PDA

View Full Version : Rechtzaak Hans Loeffen jegens smaad karateleraar



Richelieu
03-07-2019, 16:01
Vechtsportwereld kijkt vol verwachting naar uitkomst rechtszaak kindermisbruik

Vrijdag 5 juli aanstaande dient in de Rechtbank te Rotterdam de zaak tegen Hans Loeffen. Loeffen wordt verdacht van smaad jegens een karateleraar uit Schiedam. Loeffen, een vooraanstaand official in de vechtsportwereld vroeg via social media aandacht voor het feit dat de karateleraar veroordeeld was voor het misbruik van een 13 jarig meisje. Loeffen heeft de vraag aan de orde gesteld of de karateleraar ondanks de veroordeling zou moeten kunnen doorgaan met lesgeven aan kinderen.In samenwerking met sportorganisaties en overheden strijdt Loeffen ervoor om de vechtsport veilig te houden voor kinderen. Via zijn advocaat, de Maastrichtse strafpleiter Serge Weening, laat Loeffen weten in het belang van jonge kinderen gehandeld te hebben zoals hij gedaan heeft en benadrukt hij dat hij uitsluitend om die reden de naam van de karateleraar genoemd heeft.Vrijdag zal blijken of de rechter het handelen van Loeffen strafbaar vindt. Duidelijk is in ieder geval dat de zaak tegen Loeffen de gemoederen in de (vecht)sportwereld bezig houdt. Op social media ontvangt Loeffen veel steunbetuigingen. De verwachting is dat die steunbetuigingen ook in de rechtszaal terug te zien zullen zijn. De Nederlandse Vechtsportautoriteit zal in ieder geval aanwezig zijn.

-----------------------------------------------------EINDE PERSBERICHT------------------------------------------------------

Voor meer informatie:WEENING STRAFRECHTADVOCATEN
Mr. Serge Weening
Tel: 088 – 933 64 64
E: [email protected]

Bromios
03-07-2019, 16:24
Ik vind dit toch altijd heel moeilijk hoor. Je kan en mag sociale media niet gebruiken om mensen te bashen ook al vind jij dat je in je recht staat.
Aan de andere kant moeten mensen wel gewaarschuwd worden tegen zulke lieden (tenzij ze nog niet veroordeeld zijn).

Geen idee hoe die zaak van die karate leraar in elkaar zit en wat ze voor maatregelen hebben genomen om herhaling te voorkomen.

Waar ik ook wel een beetje moe van word is dat die advocaten dit soort zaken gebruiken om reclame te maken voor hun eigen praktijk. Wij van WC-eend adviseren Wc-eend.

RedDawn
03-07-2019, 19:28
Hoe staat men tegenover relaties tussen leraar en leerling. Dit komt toch vaak voor?

Briant
03-07-2019, 19:45
Hoe staat men tegenover relaties tussen leraar en leerling. Dit komt toch vaak voor?

Daar verschillen de meningen over, maar het gaat hier om “relaties” met kinderen.

Anderson
03-07-2019, 21:46
Waarschuwen is begrijpelijk in dit geval alleen via social media gebeurd wel eens dat iemand via via het adres van die persoon doorgeeft en blijkt diegene daar niet te wonen en wordt een onschuldig persoon een Steen door de ruit gegooid.

Hans Kazan
03-07-2019, 22:09
Free Loeffen!!! 100%

Als een leraar van mijn kinderen zou veroordeelt zijn geweest voor misbruik van minderjarigen (wat deze karateman dus is), dan zou ik dit toch heel graag willen weten voordat ik me kinderen bij hem langs breng.

Stel dat Loeffen niks had gezegd en ondertussen was nog een kind misbruikt. Ik zou niet met zo'n schuldgevoel willen leven.

MB667
04-07-2019, 08:52
Pedo's mogen nooit meer met kinderen omgaan, tenzij ze vrijwillig een definitieve castratie uit latenvoeren.

e-type
04-07-2019, 11:47
‘k Weet te weinig van de omstsndigheden omtrent het eerdere strafbare feit om te oordelen.

Maar sowieso vind ik het uitermate laf om dit via social media naar buiten te brengen. Terecht dat Loeffen hiervoor wordt aangeklaagd en wat mij betreft krijgt ie een straf.

Briant
05-07-2019, 22:03
Hij is vrijgesproken las ik

Eindbaas
05-07-2019, 22:12
De rechter in Rotterdam oordeelde vandaag dat Loeffen vrijuit gaat wegens smaad. Via Facebook bedankt hij dan een ieder voor hun steun in deze zaak. Vrijdagavond is de zaak te zien bij het tv programma Hart van Nederland.
https://www.vechtsportinfo.nl/nieuws/misbruik-karateleraar-hans-loeffen-niet-schuldig-aan-smaad/

remco pardoel
08-07-2019, 20:04
game set and match Loeffen.
Voor deze mensen is er geen plek in Nederland om les te geven aan kinderen