hun rooster.
In een toernooi kan er van alles gebeuren, altijd spannend maar ook de superfights kunnen ook leuk zijn zo lang er meer competitie is.

Toch denk ik dat ze toernooien niet gaan inzetten zoals de K1 vroeger, Glory wil de UFC na doen met verschillende gewichtsklasses en vijf ronde titel partijen per divisie.

Wat nu een voordeel is dat iedereen ongeacht gewichtsklasse je boterham kan verdienen als vechter via contracten en sponsoren.
Zou je alles onder de -75 kilo gooien van de lichtere jongens dan zou het lastig zijn, een Zakaria Zouggary zo nooit van een Murthel Groenhart winnen. Groenhart zal het niet redden bij de grotere jongens boven de 95 kilo.

Wat ze nu hebben is goed, ik zou alleen wat meer events willen zien van Glory, bijvoorbeeld in Rusland (ze hebben genoeg Russische vechters) wat meer in Azië (China, Japan en Zuid-Korea) daar de strijd aan gaan met ONE.
De Amerikaanse events zijn meer events om de Amerikaanse vechters te promoten/hypen en hun ervaring te geven, maar de U.S.A events worden er niet beter op, zo lang ze geen goede tv deal daar hebben die het live uitzend zal het Amerikaanse publiek het niet zo snel willen zien. Ze hebben daar MMA en Boksen wat overal op tv vrij toegankelijk is.

Als ze zich eerst focussen om een stacked HW divisie en een stacked divisie tot 75 kg te maken. Denk ik dat het juist beter is dan wat ze nu doen. Nu hebben ze elke maand 1 of meerdere evenementen waar de kaart uit totale noboby's bestaat en gasten die ook nog eens niet kunnen vechten. Het trekt alleen publiek en kijkers als het niveau hoog goed genoeg is. Middelmatige partijen daar trapt het publiek niet meer in. Iedereen die het volgt heeft tegenwoordig een behoorlijke kennis en die willen niet genept worden.

Voor mij persoonlijk hoeft er ook niet elke maand een evenement te zijn. Je krijgt echt een over-kill op deze manier. Liever 4x per jaar een groot evenement met top vechters en dikke partijen dan wat ze nu doen. Je ziet het nu ook in de UFC, doordat ze bijna alle concurrentie hebben weg gekocht komen ze ook met behoorlijke middelmatige kaarten om maar alle vechters die onder contract te staan tevreden te houden.

Vroeger was de UFC of de K1 het hoogste wat je kon bereiken. Zo was er ook plek voor andere organisaties om dat gat op te vullen naar de eredivisie. Je wist dat als je naar de K1 of UFC/Pride keek. Dit zijn de beste vechters die er zijn. Natuurlijk liep er af en toe wel eens een verdwaalde Butterbean of Sapp tussen, maar over het algemeen wist je dat daar de beste vechters van de wereld zaten.

Eindbaas
18-02-2020, 14:11
https://www.youtube.com/watch?v=VbWaEJV3p_A

Eindbaas
04-03-2020, 15:41
Kickbox legend en top trainer Lucien Carbin en huidige ONE -65 kg kampioen Ilias Ennahachi
https://youtu.be/KPRGTcmRU9g

LightHeavyWeight
04-03-2020, 18:48
Leuke aflevering

RedDawn
07-03-2020, 09:01
In de jaren 90 stond Lucien Carbin aan de deur van de meest populaire discotheek in de stad. Op een gegeven moment was hij opeens weg. Volgens de eigenaar, zelf ook een A-klasse vechter, had hij Carbin betrapt. Carbin zou vrouwen ronselen om achter het raam te zetten op de wallen in Amsterdam. Kan me niet voorstellen dat het waar is, maar daarna Carbin nooit meer gezien.

Anderson
07-03-2020, 14:33
Goed interview wist ik niet over Jan Plas, Hoost kon goed opschieten met Jan Plas misschien in de jaren dat die ouder werd ER van geleerd heeft om die grappen niet meer te maken.

Eindbaas
07-03-2020, 15:02
In de jaren 90 stond Lucien Carbin aan de deur van de meest populaire discotheek in de stad. Op een gegeven moment was hij opeens weg. Volgens de eigenaar, zelf ook een A-klasse vechter, had hij Carbin betrapt. Carbin zou vrouwen ronselen om achter het raam te zetten op de wallen in Amsterdam. Kan me niet voorstellen dat het waar is, maar daarna Carbin nooit meer gezien.
Haha Pimp Carbin.

Leuke video van hem, tai boksen met een lange broek.

https://www.youtube.com/watch?v=K1a-3Ch7Gxo

Eindbaas
20-03-2020, 11:35
Aflevering met Kickbox legend Sensei Thom Harinck en GLORY weltergewicht kickbokser Hamicha
https://youtu.be/FlvHTcljzcE

Eindbaas
07-04-2020, 18:27
Zakaria Zouggary en Isis Verbeek https://www.youtube.com/watch?v=Kuq0VnDqo4I

Eindbaas
07-05-2020, 22:48
Rozenstruik
https://youtu.be/G2CVQyIeCrA

Tyrone Spong
https://youtu.be/ZrfDc-s2N0s

Richelieu
08-05-2020, 11:22
Rozenstruik
https://youtu.be/G2CVQyIeCrA

Tyrone Spong
https://youtu.be/ZrfDc-s2N0s

Lang verhaal kort: Spong wil graag weer bij GLORY vechten. Zou het uiteindelijk dat een partij tegen Rico V opleveren? Wat denken jullie.

Eindbaas
08-05-2020, 13:51
Het is goed dat Glory aan hun fans denkt, Spong zou ik graag willen zien in de heavyweight divisie van Glory. Ik denk als je hem tegen een top 5 vechter zet als hoofdgevecht op een event in Nederland dat kaartjes snel worden uitverkocht. Bij winst voor Spong zou ik hem tegen Rico willen zien.
Spong is een prijsvechter die zal er wel staan voor het juiste bedrag.

Eindbaas
29-05-2020, 21:31
Regian Eersel
https://youtu.be/SaN2tlisoho

Henri Hooft
https://youtu.be/0qHye-6Rh98

Bas Rutten
https://youtu.be/8VTJS1c4jIU

Eindbaas
02-07-2020, 13:28
In deze aflevering Murthel Groenhart en zijn obsessie met Cedric Doumbe en Lange Yousri Belgaroui over zijn verliespartijen tegen Wisse en Pereira die hij in de toekomst graag wilt rechtzetten.
Hun partijen die niet zijn doorgegaan door het Corona virus. Discussie over loon in de vechtsport en over racisme.
https://youtu.be/Tpp36xbR0ps


Deze aflevering met Tayfun Oszan en rapper en bodybuilder Kosso, ze hebben het over hun vriendschap. Over de irritante fans van Jaraya, de overstap van Enfusion naar ONE, de tegenstanders in ONE en waarom Tayfun zijn oude Siam gym heeft verlaten.
https://youtu.be/g6wJrDkXM1A

Eindbaas
21-09-2020, 18:51
Vechtersbazen zijn weer terug met Alistair Overeem.
https://youtu.be/lQFGSQ8DLBA

Richelieu
22-09-2020, 11:32
Thanks.

Eindbaas
20-10-2020, 17:48
Luis Tavares die het nu nog echt moet maken in het Kickboksen (GLORY) wil hem nog tegen Vakhtiov, Pereira en Maslobojev zien en over zijn MMA debuut in Enfusion (wat later niet is door gegaan ivm blessures) en Captian Henk Kuipers over organiseren van vechtgalas.


https://www.youtube.com/watch?v=g3bLWcVpNww



Ome Cor en Nick Hemmers. Jammer dat Dennis en Marloes geen vragen hebben gesteld aan Cor over zijn huidige relatie met GLORY.


https://www.youtube.com/watch?v=2iHUsrBqp-k




Tarik Khbabez over zijn titelpartij TKO verlies tegen Roman Kryklia en wie zijn voorbeelden zijn en Hans Pasztjerik over vader en top trainer Jan Pasztjerik, trainer oa geweest van Saki en nu van Tavares.



https://www.youtube.com/watch?v=-xo81UsSkfo

Richelieu
22-10-2020, 12:37
Leuke aflevering met Hans Pasztjerik. Zijn vader Jan is voor de oldskool leden wel een held. Kan hem toch vrij goed herinneren als de man met de zwaaiende handdoek die altijd zijn vechters zoals Saki en Dede opzweepte. Ken weinig coaches die zo “gepassioneerd” aanwijzingen gaven als Jan Pasztjerik. Veder heeft deze sportschool in Schiedam veel toppers voortgebracht. De gala’s in die buurt waren vroeger altijd beladen. Verder is Hans zelf een erg relaxte kerel en niet alleen A-klasse vechter maar eveneens een groot liefhebber van de sport.

Eindbaas
02-11-2020, 19:15
https://www.youtube.com/watch?v=APiqlWSm56I

largo0
04-11-2020, 14:02
Een verademing als je hippolyte hoort spreken. Legend.

Eindbaas
07-12-2020, 22:26
Levi Rigters en Arie Boomsma
https://youtu.be/pJKt_1m696s

Remy Bonjasky en Ruud Gullit
https://youtu.be/MtTlCKy_BLI

Eindbaas
14-12-2020, 23:42
Badr Hari
https://youtu.be/8GvSoTI7ulA

largo0
16-12-2020, 21:17
https://m.youtube.com/watch?v=0_jTii837SI

Badr Hari Deel 2

Inspiratie!

Lorenzo
17-12-2020, 09:33
Ik vind hem heel zeker en sterk overkomen. Ook heel eerlijk en vermakelijk om te luisteren hoe hij zijn partijen in het verleden ervaade. Heeft een duidelijke mening en spreekt dit ook uit. Zeker geen politiek juiste antwoorden. Zal het toch wel geweldig vinden als het hem lukt om de titel te pakken in 2021.Dat zal hem een legende maken.
Mis wel dat stukkie bad boy gedrag.