PDA

View Full Version : doelpunt van roda jc !

payap
29-08-2004, 20:29
Wat vinden jullie van dat doelpunt van roda jc tegen de graafschap ?

een speler van de graafschap raakt geblesseerd en ligt op de grond tijdens de aanval. Uiteindelijk krijgt een speler van de graafschap de bal en schiet hem over de zijlijn. Echter vlak voor de bal over de zijlijn gaat pikt een roda speler de bal op en geeft de bal voor en er wordt gescoord.

in theorie een zuiver doelpunt maar hij gaat tegen alle sportieve ongeschreven voetbalwetten in.

payap
29-08-2004, 20:32
enkele jaren geleden maakte kanu zo'n soort doelpunt. de tegenstander had de partij uitgetrapt ivm een blessure en schoot de bal over de lijn. na de behandeling geeft de ploeg de bal terug door deze naar de eigen helft van de tegenstander te schieten. kanu had niet goed opgelet en pakte de bal op en scoorde de beslissinde goal vlak voor tijd.

Deze ploeg van kanu (meen arsenal) en kanu schaamde zich zo voor dit misverstand dat men de engelse voetbalbond verzocht de wedstrijd ongeldig te verklaren en te laten overspelen.

en zo geschiedde. :thumbs:

kyokushin
29-08-2004, 20:34
als er iemand serieus gewond is moet je dat respecteren en de bal buiten schoppen. en dus niet scoren.

Wheelie
29-08-2004, 20:37
het staat nergens in de regels dat het niet mag, maar ik vind het heel erg onsportief.
zou echt pissig zijn als AJAX zo'n goal tegen kreeg , vooral als die goal dan ook nog beslissend is :twisted:

Hidman
29-08-2004, 20:57
ja en als je aan Ajax komt , kom je aan ons! :mrgreen:

Dennis
29-08-2004, 21:56
als er iemand serieus gewond is moet je dat respecteren en de bal buiten schoppen. en dus niet scoren.

En dat is gelijk een probleem bij het voetbal, er wordt heel veel toneel gespeeld om tijd te rekken

HUNTER
29-08-2004, 23:15
juist en daarom zeg ik gewoon doorgaan...... dan leren ze al dat gefake wel af

redjuh
30-08-2004, 08:13
nou het zou olgens mij best kunnen dat iemand geblesseerd is.
maar ik heb zelf 8 jaar basketball gespeeld en zo'n veld is nog geen kwart van een voetbalveld, en daar zie je door 'the heat of the game' mensen zelfs niet altijd liggen.
ik geloof het best als die (zongo was het toch?) gast het niet heeft gezien...

Biiyen
30-08-2004, 08:37
Onzin! Hij was tijd aan het rekken, de vuilak. Hier is duidelijk sprake van "boontje komt keihard om zijn loontje". 100% zuiver doelpunt.

}|^-_-^|{
30-08-2004, 17:56
gewoon spelen, als je behandeld wil worden ga je maar buiten de lijnen liggen.