PDA

View Full Version : Extreme sports.



23-08-2004, 23:42
Aan welke extreme sports hebben jullie wel eens gedaan (ik zit net te lezen over die parachutiste :) )? Wat er nou precies wel en niet onder extreme sports valt weet ik ook niet, maar dat mag je zelf bepalen :wink: .

Zelf zijn we een aantal weken geleden wezen canyoningen in Spanje. Je huurt een wetsuit en een gids en gaat met een groepje van een man of 10 (in ons geval 8 ) door een riviertje een canyon door. Echt super gaaf. Soms snel stromend water, soms onder water onder rotsen door, soms klimmen, soms lekker drijven, maar vooral veel van rotsen af het water in springen. De hoogste sprong die we gehad hebben is 10 meter vanaf een waterval. Hieronder een paar foto's:

Een rustplaats in het midden van de tocht. In het midden sta ik samen met Blirie.
http://members.chello.nl/r.eckringa/Canyon2.jpg

Een van de vele plaatsen waar gesprongen werd. Die naar beneden springt met dat blauwe helmpje ben ik dus :)
http://members.chello.nl/r.eckringa/Canyon3.jpg

Verder zijn we 3 jaar geleden ook eens een keer wezen paragliden in Zwitserland. Ook heel gaaf om te doen. Daar heb je écht het gevoel dat je vliegt (wat ik in een vliegtuig niet heb). Blirie mocht nog net mee omdat ie net zwaar genoeg was (min. 25 kg) en ik mocht nog net mee omdat ik net niet te zwaar was (max. 100 kg).

http://members.chello.nl/r.eckringa/Para.jpg

Maar ik ben benieuwd wat jullie wel eens gedaan hebben (als je hebt met foto's natuurlijk :D )

ashi76
23-08-2004, 23:43
Parachutespringen, bergbeklimmen, duiken.

Allemaal in dienst.

Heb er zo 123 geen foto's van...

mama
23-08-2004, 23:46
eh wat ik, voor mij extreem was, was dat ik 10 km heb gezwommen in de bosbaan. maar heb ik geen foto's van. zal eens op zolder zoeken of ik daar nog wel een papiertje van heb.

gave foto trouwens

Wheelie
23-08-2004, 23:49
leuke foto's layman :wink:

Hidman
23-08-2004, 23:54
echt wel parachute springen:

http://website.pcextreme.nl/imageuploader/uploads/dsc00043_copy2.jpg

http://website.pcextreme.nl/imageuploader/uploads/dsc00045_copy3.jpg

24-08-2004, 00:02
Coooool man Hidman. Parachutespringen wil ik zelf ook nog eens een keertje doen. Lijkt me leuk. Maar duiken staat hoger op m'n verlanglijstje. En dan bedoel ik niet hier in de Noordzee maar ergens in een (sub)tropisch paradijsje.

Ik ben trouwens ook wel eens op een "overlevings"tochtje geweest (met "overleven" nadrukkelijk tussen haakjes) waar je ook van alles en nog wat moest doen wat ook wel geinig was.

harry
24-08-2004, 00:24
-Duiken (wat anders als badmeestereigenaar):lol: en natuurlijk als het ff kan in een subtropisch gebied uiteraard waarvan ik de carieben toch nog het mooist vind (ipv israel, egypte, dominikaanse, gambia, seycellen etc)
-Parachutspringen (gewoon zelf voor brevet):P (Texel is cool maar het waait bijna altijd = te lang wachten)
-Bungijumpen :wink:
-Pogoeën 8)
-Ja en een zooi partijen gedraaid natuurlijk :thumbs:

plaatje morgen ff zoeken

24-08-2004, 00:48
-pogoën 8)
Harry, wat is pogoën?

mama
24-08-2004, 00:51
zo iets als als een debiel staan springen tussen allemaal debielen op een festival?

Mike
24-08-2004, 00:56
heeft iemand wileens in zo'n gigantisch plastic bubbel gezeten? en dan zo de berg af rollen? Ben wel benieuwd naar zijn of haar ervaringen.

harry
24-08-2004, 01:52
zo iets als als een debiel staan springen tussen allemaal debielen op een festival?

Ja dat is het :P vond het een aantal keren een vrij extreeme sport ze vielen bij bosjes neer (motorhead, Peppers, limp bizkit).

Ja zo'n bubbel lijkt me ook wel wat :maskills:

HUNTER
24-08-2004, 02:59
pogo'en??? damn heb je ooit n concert van sick of it all meegemaakt?? Dan is pogo'en voor mietjes..... daar maakte ik laatst n zgn braveheart-pit mee. Alle publiek aan twee kanten van de zaal tegenover elkaar en als ze begonnen te spelen zo hard mogelijk naar de andere kant rennen. Het liefst door of over de gasten van de andere kant heen. Schijnt geinspireerd te zijn uit een veldslag uit braveheart.... dat is echt extreme sports

maar qua sports?

-duiken (hoewel dat meer relaxed is dan extreme??)
-snowboarden
-kitesurfen
-downhill mountainbiken
-skeleton (van een bobsleebaan naar beneden op n miniskuul rodelsleetje maar wel head first)

en ik heb mezelf voorgenomen om ook ooit nog eens uit n vliegtuig te stappen....

Mickey
24-08-2004, 08:56
Een erg coole extreme sport die ik laatst op tv zag:
Free Running..

Daar is ook wel eens een filmpje over gepost..
Van die gasten dus door steden heen rennen en van gebouw naar gebouw jumpen enzo..

Spiderman wannabes :maskills:

Tsuki
24-08-2004, 15:09
david belle = the man als het daar om gaat en staan hier ergens ook wat filmpjes gepost ................

Tsuki
24-08-2004, 15:13
ik heb eens een keer in me blote reet door de straat gerend omdat ik een weddenschap verloren had............... telt dat ook ???????

Tsuki
24-08-2004, 15:16
bedankt he .............................

Dennis
24-08-2004, 15:33
HeliBoarden in Canada!!