PDA

View Full Version : ONE in de financiële problemen?



Eindbaas
04-01-2020, 14:42
Volgens dit artikel van Vechtsport info.
Wat denken jullie is de organisatie ONE een luchtkasteel?
Er waren al geruchten op internet maar ik dacht dat het juist goed ging, aangezien ze zo veel top vechters aantrokken.
https://www.vechtsportinfo.nl/nieuws/geld-problemen-zal-one-championship-in-2020-overleven/

Eindbaas
04-01-2020, 15:01
Bloody elbow over de financiële problemen van ONE
https://www.bloodyelbow.com/2020/1/1/21045298/shinya-aoki-talks-one-championships-red-flags-says-promotion-is-fighting-for-survival

blackadder
04-01-2020, 15:39
Unilever die ONE sponsort? WTF? En waarom kan Unilever dan niet ook GLORY of de WFL sponsoren?
Ik zie Rico al in een clip voor Cup a Soup.

mrtweakbox
04-01-2020, 15:49
Unilever die ONE sponsort? WTF? En waarom kan Unilever dan niet ook GLORY of de WFL sponsoren?
Ik zie Rico al in een clip voor Cup a Soup.

Ik kan 2 best wel logische redenen bedenken. T

en eerste omdat dit de aziatische markt is waar mensen toch een andere relatie met vechtsport hebben.

De andere reden is dat One een hele strakke regie houdt op hoe de vechters zich gedragen terwijl je hier in Nederland toch maar weer moet hopen dat een lid van de Badr army niet voor jouw Dove/Ben & Jerry's/Axe banner een willekeurige andere bezoeker in elkaar staat te rossen.

Anderson
04-01-2020, 18:02
Unliver heeft de markt al in handen in Europa zou zinloos zijn om geld te besteden aan de markt die je al in handen hebt. In Azie willen ze hun markt gaan uitbreiden lijkt mij logisch.

appelsap
04-01-2020, 18:13
Unliver heeft de markt al in handen in Europa zou zinloos zijn om geld te besteden aan de markt die je al in handen hebt. In Azie willen ze hun markt gaan uitbreiden lijkt mij logisch.

Wat een onzin. Reclamebudget Unilever is ook in Europa gigantisch, dus dat is niet de reden. De te bereiken doelgroep en reputatierisico lijken meer plausibele verklaringen.

Briant
04-01-2020, 18:24
Glory of wfl hebben vergeleken met andere sporten vrij weinig kijkers en daar gaat het mijn idee om. Voetbal of schaatsen zou veel aantrekkelijker zijn. In Azie heeft vechtsport veel meer kijkers in verhouding dan andere sporten.

Eindbaas
04-01-2020, 20:29
Ik begrijp niet waarom Glory zo weinig events organiseert in Azië, vooral niet in de rijkere landen zoals Japan en Zuid-Korea? Vechtsport leeft altijd wel daar.


One ster Shinya Aoki die bekend maakt dat het niet goed gaat met One is natuurlijk geen goede reclame voor One.
Dat is net als of Rico zijn ongezouten mening geeft over de financiële toestand van Glory..
Weet iemand hoe het zit met de tv deals van One? Ze laten hun events al enige tijd gratis op YouTube zien.

Richelieu
04-01-2020, 20:35
Heb dit eens gecheckt bij een betrouwbare bron en het klopt dat er inderdaad geruchten zijn omtrent de financiële situatie, maar die zijn er ook bij andere grotere organisaties zoals GLORY. Echter merken de vechters daar tot op heden weinig tot niets van. Zo worden de gages snel uitbetaald en vooralsnog lijkt er weinig aan de hand te zijn.

blackadder
04-01-2020, 21:50
Ik begrijp niet waarom Glory zo weinig events organiseert in Azië, vooral niet in de rijkere landen zoals Japan en Zuid-Korea? Vechtsport leeft altijd wel daar.
Mss willen ze niet met de K1 concurreren.

Eindbaas
04-01-2020, 22:41
Mss willen ze niet met de K1 concurreren.
Zou kunnnen, ze hebben in verleden wel leuke events in Japan gehouden. K1 Japan stelt tegenwoordig niks meer voor alleen de midget gewichten onder de -60 kilo doen het goed daar, dat trekt nog wat volk en kijkcijfers. Takeru Segawa is daar de grote Japanse superster.

Eindbaas
04-01-2020, 22:45
Heb dit eens gecheckt bij een betrouwbare bron en het klopt dat er inderdaad geruchten zijn omtrent de financiële situatie, maar die zijn er ook bij andere grotere organisaties zoals GLORY. Echter merken de vechters daar tot op heden weinig tot niets van. Zo worden de gages snel uitbetaald en vooralsnog lijkt er weinig aan de hand te zijn.

Hopelijk valt het allemaal wel mee. Wel apart dat Shinya Aoki het in de media vertelt. ONE blijft zijn werkgever.

RedDawn
04-01-2020, 22:54
Ik begrijp niet waarom Glory zo weinig events organiseert in Azië, vooral niet in de rijkere landen zoals Japan en Zuid-Korea? Vechtsport leeft altijd wel daar.


One ster Shinya Aoki die bekend maakt dat het niet goed gaat met One is natuurlijk geen goede reclame voor One.
Dat is net als of Rico zijn ongezouten mening geeft over de financiële toestand van Glory..
Weet iemand hoe het zit met de tv deals van One? Ze laten hun events al enige tijd gratis op YouTube zien.

Je kan niet zo maar als buitenlandse organisatie evenementen organiseren in Jaoan.

Glory heeft het wel geprobeerd en is toen enorm op zijn bek gegaan.

micha
05-01-2020, 06:40
Je kan niet zo maar als buitenlandse organisatie evenementen organiseren in Jaoan.

Glory heeft het wel geprobeerd en is toen enorm op zijn bek gegaan.


dan hadden ze Bas Boon aan boord moeten houden

Richelieu
05-01-2020, 10:26
dan hadden ze Bas Boon aan boord moeten houden

Waar is de kabouterstamper momenteel?

Anderson
05-01-2020, 13:54
Denk in een grot z'n grote complot boek aan het schrijven.

Richelieu
05-01-2020, 16:00
Denk in een grot z'n grote complot boek aan het schrijven.

Zag al op gezichtboek dat hij met zijn reet nog altijd in sunny Thailand zit. Tijd zat dus onder die klapperboom om dat grote sprookjesboek eens af te werken.

Eindbaas
05-01-2020, 17:29
Wat was precies de reden dat Bas Boon weg ging bij Glory?
Simon Rutz heb ik altijd een betere promoter/matchmaker gevonden, die was na de overname tijdelijk een adviseur voor Glory en is daarna in de horeca wereld gaan werken.

Wie is trouwens de matchmaker van One?

JBW
05-01-2020, 18:04
One gaar voor 50 evenementen dit jaar tov 42 vorig jaar. Volgens hun ceo.

Richelieu
05-01-2020, 19:54
Wat was precies de reden dat Bas Boon weg ging bij Glory?
Simon Rutz heb ik altijd een betere promoter/matchmaker gevonden, die was na de overname tijdelijk een adviseur voor Glory en is daarna in de horeca wereld gaan werken.

Wie is trouwens de matchmaker van One?

In het jubileumnummer van FNM staat een mooi interview met Simon Rutz. Als je dat leest vind je ook wel een deel van het antwoord op de vraag waarom Bad Boon aldaar vetrokken is ;)

Eindbaas
05-01-2020, 23:08
Oke ik ben benieuwd.

onne1983
06-01-2020, 14:18
Wat was precies de reden dat Bas Boon weg ging bij Glory?
Simon Rutz heb ik altijd een betere promoter/matchmaker gevonden, die was na de overname tijdelijk een adviseur voor Glory en is daarna in de horeca wereld gaan werken.

Wie is trouwens de matchmaker van One?

Matt Hume heeft daar de leiding over geloof ik.

JBW
06-01-2020, 20:17
ONE Championship CEO Chatri Sityodtong announced the promotion is launching a new Muay Thai series.

The ONE Hero Series (Muay Thai) will be organized on a seasonal basis, with the winners receiving contracts to participate in the ONE Super Series, the kickboxing and Muay Thai series organized by ONE Championship.

ONE is partnering with the Government of Thailand on the new league.

Since the ONE Super Series debuted in 2018, the promotion has featured a number of prominent Muay Thai champions from Thailand. Full announcement below.

micha
06-01-2020, 21:36
Bas Boon is living the life in Thailand