PDA

View Full Version : Interview Noel van de Heuvel



Highline
09-08-2004, 14:48
--------------------------------------------------------------------------------

Velen zullen zich de naam Noel v/d Heuvel herrineren in de thai/kickboks-historie,hij was een ko'er pur sang en vooral bekend om zijn spraakmakende wedstrijden tegen o.a. Dida Diafat,Gilbert Ballentine,Kamal El Amrani en Chainoy. Hedendaags heeft hij samen met zijn broer een sloopbedrijf en is hij coach en trainer van zijn eigen sportschool; Rocky gym. Thaiboxingnews had de eer om deze all time-topper te interviewen;

Thaiboxingnews: Hoe oud was je toen je begon met de sport?

Noel: Ik begon op 15 jarige leeftijd aan Full Contact in Maldegem,mijn zwager deed hieraan toendertijd en nam mij een keer mee om te kijken en ik wilde het is proberen en het is me toen bevallen en ben het blijven doen,ik heb daarna anderhalf jaar bij Kees Masseurs getraind en daarna overgegaan naar Cor Hemmers.

Thaiboxingnews: Vertel is wat over je jeugd?

Noel: Ik ben een vrij rustig type en ben streng opgevoed,ik was een goede student maar zat in een harde klas en soms was het knokken geblazen buiten de lestijden,na school wilde ik niet verder studeren maar met mijn handen werken en niet met mijn hoofd.

Thaiboxingnews:Hoeveel partijen heb je in totaal gedraaid en welke titels heb je op je naam staan?

Noel: Ik zat al snel in de A klasse na 1 a 2 Nieuwelling,2 C en 3 B klasse partijen in totaal heb ik zo'n 60 partijen gedraaid en ben 3 x wereldkampioen in Kick en Thaiboksen,1 x Europees kampioen,1 x Belgisch kampioen,1 Nederlands kampioen en 1 Benelux kampioen.

Thaiboxingnews:Hoe kom je aan de bijnaam; ''de Leeuw van Vlaanderen''?

Noel: Die had toendertijd de Vlaamse pers mij gegeven omdat ik een vrij agressieve vechtstijl had en een echte knokker was.

Thaiboxingnews:Hoe was je tijd bij Cor Hemmers en Ramon Dekker?

Noel: Ik heb 9 jaar samen getraind met Ramon Dekkers,Michael Lieuwfat,Marcel Wille,endergelijke,het waren harde trainingen,maar er was altijd een toffe sfeer. Cor is heel goed in het tactisch uitdokteren van je tegenstander en van Ramon heb ik heel veel geleerd.

Thaiboxingnews:Je staat bekend om je snelle techniek en harde stootkracht, trainde je hier speciaal op?

Noel: Nee,ik denk dat het gewoon in me zit,je hebt het of je hebt het niet.

Thaiboxingnews:Vertel is wat over je bokscarriere?

Noel: Ik kwam met het boksen in aanraking door Daniella Somers, ik heb 3 partijen gebokst waarvan 2 gewonnen en 1 verloren..... ik boks niet graag ik mis die knieen en trappen ,ik vind het thaiboksen veel completer.

Thaiboxingnews:Wat was je hoogtepunt in je carriere?

Noel: Mijn 1ste wereldtitel tegen Dida Diafat.

Thaiboxingnews: En je dieptepunt in je carriere?

Noel: Tijdens mijn 2de wereldtitel kreeg ik een trap in het kruis van Dida Diafat en een toernooi in Frankrijk waar ik aan mee had gedaan,niets lukte die dag!

Thaiboxingnews: Het is al inmiddels al 4 jaar geleden dat je afscheid heb genomen v/d wedstrijdsport,kriebelt het nooit om in de ring te staan?

Noel: Nee,ik heb geen moment spijt dat ik gestopt ben,het is beter te stoppen op een hoogtepunt dan in een dal nog aan wedstrijden te doen.

Thaiboxingnews: Mits je toch wel in de ring had gestaan,tegen wie had je dan willen uitkomen?

Noel: Nog een keer tegen Dida Diafat om hem wederom een koekje van eigen deeg te geven.

Thaiboxingnews: Wat ook opvalt is dat je altijd veel familie en dergelijke achter je heb staan?

Noel: Ja dat is belangrijk als vechter zijnde,ook mijn levenspartner Tamara waar ik 14 jaar samen mee ben is een goede ruggesteun,ik was toendertijd altijd weg,werken en trainen en moest op mijn voeding letten endergelijke,zij hielp mij daar enorm mee.

Thaiboxingnews: Wanneer ben je begonnen met je eigen sportschool Rocky gym?

Noel: Rocky gym heb ik geopend op mijn 18de jaar en ik heb er nog steeds veel plezier mee,met hulp van Peter,Franky en Chris is de sportschool 5 x per week open.

Thaiboxingnews: Je bent nog steeds in shape,train je zelf ook nog?

Noel: Ik geef zelf 3 maal per week les en dan doe ik gewoon mee.

Thaiboxingnews: Als coach ben je ook heel erg betrokken bij je vechters?

Noel: Logisch,ik weet zelf wat er gebeurd in de ring.

Thaiboxingnews: Hoe ziet een thaibokstraining eruit volgens jou?

Noel: Veel conditietraining,goede warming up en stretching,trapkussens en vooral techniek!!!

Thaiboxingnews: Waaruit bestaat een goede thaibokser volgens jou en wat is hiervoor nodig?

Noel: Beetje talent en doorzettingsvermogen,hard trainen,een goede sportschool en continuiteit.

Thaiboxingnews: Komt er nog een 2de Noel v/d Heuvel die Belgie op wereldniveau zal vertegenwoordigen?

Noel: Ik hoop het,afwachten en we zullen het wel zien.

Thaiboxingnews: En als je dan toch een naam moet noemen die het potentieel heeft?

Noel: Murat Direkci kan het ver schoppen.

Thaiboxingnews: Wat heeft thaiboksen met jou als persoon gedaan?

Noel: Ik ben er rustig van geworden.

En zo eindigd het interressante gesprek met een zeer ervaren en wijze man in het thaiboksen,een grootse man uit het kleine Vlaanderen die op wereldniveau heeft gevochten in het thaiboksen en een voorbeeld en favoriet is voor velen