PDA

View Full Version : Marathon



H POWER
29-08-2004, 19:29
Zat net naar de olymp. marathon te kijken duwt 1of andere randdebiel
de koploper in de hekken,dit geloof je toch niet,vind dit echt heel erg.
Wat een deceptie voor zo`n loper na waarschijnlijk jaren van voorbereiding.

Ronald
29-08-2004, 19:37
Hij kwam trouwens wel fantastisch de finish over. Toch nog een 3e plek. Heel mooi om te zien :D .

Maar je hebt gelijk: wat een ongelooflijke randdebiel :evil: . Roept gelijk een moeilijke vraag op: wat voor straf zou je zo'n sukkel moeten geven?

Tsuki
29-08-2004, 19:38
zijn klauwen aan zijn pens vastnaaien ..............................

Wheelie
29-08-2004, 20:06
damn, ik heb het niet gezien

Wheelie
29-08-2004, 20:11
nu kwam het net toevallig op het nieuws, wat een mongool zeg

H POWER
29-08-2004, 20:18
Werd op studiosport vermeld dat het om een ierse priester ging die ook al een keer op silverstone vanuit de pits de baan op liep,jammergenoeg konden ze dat voorkomen en heeft ie 2mnd vastgezeten,hoop dat ie daar flink in z`n kont geneukt is :evil:

Ronald
29-08-2004, 20:19
Het gaat om een 57 jarige Ierse priester die het vorig jaar ook al eens ergens geprobeerd heeft. Toen wist men het te voorkomen. Hij heeft daar vorig jaar 2 maanden cel voor gehad.

payap
29-08-2004, 20:24
damn dit meen je niet ?

wat erg voor die sporter zeg. als zo je grote droom wordt verneukt waar je je hele leven na toegewerkt hebt ! :evil:

ze moeten die dader een komplete marathon roede laten lopen

kyokushin
29-08-2004, 20:32
damn dit meen je niet ?

wat erg voor die sporter zeg. als zo je grote droom wordt verneukt waar je je hele leven na toegewerkt hebt ! :evil:

ze moeten die dader een komplete marathon roede laten lopen

dan komt ie er nog makkelijk vanaf! :evil:

payap
29-08-2004, 20:40
En ook nog 3e worden na zo'n voorval vindt ik knap.

Eigenlijk moet er een gouden medaille aan hem worden gegeven voor karakter sporter of grootste sporthart van O.S. 2004 ofzo

zoiets verdient hij wel

lady in red
29-08-2004, 20:59
ik heb het niet gezien, maar wel heel erg. eigenlijk zou ie een wedstrijd tegen bijv alistair moeten doen ofzo :mrgreen:

lil´kickboxer
29-08-2004, 22:00
Echt erg! Die vent is echt een debiel! Misschien had die marathonloper anders wel gewonnen..

redjuh
29-08-2004, 22:53
ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik mijn gouden aan hem zou geven en zelf die 2de neerslaan voor die zilveren als ie niet mee wil werken, en hem de bronzen geven.

micha
30-08-2004, 09:53
ik heb het niet gezien, maar wel heel erg. eigenlijk zou ie een wedstrijd tegen bijv alistair moeten doen ofzo :mrgreen:

precies lady dat had hij kunnen lachen :twisted:

jan sensei kyokushin
30-08-2004, 12:01
Wat was dat en mafkees die ier die de brasiliaan tegenhield inde marathon hij heeft er wel 2 plakken aan overgehouden brons en een van eer die brasiliaan this hem gegunt :thumbs: die ier moesten ze een jaar opsluiten mafkees :maskills:

Dennis
30-08-2004, 12:28
Ze moeten beide gewoon goud geven.

Ik wist trouwens niet dat priesters zich ook al aan dit soort jongens vergrepen

Wheelie
30-08-2004, 13:14
ATHENE, maandag
ALS een martelaar van de moderne tijd werd hij onthaald. Vanderlei Lima, een redelijke marathonloper uit Brazilië, arriveerde gisteravond als derde atleet in het klassieke Panathinaiko Stadion. Hartstochtelijk werd hij toegejuicht toen hij, zwaaiend en kushandjes werpend naar het Griekse publiek, de laatste volle ronde van 333 meter richting de finish aflegde. Hij won brons, achter de Italiaanse winnaar Stefano Baldini, maar daar had niemand het na afloop over. Op de laatste dag waren de Spelen alsnog ontsierd door een gewelddadig incident, veroorzaakt door een dronken malloot uit Ierland.
Vanderlei Lima (35) leek lange tijd voor een enorme sensatie op de klassieke afstand te zorgen. Ongeveer halverwege had hij alleen de leiding genomen en na 36 kilometer bedroeg zijn voorsprong op zijn naaste belagers (Baldini en de Amerikaan Keflezighi) nog altijd 25 seconden. In de verte gloorde olympisch goud voor de atleet uit Cruzeiro do Oeste. En toen ging het mis.
Een verklede toeschouwer sprong uit het publiek tevoorschijn, rende op Lima af, nam hem in een wurggreep en trok hem vervolgens aan de andere kant van de weg het publiek in. De man, die een kilt droeg en een wit shirt met bijbelse teksten, werd vrijwel onmiddellijk overmeesterd door enkele politieagenten en afgevoerd naar het politiebureau. Lima kon direct zijn weg vervolgen. Hij deed dat echter met een grimas van ongeloof en woede op zijn gezicht, onderwijl aan zijn hamstrings voelend alsof hij zich bij de worsteling had geblesseerd. Vier kilometer na het schandalige incident viel de droom van Lima volledig in duigen, toen hij eerst door Baldini, de Europees marathonkampioen van ’98, werd ingehaald en even later ook door Keflezighi.
Toen hij ruim een minuut achter winnaar Baldini (in 2.10,55 uur) toch nog als derde in het stadion arriveerde, voelde dat als een overwinning. Niet alleen voor hem, maar ook voor iedereen die de marathon had gevolgd. „Die aanval heeft me het goud gekost�, vertelde Lima in slecht Engels. „It was crazy. Ik was bang en wist niet of de man gewapend was. Daarna was mijn ritme gebroken en mijn concentratie verstoord.�
Over de identiteit van de man en zijn motieven was kort na de race weinig bekend, behalve dat hij volgens een eerste verklaring van de Griekse politie de Ierse nationaliteit had en dronken was. Volgens Engelse journalisten vertoonde de belager van Lima opvallende gelijkenissen met de Ierse priester, die een jaar geleden de Grand Prix Formule 1 op het circuit van Silverstone had verstoord. Destijds rende hij op het circuit tegen de rijrichting van de wagens in, die op dat stuk een snelheid van zo’n 240 kilometer per uur haalden. De Ier, Cornelius Horan, kreeg voor zijn dwaze actie destijds een gevangenisstraf van twee maanden.
Lima was met hoge verwachtingen aan de marathon begonnen. De tweevoudig winnaar van de PanAmerikaanse Spelen, die deel uitmaakt van de stal van de Nederlandse manager Jos Hermens, had zich de afgelopen drie weken in het plaatsje Marathon op zijn optreden voorbereid. Hermens: „Hij heeft in die periode vijftien keer het parcours afgelegd. Meestal per auto en vier keer lopend. Lima kende het parcours uit zijn hoofd. Daarom wist hij ook dat het na twintig kilometer een goed moment was om weg te gaan. Hij had het goud verdiend. Echt ongelooflijk dat een gek zoiets durft te verstoren. Wat mij betreft kunnen ze hem niet hard genoeg straffen.�