PDA

View Full Version : De Limburger



Boutsen83
24-12-2019, 12:03
Wat een fijne krant zeg, hebben zich echt verdiept in de sport

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20191222_00138390/badr-hari-en-het-bruisende-centrum-van-asociaal-nederland
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20191223_00138434/kickboksen-voor-de-kerst

Richelieu
24-12-2019, 13:33
Wat een fijne krant zeg, hebben zich echt verdiept in de sport

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20191222_00138390/badr-hari-en-het-bruisende-centrum-van-asociaal-nederland
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20191223_00138434/kickboksen-voor-de-kerst

Screenshots oid? Alles zit achter de betaalmuur.

Boutsen83
24-12-2019, 14:11
Screenshots oid? Alles zit achter de betaalmuur.

hoe kan ik deze uploaden?

Richelieu
24-12-2019, 14:38
hoe kan ik deze uploaden?

Zie PB.

largo0
24-12-2019, 18:11
Triest.

e-type
24-12-2019, 18:51
https://i1.wp.com/www.vechtsportinfo.nl/wp-content/uploads/2019/12/WhatsApp-Image-2019-12-24-at-12.11.19.jpeg?w=566&ssl=1

e-type
24-12-2019, 18:51
'k Vond 'm wel grappig.

Zo'n beetje een samenvatting van de social media van die avond.

Schuurpapier
25-12-2019, 12:04
https://i1.wp.com/www.vechtsportinfo.nl/wp-content/uploads/2019/12/WhatsApp-Image-2019-12-24-at-12.11.19.jpeg?w=566&ssl=1


Hij staat ook ff met zn kop in de krant.
15 minutes of Fame
Komende jaar staat hij bekend als die columnist van Badr.
Over 1 jaar kent niemand hem meer.
Aandacht verzwakt.
Gaat terugdenken aan zijn glorietijd. En terwijl dit allemaal aan het gebeuren is rijdt Badr gewoon in G-klasse AMG en Bentley continental cabrio en moet Marco meer van dit soort columns verzinnen om zn hypotheek te kunnen betalen.

R.D.N
25-12-2019, 12:11
Satire boys Hahahah

Tony Galento
25-12-2019, 12:28
Hij staat ook ff met zn kop in de krant.
15 minutes of Fame
Komende jaar staat hij bekend als die columnist van Badr.
Over 1 jaar kent niemand hem meer.
Aandacht verzwakt.
Gaat terugdenken aan zijn glorietijd. En terwijl dit allemaal aan het gebeuren is rijdt Badr gewoon in G-klasse AMG en Bentley continental cabrio en moet Marco meer van dit soort columns verzinnen om zn hypotheek te kunnen betalen.

Jouw reactie bevestigt de strekking van de column. De ironie.

mrtweakbox
25-12-2019, 12:50
Kan me er niet zo druk om maken. Bovendien is het in de Limburger.

Ben wel benieuwd wat voor mail hij nu allemaal krijgt.

tidelot
25-12-2019, 21:07
iedereen probeert met badr en rico mee te liften in de aandacht . Gerard Joling wou ook effe aandacht door wat te roepen

Eindbaas
25-12-2019, 22:50
Mensen geven deze onbekende columnist te veel aandacht. 21 december was een mooie dag voor de kickboks sport. 3,5 miljoen kijkers alleen al in Nederland en 31.000 stoelen in een uitverkochte voetbalstadion van Vitesse. Zelfs als Vitesse thuis speelt is het niet uitverkocht.

Schuurpapier
25-12-2019, 23:44
21 december was een mooie dag voor de kickboks sport. 3,5 miljoen kijkers alleen al in Nederland en 31.000 stoelen in een uitverkochte voetbalstadion van Vitesse. Zelfs als Vitesse thuis speelt is het niet uitverkocht.

Hoeveel man zitten er bij een UFC evenement?

Glory heeft toch ook edities in USA gehad? Hoeveel bezoekers hadden ze daar?

Denk dat wanneer Collision3 in USA wordt gehouden dat Glory misschien marktaandeel kan vergroten en kijkers van UFC kan afsnoepen. Jammer dat Overeem nog contract bij UFC heeft. Met hem zou Glory goed te promoten zijn aldaar.

Dan je beste vechters op de kaart, Joe Rogan live uitnodigen, schiavello als commentator, Bruce Buffer als ringspeaker.

Hoop dat ze bij glory wakker zijn geworden. Die kutmarokkaan heet niet voor niks Golden boy.

appelsap
26-12-2019, 18:55
Hoeveel man zitten er bij een UFC evenement?

Glory heeft toch ook edities in USA gehad? Hoeveel bezoekers hadden ze daar?

Denk dat wanneer Collision3 in USA wordt gehouden dat Glory misschien marktaandeel kan vergroten en kijkers van UFC kan afsnoepen. Jammer dat Overeem nog contract bij UFC heeft. Met hem zou Glory goed te promoten zijn aldaar.

Dan je beste vechters op de kaart, Joe Rogan live uitnodigen, schiavello als commentator, Bruce Buffer als ringspeaker.

Hoop dat ze bij glory wakker zijn geworden. Die kutmarokkaan heet niet voor niks Golden boy.

Buiten het feit dat veel van bovenstaande een beetje onzinnig is, vraag ik me af of Badr de VS ooit nog in komt...

RedDawn
26-12-2019, 21:08
Buiten het feit dat veel van bovenstaande een beetje onzinnig is, vraag ik me af of Badr de VS ooit nog in komt...

Manhoef komt toch ook de VS binnen? Hooft woont er zelfs.

R.D.N
26-12-2019, 22:52
Buiten het feit dat veel van bovenstaande een beetje onzinnig is, vraag ik me af of Badr de VS ooit nog in komt...

Alleen drugs word lastig als je dat achter je naam heb.

mdeveer
26-12-2019, 23:44
Alleen drugs word lastig als je dat achter je naam heb.

is dat dan zo ? Kan me niet herinneren dat Badr Hari ooit veroordeeld is voor drugshandel.

appelsap
27-12-2019, 00:22
Alleen drugs word lastig als je dat achter je naam heb.

Het hangt er van af hoe diep ze willen zoeken en wat je hebt geantwoord op de vraag of je ooit met justitie in aanraking bent geweets. Een misdrijf (fellony) is in dat geval genoeg om het lastig te krijgen, maakt niet zoveel uit waarvoor. En als je wil werken (sportvisum), kijken ze iets dieper dan als je een ESTA invult. Ik ken het strafblad van Hooft niet, maar in Trumpland, met de naam en achtergrond van Hari kan het lastiger worden.

Wheelie
27-12-2019, 01:33
http://mixfight.com/2019/12/De-Limburger-beledigt-Badr-Hari-en-kickboks-fans

(http://mixfight.com/2019/12/De-Limburger-beledigt-Badr-Hari-en-kickboks-fans)De Limburger ‘beledigt’ Badr Hari en kickboks-fans
(http://mixfight.com/2019/12/De-Limburger-beledigt-Badr-Hari-en-kickboks-fans)

Wheelie
27-12-2019, 01:34
Columnist De Limburger reageert op ophefhttp://mixfight.com/2019/12/Columnist-De-Limburger-reageert-op-ophef

appelsap
27-12-2019, 04:53
Columnist De Limburger reageert op ophefhttp://mixfight.com/2019/12/Columnist-De-Limburger-reageert-op-ophef

Goed antwoord van de columnist. Ik denk ook dat als je een enquete gaat houden over de strekking van zijn column een overgroot deel het met hem eens is. Misschien willen een aantal die hard kickboksfans dat niet graag horen , maar hij heeft natuurlijk grotendeels wel gewoon gelijk. Een aantal dingen erg sterk aangezet, maar daar is hij columnist voor en geen journalist.

RedDawn
27-12-2019, 07:44
De Mixfight redactie wordt te kakken gezet door de columnist van de Limburger, maar heeft het nog niet helemaal door.

Briant
27-12-2019, 10:40
Hij heeft wel een punt. Ik erger me ook aan het boegeroep bij de opkomst van Rico en het hersenloos verheerlijken van Badr die meerdere smetten op zijn palmares heeft. Ik hou wel van de vechtsport en geloof ook in een gedragscode die erbij hoort. In een sport waar veel geweld zit, is respect des te belangrijker. Rico en Badr lieten dit in de ring wel zien.
De column was mijns inziens te zwart wit, maar de schrijver geeft toe dit met opzet gedaan te hebben. Ik zou zelf voor een andere vorm gekozen hebben, maar goed we zijn een land waarin iedereen zich vrij mag uiten. En het goede is dat we er door deze column ook weer over praten.

RedDawn
27-12-2019, 10:55
Columnisten vergroten zaken juist uit om iets duidelijk te maken. Door te overdrijven en te schuren proberen ze de lezer tot denken aan te zetten.

Een columnist kan en mag dan ook verder gaan dan een journalist. De laatste moet zich beperken tot het verslag doen. Als je naar het niveau van de reacties op sociale media leest van kickboksfans dan blijkt alleen maar dat de columnist gelijk heeft.

largo0
27-12-2019, 11:02
Hij heeft wel een punt. Ik erger me ook aan het boegeroep bij de opkomst van Rico en het hersenloos verheerlijken van Badr die meerdere smetten op zijn palmares heeft. Ik hou wel van de vechtsport en geloof ook in een gedragscode die erbij hoort. In een sport waar veel geweld zit, is respect des te belangrijker. Rico en Badr lieten dit in de ring wel zien.
De column was mijns inziens te zwart wit, maar de schrijver geeft toe dit met opzet gedaan te hebben. Ik zou zelf voor een andere vorm gekozen hebben, maar goed we zijn een land waarin iedereen zich vrij mag uiten. En het goede is dat we er door deze column ook weer over praten.

Maar een topsporter tuig van de richel noemen is in mijn inzien ook overdreven. Net of we met een actieve crimineel te maken hebben of een opperwezen van de onderwereld wtf. Boe geroep hoort sowieso niet in de vechtsport. De echte fans zullen dat dan ook nooit doen.

Athleten in de ring hebben het sportieve voorbeeld laten zien.

e-type
27-12-2019, 11:32
De Mixfight redactie wordt te kakken gezet door de columnist van de Limburger, maar heeft het nog niet helemaal door.

Leg uit?

Richelieu
27-12-2019, 11:48
De Mixfight redactie wordt te kakken gezet door de columnist van de Limburger, maar heeft het nog niet helemaal door.

Hoezo vind je dat?

appelsap
27-12-2019, 13:43
Maar een topsporter tuig van de richel noemen is in mijn inzien ook overdreven. Net of we met een actieve crimineel te maken hebben of een opperwezen van de onderwereld wtf. .

Die wee dingen sluiten elkaar niet uit. En het is duidelijk dat je de achtergrond van Badr niet goed kent.

RedDawn
27-12-2019, 14:02
Hoezo vind je dat?

Je weet niet wat de taak van een columnist inhoudt, die is duidelijk anders dan die van een journalist.

Richelieu
27-12-2019, 18:55
Je weet niet wat de taak van een columnist inhoudt, die is duidelijk anders dan die van een journalist.

Meneer is beide, schrijft stukjes voor een lokale krant. Het is allemaal geen hogere wiskunde. Los van hetgeen hij ergens wel een punt heeft (zie eerdere reacties in dit topic), hoeven we als vechtsportfans niet zomaar alles over onze kant te laten gaan.

largo0
27-12-2019, 19:01
Jamal, Rémy en Badr zouden eens langs zijn kantoor moeten gaan voor een kop koffie. Denk dat hij spontaan de schijterij krijgt. Flink wat spierenballen taal in zijn stuk maar ik durf te wedden dat meneer niet eens 60 kg weegt hahah.

e-type
27-12-2019, 20:06
Jamal, Rémy en Badr zouden eens langs zijn kantoor moeten gaan voor een kop koffie. Denk dat hij spontaan de schijterij krijgt. Flink wat spierenballen taal in zijn stuk maar ik durf te wedden dat meneer niet eens 60 kg weegt hahah.


haha ja! Misschien gaan ze dan wel een kopje koffie drinken en gezellig ouwehoeren! hahaha! Lachen man, met z'n 60 kilo. zo!

appelsap
27-12-2019, 22:10
Jamal, Rémy en Badr zouden eens langs zijn kantoor moeten gaan voor een kop koffie. Denk dat hij spontaan de schijterij krijgt. Flink wat spierenballen taal in zijn stuk maar ik durf te wedden dat meneer niet eens 60 kg weegt hahah.

Meneer zet wel gewoon zijn naam onder het stuk.

largo0
27-12-2019, 22:21
haha ja! Misschien gaan ze dan wel een kopje koffie drinken en gezellig ouwehoeren! hahaha! Lachen man, met z'n 60 kilo. zo!

HAHAHAHA!


Meneer zet wel gewoon zijn naam onder het stuk.

Plus foto.

blackadder
27-12-2019, 22:54
Jamal, Rémy en Badr zouden eens langs zijn kantoor moeten gaan voor een kop koffie. Denk dat hij spontaan de schijterij krijgt. Flink wat spierenballen taal in zijn stuk maar ik durf te wedden dat meneer niet eens 60 kg weegt hahah.
T zou komischer zijn als Wendy van Dijk, Ruud de Wild, Roelvink, Gerard Joling en de andere BNers bij hem langs zouden gaan om te vragen wat ie nou met 'asociaal' Nederland bedoelt.

Capo dei capii
27-12-2019, 23:36
T zou komischer zijn als Wendy van Dijk, Ruud de Wild, Roelvink, Gerard Joling en de andere BNers bij hem langs zouden gaan om te vragen wat ie nou met 'asociaal' Nederland bedoelt.

De vrouw van een coke snuiver, dj die met teveel alcohol op is aangehouden, een vader van 2 mongolen en een homoseksuele GHB gebruiker.

e-type
27-12-2019, 23:51
De vrouw van een coke snuiver, dj die met teveel alcohol op is aangehouden, een vader van 2 mongolen en een homoseksuele GHB gebruiker.

Lees jij veel de Privé ofzo??

Capo dei capii
28-12-2019, 09:27
Lees jij veel de Privé ofzo??

Nee de story

Tony Galento
28-12-2019, 11:13
Jamal, Rémy en Badr zouden eens langs zijn kantoor moeten gaan voor een kop koffie. Denk dat hij spontaan de schijterij krijgt. Flink wat spierenballen taal in zijn stuk maar ik durf te wedden dat meneer niet eens 60 kg weegt hahah.

Je mag alleen spierballentaal gebruiken als je 130kg droog weegt. (of in een 'dikke' Bentley rijdt)

Zoals ik al eerder schreef, veel reacties alhier bevestigen de strekking van zijn column.

RedDawn
28-12-2019, 12:20
Je mag alleen spierballentaal gebruiken als je 130kg droog weegt. (of in een 'dikke' Bentley rijdt)

Zoals ik al eerder schreef, veel reacties alhier bevestigen de strekking van zijn column.

Precies.

Die-ene
28-12-2019, 14:49
Jamal, Rémy en Badr zouden eens langs zijn kantoor moeten gaan voor een kop koffie. Denk dat hij spontaan de schijterij krijgt. Flink wat spierenballen taal in zijn stuk maar ik durf te wedden dat meneer niet eens 60 kg weegt hahah.

Dat is nou precies het punt! Waar Badr dingen buiten de ring met zijn vuisten oplost, doet deze meneer dat met zijn woorden. Als je verbaal sterk bent, kan je zelfs 50 kilo (of minder) wegen.

Richelieu
29-12-2019, 20:02
Je mag alleen spierballentaal gebruiken als je 130kg droog weegt. (of in een 'dikke' Bentley rijdt)

Zoals ik al eerder schreef, veel reacties alhier bevestigen de strekking van zijn column.

Meerdere MF leden hebben een reactie gestuurd naar de columnist is kwestie. Op één van onze Oldskool leden kwam een reactie terug;


Beste meneer, Dank voor uw reactie.
Het gaat hier om een satirische column waarin inderdaad flink gechargeerd wordt. Dat betekent dat u niet alles te letterlijk moet nemen. Ik kan niettemin begrijpen dat sommige mensen deze over het randje vonden gaan. Daar heb ik ook geen moeite mee: ieder zijn mening.
Ik vind wel dat u de drek aan reacties die ik heb binnengekregen uit de Badr Hari/kickbokshoek nogal bagatelliseert. We hebben het hier over honderden scheldpartijen en tientallen bedreigingen in mijn diverse inboxen. Nu kan ik daar best tegen - wie uitdeelt, moet ook kunnen incasseren – maar in enkele gevallen is ook mijn familie lastig gevallen. Dat vind ik héél ver over de grens gaan. Dat u deze praktijken afdoet als ‘reacties van jeugdigen die hun gekrenktheid nog niet kunnen kanaliseren’ vind ik dan ook erg makkelijk. Voor mij zijn dit soort reacties het aantoonbare bewijs dat de strekking van mijn column juist was.
Ik wens u een fijne jaarwisseling en een gezond 2020 toe.
Vriendelijke groet,
Marco van Kampen
De Limburger

e-type
29-12-2019, 21:59
‘reacties van jeugdigen die hun gekrenktheid nog niet kunnen kanaliseren’

Hallo zeg...dat zou een lekker makkelijk excuus zijn...het zijn geen Tourette-patiënten.

' in enkele gevallen is ook mijn familie lastig gevallen.'

Klootzakken.

blackadder
29-12-2019, 22:27
Wel geinig hoe snel iets als satire bedoelt was als het in hun gezicht ontploft. Net als die publieke Duitse zender die van de week een kinderkoor een smaadlied over oma's in naam vh klimaat lieten zingen. Reacties waren niet zoals gewenst en POEF! satire!

Die-ene
29-12-2019, 22:37
Meerdere MF leden hebben een reactie gestuurd naar de columnist is kwestie. Op één van onze Oldskool leden kwam een reactie terug;

[/FONT]
[/FONT][/COLOR]

En hij heeft gelijk. Dit bevestigd alleen mijn zijn column.

Schuurpapier
29-12-2019, 23:38
‘reacties van jeugdigen die hun gekrenktheid nog niet kunnen kanaliseren’

Hallo zeg...dat zou een lekker makkelijk excuus zijn...het zijn geen Tourette-patiënten.

' in enkele gevallen is ook mijn familie lastig gevallen.'

Klootzakken.



Dus hij trof flink gechargeerde columns in zijn mailbox aan van kickboxfans en gaat nu zelf huilie huilie doen...

Richelieu
29-12-2019, 23:42
Dus hij trof flink gechargeerde columns in zijn mailbox aan van kickboxfans en gaat nu zelf huilie huilie doen...

Snap ook niet zo goed wat hij zelf verwachte? Begrip van het Badr Army?

blackadder
30-12-2019, 00:05
Snap ook niet zo goed wat hij zelf verwachte? Begrip van het Badr Army?
Gewoon ordinair provoceren. Dat het 'satire' moest zijn vertelt ie ja ook alleen in een prive bericht aan dat oldskool MF lid.

Richelieu
30-12-2019, 09:40
Gewoon ordinair provoceren. Dat het 'satire' moest zijn vertelt ie ja ook alleen in een prive bericht aan dat oldskool MF lid.

Disclaimertje dan maar in het vervolg?

e-type
30-12-2019, 10:21
Dus hij trof flink gechargeerde columns in zijn mailbox aan van kickboxfans en gaat nu zelf huilie huilie doen...


Het lijkt me dat dat geen columns zijn en dat weet je zelf ook wel, een column schrijven is een baan namelijk. Dat is precies het tuig waar hij het in zijn column over heeft en elke keer wordt er weer een stereotype bevestigd. Heel bijzonder. De columnschrijver is hier niet het probleem hoor.

e-type
30-12-2019, 10:22
Snap ook niet zo goed wat hij zelf verwachte? Begrip van het Badr Army?

Nee, van dat volk kan je geen begrip meer verwachten. Blijkt keer op keer.
Heel bijzonder dat je indirect de schuld van bedreigingen bij de auteur legt. Een soort van 'victim blamen': "als dat meisje geen kort rokje had aangedaan, was ze niet aangerand."
Stelletje debielen hier.

Richelieu
30-12-2019, 10:34
Nee, van dat volk kan je geen begrip meer verwachten. Blijkt keer op keer.
Heel bijzonder dat je indirect de schuld van bedreigingen bij de auteur legt. Een soort van 'victim blamen': "als dat meisje geen kort rokje had aangedaan, was ze niet aangerand."
Stelletje debielen hier.

Que? Meneer noemt hun idool dé grote opperboef, wat Badr gezien zijn CV ook is en verwacht dan applaus van het contingent Finnen? Beetje naïef noem ik dat.

Tony Galento
30-12-2019, 11:51
Dus hij trof flink gechargeerde columns in zijn mailbox aan van kickboxfans en gaat nu zelf huilie huilie doen...

Mooi eufemisme voor doodsbedreigingen.

Veel mensen leven liever in een land waar de president of koning bepaalt wat er gezegd of geschreven mag worden. Dat blijkt wel weer.

RedDawn
30-12-2019, 12:42
En dan nog verbaasd zijn waarom het grote publiek ons als asocialen ziet. :(

Richelieu
30-12-2019, 13:40
En dan nog verbaasd zijn waarom het grote publiek ons als asocialen ziet. :(

Wie is "ons"? Kickbokslievend NL kun je simpelweg niet op één grote hoop gooien. Iets wat de schrijver van de column wel probeerde.

blackadder
30-12-2019, 15:25
Disclaimertje dan maar in het vervolg?
Denk niet dat 'satire' hier t doel was. Hij eindigt zijn bericht ja met "Ik had gelijk".

YoMarK
31-12-2019, 14:28
Wie is "ons"? Kickbokslievend NL kun je simpelweg niet op één grote hoop gooien. Iets wat de schrijver van de column wel probeerde.
Is maar de vraag of de schrijver dat wel echt vind. Of het grote publiek. Het is een Column, geen diepgaand artikel waar jaren onderzoeksjournalistiek aan vooraf is gegaan. Daar kan je lekker zwart-wit gal spuwen en dingen aandikken, moet kunnen.

Bromios
31-12-2019, 18:20
Deze beste man is een columnist van een lokaal krantje die graag aandacht wil. Dat is hem gelukt. Hij hoopt nu de aandacht van de landelijke dagbladen te trekken voor een column zodat hij een betere baan krijgt. Als hem dat lukt heeft hij dank zij jullie een podium gekregen. Schouders ophalen en negeren was de beste optie geweest.