PDA

View Full Version : Wat te doen tegen een kater?



mama
24-08-2004, 11:54
Enkele middeltjes die ervoor zorgen dat de alcohol versneld ons bloed uit is, zodat je toch weer enigszins nuchter door het leven kunt gaan :

*Rust zoveel mogelijk. Ook al wordt het al licht en gaat de wekker over een paar uur al weer af, je kunt toch het beste een paar uurtjes slaap meepakken. Een korte nachtrust is beter dan helemaal geen nachtrust. Moet je 's morgens niet vroeg op, blijf dan wat langer liggen dan gewoonlijk. maar overdrijf niet - zorg ervoor dat je een nog enigszins normale dag met ontbijt, lunch en diner overhoudt.

*Neem een verfrissende - niet te warme - douche en een stevig ontbijt. Een kop koffie doet wonderen, maar de positieve effecten zijn maar kortstondig. Koffie versterkt namelijk de negatieve effecten van alcohol. Beperk je daarom tot één kop koffie.

*Heb je een vrije dag, maak dan na het ontbijt een stevige wandeling (normale looppas, niet joggen) in de frisse buitenlucht. Haal diep adem en blaas de lucht langzaam weer uit.

*Lunch licht en doe daarna een dutje. Slaap niet de hele middag. Daar raakt je lichaam alleen maar meer van in de war.

*Verdrijf (of verlicht) hoofdpijn met een aspirine (bijvoorbeeld Paracetamol). Zorg ervoor dat je het aspirine met een groot glas water inneemt.

*Eet ’s avonds veel groenten of fruit wat de verloren gegane stoffen weer aanvult. Bananen en tomaten schijnen de beste (natuurlijke) remedie te zijn tegen een kater. Vermijd vet, zuivelproducten en vlees. Deze voedingsmiddelen doen geen goed aan je toch al verzwakt spijsverteringssysteem.

*Negeer de cliché dat een slokje alcohol tegen een kater helpt. Niets is minder waar! Alcohol op alcohol maakt het alleen nog veel moeilijker voor je lichaam om de grote hoeveelheden alcohol van de vorige avond te verwerken. Alcohol is vochtafdrijvend en daarom is water drinken de beste oplossing om je ‘waterhuishouding’ weer op peil te brengen.

*Wat tenslotte ook bij veel mensen blijkt te werken, is 'ginseng'. Volgens wetenschappelijk onderzoek helpt dit Chinese kruid bij lusteloosheid. Wij kunnen alleen maar zeggen: baat het niet, dan schaadt het niet!

}|^-_-^|{
24-08-2004, 11:56
kijk, dat is informatie waar ik wat aan heb :thumbs:

Wix
24-08-2004, 11:57
Thanx...dat worden groenten op zondag

mama
24-08-2004, 11:59
ja minimaal 2 glazen water
dat werkt bij mij meestal wel goed

redjuh
24-08-2004, 12:08
het meeste is onzin. voor het slapen en bij het opstaan een liter water en 250 mg ascorbinezuur, in de volksmond vitamine c genoemd. daarna uiteraard lekker eten. GEEN koffie, want caffeine onttrekt vocht aan het lichaam, net als alcohol. het lijkt erop alsof je je beter voelt van koffie, is een beetje waar, namelijk je wordt er iets scherper van, echter het laat de kater alleen maar langer duren.
mijn tip: vervang koffie voor melk!

mama
24-08-2004, 12:14
naja vond het ook maar op het net
;)
dacht zit altijd wel een kern van waarheid in

lunatic
24-08-2004, 12:17
goeie info.
Thnx :mrgreen:

Sjeanef
24-08-2004, 13:01
Zal vast wel waar zijn, maar normaal gesproken is de kater s'avonds wel weg en hoef ik er niet meer aan te denken... En van dat lichte dutje is ook een beetje overbodig, je lichaam is al in de war van al die alcohol, dus lekker slapen zal weinig extra's kunnen verwarren :)
En wedden dat het werkt om weer gewoon te gaan bieren, je bent na 4 bier weer terug bij af waar je de vorige nacht/dag was gebleven en je voelt niets meer van je koppijn!

Dennis
24-08-2004, 13:07
het meeste is onzin. voor het slapen en bij het opstaan een liter water en 250 mg ascorbinezuur, in de volksmond vitamine c genoemd. daarna uiteraard lekker eten. GEEN koffie, want caffeine onttrekt vocht aan het lichaam, net als alcohol. het lijkt erop alsof je je beter voelt van koffie, is een beetje waar, namelijk je wordt er iets scherper van, echter het laat de kater alleen maar langer duren.
mijn tip: vervang koffie voor melk!

Dat doe ik nooit meer, 's ochtends met kater in een busje meegereden maar het busje was aan de bijrijderskant mooi wit geworden.

Geef mij maar gewoon water