PDA

View Full Version : Jongen steekt vriendin twee keer in brand



Wheelie
19-08-2004, 12:40
Uitgegeven: 17 augustus 2004 10:14
Laatst gewijzigd: 17 augustus 2004 11:44

LEEUWARDEN - Een 16-jarige jongen uit Leeuwarden heeft vorige week zijn evenoude vriendin twee keer in brand gestoken. De jongen zou hebben gehandeld uit jaloezie. Dat heeft de politie dinsdag bekendgemaakt. De jongen is maandag voorgeleid aan de rechter-commissaris.

Het Openbaar Ministerie in Leeuwarden legt de jongen poging tot moord annex poging tot doodslag ten laste.


De jongen goot vorige week maandag terpentine over zijn vriendin, waarna hij haar tot twee keer toe in brand stak. Zij werd na opname in het Medisch Centrum Leeuwarden doorgestuurd naar het Academisch Ziekenhuis Groningen. Ze ligt nog steeds in het ziekenhuis, maar haar toestand is stabiel, meldde de politie.

Volwassenstrafrecht

Mogelijk wordt de minderjarige verdachte volgens het volwassenstrafrecht berecht, hoewel het volgens officier van justitie O. Brouwer nog te vroeg is daar uitsluitsel over te geven. De jongen wordt dinsdag of woensdag eerst door een psycholoog onderzocht.

De verdachte dacht dat zijn vriendinnetje op vakantie met een andere jongen had gezoend. Het is zeer de vraag of dat ook echt zo was, aldus de politie.

De jongen liet het meisje vorige week in zijn huis komen, waarna hij haar op een stoel voor een computer neerzette. Op het beeldscherm had hij een tekst met de strekking 'jij bent er geweest' geschreven. Hij 'schreef' daarop zijn naam met een mes op de borst van het slachtoffer. Daarna stak hij het meisje twee keer in brand.

Brandwonden

Het meisje liep tweede- en derdegraads brandwonden op. De jongen zette haar onder de douche en bracht haar vervolgens naar een ex-vriendin van hem. Die bracht het slachoffer pas een dag later naar het ziekenhuis.

Wheelie
19-08-2004, 12:41
Jongen rapt over in brand steken vriendin

Uitgegeven: 17 augustus 2004 17:53
Laatst gewijzigd: 17 augustus 2004 18:06

AMSTERDAM - De 16-jarige jongen die vorige week zijn vriendin overgoot met terpentine en in de brand stak, blijkt een rapnummer te hebben geschreven over zijn daad. Dit meldt weblog Geenstijl.nl . In het nummer betuigt hij spijt: "...ik heb verdriet, ik heb spijt, schatje ik wil je niet kwijt...het ging per ongeluk..." De weblog heeft het nummer op zijn site gezet.

De jongen goot vorige week maandag terpentine over zijn vriendin, waarna hij haar tot twee keer toe in brand stak. Zij werd na opname in het Medisch Centrum Leeuwarden doorgestuurd naar het Academisch Ziekenhuis Groningen. Ze ligt nog steeds in het ziekenhuis, maar haar toestand is stabiel, meldde de politie.
De verdachte dacht dat zijn vriendinnetje op vakantie met een andere jongen had gezoend. Het is zeer de vraag of dat ook echt zo was, aldus de politie.

De jongen liet het meisje vorige week in zijn huis komen, waarna hij haar op een stoel voor een computer neerzette. Op het beeldscherm had hij een tekst met de strekking 'jij bent er geweest' geschreven. Hij 'schreef' daarop zijn naam met een mes op de borst van het slachtoffer. Daarna stak hij het meisje twee keer in brand.

Het meisje liep tweede- en derdegraads brandwonden op. De jongen zette haar onder de douche en bracht haar vervolgens naar een ex-vriendin van hem. Die bracht het slachtoffer pas een dag later naar het ziekenhuis.


Bron:www.nu.nl

Wheelie
19-08-2004, 12:41
hier de mp3
http://www.geenstijl.nl/paginas/awa-Hoe%20Kan%20Dit.mp3

Wheelie
19-08-2004, 12:42
hier haar cu2

http://www.cu2.nl/browse.php?id=1601611

Wheelie
19-08-2004, 12:43
Uit de telegraaf:

Dader biecht marteling op in rapnummer

Jaloerse jongen (16) steekt vriendin tweemaal in brand

door Bert Huisjes en Dominique Weesie


LEEUWARDEN, woensdag
Een 16-jarige jongen uit Leeuwarden heeft zijn vriendin vorige week tweemaal achtereen met terpentine in brand gestoken. Hij heeft het misdrijf bekend in een rapnummer dat inmiddels op internet is te beluisteren.
De jongen van Irakees-Koerdische afkomst, Awa, was boos omdat zijn Nederlandse vriendin Jamai het had uitgemaakt en op vakantie met een ander had gezoend. Hij werd afgelopen donderdag gearresteerd, nadat hij op maandag het meisje ernstig had verbrand. Zij was door hem uitgenodigd om bij hem thuis te komen praten. Daar bond hij haar vast voor een computerscherm met de tekst ’Je gaat eraan’ en kerfde hij met een mes ’A.W.A’ in haar borst.
Volgens de verklaringen goot hij vervolgens terpentine bij het meisje over de borst, die hij aanstak. Na de vlammen te hebben gedoofd herhaalde hij dit ritueel nogmaals. Pas uren later reed hij met haar naar zijn ex-vriendin Laura (15) in Marssum, die maandagavond en -nacht alleen thuis was.
Hier dreigde hij beide meisjes met een spuitbus in vlammen te zetten. Het gegijzelde tweetal wist uiteindelijk te ontkomen, nadat de jongen de volgende ochtend even het huis verliet, aldus de moeder van één van de slachtoffers. Beide meisje reden rechtstreeks naar het ziekenhuis.
Opmerkelijk is dat onder zijn naam, afgelopen week, een rapnummer op internet opdook waar hij zijn daad bekende en het meisje om vergiffenis vroeg. Het openbaar ministerie in Leeuwarden heeft de authenticiteit van het nummer inmiddels bevestigd.
De marteling van het meisje vond plaats in de woning van zijn pleeggezin in de flatwijk Nyland in Leeuwarden. Bij de mishandeling was ook de 16- jarige zoon van dat pleeggezin aanwezig. Ook deze is aangehouden. Het staat nog niet vast of hij medeplichtig is of moet worden beschouwd als slachtoffer.
Volgens de moeder van een van de meisjes zijn het afgelopen jaar ,,zeker zes tot acht meisjes� het slachtoffer geworden van de rapper Awa, die na een charmante toenadering, zeer agressief bleek. „Die meiden hebben maandagnacht nog geprobeerd stiekem om hulp te bellen, maar hun beltegoed was op. Hij heeft ze eerder ook verkracht en mishandeld. Mijn dochter kwam met een opgezette kaak thuis, toen hij ontdekte dat ze naar de bioscoop was geweest.�
Justitie wil niet zeggen hoeveel meisjes, naast deze twee, aangifte hebben gedaan van mishandeling en verkrachting. Uit de verklaring van het brandslachtoffer Jamai is gebleken dat zij eerder ook al bijna werd gewurgd met een fietsketting. „Het was gewoon een loverboy�, aldus de moeder van een slachtoffer.

Het openbaar ministerie heeft de jongen gisteren voorgeleid bij de rechter-commissaris in Leeuwarden en legt hem poging tot moord of doodslag ten laste. Volgens justitie, die het misdrijf aanvankelijk stil wilde houden, moet de jongen worden berecht volgens het volwassenenstrafrecht.
De jongen woonde sinds twee jaar in Leeuwarden bij een pleeggezin. Eerder was hij uit huis geplaatst bij zijn eigen familie in Almere, waar hij nog twee broers en een jonger broertje heeft. In Leeuwarden maakte hij enige naam als rapper in de rapgroep The L.O.R.D.S. Met deze groep nam hij in de twee dagen na zijn daad mogelijk ook het nummer met de titel ’Het spijt me’ op, waarin hij bekent.
De 16-jarige Jamai is met ernstige brandwonden opgenomen in het Academisch Ziekenhuis in Groningen. Zij zal mogelijk tal van huidtransplantaties moeten ondergaan. Haar vriendin wordt opgevangen en haar familie is ondergedoken uit angst voor wraakacties.
In de wijk Nyland leidde de mishandeling tot grote ontzetting. „Waarom heeft Awa dit gedaan?� zei een leeftijdgenootje. „Dit is niet normaal.�
Oudere buurtbewoners zeiden zich zorgen te maken over de culturele achtergrond van het drama. „Als je minderwaardigheid van de vrouw en eerwraak met de paplepel krijgt ingegoten, kan zoiets ontstaan�, zei een oudere man. „Vermoedelijk was het voor die jongen een erekwestie. Maar een meisje zo toetakelen, daar is niets eervols aan. Het is een gruwelijke misdaad.�

Silat
19-08-2004, 12:50
Whahahahahaa LMFAO om die mp3!!!!! :lol:

Ik hoop dat ie maar 1000 x zelfmoord mag plegen en dat elke poging mislukt :mrgreen:

Wheelie
19-08-2004, 12:51
zelfmoord is te makkelijk

Mike
19-08-2004, 12:57
whahahahaah die mp3 , is dit echt die mafkees?

Wheelie
19-08-2004, 12:59
dat stond in de krant ja ;)

Tink
19-08-2004, 13:28
Absoluut gestoord, kan hier met mijn hoofd niet bij. Als iemand mijn kind zoiets aan zou doen...
Straffen als een volwassene is mijn mening.

Wheelie
19-08-2004, 13:29
Straffen als een volwassene is mijn mening.

En dat is nog te weinig :twisted:

Tink
19-08-2004, 13:34
straffen als een volwassene in een land met een minder soft rechtssysteem dan hier in NL dan?
doodstraf ben ik tegen namelijk... =te makkelijk

lunatic
19-08-2004, 13:39
wat een freak zeg sjjjit http://www.fam-ni.nl/~yoseikanforum/phpBB2/images/smiles/new_2gunsfiring_v1.gif

kyokushin
19-08-2004, 13:45
gebeuren hier de laatste tijd veel vreemde dingen in de buurt .

Dutch Dynamite
19-08-2004, 13:52
Wat een sukkel; die hoort hier echt niet thuis...

max mulder shihan
19-08-2004, 14:00
ik zit te denken aan iets als een kooi,Ik wil dan graag het eerste gevecht. :maskills:

kyokushin
19-08-2004, 14:01
ik zit te denken aan iets als een kooi,Ik wil dan graag het eerste gevecht. :maskills:

en een tweede gevecht met leeuwen en tijgers.

lunatic
19-08-2004, 14:02
gewoon een gevecht met alle mf.nl members :maskills:

Anonymous
19-08-2004, 14:04
en als laatste als ie dan op de grond ligt te vergaan van de pijn na wat jullie met m hebben gedaan, wil ik graag nog even op m spugen..om mijn 'respect' te tonen.

Tink
19-08-2004, 14:05
ik was t Tink, hierboven.

lunatic
19-08-2004, 14:06
http://www.fam-ni.nl/~yoseikanforum/phpBB2/images/smiles/23_1_71.gif op hem spugen? hehe http://www.fam-ni.nl/~yoseikanforum/phpBB2/images/smiles/lol.gif

Tink
19-08-2004, 14:06
niet?

Tink
19-08-2004, 14:07
ben en blijf een dame...

lunatic
19-08-2004, 14:09
oww, dan mag jij wel op hem spugen :P

max mulder shihan
19-08-2004, 14:22
ik zit te denken aan iets als een kooi,Ik wil dan graag het eerste gevecht. :maskills:

en een tweede gevecht met leeuwen en tijgers.

Wil niet arrogant overkomen maar als ik met deze 'vriend' klaar zou zijn hebben de beestjes alleen nog maar wat te eten. Tink jij mag op 'het' spugen

Wheelie
19-08-2004, 14:24
lol @ max :mrgreen:

Tsuki
19-08-2004, 14:26
gewoon met de amerikaanse vlag op zijn rug getattoeerd in zijn blote reet de iraakse grens overzetten ....................

max mulder shihan
19-08-2004, 14:31
We dollen er nou en beetje over , maar het is toch te gek om los te lopen dat dit soort mafketels ons landje onveilig maken, en straks word hij veroordeelt tot een jaartje of 2 mischien 3 en klaar is ie weer en de gronden zijn dan , hij heefd een anderre culturele achtergrond en zijn eer was gekrenkt enz enz .In de kooi met die mofo :maskills:

Mickey
19-08-2004, 14:36
Ik bespeur hier enige frustratie op het forum..
:shock:

Biiyen
19-08-2004, 14:36
We dollen er nou en beetje over , maar het is toch te gek om los te lopen dat dit soort mafketels ons landje onveilig maken, en straks word hij veroordeelt tot een jaartje of 2 mischien 3 en klaar is ie weer en de gronden zijn dan , hij heefd een anderre culturele achtergrond en zijn eer was gekrenkt enz enz .In de kooi met die mofo :maskills:

Misschien moeten jullie dit ook eens lezen: http://www2.omropfryslan.nl/default.asp?ObjectID=26212

Die gast maakt al jaren met zijn "gang" de buurt onveilig. Het schijnt dat hij al zijn vriendinnen in elkaar sloeg en meerdere meiden heeft verkracht. Misschien moeten er eens een groep naar Leeuwarden afreizen om die smerige groep daar eens goed af te rossen.

Mickey
19-08-2004, 14:36
Wederom zeg ik:
Meld je bij mij aan voor de Mixfight.nl Knokploeg..

max mulder shihan
19-08-2004, 14:45
Wederom zeg ik:
Meld je bij mij aan voor de Mixfight.nl Knokploeg..

Mijn naam had je al :twisted:

max mulder shihan
19-08-2004, 14:50
Ik bespeur hier enige frustratie op het forum..
:shock:

Valt wel mee hoor Mick, maar ik kan mij af en toe behoorlijk boos maken over al die gestoorden die hier in Nederland maar hun gang kunnen gaan ,of het nou Nederlanders of buitenlanders zijn boeit me niet, aanpakken die hap :maskills:

Biiyen
19-08-2004, 16:47
Check deze meesterlijke rap dan! van Frans B en Giel Beelen: http://download.omroep.nl/vara/radio/giel/pannenkoek.mp3

Wheelie
19-08-2004, 16:52
haha ok dan :mrgreen:

Virus
19-08-2004, 17:03
Ik bespeur hier enige frustratie op het forum..
:shock:

`k Vind dat niet zo gek eigenlijk...

http://members.home.nl/tkerkvliet/Gebruiker.gif



Da`s alles wat ik `m gun!! :maskills:

Impulse
19-08-2004, 17:34
zal je zien dat dat hij ontoereikingsvatbaar ( of hoe je dat ook noemt ) wordt verklaart. Dan wordt die straf minder. Zie maar naar die gozer die die leraar had neergeschoten. :evil:

Mike
19-08-2004, 17:38
Check deze meesterlijke rap dan! van Frans B en Giel Beelen: http://download.omroep.nl/vara/radio/giel/pannenkoek.mp3

haha die is cool

dat moet zeer doen als een van nederlands grootste nerds(Lange Frans) je voor pannekoek uitmaakt. Dat verbod op microfoons voor die maffe pyromaan moet ook gelden voor lange frans en baas b :D Maar dit nummertje van frans was zeker cool.

ashi76
19-08-2004, 17:42
Ik bespeur hier enige frustratie op het forum..
:shock:

`k Vind dat niet zo gek eigenlijk...

http://members.home.nl/tkerkvliet/Gebruiker.gif



Da`s alles wat ik `m gun!! :maskills:
Virus = correct.

We hebben weer zo'n stumperd die recht heeft op een NEKSCHOT !! http://www.mambers.com/images/smilies/jason/rifle.gif

Deze http://www.mambers.com/images/smilies/jason/hanged.gif is uiteraard ook accoord....

kyokushin
19-08-2004, 17:49
Ik bespeur hier enige frustratie op het forum..
:shock:

`k Vind dat niet zo gek eigenlijk...

http://members.home.nl/tkerkvliet/Gebruiker.gif



Da`s alles wat ik `m gun!! :maskills:

vind dat ie er zo nog makkelijk af komt, zij zit voor de rest van haar leven met een zwaar verminkt lichaam, nog maar niet te spreken van geestelijke schade.

Wheelie
19-08-2004, 17:58
lol @ virus

max mulder shihan
19-08-2004, 20:14
Ik bespeur hier enige frustratie op het forum..
:shock:

`k Vind dat niet zo gek eigenlijk...

http://members.home.nl/tkerkvliet/Gebruiker.gif



Da`s alles wat ik `m gun!! :maskills:

vind dat ie er zo nog makkelijk af komt, zij zit voor de rest van haar leven met een zwaar verminkt lichaam, nog maar niet te spreken van geestelijke schade.

Virus is in een heel milde bui :wink:

Anonymous
19-08-2004, 21:19
Signing up for the knokploeg!!

Anonymous
19-08-2004, 21:20
Hier boven ben ik..... kan alleen niet inloggen bij me ma :S

Anonymous
19-08-2004, 21:56
Hier boven ben ik..... kan alleen niet inloggen bij me ma :S

Sign me in mate... :maskills:

Tsuki
19-08-2004, 22:10
lol als wij de maatschappij een beetje weerspiegelen dan krijgt deze jongen het nog zwaar als ie vrij komt of blijft, want we zijn tenslotte in nederland ;)

Anonymous
19-08-2004, 22:48
kom op jaapert... die kerel moeten we gewoon vanuit fryslân naar limboland skuppe en vûr ene goeie!!

Tsuki
20-08-2004, 00:02
ik bedoelde alleen dattie misschien wel niet hoeft te zitten omdat we in nederland zijn, ik sta vooraan in de rij bij het oud hollands koppenschoppen ;-)

lady in red
20-08-2004, 00:19
lol @ virus:)

Wheelie
20-08-2004, 11:00
Hiphoppers kraken excuusrap van Awa

door Bert Huisjes en Dominique Weesie


HILVERSUM, vrijdag
De Nederlandse hiphopscene heeft keihard uitgehaald naar de excuusrap van de 16-jarige Awa, waarin hij bekent zijn ex-vriendin Jamai in brand te hebben gestoken.
De bekende rapper Lange Frans, die op dit moment met het nummer Moppie hoog genoteerd staat in de top 40, heeft gisteren een protestnummer uitgebracht waarin hij namens heel hiphoppend Nederland zijn afschuw uitspreekt over de gruweldaad.
De Koerdische verdachte stak vorige week zijn ex-vriendin Jamai tot tweemaal toe met terpentine in brand, omdat zij het met een andere jongen zou hebben aangelegd. Hun relatie was toen al ten einde.
Het meisje was echter zo bang dat ze zelfs in het ziekenhuis de oorzaak van haar verwondingen verzweeg.
Direct nadat het slachtoffer in het ziekenhuis was opgenomen, dook Awa onder bij een vriend. Daar schreef hij ook zijn excuusrap. In dit nummer, dat tot grote verontwaardiging heeft geleid, bekent Awa tevens de misdaad: „Ik heb het gedaan en ik heb er spijt van. Ik pakte terpentine en ik kreeg het zwart voor me. Het ging vanzelf, want de duivel zat in me.�
Het nummer is de Nederlandse hiphopscene volledig in het verkeerde keelgat geschoten. „Hoe kan je nou denken dat die rap iets goedmaakt, heel Nederland wil weten hoe jouw bloed smaakt�, luidt onder meer de tekst van het protestnummer. Zelfmoord, waar de Koerdische jongen in zijn eigen nummer op zinspeelt, zou volgens Lange Frans dan ook een goede optie zijn.

Het nummer werd gisterochtend voor het eerst gedraaid door 3FM-jock Giel Beelen. Ook later die dag werd het nummer nog diverse malen de ether in geslingerd. Volgens Lange Frans zou de jongen nooit meer moeten rappen en zou de hiphopscene hem voor eeuwig moeten bannen. Awa rapte voor zijn misdaad met de groep de L.O.R.D.S. uit Leeuwarden. De leden hiervan hebben zich inmiddels van hem afgekeerd. Overigens zouden er op het internet inmiddels ook nummers circuleren met steunbetuigingen aan Awa.
De advocaat van Awa, mr. Y. van der Horst, maakt zich ondertussen kwaad over de vele details die er inmiddels over zijn cliënt naar buiten zijn gekomen. Ook heeft hij grote moeite met de uitlatingen van het openbaar ministerie, die heeft aangegeven de gruwelijke zaak via het volwassenenrecht te willen behandelen. „Het OM kan dat wel willen, maar het is nog altijd de rechtbank die daarover beslist.�

Wheelie
20-08-2004, 11:01
Overigens zouden er op het internet inmiddels ook nummers circuleren met steunbetuigingen aan Awa.


WTF :shock:

Mickey
20-08-2004, 11:02
:shock:
Goddamnit!!
Ik ben tegen DriveBys.. Maar deze gast verdiend het!
Wat een klootviool!

Ik hoop voor hem dat ie de bak in draait.. Want ik heb zon vermoeden dat het anders nog wel eens een Hel voor hem kan worden..

Octavius
20-08-2004, 11:17
Knokploeg? Als we Benny hebben. Die doet ze allemaal alleen.

Anders betaal ik 11,50 voor hem. Mag hij naar het Pardoel Seminar komen.

Mickey
20-08-2004, 11:41
Nummertjes Trekken! :maskills:

max mulder shihan
20-08-2004, 12:29
Overigens zouden er op het internet inmiddels ook nummers circuleren met steunbetuigingen aan Awa.


WTF :shock:

T'ja Weels, gekken hed je in alle soorten en maten, die lui sporen net zo min als die awa ,dus in de rij zetten voor het mma revance team :maskills:

Dennis
20-08-2004, 13:50
Heeft iemand eigenlijk de complete tekst gevonden van dat nummer.
Heb al ff gezocht met Google maar kan nog niks vinden

Ralph
20-08-2004, 15:59
.......

Misschien moeten jullie dit ook eens lezen: http://www2.omropfryslan.nl/default.asp?ObjectID=26212

....

Dat kan ik toch niet lezen, man! Al dat Fries.......

Maar ff on topic: Wat een zieke hond! MARTELEN!!

kyokushin
20-08-2004, 16:39
.......

Misschien moeten jullie dit ook eens lezen: http://www2.omropfryslan.nl/default.asp?ObjectID=26212

....

Dat kan ik toch niet lezen, man! Al dat Fries.......



had er geen problemen mee :wink:

Wheelie
20-08-2004, 17:08
.......

Misschien moeten jullie dit ook eens lezen: http://www2.omropfryslan.nl/default.asp?ObjectID=26212

....

Dat kan ik toch niet lezen, man! Al dat Fries.......

Maar ff on topic: Wat een zieke hond! MARTELEN!!

Das nog ergen als Duits :shock:

Tsuki
20-08-2004, 17:16
ik werd doorgelinked naar een poolse site ofzo :shock: ......

Biiyen
20-08-2004, 17:20
.......

Misschien moeten jullie dit ook eens lezen: http://www2.omropfryslan.nl/default.asp?ObjectID=26212

....

Dat kan ik toch niet lezen, man! Al dat Fries.......



had er geen problemen mee :wink:

Ik had er eigenlijk ook geen problemen mee........

Tsuki
20-08-2004, 17:23
ik had er ook geen problemen mee ik heb het gewoon weggeklikt ........................... :|

kyokushin
20-08-2004, 18:33
ik had er ook geen problemen mee ik heb het gewoon weggeklikt ........................... :|
:lol: :mrgreen:

max mulder shihan
20-08-2004, 20:03
Dat moest nou ook kunnen met die klojo waar we het hier over hebben :maskills: