PDA

View Full Version : Hypotheek betalen met wietkweek



Justinian
29-08-2004, 10:38
Steeds meer huurders en huiseigenaren schijnen overstag te gaan; ze betalen de huur of hypotheek met de opbrengst uit een kweekkastje met nederwiet. Speciaal voor deze 'gecontroleerde teelt' is er een wiet-kweekkast van twee bij twee meter ontwikkeld, compleet met afzuigfilter en brandblussysteem. En die kast blijkt een gat in de markt.

Met dit kleine kastje, dat makkelijk op bijvoorbeeld een zolder of klein kamertje kan worden geïnstalleerd, is er al gauw een opbrengst tot zo'n 750 euro per maand te realiseren. Mede daaraan dankt deze kweekkast dan ook al z'n bijnaam: 'hypotheker'. Er zit alleen één nadeel aan: het kweken van wiet, zeker voor andere doeleinden dan voor eigen gebruik, is nog steeds illegaal en indien je huurder bent en geen eigenaar, loop je in sommige gemeenten de kans om uit je huis te worden gezet.

Overigens wil de leverancier van de kast nu een proefproces uitlokken, in een poging het gebruik van de kast legaal te stellen.

Voor geïnteresseerden, de 'hypotheker' is o.a. hier verkrijgbaar:

http://www.hominator.nl/
http://www.igrow.nl/asp/PrDetail.aspx?id=12295

kyokushin
29-08-2004, 10:43
lol aan de prijzen te zien betaald dat kasje zich na een paar maand al terug :mrgreen:

Jeru
29-08-2004, 10:43
"Ons nieuwe model TNO goedgekeurd en brandveilig"
:lol:

redjuh
29-08-2004, 10:57
wat een top idee is dit !!!

Justinian
29-08-2004, 11:04
lol@Redjuh die het licht heeft gezien en nu waarschijnlijk zo'n kast aan het bestellen is :lol:

Ik heb het trouwens even uitgerekend; dat kastje heb je als je een beetje handig bent, met 1 oogst terug (dus 7 a 8 weken geloof ik).

redjuh
29-08-2004, 11:10
nou moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat er al wat in mijn schuur is geinstalleerd... maar zo'n kastje is echt te bruut voor woorden

Anonymous
29-08-2004, 11:18
Ligt aan het aantal planten dat je kweekt ,ik geloof dat je er maximaal 5 mag hebben [gedoogd] ben trouwens tegen dit soort zaken heb de ellend gezien die dit teweeg brengt, begrijp me goed ik kom uit de oude hippie tijd :mrgreen: en heb in mijnjonge jaren[was een jaar of 16-17 de meeste dope wel een of zelfs twee geprobeert en heb een paar jaartjes stevig geblowd, leverd alemaan niets goeds op en ben dan ook eeb felle tegenstander geworden van dit soort middellen, maar iedereen heefd het recht om zijn eigen ervaringen op te doen en zijn eigen hoofd te stoten, alleen later niet zeuren dat je aan het een of andere middel vast zit ,
enz enz.O ja dit geld trouwens ook voor alcohol en tabak, voor alcohol vind ik dat er best een biertje of weintje gedronken kan worden maar met beleid , tabakgebruik zou zwaar aan banden gelegd moeten worden.

Justinian
29-08-2004, 11:18
Wat levert zo'n 'schuurtje' tegenwoordig op Redjuh?

redjuh
29-08-2004, 11:20
niet bijster veel hoor, ik hou het namelijk LEGAAL op 5 plantjes
zeg maar over een jaar gesproken mijn halve huur

max mulder shihan
29-08-2004, 11:21
Guest was ik, als ik iets wil posten word ik zo af en toe uitgelogt

redjuh
29-08-2004, 11:24
ja ach ik rook en blow zelf niet dus wat dat aangaat heb ik er weinig last van

Justinian
29-08-2004, 11:41
niet bijster veel hoor, ik hou het namelijk LEGAAL op 5 plantjes
zeg maar over een jaar gesproken mijn halve huur
Dus met 5 plantjes pak je op jaarbasis een halve maandhuur? Dat schiet niet echt op als je het mij vraagt of jij betaalt je scheel aan huur ;)

max mulder shihan
29-08-2004, 11:50
In wat voor een kasteel woon jij Red :?:

redjuh
29-08-2004, 11:52
mijn halve jaar huur pannenkoeken, en ja mijn huur is te hoog

Justinian
29-08-2004, 12:02
:lol: hahaha ik was al bang. Voor 5 plantjes pak je in ieder geval een leuk bedrag lijkt me.

Wheelie
29-08-2004, 12:03
ideaal zo'n kast

redjuh
29-08-2004, 12:11
nou het is op zich niet echt moeilijk hoor. een kilootje per jaar pak je wel
nou 2 roodjes per kilo en dus per jaar (ik ben ernstig amateuristisch hoor).
nou dat is ongeveer 40% van mijn huur

Justinian
29-08-2004, 12:14
nou het is op zich niet echt moeilijk hoor. een kilootje per jaar pak je wel
nou 2 roodjes per kilo en dus per jaar (ik ben ernstig amateuristisch hoor).
nou dat is ongeveer 40% van mijn huur
Volgens de gebruikers ervan, pak je met zo'n kast 750 gram tot zo'n 1 kg per oogst, dus dat tikt wel aan. Dat zou dan grofweg neerkomen op max. €1000,- per maand.

redjuh
29-08-2004, 12:17
ja maar je kan niet elke maand oogsten he...
planten gaan in princiepe 1 oogst mee. daarna brengen ze veel minder op.
en ik denk niet dat er in zo'n kast maar 5 plantjes zitten of wel?

Justinian
29-08-2004, 12:27
ja maar je kan niet elke maand oogsten he...
planten gaan in princiepe 1 oogst mee. daarna brengen ze veel minder op.
en ik denk niet dat er in zo'n kast maar 5 plantjes zitten of wel?
Nee, maar per oogst pak je max. 1 kilo wat gelijk staat aan pakweg €2000,- als ik het goed begrijp. Dat komt dus neer op €1000,- per maand. In zo'n kast gaan geloof ik inderdaad wel wat meer plantjes.

kyokushin
29-08-2004, 12:48
heb eens zon plant in de tuin gehad die 3 meter hoog is geworden :mrgreen:

Gulo gulo
29-08-2004, 12:50
heb eens zon plant in de tuin gehad die 3 meter hoog is geworden :mrgreen:

Da's een zonnenbloem... :wink:

Jarno
29-08-2004, 12:54
hoe zit het met het stroomgebruik ik bedoel slaat je meter niet gelijk helemaal door?
ik weet dat er in nederland zat buurten zijn waar sávonds de straat verlichting een heel stuk minder gaat branden :thumbs:
en ik denk dat je er verstandig aandoet gezien het huidige uitzet beleid om je eigen aan die 5 plantjes te houden als je in een huurhuis woont, justi weet jij of ze je wat kunnen maken als je in een koophuis woont? behalve dan eneco,nuon etc...
van wie je gelijk een goeie bon krijgt

Justinian
29-08-2004, 13:03
en ik denk dat je er verstandig aandoet gezien het huidige uitzet beleid om je eigen aan die 5 plantjes te houden als je in een huurhuis woont, justi weet jij of ze je wat kunnen maken als je in een koophuis woont? behalve dan eneco,nuon etc...
van wie je gelijk een goeie bon krijgt
In principe ben je gewoon het haasje wanneer ze je pakken met een grotere hoeveelheid. Je kunt dan rekenen op een geldboete en, afhankelijk van de hoeveelheid en de professionaliteit van de kweker, eventueel een gevangenisstraf (dan moet je het wel erg bont hebben gemaakt).

Het criterium van de 5 plantjes is overigens beleid van het OM en niet van de verhuurder. De verhuurder kan dus in principe als beleid hebben dat ook indien je maar 5 plantjes thuis kweekt, een procedure wordt gestart.

Justinian
29-08-2004, 13:04
Als je zo'n kast hebt dan schijnt je stroomverbruik met pakweg €50,-- te stijgen per maand, dus dat valt wel mee.

redjuh
29-08-2004, 13:51
nou laat ik ff verlichting (hehehe) brengen in de duistere stroomverbruik-geruchten. wanneer je je meterstanden blijft invullen (eerlijk) en de nota's gewoon lekker betaalt, gebeurt er niets.
punt 1: energiebedrijven interesseert het niet, zolang je maat betaalt
punt 2: energiebedrijven mogen zonder vermoeden van fraude geen info doorspelen aan de politie
punt 3: nogmaals, als je betaalt, boeit het NIET

Justinian
29-08-2004, 14:06
nou laat ik ff verlichting (hehehe) brengen in de duistere stroomverbruik-geruchten. wanneer je je meterstanden blijft invullen (eerlijk) en de nota's gewoon lekker betaalt, gebeurt er niets.
punt 1: energiebedrijven interesseert het niet, zolang je maat betaalt
punt 2: energiebedrijven mogen zonder vermoeden van fraude geen info doorspelen aan de politie
punt 3: nogmaals, als je betaalt, boeit het NIET
Thx Klaas ;)

redjuh
29-08-2004, 14:07
tja ik werk er

Justinian
29-08-2004, 14:09
tja ik werk er
hahaha geweldig! Dus jij weet ook wel hoe je zo'n meterkast kunt euhm... modificeren. Dat doe je uiteraard niet, maar je weet wel hoe het moet :lol:

redjuh
29-08-2004, 14:14
nee ik weet het niet ik zit 8er de computer. ik wil het trouwens ook niet weten. ik zal niks doen om dit relaxte baantje op het spel te zetten. stel dat ik het weet en ik praat in mijn slaap... nee man. ik hou lekker alles bij het legale en of het gedoogde