PDA

View Full Version : Corona en vechtsport



Kippeborst
12-03-2020, 13:22
Op mijn sportschool wordt er wat lacherig gedaan over het coronavirus in combinatie met vechtsport training. Dan met name door de vechters. De eigenaar doet al het mogelijke ( behalve tijdelijk dicht gaan ) om verspreiding te voorkomen ( richtlijnen rivm o.a ). Hoe denken de meeste hier over het virus i.c.m vechtsport?

Lowkick92
12-03-2020, 14:32
Ik knijp ‘m zwaar. Heel eng wat er nu gebeurt. Het lijkt wel een film

micha
12-03-2020, 14:32
ik ben bang dat UFC london wordt gecanceld

blackadder
12-03-2020, 16:55
Hemmers Gym is ook gesloten uit voorzorg zag ik.

e-type
12-03-2020, 17:26
Gewoon je aan de richtlijnen houden.

Sporters zullen er niet direct veel last van krijgen of aan sterven, maar het gaat juist om de zwakkeren in de samenleving te beschermen.

LightHeavyWeight
12-03-2020, 19:49
Gewoon je aan de richtlijnen houden.

Sporters zullen er niet direct veel last van krijgen of aan sterven, maar het gaat juist om de zwakkeren in de samenleving te beschermen.
Bedankt voor de tip!

Eindbaas
12-03-2020, 21:02
GLORY annuleert twee events, Glory 76 Antwerpen en Glory 77 Miami
https://mmadna.nl/glory-stelt-glory-76-antwerpen-en-glory-77-miami-uit-door-corona-virus/

gieloe
13-03-2020, 00:21
Voelen jullie hem ook al aankomen dat we voor de zoveelste keer geen khabib-Ferguson gaan krijgen?

Bromios
13-03-2020, 08:18
Voelen jullie hem ook al aankomen dat we voor de zoveelste keer geen khabib-Ferguson gaan krijgen?
Dat zou wel bizar zijn. Of zonder publiek.

e-type
13-03-2020, 12:18
Bedankt voor de tip!

‘k hoop da’k niet teveel voor je gespoilerd heb! :D

T15Boxing
13-03-2020, 13:44
Nou ja in MMA lig je urenlang halfnaakt met elkaar te rollebollen op de grond, zij lopen het meeste risico.

Briant
13-03-2020, 17:20
Nou ja in MMA lig je urenlang halfnaakt met elkaar te rollebollen op de grond, zij lopen het meeste risico.

Wij hebben de meeste weerstand opgebouwd door de jaren heen. Die germofoben die elkaar alleen met dikke handschoenen durven aan te raken gaan het het zwaarst krijgen.

T15Boxing
13-03-2020, 20:57
Wij hebben de meeste weerstand opgebouwd door de jaren heen. Die germofoben die elkaar alleen met dikke handschoenen durven aan te raken gaan het het zwaarst krijgen.

Elke MMA gym heeft staph infections, mild of ernstig. Als je het intypt op google is het automatisch gelinked met MMA, en bekijk maar eens de foto's van wat zo'n infectie veroorzaakt.

Dus een coronavirus ziet MMA gyms als een bestemming naar Ibiza. Jongens met slechte hygiëne die naakt op elkaar liggen te schuren met zweet, spuug, bloed etc. scharen in 69 posities, zak tegen zak, gezicht op zak etc.

Niet opgewonden raken, dit is serieus. Jullie lopen ernstig risico. Net zoals homo's met hun leefstijl, ze konden ook niet accepteren dat het hiv/aids veroorzaakte maar dat was wel de realiteit.

Briant
13-03-2020, 22:23
Je laat je fantasie nu wel heel erg de vrije loop t15.

Bromios
13-03-2020, 22:31
Boksbond heeft inmiddels geadviseerd de sportscholen 14 dagen dicht te gooien.

LightHeavyWeight
14-03-2020, 07:17
Ik houd er al rekening mee dat ik voorlopig niet mag komen trainen. En de evenementen voor aankomende 2 maanden kunnen we sowieso gedag zwaaien.
Maar gelukkig hebben we ijzer, kettlebells, hardloopschoenen en bier. Dus we gaan er het beste van maken.

micha
14-03-2020, 07:25
ufc london is nog niet officieel gecancelled. we zouden met 14 man gaan en net als vorig jaar hebben we gereserveerd in hetzelfde hotel als heel het circus.

e-type
14-03-2020, 20:33
ufc london is nog niet officieel gecancelled. we zouden met 14 man gaan en net als vorig jaar hebben we gereserveerd in hetzelfde hotel als heel het circus.

VK is inmiddels ook verboden gebied voor Amerikanen geworden...'k vrees voor je mooie weekend.

Lorenzo
14-03-2020, 20:51
Kans is groot dat er vanaf maandag een totale lockdown komt. Die Rutte is helemaal gestoord, dit had allang gemoeten.Nederlandse beleid word nu van alle kanten aangevallen. Naar zeggen zitten we over 2 weken op het niveau Italië.

Lowkick92
14-03-2020, 21:10
Ik blijf hoop houden dat ze weten wat ze doen en dat het bij ons niet zo’n vaart loopt. Ik erger me wel kapot aan mensen die ‘lekker doorgaan’ met alle sociale activiteiten en ook nog ‘lekker blijven trainen’. Deze houding is een bedreiging voor ons allemaal. Blijf fuckin thuis en draag je steentje bij aan het beheersbaarder maken van dit virus.

Las iets van een arts:
‘Al die mensen die nu nog naar de kroeg gaan, moet ik straks gaan vertellen dat ik hun vader niet kan opnemen’

Het is echt menens nu. Zo jammer dat niet iedereen het meteen heel serieus neemt. Dat komt ons nog duur te staan vrees ik.

e-type
14-03-2020, 21:17
Ik blijf hoop houden dat ze weten wat ze doen en dat het bij ons niet zo’n vaart loopt. Ik erger me wel kapot aan mensen die ‘lekker doorgaan’ met alle sociale activiteiten en ook nog ‘lekker blijven trainen’. Deze houding is een bedreiging voor ons allemaal. Blijf fuckin thuis en draag je steentje bij aan het beheersbaarder maken van dit virus.

Las iets van een arts:
‘Al die mensen die nu nog naar de kroeg gaan, moet ik straks gaan vertellen dat ik hun vader niet kan opnemen’

Het is echt menens nu. Zo jammer dat niet iedereen het meteen heel serieus neemt. Dat komt ons nog duur te staan vrees ik.

Terrasjes zaten vandaag afgeladen vol. Niemand die het wat kan schelen.

Eindbaas
14-03-2020, 21:35
We onderschatten het in Nederland.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/veertig-a-vijftig-nederlandse-coronapatienten-op-intensive-cares-meer-dan-de-helft-is-onder-de-vijftig~a058aad2/

micha
14-03-2020, 21:40
VK is inmiddels ook verboden gebied voor Amerikanen geworden...'k vrees voor je mooie weekend.

tja ik wou dit weekend naar de spannabis in Barcelona ook gecancelled. tickets hotel niks vergoed. De UFC is nog steeds niet gecancelled maar ja

micha
14-03-2020, 21:41
ja in Breda ligt een jongen van 16 op de intensive care en die was kerngezond

Capo dei capii
15-03-2020, 13:37
tja ik wou dit weekend naar de spannabis in Barcelona ook gecancelled. tickets hotel niks vergoed. De UFC is nog steeds niet gecancelled maar ja


Ik zou ook gaan met 3 vrienden, maar ook al wordt het niet gecanceld wij gaan sowieso niet. Wil gewoon het risico voor mezelf en de mensen om me heen zo klein mogelijk houden.

Lorenzo
15-03-2020, 16:04
Sommige dingen zijn wel geinig. 20% van Nederland heeft geen scheidpapier meer. 1 of andere stornis in de brain heeft er voor gezorgd dat er een run op is gekomen .Dat is toch grappig
En niemand weet waarom.

Eindbaas
15-03-2020, 17:58
https://www.nu.nl/coronavirus/6037589/ufc-baas-heeft-lak-aan-coronavirus-gevechten-gaan-hoe-dan-ook-door.html

LightHeavyWeight
15-03-2020, 19:25
Een dommerik is het, een eigenwijze dommerik.

Bromios
15-03-2020, 21:47
Gaan ze gewoon cancelen maar dan kan hij zeggen dat het niet aan hem lag.

T15Boxing
15-03-2020, 22:31
Hopelijk gaat het gewoon door. Cancel de rest maar Tony en Khabib moeten gewoon in een steriele ruimte vechten.

Lorenzo
16-03-2020, 06:38
Hoe kan hij dit zeggen ? Denkt zeker dat hij boven alles staat.

Richelieu
16-03-2020, 08:49
Denk dat bijna alles sportscholen wel in NL iets van een schrijven naar buiten hebben gebracht dat men een x periode de deuren sluit, dus onderschatten doet men het niet.

blackadder
16-03-2020, 10:13
Sommige dingen zijn wel geinig. 20% van Nederland heeft geen scheidpapier meer. 1 of andere stornis in de brain heeft er voor gezorgd dat er een run op is gekomen .Dat is toch grappig
En niemand weet waarom.
https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/778/280/cca.jpg

Bromios
16-03-2020, 11:50
Sommige dingen zijn wel geinig. 20% van Nederland heeft geen scheidpapier meer. 1 of andere stornis in de brain heeft er voor gezorgd dat er een run op is gekomen .Dat is toch grappig
En niemand weet waarom.

https://www.nu.nl/279591/video/de-psychologie-achter-de-jacht-op-toiletpapier-bij-een-crisis.html

blackadder
16-03-2020, 12:54
Kan ook alleen in Nederland.

Lange rijen voor coffeeshops na aankondiging sluitinghttps://welingelicht-welingelichtekri.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2020/03/lange-rijen-voor-coffeeshops-na-aankondiging-sluiting1584295686-750x480.jpeg
Zondag heeft het kabinet bekendgemaakt dat de kinderopgang, horeca en sportclubs dichtgaan vanwege het coronavirus. Daarop besloten veel mensen alsnog de horecagelegenheden te bezoeken.


https://www.nu.nl/279628/video/lange-rijen-voor-coffeeshops-na-aankondiging-sluiting.html?redirect=1

new_world_order
17-03-2020, 08:07
https://www.instagram.com/p/B9z6RJ6B_hn/?igshid=3xci06dxgy5f

CombatGuy
17-03-2020, 13:57
Het ziet er naar uit dat de lockdown methode de enige effectieve optie is. Helaas kiest nederland voor wat anders

Bromios
17-03-2020, 15:24
Het ziet er naar uit dat de lockdown methode de enige effectieve optie is. Helaas kiest nederland voor wat anders

Belgie doet hetzelfde als wij tot heden. Je moet in zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk "gezonde" mensen besmet hebben zodat we zo snel mogelijk aan de 60% + immuniteit zitten zonder dat we kwetsbare ouderen besmetten.

onne1983
17-03-2020, 15:44
Belgie doet hetzelfde als wij tot heden. Je moet in zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk "gezonde" mensen besmet hebben zodat we zo snel mogelijk aan de 60% + immuniteit zitten zonder dat we kwetsbare ouderen besmetten.

Ja, alle gezonde mannen en vrouwen 3 weken in hotels en vakantieparken apart zetten en besmetten.. 1 groot feest ervan maken, en na drie weken alles open gooien en weer door met het dagelijkse leven:lol::lol::lol: dan maken we er tenminste het beste van in een klote situatie..

blackadder
17-03-2020, 19:03
Wel weer opvallend dat degenen die ons ziek willen laten worden niet met zichzelf beginnen.

largo0
17-03-2020, 19:28
We weten het weer beter dan de rest van de wereld.

CombatGuy
19-03-2020, 01:28
Ik snap het kritiek op de lockdown methode niet zo goed. Als we bv 1,5 maand in totale lockdown gaan + buitengrenzen helemaal sluiten (op vitale transport na). Dat betekent dat alle coronagevallen gesloten boek moeten zijn. Na die 1,5 maand kan iedereen in nederland weer naar buiten en het leven hervatten, alleen de buitengrenzen moeten streng dichtblijven. Mocht er daarna hier 1 of 2 gevallen opduiken dan een direct een kleine lokale lockdown in de desbetreffende gebied.

Wat zou er mis met dit scenario zijn?

Kippeborst
19-03-2020, 09:49
Volgens mij zijn er geen garanties dat de coronagevallen dan een gesloten boek zijn na 1.5 maand. Maar wie ben ik.


Ik snap het kritiek op de lockdown methode niet zo goed. Als we bv 1,5 maand in totale lockdown gaan + buitengrenzen helemaal sluiten (op vitale transport na). Dat betekent dat alle coronagevallen gesloten boek moeten zijn. Na die 1,5 maand kan iedereen in nederland weer naar buiten en het leven hervatten, alleen de buitengrenzen moeten streng dichtblijven. Mocht er daarna hier 1 of 2 gevallen opduiken dan een direct een kleine lokale lockdown in de desbetreffende gebied.

Wat zou er mis met dit scenario zijn?

blackadder
19-03-2020, 11:00
Ik snap het kritiek op de lockdown methode niet zo goed. Als we bv 1,5 maand in totale lockdown gaan + buitengrenzen helemaal sluiten (op vitale transport na). Dat betekent dat alle coronagevallen gesloten boek moeten zijn. Na die 1,5 maand kan iedereen in nederland weer naar buiten en het leven hervatten, alleen de buitengrenzen moeten streng dichtblijven. Mocht er daarna hier 1 of 2 gevallen opduiken dan een direct een kleine lokale lockdown in de desbetreffende gebied.

Wat zou er mis met dit scenario zijn?
Er wordt beweerd dat het virus dan in alle hevigheid terug zou komen en de zorg zou overweldigen. Dus het is volgens Rutte en zijn ahum "experts" beter dat iedereen, behalve hun zelf, ziek word en zo 'immuniteit' opbouwd. Hoe dat beter is en dat niet de zorg zou overweldigen blijft hun geheim.

Probleem is alleen dat niemand weet of immuniteit überhaupt voor Corona mogelijk is. De mazelen worden er telkens als vergelijking bij gehaald. Men blijft er maar op hameren alsof het vaststaand een feit is. In Japan is een vrouw opnieuw ziek geworden nadat ze genezen was verklaard. Italië heeft gisteren met bijna 500 doden in 24 uur een nieuw record gevestigd en er schijnt eigenlijk niemand beter te worden. En als je het overleefd is er ook nog een kans dat je permanente longschade oploopt.

LightHeavyWeight
19-03-2020, 13:11
Heel betoog met enkel aannames en verkapte verwijten. Evenegoed bedankt voor je bijdrage.

kooivechter
19-03-2020, 13:50
Heel betoog met enkel aannames en verkapte verwijten. Evenegoed bedankt voor je bijdrage.

Dan moet je ook (tegen)argumenten geven

Lowkick92
19-03-2020, 14:45
Over China lees je dat er 71000 mensen zijn hersteld. Over Italië lees je niks over mensen die herstellen.

Ik zie het somber in, kan alleen maar hopen dat Rutte weet wat ie doet.

Bizar ook dat er nog geen medicijnen zijn. Je zou toch denken dat medici zsm iets ontwikkelen wat ons beschermt

blackadder
19-03-2020, 14:55
Heel betoog met enkel aannames en verkapte verwijten.
Er is niks verkapt aan mijn verwijten. En het zijn ook geen aannames. Het zijn de feiten zoals ze op dit moment zijn. De aanames zijn dat je immuniteit kunt opbouwen, en die komen vh RIVM en de 'experts'. Dezelfde experts die amper 1 maand geleden nog verkondigden dat het niet ernstiger dan een griepje zou zijn, dat het helemaal niet zo besmettelijk is en Nederland waarschijnlijk sws niet zal bereiken. Dat zijn nou de lui die ons vertellen dat we maar lekker ziek moeten worden vanwege de immuniteit waarvan niemand weet of er wel zoiets is.

LightHeavyWeight
19-03-2020, 15:07
Dan moet je ook (tegen)argumenten geven

Nee, ik weet namelijk net zo min als jullie wat er gaat gebeuren. Maar weet wel zogenaamde data en feiten misbruikt worden om standpunten en politieke overtuigingen kracht bij te zetten. Cherrypicking, heb ik gewoon een hekel aan.
Wat ik moet is zorgen dat mijn familie te eten heeft, kinderen thuisonderwijs geven en vanaf afstand mijn werk doen zodat het bedrijf het hopelijk overleefd.
Wens jullie allemaal oprecht veel succes de aankomende tijd, want het is allemaal niet niks. En daar kan geen enkele politicus iets aan veranderen.

Tony Galento
19-03-2020, 16:35
Er is niks verkapt aan mijn verwijten. En het zijn ook geen aannames. Het zijn de feiten zoals ze op dit moment zijn. De aanames zijn dat je immuniteit kunt opbouwen, en die komen vh RIVM en de 'experts'. Dezelfde experts die amper 1 maand geleden nog verkondigden dat het niet ernstiger dan een griepje zou zijn, dat het helemaal niet zo besmettelijk is en Nederland waarschijnlijk sws niet zal bereiken. Dat zijn nou de lui die ons vertellen dat we maar lekker ziek moeten worden vanwege de immuniteit waarvan niemand weet of er wel zoiets is.

As er geen immuniteit mogelijk is heb je niets om je zorgen over te maken. Dan gaan we allemaal dood.

Er is overigens geen enkele reden om aan te nemen dat dit het geval is. Kijk naar China en vooral Hong Kong.

e-type
19-03-2020, 17:04
Over China lees je dat er 71000 mensen zijn hersteld. Over Italië lees je niks over mensen die herstellen.

Ik zie het somber in, kan alleen maar hopen dat Rutte weet wat ie doet.

Bizar ook dat er nog geen medicijnen zijn. Je zou toch denken dat medici zsm iets ontwikkelen wat ons beschermt


Omdat koppen met herstelde mensen geen kranten verkoopt. In Italië zijn al meer dan 4000 mensen hersteld van corona tegenover 3000 doden.

In China: 70.000 mensen hersteld, 3000 doden.

Iran: 6000 hersteld, 1200 doden.

Er zijn vele vele mensen die herstellen van deze verkoudheid/longontsteking, laat je niet gekmaken alsjeblieft.

Bromios
19-03-2020, 17:16
Omdat koppen met herstelde mensen geen kranten verkoopt. In Italië zijn al meer dan 4000 mensen hersteld van corona tegenover 3000 doden.

In China: 70.000 mensen hersteld, 3000 doden.

Iran: 6000 hersteld, 1200 doden.

Er zijn vele vele mensen die herstellen van deze verkoudheid/longontsteking, laat je niet gekmaken alsjeblieft.

Inderdaad. Degenen die overlijden zijn in overweldigende mate mensen die of al heel ziek waren of een zwaar verminderde weerstand hadden. Rokers zijn ook zwaar in het nadeel.

De vrouw die het in China voor de 2e keer kreeg is 3 dagen later weer opnieuw getest en die bleek het toch niet te hebben.

Voorlopig:
Je kunt het maar 1x krijgen.

Lockdown heeft alleen zin als echt iedereen in de wereld zich er aan houd. En dat gaat niet gebeuren. Idioten heb je overal.
Over 2 weken zul je zien dat in Italie ook het grootste gedeelte gewoon hersteld. Die gingen toen er een lockdown kwam zich daar netjes aan houden behalve dat ze elke ochtend allemaal een krantje gingen halen en een espressootje drinken in hun vaste koffiebarretje. Gewoontedieren.
De belgen gingen lockdownparties houden. Kostte ook een hoop besmettingen.

Het is gewoon serieuze shit. Als de druk op de IC's afneemt gaan we langzaam de boel weer opstarten; als het weer drukker wordt gaan we weer terug naar dit. Meer keus heb je simpelweg niet.

blackadder
19-03-2020, 17:40
As er geen immuniteit mogelijk is heb je niets om je zorgen over te maken. Dan gaan we allemaal dood.

Er is overigens geen enkele reden om aan te nemen dat dit het geval is. Kijk naar China en vooral Hong Kong.
Daar zijn geen gevallen van immuniteit.

e-type
19-03-2020, 19:41
Inderdaad. Degenen die overlijden zijn in overweldigende mate mensen die of al heel ziek waren of een zwaar verminderde weerstand hadden. Rokers zijn ook zwaar in het nadeel.

De vrouw die het in China voor de 2e keer kreeg is 3 dagen later weer opnieuw getest en die bleek het toch niet te hebben.

Voorlopig:
Je kunt het maar 1x krijgen.

Lockdown heeft alleen zin als echt iedereen in de wereld zich er aan houd. En dat gaat niet gebeuren. Idioten heb je overal.
Over 2 weken zul je zien dat in Italie ook het grootste gedeelte gewoon hersteld. Die gingen toen er een lockdown kwam zich daar netjes aan houden behalve dat ze elke ochtend allemaal een krantje gingen halen en een espressootje drinken in hun vaste koffiebarretje. Gewoontedieren.
De belgen gingen lockdownparties houden. Kostte ook een hoop besmettingen.

Het is gewoon serieuze shit. Als de druk op de IC's afneemt gaan we langzaam de boel weer opstarten; als het weer drukker wordt gaan we weer terug naar dit. Meer keus heb je simpelweg niet.

Helemaal mee eens.

Natuurlijk zijn er jongeren die ook sterven, die hebben de pech bij die 0,1 of 0,2 procent te horen die geen weerstand tegen corona hebben.

Daarnaast zijn er op dit moment ongeveer 230.000 geïnfecteerden geregistreerd, maar geloof me dat er (met deze grote mate van besmettelijkheid) minstens een tienvoud aan ongeregistreerde geïnfecteerden rondlopen die misschien een kuchje hebben of helemaal geen symptomen vertonen.

En dát laatste verkoopt al helemáál geen kranten.

appelsap
19-03-2020, 20:00
Helemaal mee eens.

Natuurlijk zijn er jongeren die ook sterven, die hebben de pech bij die 0,1 of 0,2 procent te horen die geen weerstand tegen corona hebben.

Daarnaast zijn er op dit moment ongeveer 230.000 geïnfecteerden geregistreerd, maar geloof me dat er (met deze grote mate van besmettelijkheid) minstens een tienvoud aan ongeregistreerde geïnfecteerden rondlopen die misschien een kuchje hebben of helemaal geen symptomen vertonen.

En dát laatste verkoopt al helemáál geen kranten.

Niemand beweert dat jongeren dood gaan. Maar ze kunnen wel het virus verspreiden, zeker omdat blijkt dat je ook asymptomatisch besmettelijk bent. Met 1%-15% mortality rate (obv) van leeftijd is het voor ouderen (15%-20% bevolking in westerse wereld) best heftig en moet je zorgen dat de gezondheidszorg het aan kan. Dus vertragen van besmetting. Daarom lock down.


Dat is de hele crux van dit verhaal en ook wat een aantal hier, waaronder jij, vergeten.

ruud
19-03-2020, 20:02
Voelen jullie hem ook al aankomen dat we voor de zoveelste keer geen khabib-Ferguson gaan krijgen?

Ja, UFC 249 gaat niet gebeuren op 18 april en wordt 'naar voren geschoven' ......Jammer maar gezien de huidige situatie niet verrassend.

e-type
19-03-2020, 21:38
Niemand beweert dat jongeren dood gaan. Maar ze kunnen wel het virus verspreiden, zeker omdat blijkt dat je ook asymptomatisch besmettelijk bent. Met 1%-15% mortality rate (obv) van leeftijd is het voor ouderen (15%-20% bevolking in westerse wereld) best heftig en moet je zorgen dat de gezondheidszorg het aan kan. Dus vertragen van besmetting. Daarom lock down.


Dat is de hele crux van dit verhaal en ook wat een aantal hier, waaronder jij, vergeten.
Ik geloof dat je mijn reacties niet helemaal begrepen hebt, maar goed...probeer het nog eens.

Gelukkig ben jij wel een virusexpert die het allemaal wel weet. In tegenstelling tot die amateurs in gerenommeerde instellingen die geen eenduidige aanpak kunnen vormen.

CombatGuy
19-03-2020, 23:52
Is de mortality rate in Italie niet eigenlijk 43%? Dodental delen door closed cases

blackadder
20-03-2020, 00:42
Het word gedeelt door t aantal geinfecteerden.

appelsap
20-03-2020, 01:03
Ik geloof dat je mijn reacties niet helemaal begrepen hebt, maar goed...probeer het nog eens.

Gelukkig ben jij wel een virusexpert die het allemaal wel weet. In tegenstelling tot die amateurs in gerenommeerde instellingen die geen eenduidige aanpak kunnen vormen.

Die experts zijn vrij eensgezind. Het zijn de politici die geen eenduidige aanpak willen vormen omdat er ook andere belangen spelen dan alleen de volksgezondheid (economische, handhaving, herverkiezing...).

CombatGuy
20-03-2020, 01:22
Is het correctere niet delen door de closed cases?

Tony Galento
20-03-2020, 01:23
Daar zijn geen gevallen van immuniteit.

Dat kan jij helemaal niet weten dr. prof. Blackadder. We weten ook niet hoeveel mensen geïnfecteerd zijn of geïnfecteerd zijn geweest. Die sterftecijfers zeggen in dit licht dus ook geen moer. Interessanter lijkt me te weten waarom sommige landen verhoudingsgewijs veel minder sterfgevallen hebben.

Er is een grotere epidemie gaande, van vrijblijvende zwetsers. (zelfs Gordon doet er aan mee, dus je bevindt je in goed gezelschap))

Tony Galento
20-03-2020, 01:26
Het word gedeelt door t aantal geinfecteerden.

Het aantal geïnfecteerden in deze is het aantal mensen dat getest is én positief is bevonden.

Hoeveel mensen er geïnfecteerd en niet of nooit getest zijn weten we niet.

En dus zeggen die percentages helemaal geen ene flikker.

blackadder
20-03-2020, 02:23
Dat kan jij helemaal niet weten dr. prof. Blackadder.
Eh jawel. Want als die er wel waren zouden ze het al van alle daken schreeuwen en werden wij begraven onder berichten erover.

Bromios
20-03-2020, 09:55
Steekproef in 5 ziekenhuizen in het zuiden wees uit dat 5% van het personeel geïnfecteerd was en het niet wist. Geen symptomen. Daar zal het percentage hoger zijn dan buiten het ziekenhuis maar de verbazing was groot.

1 ding is zeker. De vergrijzing neemt in rap tempo af zo. Gelukkig zijn het aantal verkeersdoden laag. Het gemiddelde blijft redelijk hetzelfde.

Tony Galento
20-03-2020, 11:13
Eh jawel. Want als die er wel waren zouden ze het al van alle daken schreeuwen en werden wij begraven onder berichten erover.


Als je niet test weet je niks en kan je ook niets van de daken schreeuwen.

Misschien moet je je dekking eens wat hoger houden, dit is kleuterniveau.

Het staat je natuurlijk vrij om alvast in je kist te gaan liggen.

Tony Galento
20-03-2020, 11:14
Steekproef in 5 ziekenhuizen in het zuiden wees uit dat 5% van het personeel geïnfecteerd was en het niet wist. Geen symptomen. Daar zal het percentage hoger zijn dan buiten het ziekenhuis maar de verbazing was groot.

1 ding is zeker. De vergrijzing neemt in rap tempo af zo. Gelukkig zijn het aantal verkeersdoden laag. Het gemiddelde blijft redelijk hetzelfde.


Die zijn volgens de eminente viroloog Blackadder niet immuun want ze schreeuwen het niet van de daken.

T15Boxing
20-03-2020, 15:36
Tony weer met zijn arrogantie en willekeurige expertise. Of het nou over kickbox, mma, boksen of wetenschap gaat, hij kan op elk moment een kenner worden(of klaarstaan om ze te bevredigen met zijn mond).

Tony Galento
20-03-2020, 17:25
Tony weer met zijn arrogantie en willekeurige expertise. Of het nou over kickbox, mma, boksen of wetenschap gaat, hij kan op elk moment een kenner worden(of klaarstaan om ze te bevredigen met zijn mond).

kickbox? :D

Dat is allochtone straattaal, ouwe krokettenbokser van me.

T15Boxing
20-03-2020, 18:20
kickbox? :D

Dat is allochtone straattaal, ouwe krokettenbokser van me.

Geen enkele kans dat jij blank bent.

Lowkick92
20-03-2020, 20:44
https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/coronavirus/6039112/intensief-testen-verklaart-mogelijk-laag-sterftecijfer-in-duitsland.amp

In Duitsland testen ze fucking veel, ook bij milde klachten. Gevolg: pas 48 doden

Hier testen ze alleen bij zware verdenking op Corona dus de mensen met milde klachten besmetten er lekker op los ipv in quarantaine te gaan.

Die Duitsers hebben hun zaakjes goed op orde daar. We moeten dus vooral de mensen met milde klachten testen waarna ze twee weken quarantaine moeten. Makes so much more fucking sense.

Meer tests proberen in te slaan via Duitsland!

Tony Galento
20-03-2020, 20:47
Geen enkele kans dat jij blank bent.

Die kans is groter dan dat iemand jou serieus neemt. Maar dat kan snel.

Tony Galento
20-03-2020, 20:50
https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/coronavirus/6039112/intensief-testen-verklaart-mogelijk-laag-sterftecijfer-in-duitsland.amp

In Duitsland testen ze fucking veel, ook bij milde klachten. Gevolg: pas 48 doden

Hier testen ze alleen bij zware verdenking op Corona dus de mensen met milde klachten besmetten er lekker op los ipv in quarantaine te gaan.

Die Duitsers hebben hun zaakjes goed op orde daar. We moeten dus vooral de mensen met milde klachten testen waarna ze twee weken quarantaine moeten. Makes so much more fucking sense.

Meer tests proberen in te slaan via Duitsland!

Zo pakken ze het in Zuid-Korea ook aan. Waarschijnlijk hebben we niet genoeg testkits liggen. Duitsland heeft ook veel meer IC units per hoofd van de bevolking.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we niet goed voorbereid waren. (het mondkapjes tekort is daar een mooi voorbeeld van)

Lowkick92
20-03-2020, 20:57
Proberen in te slaan bij onze buren of uit Zuid Korea importeren? Wat doen ze eraan vraag ik me dan af. Brabant explodeert zowat qua besmettingen.

Strategie aanpassen en als een gek gaan testen zou je zeggen. Word er onrustig van merk ik. Erger me ook kapot aan de mensen die denken dat het een soort extra vakantie is en lekker in de parken chillen. Op straat, op de fiets, lekker achter op. Ook kickbokstrainers die nog lekker mensen padsen..dat kan allemaal joh

Om uit te kotsen

Bromios
21-03-2020, 17:17
https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/coronavirus/6039112/intensief-testen-verklaart-mogelijk-laag-sterftecijfer-in-duitsland.amp

In Duitsland testen ze fucking veel, ook bij milde klachten. Gevolg: pas 48 doden

Hier testen ze alleen bij zware verdenking op Corona dus de mensen met milde klachten besmetten er lekker op los ipv in quarantaine te gaan.

Die Duitsers hebben hun zaakjes goed op orde daar. We moeten dus vooral de mensen met milde klachten testen waarna ze twee weken quarantaine moeten. Makes so much more fucking sense.

Meer tests proberen in te slaan via Duitsland!

Complete nonsens. De enige reden dat het hier uit de klauwen is gelopen is carnaval. Daardoor heeft half Brabant elkaar aangestoken. Zwaar verminderde weerstand door 4 dagen zuipen en de hele dag tegen elkaar aanhangen. Toevallig is dat in Duitsland niet zo. Duitsers luisteren ook gewoon naar de overheid. In Nederland en Belgie zijn vooral de 20-30 jarigen echt bijzonder hardleers.

De Fransen en Italianen begroeten elkaar elke dag alleen al op het werk met een zoen en een handdruk dus daar gaat het ook hard.

appelsap
22-03-2020, 00:45
Complete nonsens. De enige reden dat het hier uit de klauwen is gelopen is carnaval. Daardoor heeft half Brabant elkaar aangestoken. Zwaar verminderde weerstand door 4 dagen zuipen en de hele dag tegen elkaar aanhangen. Toevallig is dat in Duitsland niet zo. Duitsers luisteren ook gewoon naar de overheid. In Nederland en Belgie zijn vooral de 20-30 jarigen echt bijzonder hardleers.

De Fransen en Italianen begroeten elkaar elke dag alleen al op het werk met een zoen en een handdruk dus daar gaat het ook hard.

Ook BS. In Duitsland vieren ze geen Carnaval (Fasching)??

Wat ze daar gedaan hebben is vanaf dag 1 veel meer testen en ook een database aanleggen van alle recente contacten van mensen die positief waren. Die hebben ze gecrosscheckt met medische/demografische data en zo hebben ze pro actief al mensen uit de kwestbare groepen gewaarschuwd/gebeld.

Veel testen van mensen buiten de risicigroep betekent wel dat je ook een lager sterftepercentage krijgt, maar ze zijn gewoon een stuk kordater geweest dan wij in NL, en hier in de VS, waar ze nu pas niet noodzakelijke operaties aan het uit stelen zijn om bedden vrij te maken/houden.

Lowkick92
22-03-2020, 07:30
http://infekt.ch/2020/03/neues-verstaendnis-der-covid-19-epidemie/

Denk dat het al veel verder verspreid is dan wel denken. Wat op zichzelf niet eens slecht is. De groep die er nauwelijks wat van merkt is vele malen groter.

Bromios
22-03-2020, 12:28
Ook BS. In Duitsland vieren ze geen Carnaval (Fasching)??

Wat ze daar gedaan hebben is vanaf dag 1 veel meer testen en ook een database aanleggen van alle recente contacten van mensen die positief waren. Die hebben ze gecrosscheckt met medische/demografische data en zo hebben ze pro actief al mensen uit de kwestbare groepen gewaarschuwd/gebeld.

Veel testen van mensen buiten de risicigroep betekent wel dat je ook een lager sterftepercentage krijgt, maar ze zijn gewoon een stuk kordater geweest dan wij in NL, en hier in de VS, waar ze nu pas niet noodzakelijke operaties aan het uit stelen zijn om bedden vrij te maken/houden.

Waar haal jij die info vandaan dan ? Tot 16 maart bepaalden alle deelstaten hun eigen beleid en daar was veel kritiek over.
Duitsland staat inmiddels op nummer 5 qua besmettingen en stijgen als een malle.
https://experience.arcgis.com/experience/685d0ace521648f8a5beeeee1b9125cd

blackadder
24-03-2020, 02:16
Misschien moet je je dekking eens wat hoger houden, dit is kleuterniveau.

Kleuterniveau is voor jou nog te hoog gegrepen.

blackadder
24-03-2020, 02:18
https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/coronavirus/6039112/intensief-testen-verklaart-mogelijk-laag-sterftecijfer-in-duitsland.amp

In Duitsland testen ze fucking veel, ook bij milde klachten. Gevolg: pas 48 doden

Hier testen ze alleen bij zware verdenking op Corona dus de mensen met milde klachten besmetten er lekker op los ipv in quarantaine te gaan.

Die Duitsers hebben hun zaakjes goed op orde daar. We moeten dus vooral de mensen met milde klachten testen waarna ze twee weken quarantaine moeten. Makes so much more fucking sense.

Meer tests proberen in te slaan via Duitsland!
Meer testen is ook de aanbeveling vd WHO. Maar t RIVM verkondigd dat zij denken dat de WHO niet ons bedoelt.:wacko:

Tony Galento
24-03-2020, 09:55
Kleuterniveau is voor jou nog te hoog gegrepen.

Je leeft gelukkig nog. Straks niet gaan dreinen als er blijkt dat mensen immuniteit hebben opgebouwd.

T15Boxing
24-03-2020, 14:01
Gaan jullie elkaar eens even goed aftrekken om het goed te maken.

RedDawn
24-03-2020, 15:33
Haha!!

Tony Galento
25-03-2020, 09:45
Gaan jullie elkaar eens even goed aftrekken om het goed te maken.

Onze drollenbokser op z'n best.

Briant
25-03-2020, 10:38
Het is mij opgevallen dat t15 vaak homoseksuele fantasieën er op na laat.

T15Boxing
25-03-2020, 11:17
Ik gebruik gewoon uitdrukkingen waar jullie bekend mee zijn. Ik geef meer om je dan je denkt.

Tony Galento
25-03-2020, 12:33
Ik gebruik gewoon uitdrukkingen waar jullie bekend mee zijn. Ik geef meer om je dan je denkt.

Je klinkt als een latente homoseksueel die worstelt met z'n geaardheid.

Waarschijnlijk ben je bang voor de reacties binnen het senioren groepje zaktraining waar je 1x in de week traint.

LightHeavyWeight
25-03-2020, 14:01
Zaktraining.....
Hihi

T15Boxing
25-03-2020, 14:04
Je klinkt als een latente homoseksueel die worstelt met z'n geaardheid.

Waarschijnlijk ben je bang voor de reacties binnen het senioren groepje zaktraining waar je 1x in de week traint.

Zaktraining doe ik met je moeder, swa. Anders zou het haram zijn, alhoewel het kantje boord is want ik neem aan dat ze boven de 12 is.

micha
25-03-2020, 14:50
damn heren. de wereld staat in brand

LightHeavyWeight
25-03-2020, 17:24
Brand, is ook bier, evenals.....

Tony Galento
25-03-2020, 23:19
Zaktraining doe ik met je moeder, swa. Anders zou het haram zijn, alhoewel het kantje boord is want ik neem aan dat ze boven de 12 is.

Je klinkt een tikkeltje verward, tijd om je temperatuur te nemen. Achterlangs is het betrouwbaarst, maar dat hoef ik jou niet te vertellen.

T15Boxing
25-03-2020, 23:24
Je klinkt een tikkeltje verward, tijd om je temperatuur te nemen. Achterlangs is het betrouwbaarst, maar dat hoef ik jou niet te vertellen.

Ik heb gehoord van naalden delen maar dit? Leuk dat je ons laat weten hoe je AIDS hebt gekregen, Tony.

Tony Galento
26-03-2020, 02:19
Ik heb gehoord van naalden delen maar dit? Leuk dat je ons laat weten hoe je AIDS hebt gekregen, Tony.


Voor een zelfverklaarde hetero ben je bijzonder goed geïnformeerd.

kooivechter
26-03-2020, 13:34
Voor een zelfverklaarde hetero ben je bijzonder goed geïnformeerd.

Hahaha ga door heren

T15Boxing
26-03-2020, 19:03
Voor een zelfverklaarde hetero ben je bijzonder goed geïnformeerd.

Je gaf zelf aan dat achterlangs je temperatuur nemen het betrouwbaarst is, jij bent de expert Tony(is dat je bijnaam bij de cockring?). En of je nou AIDS of Covid hebt, ik gun je het allemaal.

LightHeavyWeight
26-03-2020, 20:46
Een winnaar gaat deze discussie niet krijgen, maar de verliezer heeft zich zojuist aangediend. Bevangen door emoties, probeer daar op te letten.

Lowkick92
26-03-2020, 21:52
On topic:

Zijn er hier ook complot denkers? Zie veel over 5G voorbijkomen

Tony Galento
26-03-2020, 21:52
Je gaf zelf aan dat achterlangs je temperatuur nemen het betrouwbaarst is, jij bent de expert Tony(is dat je bijnaam bij de cockring?). En of je nou AIDS of Covid hebt, ik gun je het allemaal.

Je spreekt met consumptie.

Bromios
27-03-2020, 09:51
On topic:

Zijn er hier ook complot denkers? Zie veel over 5G voorbijkomen

Sinds Google en facebook hun algoritme hebben aangepast gaat veel van dat spul er voortijdig af.
Voor mij is het gewoon een chinees die een vleermuis heeft gegeten.

Lorenzo
27-03-2020, 10:51
Geloof me,niemand in de hele wereld heeft deze ziekte gekregen door het eten van een vleermuis, probeer het maar. Waar het wel vandaan komt zullen we waarschijnlijk nooit weten.

Bromios
27-03-2020, 11:46
Geloof me,niemand in de hele wereld heeft deze ziekte gekregen door het eten van een vleermuis, probeer het maar. Waar het wel vandaan komt zullen we waarschijnlijk nooit weten.

Eentje maar goochemerd. ketenbesmetting. Ebola, sars, mers idem dito. dat is al wel duidelijk. Kan ook ander bushmeat zijn geweest maar welke markt deze versie van Corona komt weten ze al wel.

micha
27-03-2020, 13:08
ja het is van een vleermuis overgesprongen naar een ander zoogdier en toen naar de mens. Zo een mutatie kunnen ze niet eens in lab maken. Moeder natuur is de grootste en slimste bioterrorist die er is. Nee het komt ook niet door 5G.

Tony Galento
27-03-2020, 22:29
Geloof me,niemand in de hele wereld heeft deze ziekte gekregen door het eten van een vleermuis, probeer het maar. Waar het wel vandaan komt zullen we waarschijnlijk nooit weten.

Ik geloof je niet.

Tony Galento
27-03-2020, 22:31
Eentje maar goochemerd. ketenbesmetting. Ebola, sars, mers idem dito. dat is al wel duidelijk. Kan ook ander bushmeat zijn geweest maar welke markt deze versie van Corona komt weten ze al wel.

Lekker slachten waar je bij staat schijnt ook bevorderend te werken. Dan spuit de boel lekker in de rondte.

Lowkick92
28-03-2020, 12:49
Wel aan China te danken dit

Briant
28-03-2020, 13:36
En niet de eerste keer

Lowkick92
31-03-2020, 16:14
175 doden, nieuw record, gaat lekker

Tony Galento
31-03-2020, 22:11
175 doden, nieuw record, gaat lekker


De IC ligt vol met dikzakken volgens de artsen. (80%)

Anderson
31-03-2020, 22:16
Obesitas is a hell of drug stay lean.

LightHeavyWeight
01-04-2020, 07:03
Overgewicht is inderdaad de grootste vriend van Corona. Helaas in mijn omgeving ook 2 voorbeelden van.

Eindbaas
05-04-2020, 21:00
Kijk hoe Zweden het aanpakt
https://www.ad.nl/buitenland/gezond-verstand-zweden-stuit-opmars-corona-niet~a467068a/

appelsap
06-04-2020, 01:33
Kijk hoe Zweden het aanpakt
https://www.ad.nl/buitenland/gezond-verstand-zweden-stuit-opmars-corona-niet~a467068a/

Exact en ze krijgen nu de rekening gepresenteerd....

micha
06-04-2020, 07:29
precies

Bromios
06-04-2020, 09:52
Ik denk dat Zweden het wel goed doen. Binnen de grenzen van de IC-capaciteit zo snel mogelijk groeps immuniteit opbouwen.

appelsap
06-04-2020, 13:41
Ik denk dat Zweden het wel goed doen. Binnen de grenzen van de IC-capaciteit zo snel mogelijk groeps immuniteit opbouwen.

Ik vraag me af of ze op deze manier goed kunnen beoordelen of ze die IC capaciteit hebben. Ze beginnen al behoorlijk in paniek te rkane namelijk. En ze gaan dan wel makkelijk voorbij aan de kwetsbare groepen waar IC geen oplossing voor is. Die gaan gewoon dood. Ze zeggen daar wel rekening mee te houden in hun advies, maar we gaan het zien.

Als je de hele bevolking test dan kan je dit soort aanpak heel specifiek afstemmen op de zieken, risico groepen, mensen met immuniteit en contacten van zieken. Maar zolang je niet weet wie het allemaal bij zich draagt is dit russische roulette.

Als laatste is nog steeds niet duidelijk hoe lang die immunitiet duurt als je het gehad hebt. als die periode te kort is dan bouw je dus nooit groepsimmuniteit op, tenzij een heel groot deel van de bevolking het snel krijgt. en dat proberen ze ook niet te doen volgens mij.

We gaan het merken.

Bromios
06-04-2020, 16:07
, tenzij een heel groot deel van de bevolking het snel krijgt. en dat proberen ze ook niet te doen volgens mij.



Volgens mij is dat nou juist wel de insteek. De kwetsbare groep is beschermd als de rest het gehad heeft (met de kennis van nu) . Dus hoe eerder dat zo is hoe sneller we de boel weer op gang hebben. Maar je moet wel de mogelijkheid hebben iedereen die het heeft te behandelen.

Anderson
06-04-2020, 16:57
Volgens mij is dat nou juist wel de insteek. De kwetsbare groep is beschermd als de rest het gehad heeft (met de kennis van nu) . Dus hoe eerder dat zo is hoe sneller we de boel weer op gang hebben. Maar je moet wel de mogelijkheid hebben iedereen die het heeft te behandelen.

idd precies Nederland is niet in lockdown

Eindbaas
17-04-2020, 12:07
Ik begin meer begrip te krijgen voor die Brexit
https://nos.nl/artikel/2330773-macron-nederland-zet-europese-unie-op-het-spel.html

Wanneer zullen de events weer starten? Wat denken jullie?

appelsap
17-04-2020, 15:53
Ik begin meer begrip te krijgen voor die Brexit
https://nos.nl/artikel/2330773-macron-nederland-zet-europese-unie-op-het-spel.html

Wanneer zullen de events weer starten? Wat denken jullie?

Wanneer Dana het weer mag doen van zijn bazen bij Disney en ESPN. Dat is wanner zij er vertrouwen in hebben dat ze een aanvaardbaar risico op imago schade lopen.

Die-ene
17-04-2020, 22:16
Geloof me,niemand in de hele wereld heeft deze ziekte gekregen door het eten van een vleermuis, probeer het maar. Waar het wel vandaan komt zullen we waarschijnlijk nooit weten.

ok

Bromios
17-04-2020, 23:06
Ik begin meer begrip te krijgen voor die Brexit
https://nos.nl/artikel/2330773-macron-nederland-zet-europese-unie-op-het-spel.html

Wanneer zullen de events weer starten? Wat denken jullie?

Macron is de baas van een land die ook nooit luisteren als ze geld moeten besparen. Gaan nog steeds halverwege de 50 met pensioen. Dus die moet niet zeuren.

Ik verwacht dat USA nog wel even in de problemen zitten. Hier starten we voorzichtig weer op

Lowkick92
20-04-2020, 07:30
Moet zeggen dat ik steeds agressiever wordt van die complotgekkies. Het virus zou ontwikkeld zijn door China of de VS, Bill Gates wil de wereld domineren en gaat ons allemaal laten inspuiten met nano chips onder het mom van vaccins en met 5G worden we voortaan op afstand bestuurd en gecontroleerd. Anderen zijn nu opeens helemaal into Robert Jensen die allerlei filmpjes maakt en mensen wijsmaakt dat het allemaal onzin is wat er gebeurt door de overheid en dat we allemaal slapen en niet doorhebben wat er echt gebeurt. WTF man

Zijn mensen aan het doordraaien ofzo fuckin hell

Richelieu
20-04-2020, 07:50
Moet zeggen dat ik steeds agressiever wordt van die complotgekkies. Het virus zou ontwikkeld zijn door China of de VS, Bill Gates wil de wereld domineren en gaat ons allemaal laten inspuiten met nano chips onder het mom van vaccins en met 5G worden we voortaan op afstand bestuurd en gecontroleerd. Anderen zijn nu opeens helemaal into Robert Jensen die allerlei filmpjes maakt en mensen wijsmaakt dat het allemaal onzin is wat er gebeurt door de overheid en dat we allemaal slapen en niet doorhebben wat er echt gebeurt. WTF man

Zijn mensen aan het doordraaien ofzo fuckin hell

x2, Robert Jensen serieus nemen.....:twak:, dat is een beetje de Nederlandse Alex Jones geworden.

appelsap
21-04-2020, 00:38
x2, Robert Jensen serieus nemen.....:twak:, dat is een beetje de Nederlandse Alex Jones geworden.

Vet is naar zijn hoofd gestegen. Zou hij veel met Bas B in contact zijn?

gieloe
25-04-2020, 19:00
Hij komt anders wel met cijfers en feiten. Het is niet zo dat hij het uit zijn duim zuigt.

Briant
25-04-2020, 19:58
In dit geval kun je wel op de persoon spelen. Het maakt nogal uit of Robert Jensen of een gerenomeerde arts of onderzoeker het verklaart.

gieloe
25-04-2020, 20:48
Nee, het gaat om over wat voor onderzoeken en door wie die gedaan worden. De boodschapper Jensen in dit geval is onbelangrijk. Vandaar dat je ook altijd zelf je onderzoek er naast moet doen ipv klakkeloos het NOS journaal te nemen.

appelsap
25-04-2020, 22:09
Hij komt anders wel met cijfers en feiten. Het is niet zo dat hij het uit zijn duim zuigt.

Kan je een paar voorbeelden geven?

Lorenzo
25-04-2020, 22:36
Nee, het gaat om over wat voor onderzoeken en door wie die gedaan worden. De boodschapper Jensen in dit geval is onbelangrijk. Vandaar dat je ook altijd zelf je onderzoek er naast moet doen ipv klakkeloos het NOS journaal te nemen.
Pff,ik weet nog met de vliegtuig ramp in Ukraine dat de NOS met het verhaal kwam dat soldaten vol trots een beertje van een kind in hett vliegtuig omhoog hielden .Het ware verhaal was dat ze het beertje omhoog hielden hoe erg het was en dat er ook kinderen aan boord waren. Maar ja ,heel Nederland was al gemanipuleerd .Vele hebben nooit de echte vertaling van de soldaten gezien. Er wordt zoveel gemanipuleerd dat je niet meer weet wat juist is.

Briant
25-04-2020, 22:37
Om wetenschappelijk (literatuur)onderzoek te doen moet je toch goed onderlegd zijn en op de hoogte zijn van alle recentelijke ontwikkelingen op dat gebied. Dat is een dagtaak. Dus zelf onderzoek doen is alsof je een mma fan de ring in gooit zonder enige fysieke training. Passende metafoor al zeg ik het zelf.
Mensen mogen zeggen en vinden wat ze willen maar voor mij maakt het echt wel uit wie het zegt. For the record ook de NOS zit er af en toe naast en het is belangrijk kritisch te blijven. Alleen laten we niet kritisch zijn om het kritisch zijn, sommige dingen zijn gewoon kut.

gieloe
25-04-2020, 22:42
Ga kijken met een notitieblok, schrijf alles op wat hij zegt en ga zelf je onderzoek doen. Ik heb hier zelf ook veel aandacht aan besteed, als het iets is wat je boeit raad ik je aan hetzelfde te doen.

appelsap
26-04-2020, 04:04
Ga kijken met een notitieblok, schrijf alles op wat hij zegt en ga zelf je onderzoek doen. Ik heb hier zelf ook veel aandacht aan besteed, als het iets is wat je boeit raad ik je aan hetzelfde te doen.

Ben wel benieuwd naar de onderwerpen en uitkomsten van jouw eigen onderzoeken.

Lowkick92
26-04-2020, 09:57
Wat ik wel vind, is dat alle complotdenkers achterin de rij moeten aansluiten als er een vaccin of werkend medicijn is. Benieuwd of Jensen alles nog zo zou bagatelliseren wanneer hij op de IC terecht komt.

gieloe
26-04-2020, 10:00
Werkende medicijnen zijn er al. En het laatste wat complotdenkers willen is überhaupt in die rij voor vaccinaties aansluiten.

Lowkick92
26-04-2020, 10:15
Werkende medicijnen zijn er al.

Krijg nou wat! Vertel? Welke op grote schaal, bewezen succesvolle behandeling met bestaande medicatie is er dan?

Ooh en als dat prikje er is, sluiten ze echt wel aan in de rij. Iedereen heeft zijn/haar (kwaliteit van) leven lief, ook de keyboard complotdenkers.

appelsap
26-04-2020, 12:09
Krijg nou wat! Vertel? Welke op grote schaal, bewezen succesvolle behandeling met bestaande medicatie is er dan?

Ooh en als dat prikje er is, sluiten ze echt wel aan in de rij. Iedereen heeft zijn/haar (kwaliteit van) leven lief, ook de keyboard complotdenkers.

UV lampen inslikken of bleekwater injecteren. Je kan hydroxychloroquine proberen. Schijnt wel eens gegeven te zijn aan mensen die door Covid 19 zijn getroffen en beter zijn geworden. Maar je kan er ook een hartaanval van krijgen. Medicijnen genoeg voor iedereen.

Natuurlijk hebben de grote pharamaciebedrijven wel al lang een middel, maar dat laten ze in hun opslagplaatsten ligggen om de prijs verder op te drijven voordat ze er mee naar de markt komen.

gieloe
26-04-2020, 12:32
Deze man komt bij bekend voor. Kan hem niet helemaal plaatsen. Kan iemand hem identificeren voor mij?

https://www.zwartelijstartsen.com/zwartelijst_arts/dissel-j-van/

Briant
26-04-2020, 14:49
Bij de nos ben je kritisch omdat ze een agenda hebben volgens jou, maar een website als die je nu post vertrouw je wel? Als er een bron een agenda heeft is het wel de jouwe. Kritisch zijn over de hele linie ajb en niet in de comfirmation bias val trappen.

Tomcraft86
26-04-2020, 15:18
Bij de nos ben je kritisch omdat ze een agenda hebben volgens jou, maar een website als die je nu post vertrouw je wel? Als er een bron een agenda heeft is het wel de jouwe. Kritisch zijn over de hele linie ajb en niet in de comfirmation bias val trappen.

+1



https://www.youtube.com/watch?v=sWQwFOYxUTo&feature=emb_title


Ik word zo moe van al die complotdenkers.

gieloe
28-04-2020, 12:03
MUST WATCH!

https://londonreal.tv/digital-freedom-platform-interview-1-dr-rashid-buttar/

MB667
28-04-2020, 13:02
https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-the-basic-dance-steps-everybody-can-follow-b3d216daa343 (https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-the-basic-dance-steps-everybody-can-follow-b3d216daa343)


Ik volg een man, die door velen mensen, regeringen en wetenschappers, wordt geholpen en gevolgd, die alles goed in kaart brengt. Hij brengt in kaart in welk land wat gebeurd t.o.v. de verspreiding van het virus maar ook het tegengaan van het verspreiden van de virus.

Aan de hand van grafieken en statistieken laat hij per land zienwaar het goed gaat en waar het minder goed gaat. Waar ze het heel goed doen zeveel testen, heeft iedereen mond en neus bescherming op ( om zelf geen andere te besmetten) en is een app beschikbaar.

In deze landen is geen lockdown, is iedereen vrij om te gaan en staan waar ze willen(mits er aan bepaalde afstanden wordt gehouden)

en is bijna alles open. Wij gaan weer alles versoepelen, op zicht is dat goed en heel fijn maar er wordt nog steeds niet veel getest en er is geen verplichting tot het dragen van mond en neusbescherming en die app is er niet ( privacy is idd een ding). Daarbij laten we kinderen tot 12 weer met elkaar spelen en sporten( en zonder dat ze symptomen hebben) kunnen kinderen ook mensen besmetten. Ik hoop het niet maar ik ben bang dat er tochnog een 2de golf en dat het allemaal onnodig langer gaat duren.

Je kunt hem volgen op fb als je wilt.

https://www.facebook.com/591162692/posts/10156770941797693/?d=n (https://www.facebook.com/591162692/posts/10156770941797693/?d=n)

appelsap
28-04-2020, 14:36
MUST WATCH!

https://londonreal.tv/digital-freedom-platform-interview-1-dr-rashid-buttar/

https://namibiafactcheck.org.na/news-item/us-conspiracy-theorists-have-become-influencers-on-namibian-social-media/

https://www.huffpost.com/entry/coronavirus-conspiracy-theories-social-media_n_5e83d701c5b6a1bb764f6d3b

gieloe
29-04-2020, 00:34
Snel kijken want YouTube verwijderd deze video steeds. Nog meer dokters aan het woord.

https://youtu.be/xwXuxLt75K8

appelsap
29-04-2020, 01:31
Snel kijken want YouTube verwijderd deze video steeds. Nog meer dokters aan het woord.

https://youtu.be/xwXuxLt75K8

Leuk als je Ozark, Shittscreek, Casa de Papel, the Last Dance, Tiger King en Fauda al gezien hebt, en nog een uurtje vertier zoekt, maar kan je me nog een keer jou standpunt mbt dit virus en de maatregelen duidelijk maken?

Bromios
29-04-2020, 10:08
https://i2.wp.com/www.duimspijker.com/wp-content/uploads/2017/04/img_1788-1.jpg?fit=480%2C270&ssl=1

Voor wie altijd al wil weten hoe Gieloe er uit ziet.....

Mensen; het is heel simpel. Er is niemand bezig de economie kapot te maken; er is niemand van de "mainstream media"bezig dingen onder het tapijt te schuiven. De dead-rate is inderdaad niet extreem hoog. Er is maar 1 ding leidend in dit verhaal en dat is de capaciteit van de IC's.

Wij hebben met elkaar afgesproken dat als je uit een wrak wordt gezaagd of je blindedarm springt en je krijgt complicaties dat je dan een plek hebt op de IC. Als die vol ligt moeten we keuzes maken en mensen dood laten gaan. Dat willen we niet dus moeten we nu zorgen dat er niet meer corona patiënten zijn die heel ziek worden dan de IC aan kan. Dat is allemaal toch niet zo ingewikkeld ?

micha
29-04-2020, 18:25
https://i2.wp.com/www.duimspijker.com/wp-content/uploads/2017/04/img_1788-1.jpg?fit=480%2C270&ssl=1Voor wie altijd al wil weten hoe Gieloe er uit ziet.....Mensen; het is heel simpel. Er is niemand bezig de economie kapot te maken; er is niemand van de "mainstream media"bezig dingen onder het tapijt te schuiven. De dead-rate is inderdaad niet extreem hoog. Er is maar 1 ding leidend in dit verhaal en dat is de capaciteit van de IC's.Wij hebben met elkaar afgesproken dat als je uit een wrak wordt gezaagd of je blindedarm springt en je krijgt complicaties dat je dan een plek hebt op de IC. Als die vol ligt moeten we keuzes maken en mensen dood laten gaan. Dat willen we niet dus moeten we nu zorgen dat er niet meer corona patiënten zijn die heel ziek worden dan de IC aan kan. Dat is allemaal toch niet zo ingewikkeld ? x2

Lowkick92
29-04-2020, 19:20
https://i2.wp.com/www.duimspijker.com/wp-content/uploads/2017/04/img_1788-1.jpg?fit=480%2C270&ssl=1

Voor wie altijd al wil weten hoe Gieloe er uit ziet.....

Mensen; het is heel simpel. Er is niemand bezig de economie kapot te maken; er is niemand van de "mainstream media"bezig dingen onder het tapijt te schuiven. De dead-rate is inderdaad niet extreem hoog. Er is maar 1 ding leidend in dit verhaal en dat is de capaciteit van de IC's.

Wij hebben met elkaar afgesproken dat als je uit een wrak wordt gezaagd of je blindedarm springt en je krijgt complicaties dat je dan een plek hebt op de IC. Als die vol ligt moeten we keuzes maken en mensen dood laten gaan. Dat willen we niet dus moeten we nu zorgen dat er niet meer corona patiënten zijn die heel ziek worden dan de IC aan kan. Dat is allemaal toch niet zo ingewikkeld ?

🥊 💯!

gieloe
29-04-2020, 23:17
@bromios,

Wat een ongelooflijk domme gans ben je ook. Als iemand dat vaccin verdient wat er aan zit te komen dan ben jij het wel.

Briant
30-04-2020, 08:50
Waarom maak je het nu persoonlijk?

gieloe
30-04-2020, 10:08
Wie was er begonnen? Kijk even naar die foto. Ik probeer alleen maar de ogen te openen voor mensen. Er is genoeg te vinden als je maar wat onderzoek doet. Ik post hier wat links zodat mensen wat kunnen kijken en zelf op onderzoek uit gaan. En natuurlijk ga je websites vinden waarop een bepaald persoon zwart afgeschilderd word. Als je dat nog niet snapt of wilt snappen blijf dan maar lekker braaf het NOS nieuws kijken. Ik hoop dat er genoeg mensen zijn die wel wakker geschut worden door deze videos.

https://youtu.be/KGGd7-vvd9Y

Tomcraft86
30-04-2020, 10:11
@bromios,

Wat een ongelooflijk domme gans ben je ook.


Volgens mij ben jij de domme gans:

Daarbij speelt mogelijk ook het opleidingsniveau van mensen een rol. ,,Hoger opgeleiden zijn over het algemeen minder vatbaar voor samenzweringstheorieën dan lager opgeleiden, omdat ze vaardiger zijn in het ontleden van informatie en vinden van betrouwbare bronnen.’’

Aldus sociaal psycholoog Michiel van Elk van de Universiteit van Amsterdam

https://www.ad.nl/wetenschap/zo-ontstaat-een-complottheorie~a88feb98/

gieloe
30-04-2020, 10:19
Ah ok, dus vragen stellen en zelf op onderzoek uit gaan betekent laag opleidingsniveau. Nou, bedankt voor het opkrikken van mijn IQ voor een paar punten.

Ga voor de grap eens op onderzoek uit waar de term “conspiracy theory” vandaan kwam.

Tomcraft86
30-04-2020, 10:33
Ben wel benieuwd naar je overige wilde ideeën.

- Denk je ook dat Pim Fortuyn is geëlimineerd door de CIA?
- AIDS is gemaakt door wetenschappers om homo’s uit te roeien?
- Dat de aarde zo plat als een dubbeltje is?
- Dat de Twin Towers een inside job waren?
- Dat vliegtuigen chemtrails (chemische sporen) in de lucht achterlaten om ons the beïnvloeden?

onne1983
30-04-2020, 10:43
Ah ok, dus vragen stellen en zelf op onderzoek uit gaan betekent laag opleidingsniveau. Nou, bedankt voor het opkrikken van mijn IQ voor een paar punten. Ga voor de grap eens op onderzoek uit waar de term “conspiracy theory” vandaan kwam. Op onderzoek gaan, staat niet gelijk aan elk artikel wat lekker wegleest voor waarheid aannemen.. Op onderzoek gaan houdt ook in dat je de bronnen een beetje natrekt.

Bromios
30-04-2020, 11:29
Wie was er begonnen? Kijk even naar die foto. Ik probeer alleen maar de ogen te openen voor mensen. Er is genoeg te vinden als je maar wat onderzoek doet. Ik post hier wat links zodat mensen wat kunnen kijken en zelf op onderzoek uit gaan. En natuurlijk ga je websites vinden waarop een bepaald persoon zwart afgeschilderd word. Als je dat nog niet snapt of wilt snappen blijf dan maar lekker braaf het NOS nieuws kijken. Ik hoop dat er genoeg mensen zijn die wel wakker geschut worden door deze videos.

https://youtu.be/KGGd7-vvd9Y

Even zonder dollen. Ik denk niet dat je dom bent. Ik zie ook een heleboel van dit soort filmpjes want ik ben heel erg kritisch. Ook naar de gewone media. Maar die mensen verwijzen allemaal naar elkaar. 3/4 van die "onderzoekers" blijken niet te bestaan als je ze zoekt of doen helemaal wat anders en hebben dus geen expertise. En allemaal willen ze maar 1 ding. De andere kant op dan de mainstream. Want dat is het business model.

De anti-vaxxers vinden dat we niet hoeven te vaccineren tegen de mazelen omdat dat bijna niet meer voorkomt. Dat klopt maar dat komt bijna niet meer voor omdat we vaccineren. Statistiek is lastig.

Maurice de Hond is een zelfingenomen eikel maar ik denk dat hij grotendeels gelijk heeft. Alleen kunnen we niet in 1 keer de economie opengooien op basis van de berekeningen van een marktonderzoeker. Waarom niet ? Omdat de IC's daarvoor te vol liggen. En Maurice is geen virusdeskundige.

Het grootste verschil tussen mensen zoals jij en mensen zoals ik is dat ik ervan uitga dat de meeste mensen gewoon sociale wezens zijn en dat jij ervan uit gaat dat de meeste mensen egoïsten zijn. En dat lijkt me echt behoorlijk kut als je zo in elkaar steekt. Ik ben dan misschien naïef maar ik heb in ieder geval een leuk leven.

Briant
30-04-2020, 12:57
Wie was er begonnen? Kijk even naar die foto. Ik probeer alleen maar de ogen te openen voor mensen. Er is genoeg te vinden als je maar wat onderzoek doet. Ik post hier wat links zodat mensen wat kunnen kijken en zelf op onderzoek uit gaan. En natuurlijk ga je websites vinden waarop een bepaald persoon zwart afgeschilderd word. Als je dat nog niet snapt of wilt snappen blijf dan maar lekker braaf het NOS nieuws kijken. Ik hoop dat er genoeg mensen zijn die wel wakker geschut worden door deze videos.

https://youtu.be/KGGd7-vvd9Y

Ok die foto was ook persoonlijk, even gemist. Wat maakt dan dat je reageert op een forum uit emotie en niet even tot tien telt? In een live gesprek kan ik me voorstellen dat je emoties even de overhand nemen, maar hier heb je toch de tijd om even goed na te denken over je reactie?
Is dit ook hoe je reageert op artikelen die jou prikkelen?Ik zeg niet dat je onzin post, maar wel dat het weinig doordacht overkomt. Met je intenties is niets mis dat zie ik wel.

Lowkick92
30-04-2020, 12:59
Even zonder dollen. Ik denk niet dat je dom bent. Ik zie ook een heleboel van dit soort filmpjes want ik ben heel erg kritisch. Ook naar de gewone media. Maar die mensen verwijzen allemaal naar elkaar. 3/4 van die "onderzoekers" blijken niet te bestaan als je ze zoekt of doen helemaal wat anders en hebben dus geen expertise. En allemaal willen ze maar 1 ding. De andere kant op dan de mainstream. Want dat is het business model.

De anti-vaxxers vinden dat we niet hoeven te vaccineren tegen de mazelen omdat dat bijna niet meer voorkomt. Dat klopt maar dat komt bijna niet meer voor omdat we vaccineren. Statistiek is lastig.

Maurice de Hond is een zelfingenomen eikel maar ik denk dat hij grotendeels gelijk heeft. Alleen kunnen we niet in 1 keer de economie opengooien op basis van de berekeningen van een marktonderzoeker. Waarom niet ? Omdat de IC's daarvoor te vol liggen. En Maurice is geen virusdeskundige.

Het grootste verschil tussen mensen zoals jij en mensen zoals ik is dat ik ervan uitga dat de meeste mensen gewoon sociale wezens zijn en dat jij ervan uit gaat dat de meeste mensen egoïsten zijn. En dat lijkt me echt behoorlijk kut als je zo in elkaar steekt. Ik ben dan misschien naïef maar ik heb in ieder geval een leuk leven.

Amen 🥊

gieloe
30-04-2020, 14:04
@bromios,

Er zijn genoeg artikelen te vinden die ieders bias ondersteunen of in diskrediet kunnen brengen. Dit gaat me teveel tijd kosten om hier hele stukken te gaan schrijven met links naar artikelen en dan daar weer op te moeten reageren etc. So let’s agree to disagree :)

Ik kan alleen maar hopen dat ik het mis heb en jij gelijk dat de maatregelen die genomen zijn idd berust zijn vanuit het goede van de mens.

P.S. Ik ga er trouwens niet vanuit dat de meeste mensen egoïsten zijn. Hier laat ik het bij, voor ik weer in een discussie over ga. Heb genoeg te doen vandaag :)

@Briant,

Je hebt ook zeker een punt en het gaf mij idd negatieve emoties afstammend uit goede intenties. Ik neem dan hierbij ook terug wat als negatief overkwam van mijn kant naar een ieder toe. Ik besluit om het hier verder bij te laten want ik wil die negativiteit niet. Had mezelf ooit voorgenomen om niet in discussies te gaan over diëten want je komt er toch nooit uit, hetzelfde uiteraard met religies. Nu kan ik met een gerust hard ook corona aan dat lijstje toevoegen :)

Wens jullie allemaal een fijne dag en de tijd zal
het leren.

appelsap
30-04-2020, 17:29
Ah ok, dus vragen stellen en zelf op onderzoek uit gaan betekent laag opleidingsniveau. Nou, bedankt voor het opkrikken van mijn IQ voor een paar punten.

Ga voor de grap eens op onderzoek uit waar de term “conspiracy theory” vandaan kwam.

Het is me nog steeds niet duidelijk wat nu precies je standpunt is mbt deze crisis. Wat is precies het complot dat je ziet?

Kippeborst
25-06-2020, 15:57
Allemaal de bitjes weer in vanaf 1 juli, of wachten we nog even?

Richelieu
25-06-2020, 21:09
Allemaal de bitjes weer in vanaf 1 juli, of wachten we nog even?

Nee, zeker weer aanvangen met trainen. Die Corona kilo's mogen er wel weer van af.

Tony Galento
25-06-2020, 22:19
Hele corona periode doorgetraind, één op één en binnen.

Ben nog nooit zo in vorm geweest.

Briant
26-06-2020, 08:26
Heb een kleine gekregen. Maar ga zeker zsm weer de mat op. Heb me met kettlebells, mountain biken en body weight oefeningen vermaakt maar is geen vervanging voor het echte werk.

Kippeborst
26-06-2020, 09:39
Lekker man. We mogen weer. Ben wel benieuwd hoe het zal gaan qua organisatie. De sportschoolhouders hebben aardig wat werk te verstouwen om alles volgens de richtlijnen te laten verlopen. Hoop toch van harte dat er geen uitbraak komt in een van de scholen aankomende periode!

Kippeborst
26-06-2020, 09:40
Heb een kleine gekregen. Maar ga zeker zsm weer de mat op. Heb me met kettlebells, mountain biken en body weight oefeningen vermaakt maar is geen vervanging voor het echte werk.

gefeliciteerd!

Knoopwafel
26-06-2020, 13:22
Heb een kleine gekregen. Maar ga zeker zsm weer de mat op. Heb me met kettlebells, mountain biken en body weight oefeningen vermaakt maar is geen vervanging voor het echte werk.

Gefeliciteerd kerel!

Zou ook volgende week wel weer de mat op willen, maar hier is het nog niet zo ver helaas :(