PDA

View Full Version : Spong betrapt op doping. Usyk krijgt andere tegenstander.



RedDawn
08-10-2019, 07:11
Spong fails drug test; Usyk to get new foe

Promoter Eddie Hearn has announced that heavyweight Tyrone Spong is out as Oleksandr Usyk’s opponent this Saturday night at the Wintrust Arena in Chicago. “We have been contacted by VADA to inform us that there has been an adverse finding in Tyrone Spong’s test,” Hearn announced on social media. “It has been sent to the State of Illinois Commission and further information will be released in the morning. We have reserve opponents standing by.”

Bron:

https://fightnews.com/spong-fails-drug-test-usyk-to-get-new-foe/57287

LightHeavyWeight
08-10-2019, 08:43
Okay, didn't saw that one coming.

e-type
08-10-2019, 09:23
:fp:

Eindbaas
08-10-2019, 09:38
In zijn tijd in het Kickboksen vooral toen hij die transformatie maakte naar het zwaargewicht, zag je al een lichaam wat aan de nodige toverdrank zat.
Kurkdroog met veel spiermassa en trapezius schouders als kamelen bulten.
Jammer voor Tyrone. Mist nu een mooie podium en een goede paycheck.

Eindbaas
08-10-2019, 09:48
Spong: ‘Doping excuus om mij uit gevecht met Usyk te halen’
https://www.vechtsportinfo.nl/nieuws/boks-nieuws/spong-doping-excuus-om-mij-uit-gevecht-met-usyk-te-halen/

mrtweakbox
08-10-2019, 11:17
Het komt wel eens voor dat de uitslag niet klopt maar het is wel echt een uitzondering. Denk niet dat de second opinion op zo'n korte termijn van realiseren dus het is sowieso balen.

rollermanskunk
08-10-2019, 11:22
https://www.boxingscene.com/spong-this-manipulative-attempt-remove-me-from-usyk-fight--143197

Betrapt op Clomiphene

RedDawn
08-10-2019, 11:58
Dat nemen vrouwen om de eiersprong te bevorderen. :)

mrtweakbox
08-10-2019, 12:02
Op zich is het wel echt een familie man...

Anderson
08-10-2019, 12:10
Echt dom maar misschien krijgt die nog een herkansing.

e-type
08-10-2019, 12:16
Misschien was het wel voor z’n poema.

RedDawn
08-10-2019, 12:22
Informatie over Clomiphene als doping:

Abuse
Clomiphene is a doping substance according to the Penal Code. Particularly men, who use anabolic steroids, commonly use clomiphene or other anti-estrogens (for example, tamoxifen) as an accompanying drug.

The purpose of clomiphene, in this case, is to inhibit the estrogen problems caused by the overdosed anabolic steroids, that appear when anabolic steroids convert in the body to estrogens or other metabolic products that have estrogenic effetcs. These problems, in men, include the over-growth of breasts (gynecomastia) and blood coagulation disturbances.

Even though clomiphene accelerates testosterone secretion, its muscle growth increasing effect is in practice insignificant. It should also be noted that with large doses, clomiphene changes from anti-estrogen to estrogen. Small doses block estrogen receptors, but large doses stimulate them. Because of that, clomiphene is not used in large doses.

Kippeborst
08-10-2019, 12:23
Zullen we eerst wachten op T15 Boxing voor we van alles gaan roepen?

T15Boxing
08-10-2019, 12:23
En dan afvragen waarom ik nooit een Spong fan was. Van zijn overschatte boks vermogen, zijn dierenmishandeling, een dag na een beenbreuk operatie al staan lopen en nu dit en erover liegen. Zijn dromen zijn bedrog.

T15Boxing
08-10-2019, 12:27
Zullen we eerst wachten op T15 Boxing voor we van alles gaan roepen?

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het erg jammer dat we geen beeld krijgen van Usyk die staat voor een bewusteloze Spong. Verward kijken naar zn trainer "Hey swa, ik dacht dat dit makkelijker was omdat we alleen maar onze vuisten mogen gebruiken?".

Het is toch meer dan alleen maar effe stoten.

YoMarK
08-10-2019, 12:52
Geef toe, je bent eigenlijk wel een beetje oplucht.

Lowkick92
08-10-2019, 13:08
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het erg jammer dat we geen beeld krijgen van Usyk die staat voor een bewusteloze Spong. Verward kijken naar zn trainer "Hey swa, ik dacht dat dit makkelijker was omdat we alleen maar onze vuisten mogen gebruiken?".

Het is toch meer dan alleen maar effe stoten.

'The hate in him, strong it is'

T15Boxing
08-10-2019, 14:23
Geef toe, je bent eigenlijk wel een beetje oplucht.

Ik geef toe dat ik ben opgelucht. Na 15 pannenkoeken vanochtend moest het dringend eruit in de middag.

Anderson
08-10-2019, 15:19
Zelfs op Esnews wordt erover gesproken.

T15Boxing
08-10-2019, 15:49
Zelfs op Esnews wordt erover gesproken.

Over mijn pannenkoeken taferelen of Spong?

Willem033
08-10-2019, 16:17
Dat nemen vrouwen om de eiersprong te bevorderen. :)

Haha klopt, heeft mijn vriendin ook gehad toen km zwanger te worden.

LightHeavyWeight
08-10-2019, 18:53
Moet toch zwaar zijn om met zoveel haat te moeten rondlopen. Lastig maar goed.

e-type
08-10-2019, 19:29
Zelfs op Esnews wordt erover gesproken.

Tismewatzeg

kooivechter
08-10-2019, 22:21
Moet toch zwaar zijn om met zoveel haat te moeten rondlopen. Lastig maar goed.

Snap die haat ook niet, maar goed baal er wel stevig van

Goofy
10-10-2019, 20:05
https://www.bloodyelbow.com/2019/10/10/20907436/tyrone-spong-facing-criminal-charges-pet-cougar-escape-boxing-news

Als ik het goed lees, moet ie misschien ook nog de gevangenis in?

Eindbaas
10-10-2019, 21:48
Voor die ondervoede poema die hij illegaal had... In Amerika zijn de straffen niet mals.

Bromios
10-10-2019, 21:58
Hij is een beetje van het padje af geloof ik.

En poema in huis. Stapel honden.
Zijn tropische vogels waren ook ondervoed.

Van teveel testo ga je niet helderder denken geloof ik.

Anderson
10-10-2019, 22:48
Denk te veel veren in zn kont gekregen. DMX rapper zogenaamde honden liefhebber liet zn hondjes tegen elkaar vechten ook te veel veren in zn kont gekregen toen der tijd.

Eindbaas
11-10-2019, 11:49
Die DMX heeft ook zijn film carrière weggegooid. Hoorde op de podcast van Mike Tyson waar Terry Crews te gast was dat DMX soms niet kwam opkomen dagen of zes uur te laat was op een filmset, dan krijg je grote kansen in Hollywood verpest je het zo. Dan zijn ze opgegeven moment ook klaar met je.
Mike Tyson vertelde ook dat door zijn stoere gedrag dat hij vele miljoenen van sponsoren is misgelopen.

T15Boxing
11-10-2019, 12:38
Die DMX heeft ook zijn film carrière weggegooid. Hoorde op de podcast van Mike Tyson waar Terry Crews te gast was dat DMX soms niet kwam opkomen dagen of zes uur te laat was op een filmset, dan krijg je grote kansen in Hollywood verpest je het zo. Dan zijn ze opgegeven moment ook klaar met je.
Mike Tyson vertelde ook dat door zijn stoere gedrag dat hij vele miljoenen van sponsoren is misgelopen.

Nee joh natuurlijk niet, dat is zelfverantwoording waar je het over hebt. De echte reden is racisme, dat is waarom het niet goed ging met hun.

Anderson
11-10-2019, 15:03
Volgens mij is dat reden dat met jou zo slecht gaat.

Goofy
11-10-2019, 16:37
Het kan denk ik ook wel zijn dat Spong ook wel met de verkeerde mensen omgaat. Als je figuren zoals anthony johnson enzo om je heen hebt, daar wordt je denk ik niet echt slimmer van.. ;)

Eindbaas
12-10-2019, 07:48
BEWIJS: Bokser Tyrone Spong ‘niet schuldig’ aan dopinggebruik
https://www.vechtsportinfo.nl/nieuws/boks-nieuws/bewijs-bokser-tyrone-spong-niet-schuldig-aan-dopinggebruik/

e-type
12-10-2019, 09:38
Wat blijft dat boksen toch een smerig rattennest. Niks veranderd sinds het Ringschandaal...

Anderson
12-10-2019, 11:34
Vervelend maar soms ook in Nederland blijkt een test na een hertest niet te kloppen. Laat de complotten even rusten.

LightHeavyWeight
12-10-2019, 12:02
Ze zitten allemaal natuurlijk dicht bvtegen het randje qua doping.
Allemaal.

e-type
12-10-2019, 14:10
Hearn laat zijn betrapte vechters zelfs gewoon vechten...vraag Rivas maar...dat boksen blijft gewoon een doordrenkte soep van corruptie.

Maar goed, Spong had toch verloren, dus dit heeft 'm in ieder geval een verdere hersenbeschadiging bespaart.

Anderson
12-10-2019, 16:02
UFC ook.

T15Boxing
12-10-2019, 17:36
Hearn laat zijn betrapte vechters zelfs gewoon vechten...vraag Rivas maar...dat boksen blijft gewoon een doordrenkte soep van corruptie.

Zoals Brock Lesnar en Jon Jones mochten snoepen terwijl je zogenaamde boegbeeld van een clean sport USADA toekeek?

Je blijft een jaloerse meid als het om the sweet science gaat. Het feit dat je Spong's(een letterlijke crimineel) kant kiest met zijn complottheorieën zegt genoeg.


Maar goed, Spong had toch verloren, dus dit heeft 'm in ieder geval een verdere hersenbeschadiging bespaart.

Kon iemand dat maar voor jou besparen.

e-type
12-10-2019, 21:55
UFC ook.

Nou en? Het gaat hier over boksen of niet? Of maakt dat het opeens wat minder debiel? Hullie doen het ook?
Boksen is altijd een teringzooi geweest. :sleep1:

e-type
12-10-2019, 21:56
Zoals Brock Lesnar en Jon Jones mochten snoepen terwijl je zogenaamde boegbeeld van een clean sport USADA toekeek?

Je blijft een jaloerse meid als het om the sweet science gaat. Het feit dat je Spong's(een letterlijke crimineel) kant kiest met zijn complottheorieën zegt genoeg.



Kon iemand dat maar voor jou besparen.


Huilie. Niemand neemt jou nog serieus, racist.

Je doet je best om boksen te verdedigen en dat blijft schattig. :lol:

T15Boxing
13-10-2019, 00:06
Huilie. Niemand neemt jou nog serieus, racist.

Je doet je best om boksen te verdedigen en dat blijft schattig. :lol:

Je hebt wel zo'n anti-SJW quote in je sig staan maar toch gedraag je er als een, dus ik kan jou en je gevoellige kutje niet zo goed peilen, e-type.

Boksen zal altijd de top vechtsport blijven, ver boven maffia-kickbox gala's en MMA met zogenaamde anti-doping die uitzonderingen verlenen. Spong is een kickboxer die niks te zoeken heeft tegen een topper als Usyk.

Bloeba
13-10-2019, 12:26
Triest hoe jullie iemand kunnen bashen die je niet eens kent. Alsof jullie parkiet, hond, kat niet eens te weinig te eten heeft gekregen... de media vergroot alles uit. Ik zou zeggen blijf lekker bashen en stap zo in jullie getunede Honda Civic met de speakers hard aan en iedereen boos aankijken onderweg. 🥴

Lowkick92
13-10-2019, 12:34
Honda Is een topmerk, zeer, zeer prijzig en betrouwbaar. De BMW van Japanners (moest het even kwijt sorry)

RedDawn
13-10-2019, 13:03
BMW is toch echt overrated.

e-type
13-10-2019, 13:41
‘k rij een BMW R1200GSA. Is toch wel een prima bakbeest hoor!

Bromios
14-10-2019, 10:20
‘k rij een BMW R1200GSA. Is toch wel een prima bakbeest hoor!

De Opel Astra van de motorfietselarij.

e-type
14-10-2019, 14:23
De Opel Astra van de motorfietselarij.


wehehe, je ziet ze inderdaad overal.

YoMarK
14-10-2019, 14:43
"sweet science " :sleep1:

onne1983
14-10-2019, 16:58
‘k rij een BMW R1200GSA. Is toch wel een prima bakbeest hoor!


Low standards... :lol:

e-type
15-10-2019, 12:40
Low standards... :lol:


Ach, als ik er zo eens per jaar maar door de Marokkaanse woestijn heenkom ;)

onne1983
15-10-2019, 14:50
Ach, als ik er zo eens per jaar maar door de Marokkaanse woestijn heenkom ;)

Kom je ook op een kameel:lol:

e-type
15-10-2019, 18:11
Hahaha!
Gaf m’n baas maar zoveel dagen vrij om dat te doen.

pronk
15-10-2019, 20:01
https://www.vechtsportinfo.nl/nieuws/boks-nieuws/bewijs-bokser-tyrone-spong-niet-schuldig-aan-dopinggebruik/

RedDawn
15-10-2019, 20:20
Spong een gevaar voor Usyk. Hahaha! :)

Fightfan
15-10-2019, 20:55
Jammer dat Spong niet gevochten heeft tegen Usyk.
Was leuk om te kijken.

e-type
15-10-2019, 22:07
Jammer dat Spong niet gevochten heeft tegen Usyk.
Was leuk om te kijken.

Yep. Had het ook graag gezien. Gevecht tegen Witherspoon was toch een verplicht nummertje. Jammer dat ze Spong eruit gewipt hadden.

Willem033
16-10-2019, 16:47
Yep. Had het ook graag gezien. Gevecht tegen Witherspoon was toch een verplicht nummertje. Jammer dat ze Spong eruit gewipt hadden.

Jammer dat Spong zichzelf eruit heeft gewipt, of gespoten. 😉

largo0
16-10-2019, 17:06
Boksers hebben het altijd lastig tegen kickboksende boksers. Is gewoon zo.

Echter beheerst Usyk de fundamenten van het boksen optimaal(dan heb ik het vooral over het in en uit vechten)

Bromios
17-10-2019, 14:01
Maar even back on topic. De b-staal is dus negatief ? Dus schorsing gaat niet door ?

De bokswereld wint het van alle andere vechtsporten wat betreft achterkamertjes politiek en corruptie. Zoveel is wel duidelijk.

YoMarK
17-10-2019, 14:27
Vraag ik me ook af. Voor zover ik het begrijp is hij de laatste tijd 2x getest. Uitslag van de 1e test was dus negatief. De uitslag van de A-staal van de 2e test was positief op clomifene (https://en.wikipedia.org/wiki/Clomifene). Echter, de B-staal( dat is gewoonweg hetzelfde plaspotje) was negatief. Dus de 2e test is dan dus helemaal negatief, want er kan geen verschil zitten tussen A en B staal, tenzij er een fout is gemaakt in het lab. Maar het kan ook zo zijn dat er drie tests zijn geweest, en dat er nooit een B-staal getest is, en dat er gewoon 2 negatieve tests zijn geweest en een positieve. Dat maakt het een ander verhaal.

Maar er is wat onduidelijkheid over. Hoeveel testen zijn er nu gedaan, en wat is er nu precies getest(A , B-staal).

Tomcraft86
17-10-2019, 17:53
Eddie Hearn boos op Spong. Tyrone vertelt niet het hele verhaal. Schorsing terecht.

- 1e test VADA op 22 sep: positief
- 2e test VADA op 26 sep: positief
- 3e test VADA op 2 okt: negatief (alleen deze laatste testuitslag heeft Spong op z’n social media gezet)

Dus hij heeft 2 van de 3 drugstesten gefaald. Schorsing terecht.

Tyrone Spong moet zichzelf gaan afvragen waarom hij bij 2 testen substanties in zijn lichaam heeft die bedoeld zijn voor zwangere vrouwen, aldus Hearn.

https://m.youtube.com/watch?v=kMW_j0seGQY

Zie vanaf minuut 6:15 in het interview met Hearn.

Eindbaas
17-10-2019, 18:28
@Tomcraft86
Thanks voor die link!
Ik geloof Eddie Hearn en VADA.

Anderson
17-10-2019, 19:32
Hhmm Spong zeker geleerd in de V.S. van Trump. Fake news false accusations.

LightHeavyWeight
17-10-2019, 19:44
Dit is toch geen verassing? Al die gasten dopen op het randje, je zal wel gek zijn als je als.je bepaalde waarden niet stuwt tot het randje.
Meteen die boks conspiracy allemaal. Gewoon positief bevonden, punkt.

T15Boxing
17-10-2019, 20:24
Alleen een sociopaat als Spong gaat zoiets kennen en dan met complottheoriën komen om zichzelf te verdedigen. Hij had waarschijnlijk een naald in zijn reet terwijl hij dat soort onzin op zn social media zat te posten.

En dan heb je van die pisvlekken hier op Mixfight die zijn onzin gaan verheerlijken en het afschuiven op het boks sport als een stelletje swa's die de middelbare school niet hebben afgemaakt.

Spong heeft niks te zoeken in het boksen. Een Ban for Life is toepasselijk.

RedDawn
17-10-2019, 23:10
Dus Spong heeft dus keihard zitten liegen!

En zijn goed gelovige fans trapten er mooi in.

Tony Galento
17-10-2019, 23:47
Hhmm Spong zeker geleerd in de V.S. van Trump. Fake news false accusations.

Sprak 'm zojuist. Hij heeft het van Hillary Clinton geleerd.

Tony Galento
17-10-2019, 23:49
Dus Spong heeft dus keihard zitten liegen!

En zijn goed gelovige fans trapten er mooi in.

Hij was vlak voor de wedstrijd schoon. Zo deden ze het 10 jaar geleden...

e-type
18-10-2019, 07:54
Hearn. De Don King van het hedendaagse boksen. Zegt genoeg over de betrouwbaarheid van zijn claims.

RedDawn
18-10-2019, 08:08
Hearn. De Don King van het hedendaagse boksen. Zegt genoeg over de betrouwbaarheid van zijn claims.


Iemand zit nog in de ontkenningsfase.

Briant
18-10-2019, 08:59
Als je denkt dat er een topsport is waar meerendeel niet aan PEDs zit, leef je inderdaad in de ontkenning. Het menselijk lichaam is niet gemaakt voor topsport. Maar er zijn spelregels. Als je betrapt wordt, moet je op de blaren zitten.

Lorenzo
18-10-2019, 10:10
Als je denkt dat er een topsport is waar meerendeel niet aan PEDs zit, leef je inderdaad in de ontkenning. Het menselijk lichaam is niet gemaakt voor topsport. Maar er zijn spelregels. Als je betrapt wordt, moet je op de blaren zitten.

Bij de meeste topsporten worden geen PEDs gebruikt in Nederland. De wieler en vechtsport is maar een kleine gedeelte. En van de vechtsport in Nederland zoals Judo teakwondo karata en dergelijke komt het eigenlijk ook niet voor. Denk dat 2 % al een te hoge schatting is.

Bromios
18-10-2019, 10:14
Bij de meeste topsporten worden geen PEDs gebruikt in Nederland. De wieler en vechtsport is maar een kleine gedeelte. En van de vechtsport in Nederland zoals Judo teakwondo karata en dergelijke komt het eigenlijk ook niet voor. Denk dat 2 % al een te hoge schatting is.
Zelfs recreatief is 2% al een hele lage schatting.

Lorenzo
18-10-2019, 10:40
Zelfs recreatief is 2% al een hele lage schatting.


We hebben het over topsport.Recreatief lijkt het inderdaad wel normaal te zijn geworden dat tieners een kuurtje gebruiken .
Topsporters worden meestal op jonge leeftijd er uit gepikt. De top onder de topsporters krijgen vaak een loot states en komen meestal in een Nederlands team terecht.Onder begeleiding al vanaf een jaar of 10 worden ze voorbereid op de toekomst. Hier valt ook voeding en ook info over prestatie middelen. NOC*NSF is hier ook mee bezig al op jonge leeftijd. Er zal altijd wel iemand zijn die ondanks alle voorlichting en waarschuwingen toch de stap neemt,maar dit is echt minimaal en zeker onder de 2%. Bij topsport die niet worden geaccepteerd door de NOC*NSF zal dit hoger liggen. Topsport is heel breed en bestaat niet alleen uit MMA Boksen of Wielrennen enz

Eindbaas
18-10-2019, 10:41
In de topsport gebruikt men veel meer dan je denkt, voor betere prestaties of tegen blessureleed.
Als voorbeeld Sergio Ramos van Real Madrid is twee keer betrapt op doping, je denkt toch niet dat Real of de UEFA deze top speler gaat schorsen, hij is er mee weggekomen. Money talks.
Sommige fans zijn naïef, maar het is de werkelijkheid. Mij maakt het geen zak uit.

RedDawn
18-10-2019, 10:47
Beweren dat bij topsport niet meer dan 2% van de atleten doping gebruikt, is zoiets als zeggen dat Hitler niks tegen joden had. :)

Lorenzo
18-10-2019, 10:54
Beweren dat bij topsport niet meer dan 2% van de atleten doping gebruikt, is zoiets als zeggen dat Hitler niks tegen joden had. :)

Slaat nergens op.

Lorenzo
18-10-2019, 10:57
In de topsport gebruikt men veel meer dan je denkt, voor betere prestaties of tegen blessureleed.
Als voorbeeld Sergio Ramos van Real Madrid is twee keer betrapt op doping, je denkt toch niet dat Real of de UEFA deze top speler gaat schorsen, hij is er mee weggekomen. Money talks.
Sommige fans zijn naïef, maar het is de werkelijkheid. Mij maakt het geen zak uit.

Blessures blijft wel een dingetje, de grens word dan vaak wel opgezocht.Vooral bij sporten waar veel geld in om gaat. Hoeveel topvoetballers zullen daadwerkelijk gebruiken van de topvoetballers?

Bromios
18-10-2019, 11:24
Blessures blijft wel een dingetje, de grens word dan vaak wel opgezocht.Vooral bij sporten waar veel geld in om gaat. Hoeveel topvoetballers zullen daadwerkelijk gebruiken van de topvoetballers?

Je moet niet vergeten dat het grootste deel van pijnstillers en ontstekingsremmers ook op de lijst staan. En praktisch elke judoka, turner en weet ik welke andere olympische sporter hebben die constant nodig om überhaupt te kunnen sporten. Laat staan op niveau trainen.
Als je kijkt naar Nederlandse sporters op Papendal dan zal het misschien wel meevallen maar in de grote sporten word massaal gebruikt.

Voetbal, IJshockey, Baseball, American football , rugby, hockey zijn schone sporten. Er wordt bijna nooit iemand gepakt.
Schoonste sport van allemaal is Body-buiding. Daar wordt echt nooit iemand gepakt.

RedDawn
18-10-2019, 11:28
Slaat nergens op.


Je weet helemaal niet waar je het over hebt. Je kakelt maar wat met je minder dan twee procent. Dit zegt Vada:

https://nos.nl/l/2048630

YoMarK
18-10-2019, 11:54
Lorenzo, sorry wil niet op de man spelen, maar je bent wel heel goedgelovig.
Bij bijna alle topsporten wordt NIET "fatsoenlijk" getest. Bij Judoka's niet, bij voetballers niet, bij tennissers niet, en zelfs tijdens (in de maanden voor) een groot evenement als een WK of de Olympische spelen niet of nauwelijks.
In een potje pissen voor de wedstrijd is geen controle, dat is gewoon een formaliteit. Want d'r is exacte kennis over wanneer en hoe iets wel/niet meer te vinden is op een bepaald moment, terwijl de naald bij wijze van spreken nog in je bil zit.

Bij het wielrennen wel. Daar komen ze daadwerkelijk onaangekondigd bloed en urine afnemen als renners op trainingskamp zijn in Verweggistan. Worden letterlijk uit hun bed gehaald. Bloedwaarden worden allemaal in bloedpaspoorten opgeslagen, en grote afwijkingen worden geregisterd. Bij sommige atheletic comissions in de USA doen ze dit ook, en daar zie je dus ook mensen nat gaan.
En het leuke is dat nu net die sporten een doping imagoprobleem hebben. :lol:

Maar al het andere is gewoon een wassen neus. B.v. in de voetballerij wordt dus eigenlijk niet getest. Fifa zit er echt niet op te wachten als na een wedstrijd zou blijken dat 5 voetballers van een team aan de dope zitten. Wat moeten ze dan doen met de uitslag? Commerciële belangen gaan vóór, zoveel is wel duidelijk.

Briant
18-10-2019, 13:17
Het is wat het is. Ik vind het niet per se erg. Maar we moeten ons beseffen dat het menselijk lichaam niet gemaakt is voor topsport zoals dat nu gebeurd. Het levert wel spektakel op en daar kijken we dan graag naar. Maar laten we ajb niet ons kop in het zand steken en verbaasd zijn als er eens eentje door de mand valt.

Willem033
18-10-2019, 14:15
Haha mooi deze doping discussie, die elk jaar wel een keer voor komt hier.
Denk eerder dat 2% niet gebruikt, maargoed dat is mijn mening.

largo0
18-10-2019, 15:23
Dus geen onderscheid tussen zwaargewichten en de lichtere klasses?

Lorenzo
18-10-2019, 17:16
Dus geen onderscheid tussen zwaargewichten en de lichtere klasses?

Nee,het gaat over topsport algemeen .Er word beweerd dat meer dan 50% gebruikt.
Waarop ik zeg dat het minder dan 2% is.

Ga je kijken naar zwaargewichten bij MMA of boksen, schat ik dat je heel hoog zit. Bij overige sporten en dat zijn er heel veel eigenlijk niet. Schaatsen wielrennen enzo vroeger een stuk hoger dan nu.Zal nog steeds gebruikt worden maar minder dan voorheen. Bij profvoetballers in Nederland eigenlijk niet .Handbal en dergelijke ook niet op uitzonderingen na.Budosporten ook verwaarloosbaar.Atletiek in Nederland word zoveel voorlichting gegeven van jongs af aan in teamverband dat het ook verwaarloosbaar is. Dan heb je natuurlijk nog de uitzonderingen zoals kogelstoten en powerliften ,daar licht het weer extreem hoog. Topsport is zo,n breed begrip en bereikt zoveel sporters dat ik het heel laag in schat.

RedDawn
18-10-2019, 19:14
Nee,het gaat over topsport algemeen .Er word beweerd dat meer dan 50% gebruikt.
Waarop ik zeg dat het minder dan 2% is.

Ga je kijken naar zwaargewichten bij MMA of boksen, schat ik dat je heel hoog zit. Bij overige sporten en dat zijn er heel veel eigenlijk niet. Schaatsen wielrennen enzo vroeger een stuk hoger dan nu.Zal nog steeds gebruikt worden maar minder dan voorheen. Bij profvoetballers in Nederland eigenlijk niet .Handbal en dergelijke ook niet op uitzonderingen na.Budosporten ook verwaarloosbaar.Atletiek in Nederland word zoveel voorlichting gegeven van jongs af aan in teamverband dat het ook verwaarloosbaar is. Dan heb je natuurlijk nog de uitzonderingen zoals kogelstoten en powerliften ,daar licht het weer extreem hoog. Topsport is zo,n breed begrip en bereikt zoveel sporters dat ik het heel laag in schat.

Heel interessant die lange verhalen van jou. Je weet het beter dan Vada!

https://nos.nl/l/2048630

Briant
18-10-2019, 21:16
Niet betrapt is niet hetzelfde als niet gebruikt

Lorenzo
18-10-2019, 22:45
Heel interessant die lange verhalen van jou. Je weet het beter dan Vada!

https://nos.nl/l/2048630


Je zoekt naar dingen wat je wilt vinden.
Hier ook een leuk stuk,maar dan met bevindingen. En natuurlijk zullen autoriteiten die geld verdienen aan controles en dergelijke cijfers in hun voordeel aandikken.

https://www.dopingautoriteit.nl/nieuws/2019-03-08_dopingcontroles-en-bevindingen-2018

Het is de grootste bullshit dat meer dan de helft van de topsporters gebruiken. Ja ,er zijn takken van sport waar het gebruik hoog is.
2 % is voor mij ook een gok , maar toch wel een stuk realistischer.

Anderson
18-10-2019, 22:58
Dat klopt niet want de dopingautoriteit heeft geen geld om zoveel test naar de laboratorium te laten onderzoeken dat heeft het hoofd van dopingautoriteit zelf gezegd in een interview met de NOS.

Lorenzo
19-10-2019, 09:41
Stuk was trouwens uit 2015 en werd vooral omhoog gelifd door landen zoals Rusland
Bevindingen momenteel zijn ook wel interessant met name de topsport

https://www-nu-nl.cdn.ampproject.org/v/s/www.nu.nl/sport-overig/5380079/wada-meldt-afname-aantal-doping-betrapte-sporters.amp?amp_js_v=a2&amp_gsa=1&usqp=mq331AQCKAE%3D#aoh=15714696112301&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&amp_tf=Van%20%251%24s&ampshare=https%3A%2F%2Fwww.nu.nl%2Fsport-overig%2F5380079%2Fwada-meldt-afname-aantal-doping-betrapte-sporters.html

mrtweakbox
20-08-2022, 09:29
Ik had de chips al klaar staan om Spong te zien in de undercard vanavond en nu gaat het deze keer ook al niet door, deze keer door een visum probleem: weet iemand wat er aan de hand is? Deze gast heeft wel echt pech hoor....

RedDawn
20-08-2022, 19:28
Zou me niet verrassen als hij weer betrapt is op doping.

Eindbaas
20-08-2022, 21:29
Dat hele boks avontuur van Spong gaat niks meer worden.