PDA

View Full Version : Hoe een kater voorkomen?



mama
24-08-2004, 11:52
*Drink - om uitdroging te voorkomen - tijdens en na het alcoholgebruik non-alcoholische dranken zoals water, melk of vruchtensappen.

*Eet vooraf veel vettig of olieachtig voedsel. Daardoor wordt de alcohol vertraagd in het lichaam opgenomen.

*Drink binnen het uur niet meer dan 50 centiliter (ongeveer 2 glazen) alcohol. Dat is het maximum wat een lichaam in een uur kan opnemen.

*Meng niet teveel verschillende soorten alcoholische dranken maar houd het liever bij één soort. Wil je toch mixen, bouw dan het alcoholgebruik op. Eerst zwak-alcoholische dranken, daarna wat sterker, en niet andersom. Niet voor niets luiden de spreekwoorden: bier na wijn geeft venijn en wijn na bier geeft plezier.

*Matig het gebruik van ‘gekleurde’ dranken (rode wijn, whisky, donkere rum, …). Rode wijn blijkt - meer dan witte wijn - hoofdpijn te kunnen veroorzaken; zowel migrainepatiënten als echte zware drinkers hebben die ervaring. Een kater van goedkope rode wijn is absoluut verschrikkelijk.

*Vermijd jonge wijnen. Oudere wijn is uitgerijpt en daar zijn de chemische boosdoeners uit verdwenen, sterker nog: witte wijn zou juist goed zijn voor de gezondheid. Kijk dus in een restaurant in het vervolg niet alleen maar naar de prijs, maar ook naar het jaartal van de wijn.

*Eet geen vette hapjes of snacks tijdens het drinken. Eet liever wat fruit want fructose (vruchtensuiker) helpt je lichaam bij de afbraak van alcohol.

}|^-_-^|{
24-08-2004, 11:53
tell me something I didn't know ;)

Dennuz
24-08-2004, 11:53
*Drink binnen het uur niet meer dan 50 centiliter (ongeveer 2 glazen) alcohol. Dat is het maximum wat een lichaam in een uur kan opnemen.

Dit kan nog wel eens lastig worden..

mama
24-08-2004, 12:00
haha
als je dat drinkt wordt je zeker niet dronken
dus gaat het zeker helpen

HUNTER
24-08-2004, 12:05
eet eerst een aantal pannenkoeken. Dat zijn nl net sponzen

Biiyen
24-08-2004, 12:07
Ik drink om de 3 a 4 glazen bier een glas spa rood, dat werkt voor mij prima. Als ik 's nachts thuiskom eet ik nog wat en drink idd ook nog wat water. Een kater heb ik niet vaak, heb wel last van lusteloosheid en geen zin om uit mijn nest te komen.

mama
24-08-2004, 12:12
moet je wel van pannenkoeken houden hunter
bah
vies

lunatic
24-08-2004, 12:22
*Drink binnen het uur niet meer dan 50 centiliter (ongeveer 2 glazen) alcohol. Dat is het maximum wat een lichaam in een uur kan opnemen.


Denk dat niemand zich daar aan kan houden

}|^-_-^|{
24-08-2004, 12:22
pannenkoeken zijn echt goed voer!!! voordat ik naar de kermis van heemskerk ga eet ik altijd eerst pannenkoeken :thumbs:

redjuh
24-08-2004, 12:24
yep vanillepannenkoeken. die zijn echt MASTER!!!

Sjeanef
24-08-2004, 12:55
Ik weet niet hoor, niets kan tegen een tour de waard op (WAAR WAS JE RED!)
Ik ben nu na ongeveer 36 uur weer beetje back on earth :lol: