PDA

View Full Version : anti terrorisme wet



Wheelie
11-08-2004, 11:03
Vandaag is de Wet terroristische misdrijven van kracht geworden. Deze houdt onder meer in dat terroristen die misdrijven plegen zwaarder kunnen worden gestraft dan mensen die de misdrijven plegen zonder 'terroristisch oogmerk'.

Met de nieuwe wet in de hand kunnen rechters de straffen voor onder andere doodslag, zware mishandeling, kaping of ontvoering met 50% verhogen áls aangetoond is dat ze zijn gepleegd uit een terroristisch oogmerk. De maximale straf op werving voor de jihad, de heilige strijd van de islam, gaat omhoog van één naar maximaal 4 jaar. Samenspanning om een terroristische daad te begaan, wordt apart strafbaar gesteld.

Voor samenspanning kan men straks worden veroordeeld als wordt aangetoond dat minstens twee personen hebben afgesproken om een terroristisch misdrijf te gaan plegen. Dat aantonen kan bijvoorbeeld gebeuren uit verklaringen van getuigen of afgeluisterde telefoongesprekken.

De nieuwe wetgeving volgt de Europese richtlijnen voor actievere bestrijding van het terrorisme.

Wheelie
11-08-2004, 11:04
wat mij betreft verhogen ze die straffen voor iedereen , terrorisme of niet .

Mickey
11-08-2004, 11:25
Mjah.. Ik weet het nog niet zo...

Dit is wat ze noemen een kapstok regelement..
Daar kun je alles onder ophangen...

Zo kan Justitie dan te pas en te onpas mensen zomaar
gaan afluisteren, oppakken en verhoren onder de noemer:
Terroristen wet..

Het is in principe een schending van je rechten als mense en
een zware inbreuk op je privacy..

En geloof me.. niemand wordt vrolijk van een geblindeerd
busje voor je huis 2 weken lang ;)

}|^-_-^|{
11-08-2004, 11:26
inderdaad, zo'n wetgeving betekent in feite ook dat je opgepakt kan worden voor hele vage verdenkingen. geef mijn portie maar aan fikkie

Paganstars
11-08-2004, 11:29
.... Dit kan nooit goed gaan...

Tsuki
11-08-2004, 13:53
ze kunnen wetten maken wat ze willen maakt niks uit ik hoorde dat natuurrampen ( lees het eiland LasPalmas ) een veel grotere bedreiging is voor de mensheid en amerika in het specifiek ;-)

migyur
11-08-2004, 14:03
je bedoelt broeikaseffect, het warmer worden van de aarde.


Volgens mij was het een maandje geleden ofzoiets op tv dat Ned. een van de meest afluisterend land was van Europa. Iniedergeval meer dan Engeland en Amerika...en dat het toestemming vragen tot afluisteren ook niet moeilijk was (lees: te gemakkelijk).
En je merkt er nu ook niks van.
Maar dan nog..ze gaan je heus niet zomaar oppakken als je 1x tegelijk bom en allah over de tel zegt hoor.
Ik vind het wel goed dat ze meer mogen.

En denk je niet dat, als ze zomaar steeds mensen gaan oppakken ze zware problemen met de gehele maatschappij krijgen...

Tsuki
11-08-2004, 14:54
nee ik bedoel dat er een stuk van las palmas ( 1 van de canarische eilanden ) op het punt ( wat is punt in de geschiedenis van de aarde ) staat af te breken. dit produceert een Tsunami die de oostkust van Amerika ( noord -midden ) kan bereiken en gruwelijk veel schade kan aanrichten

Paganstars
11-08-2004, 16:16
hahaha... beetje ver gezocht, maar wel mogelijk!

Tsuki
11-08-2004, 16:24
geloof het is niet ver gezocht, het is zelfs al een keer op discovery geweest het is een serieuze bedreiging....................

Paganstars
11-08-2004, 16:26
Niet alles geloven wat ze op discovery zeggen!

Sukebe Daihyou
11-08-2004, 18:02
oja..en wanneer gaat die wet dan weer in de kast? en wie controleerd dat?

NUKE THE BASTARDS :evil:

Aaronk
02-09-2005, 21:23
NEKSJOT

Jeroen
02-09-2005, 21:27
Kan iemand mij de Sjaak even aangeven???

Ah dank je wel!

<slis> NEKSCHJOT!