PDA

View Full Version : Tyrone Spong vs Oleksandr Usyk



kirby1971
30-08-2019, 08:29
https://www.boxingnews24.com/2019/08/oleksandr-usyk-to-fight-tyrone-spong-on-oct-12-in-heavyweight-debut/

dit lijkt me wel een hele gave pot!

Anderson
30-08-2019, 11:02
Dat word een moeilijke opdracht voor Spong als het gecht gaat komen.

largo0
30-08-2019, 12:02
Prachtig nieuws voor Tyrone. Echter een hinderlijke vechter om tegen te boksen. Usyk is stoot en is beweeglijk als een welterweight.

Dit is precies het type vechter die Spong niet ligt.

kirby1971
30-08-2019, 15:23
zeker, Usyk is natuurlijk een bokser van wereldformaat. Vind Spong nog steeds goed maar vroeger toch wat bewegelijker. veel massa erbij gekregen. anyway leuk om weer een nederlander terug te zien op dat nivo in het boksen. we gaan het zien.

Eindbaas
30-08-2019, 21:26
Mooie knalpartij. Hopelijk wordt het op tv live uitgezonden

RedDawn
30-08-2019, 21:26
Spong heeft geen enkele kans. Usyk is van de buitencategorie.

Anderson
30-08-2019, 23:22
Hij heeft een k.o.kans meer niet

RedDawn
01-09-2019, 12:37
Spong heeft gisteren tegen een middengewicht met een "padded" record gevochten. Treurige kan toch niet?

https://boxrec.com/en/proboxer/698047

appelsap
01-09-2019, 12:59
Spong heeft gisteren tegen een middengewicht met een "padded" record gevochten. Treurige kan toch niet?

https://boxrec.com/en/proboxer/698047

6 weken voordat je tegen een wereldtopper moet is toch niet zo treurig? Bettere training dan een beetje sparren met hoofdkap en grote handschoenen.

RedDawn
01-09-2019, 16:03
6 weken voordat je tegen een wereldtopper moet is toch niet zo treurig? Bettere training dan een beetje sparren met hoofdkap en grote handschoenen.

Zijn tegenstander stond al vast voordat zijn management werd benaderd voor een partij tegen Usyk. Is trouwens nog niets getekend.

R.D.N
01-09-2019, 17:48
Hoe dan,hij is zwaargewicht toch.

Anderson
01-09-2019, 18:10
Usyk vecht nu in de zwaargewicht klasse.

T15Boxing
01-09-2019, 20:11
Tyrone denkt nog steeds dat hij kan boksen. Ik zou hem heel graag tegen een top bokser willen zien(alhoewel niet voor dezelfde reden als mijn MF vrienden).

R.D.N
01-09-2019, 22:36
Usyk vecht nu in de zwaargewicht klasse.

Heb het over spong,die heb tegen een middengewicht gevochten terwijl die zwaargewicht is.
dat ze dat toe laten.

Anderson
02-09-2019, 09:19
Zie het nou ook dat is wel vreemd.

Tony Galento
02-09-2019, 13:19
Heb het over spong,die heb tegen een middengewicht gevochten terwijl die zwaargewicht is.
dat ze dat toe laten.


Z'n tegenstander vecht in verschillende gewichtsklassen als je z'n record goed bekijkt.

LightHeavyWeight
02-09-2019, 20:22
We gaan zien wat Spong tegen een echte topper gaat klaarspelen. Geef hem ook weinig kans maar hoop dayvik ernaast zit.

Eindbaas
03-09-2019, 14:23
Tyrone denkt nog steeds dat hij kan boksen. Ik zou hem heel graag tegen een top bokser willen zien(alhoewel niet voor dezelfde reden als mijn MF vrienden).


Hahah.

Ik denk dat er heel weinig mensen zijn die Tyrone een kans geven.
Heb wat highlights gezien van Usyk.. dat is zeker geen pannenkoek.

onne1983
03-09-2019, 15:05
Spong heeft gisteren tegen een middengewicht met een "padded" record gevochten. Treurige kan toch niet?

https://boxrec.com/en/proboxer/698047

Ach, Dat is in het boxen heel normaal. Kijk bijvoorbeeld maar naar Spongs eerste 9 tegenstanders.combined record van 34W-85L-12D

YoMarK
03-09-2019, 16:43
Tyrone denkt nog steeds dat hij kan boksen. Ik zou hem heel graag tegen een top bokser willen zien(alhoewel niet voor dezelfde reden als mijn MF vrienden).
Jij ziet altijd het liefst altijd iedereen falen, zeker als ze de Nederlandse nationaliteit hebben. Daarna stil zijn als ze niet falen, en trollen als het wel gebeurd.
Goed bezig!

Ben verder wel benieuwd hoe Spong het gaat doen. Ik begrijp dat hij lastig tegenstanders kan krijgen aangezien hij geen indrukwekkende naam is binnen het boksen, maar iedereen weet dat "kickboxer"(die nu toch al weer jaren bokst) Spong met z'n 100+ partijen in de ring gewoon een pittige tegenstander is.
Eigenlijk zie ik deze partij niet door gaan. Snap niet wat er voor Usyk te winnen valt helemaal los van het sportieve verhaal. Wint Usyk, dan is het tegen "een kickboxer" die toevallig even wilde boksen(in de ogen van de "boksfans"). Verliest hij, dan is het helemaal een blamage. Maar misschien is het toch commercieel interessant of zo.

badboy1
03-09-2019, 19:29
vorige tegenstander waar ie met een gebroken hand van won is een voormalige top amateur (olympische spelen zelfs)

T15Boxing
03-09-2019, 20:43
Jij ziet altijd het liefst altijd iedereen falen, zeker als ze de Nederlandse nationaliteit hebben. Daarna stil zijn als ze niet falen, en trollen als het wel gebeurd.
Goed bezig!

Juist wel als het gaat om echte Nederlanders. Spong vecht voor Suriname, swa. Nederland gebruiken om iets te bereiken en vervolgens overlopen. Maar goed dat zien we wel vaker he mark ouwe ballengrijper.


maar iedereen weet dat "kickboxer"(die nu toch al weer jaren bokst) Spong met z'n 100+ partijen in de ring gewoon een pittige tegenstander is.

Dit soort onzin is de reden dat ik vanaf het begin al geen fan was van Spong en zijn (onderschatte) boksdromen. Kickbox ervaring gaat hem niet helpen tegen top boksers, swa.

micha
04-09-2019, 05:49
echte Nederlanders??? WTF waar woon jij dan?

Fightfan
04-09-2019, 13:55
echte Nederlanders??? WTF waar woon jij dan?

In Schilderswijk 😄😄 of de Bijlmer.

largo0
04-09-2019, 14:22
Niveau daalt weer naar kamertemperatuur.

paultjetilburg
04-09-2019, 15:56
Spong heeft geen enkele kans. Usyk is van de buitencategorie.

Inderdaad Spong is kansloos

Fightfan
04-09-2019, 18:18
Partij is aangekondigd:

https://fightnews.com/usyk-vs-spong-is-official/53633

mrtweakbox
04-09-2019, 22:35
Het zal allemaal wel maar ik heb veel warme herinneringen aan de wedstrijden van Tyrone: ik gun hem een mooie verrassing.

micha
05-09-2019, 07:15
Het zal allemaal wel maar ik heb veel warme herinneringen aan de wedstrijden van Tyrone: ik gun hem een mooie verrassing.x2

kirby1971
05-09-2019, 15:58
Wordt gewoon een leuke partij om te zien. Natuurlijk zal Spong niet de favoriet zijn. Maar hij werkt al een tijdje aan zijn boks carriere en heeft ook niet echt invloed op wat voor tegenstanders er zijn dus daar hem op afrekenen is ook een beetje zinloos. Hij is nooit een tegenstander uit de weg gegaan. Je moet toch eerst langs die pannekoeken voordat je een kansje krijgt. En daarnaast is Spong gewoon een echte knokker die enorm veel ring ervaring heeft en wel gewoon een knockout punch heeft. we zullen het zien, gewoon leuk toch.

kooivechter
05-09-2019, 18:58
X2 snap die hele negativiteit niet. Man is supertalent in het boksen. Tuurlijk telt doe ervaring in het kickboksen ook zeker mee. Holzken kon ook prima mee komen tegen topboksers nota bene, zonder weinig ervaring.
Als Spong deze wint, zal hij tegen een echte topper in het zwaargewicht uitkomen.
Ben benieuwd hoe ver hij komt. Hij heeft nog zeker 5 jaar als zwaargewicht

CombatGuy
06-09-2019, 03:29
X2 snap die hele negativiteit niet. Man is supertalent in het boksen

Sceptisch zijn over de winkansen van Spong is niet negatief zijn, maar realistisch zijn

badboy1
06-09-2019, 16:34
ik hoop op een upset ala ruiz vs joshua

kooivechter
07-09-2019, 22:17
Sceptisch zijn over de winkansen van Spong is niet negatief zijn, maar realistisch zijn

We gaan het zien jongen

Mr.Geven
08-09-2019, 09:07
Wat een dikke partij voor spong, het word zeker de lastigste partij (op papier) van zijn leven maar hij staat hier niet voor niks.

paultjetilburg
16-09-2019, 11:54
Sceptisch zijn over de winkansen van Spong is niet negatief zijn, maar realistisch zijn

Spong heeft 0 kans

LightHeavyWeight
16-09-2019, 12:45
We gaan het zien jongen

Nee, zoiets kun je niet gaan zien. Als hij wint kan het namelijk nog steeds de 3% kans zijn.

Behalve als hij de hele partij domineert, dan moet de statistiek aangepast gaan worden.

Ajax wint eigenlijk altijd van VVV en je zou dom zijn om aan die statistiek te tornen. Maar als VVV dan een keer resultaat haalt, dan betekent dat niet dat ze op voorhand dus de favoriet waren.

Ik word altijd wel een beetje moe van chauvinisme zonder realisme.

Bromios
16-09-2019, 13:17
Nee, zoiets kun je niet gaan zien. Als hij wint kan het namelijk nog steeds de 3% kans zijn.

Behalve als hij de hele partij domineert, dan moet de statistiek aangepast gaan worden.

Ajax wint eigenlijk altijd van VVV en je zou dom zijn om aan die statistiek te tornen. Maar als VVV dan een keer resultaat haalt, dan betekent dat niet dat ze op voorhand dus de favoriet waren.

Ik word altijd wel een beetje moe van chauvinisme zonder realisme.

Het probleem in het boksen is dat VVV eerst 10 jaar tegen amateurs moet staan voordat ze uberhaupt een keer tegen Ajax mogen en dat je eigenlijk dus helemaal niet weet of ze minder zijn.

Tyrone vecht tegen cans dus hij heeft slechte statistieken. Maar hij kan alleen van die statistieken afkomen door niet meer tegen cans te vechten. Maar dat kan hij niet want hij heeft slechte statistieken. De doorstroming in het boksen is dus dramatisch.

Kortom; we hebben geen idee hoe goed Spong nu eigenlijk is. Het enige wat we weten is dat Tyrone van een aantal mensen hier speelgoed heeft afgepakt op de kleuterschool. En dat ze nu hopen dat hij op zijn bek gaat.

appelsap
16-09-2019, 20:37
Misschien is hij de Matthieu vd Poel van de vechtsport….

R.D.N
16-09-2019, 23:12
Dat is pas echt een beest.
van der poel.

Eindbaas
17-09-2019, 01:28
Misschien is hij de Matthieu vd Poel van de vechtsport….

Misschien is hij wel de Bo Jackson van de vechtsport... na deze partij kunnen we het weten.

CombatGuy
17-09-2019, 03:33
Het probleem in het boksen is dat VVV eerst 10 jaar tegen amateurs moet staan voordat ze uberhaupt een keer tegen Ajax mogen en dat je eigenlijk dus helemaal niet weet of ze minder zijn.

Uuhm, dat weten we wel omdat ze amateurs zijn en gedregradeerd waren

LightHeavyWeight
17-09-2019, 10:58
Ik baseer mijn mening op wat ik zie. Ik zie een voor het boksen statische Spong die keihard kan slaan.
Met dat in het achterhoofd geef ik hem 3% kans tegen een echte topbokser.
Maar hoop oprecht het tegendeel.

YoMarK
19-09-2019, 16:08
Ik geef grif toe dat ik geen boksexpert ben, maar die gasten die hier doen alsof Boxen iets heel anders is dan het is... Wat het is, is namelijk helemaal niet veel anders dan iedere andere vechtsport: je moet je tegenstander pijn doen, en zelf zo min mogelijk pijn ontvangen. Je hebt bergen techniek nodig, maar ook conditie, overzicht en een killer instinct. Ja, zelfs als je een hele goede boxer bent, dan heb je altijd nog een buitencategorie daarboven. Maar dat is bij iedere sport zo, die mensen hebben iets speciaals. Spong valt ook in die categorie binnen het kickboxen.

Nu even terug naar die mensen die vinden dat Boxen toch wel iets heel speciaals is, dat je daar als zuigeling mee begonnen moet zijn, en dat andere vechtsportervaring totaal niet meetelt: d'r zijn voorbeelden genoeg dat dat allemaal wel meevalt.
Holzken is hier al eerder genoemd. Laatst gelachen bij Lobov tegen Malignaggi, en ja ik weet dat dat geen klassieke boksmatch was, maar het geeft toch aan dat het "net mensen" zijn die wereld kampioen boxers. Je zou dan toch zeggen dat zo'n geniale en magistrale boxer die al als zuigeling begonnen is met de moeilijkste sport ter wereld, ondanks dat hij het niet gewent is om zonder handschoenen te vechten, technisch gezien Lobov(middelmatige striker in MMA) helemaal weg zou tikken. Maar nee, het tegendeel was waar.

Spong gaat waarschijnlijk verliezen omdat hij dat niveau gewoon niet gewend is, maar ik denk dat hij het wel eens beter kan doen dan Usyk's vorige tegenstanders.

kooivechter
20-09-2019, 12:02
Nee, zoiets kun je niet gaan zien. Als hij wint kan het namelijk nog steeds de 3% kans zijn.

Behalve als hij de hele partij domineert, dan moet de statistiek aangepast gaan worden.

Ajax wint eigenlijk altijd van VVV en je zou dom zijn om aan die statistiek te tornen. Maar als VVV dan een keer resultaat haalt, dan betekent dat niet dat ze op voorhand dus de favoriet waren.

Ik word altijd wel een beetje moe van chauvinisme zonder realisme.

Haha beetje moe zegt ie. Een land waar altijd kritiek op ligt naar de topvechters. Dat is de realiteit, daar word ik nou moe van. Laat hem eerst maar is vechten tegen hem, kunnen we daarna hebben over je 3% kans

LightHeavyWeight
20-09-2019, 13:15
Haha beetje moe zegt ie. Een land waar altijd kritiek op ligt naar de topvechters. Dat is de realiteit, daar word ik nou moe van. Laat hem eerst maar is vechten tegen hem, kunnen we daarna hebben over je 3% kans

Nee dat kunnen we niet. Maar dat komt omdat je niks van statistiek begrijpt. Als Spong meerdere goede tegenstanders heeft gehad kunnen we het daarover hebben.
Hoop van harte dat Spong wint overigens.

kooivechter
21-09-2019, 17:10
Nee dat kunnen we niet. Maar dat komt omdat je niks van statistiek begrijpt. Als Spong meerdere goede tegenstanders heeft gehad kunnen we het daarover hebben.
Hoop van harte dat Spong wint overigens.

Haha nog zo'n hoogvlieger. Niets van statistieken begrijpt, je moest is weten. Mag je mij uitleggen hoe je aan die 3% komt.
Ik vind het in ieder geval te gek dat deze man zo'n kans krijgt. Met zijn cv heeft hij dat meer dan verdiend

e-type
21-09-2019, 18:34
Niet met z’n boks-cv.

kooivechter
21-09-2019, 20:13
Dat had Holzken ook niet tijdens de World Boxing Super Series tegen Callum Smith.

LightHeavyWeight
21-09-2019, 20:34
Haha nog zo'n hoogvlieger. Niets van statistieken begrijpt, je moest is weten. Mag je mij uitleggen hoe je aan die 3% komt.
Ik vind het in ieder geval te gek dat deze man zo'n kans krijgt. Met zijn cv heeft hij dat meer dan verdiend

Ik zal het anders formulieren, het lijkt erop dat je het niet wilt begrijpen. Dit waarschijnlijk vanwege het feit (en daar hebben er meer last van hier), je er slecht tegen kunt als een Nederlandse vechter niet blind opgehemeld wordt.

e-type
21-09-2019, 21:41
Dat had Holzken ook niet tijdens de World Boxing Super Series tegen Callum Smith.

appels...peren

kooivechter
22-09-2019, 23:38
Ik zal het anders formulieren, het lijkt erop dat je het niet wilt begrijpen. Dit waarschijnlijk vanwege het feit (en daar hebben er meer last van hier), je er slecht tegen kunt als een Nederlandse vechter niet blind opgehemeld wordt.

Een verschil van perceptie kan, je mening opleggen en jouw waarheid ervan maken is iets anders.

kooivechter
22-09-2019, 23:39
appels...peren

Haha nee

badboy1
23-09-2019, 10:27
Ik geef grif toe dat ik geen boksexpert ben, maar die gasten die hier doen alsof Boxen iets heel anders is dan het is... Wat het is, is namelijk helemaal niet veel anders dan iedere andere vechtsport: je moet je tegenstander pijn doen, en zelf zo min mogelijk pijn ontvangen. Je hebt bergen techniek nodig, maar ook conditie, overzicht en een killer instinct. Ja, zelfs als je een hele goede boxer bent, dan heb je altijd nog een buitencategorie daarboven. Maar dat is bij iedere sport zo, die mensen hebben iets speciaals. Spong valt ook in die categorie binnen het kickboxen.

Nu even terug naar die mensen die vinden dat Boxen toch wel iets heel speciaals is, dat je daar als zuigeling mee begonnen moet zijn, en dat andere vechtsportervaring totaal niet meetelt: d'r zijn voorbeelden genoeg dat dat allemaal wel meevalt.
Holzken is hier al eerder genoemd. Laatst gelachen bij Lobov tegen Malignaggi, en ja ik weet dat dat geen klassieke boksmatch was, maar het geeft toch aan dat het "net mensen" zijn die wereld kampioen boxers. Je zou dan toch zeggen dat zo'n geniale en magistrale boxer die al als zuigeling begonnen is met de moeilijkste sport ter wereld, ondanks dat hij het niet gewent is om zonder handschoenen te vechten, technisch gezien Lobov(middelmatige striker in MMA) helemaal weg zou tikken. Maar nee, het tegendeel was waar.

Spong gaat waarschijnlijk verliezen omdat hij dat niveau gewoon niet gewend is, maar ik denk dat hij het wel eens beter kan doen dan Usyk's vorige tegenstanders.

helemaal mee eens
andere nederlandse kickboksers die succesvol de overstap hebben gemaakt naar het boksen
fighting nordin en eddy smulders

Anderson
23-09-2019, 14:09
Nordin was wel echt goed.

kooivechter
23-09-2019, 16:15
Nordin was wel echt goed.

Eddy Smulders ook. Enorm goede boxer

micha
23-09-2019, 17:26
Delibas had een zilveren medaille op de olympische spelen

YoMarK
24-09-2019, 10:39
Die is niet begonnen als kickboxer micha? Of wel?

badboy1
24-09-2019, 12:26
zelfs de klitschko's zijn begonnen als kickbokser
die trainer (pa?) van robin van roosmalen heeft ooit nog es gewonnen van wladimir of vitaly

Die-ene
24-09-2019, 12:53
Jullie vergeten de Klitchko's inderdaad! Dat waren hele goede Thaiboksers!

YoMarK
24-09-2019, 13:08
Het gaat helemaal de verkeerde kant op met dit topic. Dadelijk blijkt nog dat kickboksen juist een zeer goede basis is om later succesvol te worden in het boksen.

badboy1
24-09-2019, 16:28
hahaha gvd daarom was ik niet succesvol