View Full Version : Transfer Ibrahimovic *Update*
n00bstar*
31-08-2004, 16:47
EXCLUSIEF - Het leek slechts een kwestie van tijd, maar voorlopig is de kans groter dat de transfer van Zlatan Ibrahimovic naar Juventus niet doorgaat. De eisen van Ajax zorgen voor oponthoud.
Ajax en Juventus hebben elkaar gevonden in de hoogte van de transfersom, die zestien miljoen euro bedraagt . Het probleem ligt meer in de betalingsvoorwaarden, want de Amsterdamse club eist vergaande garanties. En juist daar schuilt het probleem, omdat het nagenoeg onmogelijk is voor Juventus om binnen de gestelde termijn te voldoen aan die eisen.
De voorzichtigheid van Ajax is ingegeven door de slechte ervaringen een jaar geleden. De transfer van Cristian Chivu naar AS Roma dreigde te mislukken, omdat de Romeinse club niet over de brug kon komen. Ajax wacht nog steeds op een deel van de afkoopsom. Juventus geldt echter als een betrouwbare club.
In afwachting van een akkoord tussen de clubs zat Ibrahimovic in Nederland. Ajax heeft onder druk van Juventus echter de Zweedse spits toestemming gegeven naar Turijn te vliegen. De tijd begint te dringen, omdat de Zweed nog een medische keuring moet doorstaan in Turijn. Het Italiaanse bondsbureau sluit om 19.00 uur de deuren.
is dit een slechte grap ?
anders hoop ik echt dat t nie doorgaat :mrgreen:
was je bron?
n00bstar*
31-08-2004, 17:02
www.vi.nl....heb je nou echt je passe par tout verkocht :shock:
ja want ik vond 122 euro al vreselijk duur voor 1ste ronde cl en zonder zlatan wordt t uitschakeling 1 ste ronde . Dus ja echt verkocht , maar ik heb vanaf morgen tot volgende week nog recht op 2 andere plaatsten te kopen met mn seizoenskaart. Dus mocht die blijven dan kom ik heus nog wel aan plekken :mrgreen:
helemaal triest is dat de rest van t stadium gewoon voor tussen de 45 a 75 euro bij de zelfde wedstrijd zit. Maar omdat ik in t midden laag zit kost het bijna 2 keer zoveel.
dus toen ik dit hoorde van zlatan ben ik direct begonnen met rondbellen om te verkopen. Mijn seizoenskaarten zijn ook bijna 400 euro p.p dus ik vond t wel mooi geweest ff. 2de ronde halen betekent voor mij natuurlijk wel voor 122 euro kaarten halen.
n00bstar*
31-08-2004, 17:20
Tis idd schandalig duur....gelukkig kosten die eerste rondjes uefa cup me niet zoveel ;)
Voor "slechts" 54 Euro koop ik toch maar een passe-partout, misschien is die K :mrgreen: oné wel een superaankoop
lol... en de transfer van Kone is zeker al wel rond ???
54 euro zou ik ook nog wel doen
122 is teveel gewoon , dan verwacht ik ook een blowjob in de rust zeg maar.
hoorde het net ook op de radio jah! :thumbs:
Het Italiaanse bondsbureau sluit om 19.00 uur de deuren.
Het is 19:30 uur.....
Betekend dit dat het definitief niet door gaat ??????
:?
neem aan van wel! heb jij toch ff geluk Ashi :twisted:
Nee... ik heb liever dat ie 020 uit de CL trapt....
54 euro zou ik ook nog wel doen
122 is teveel gewoon , dan verwacht ik ook een blowjob in de rust zeg maar.
Zit je dicht bij Silvie in de buurt :mrgreen:
ik hoop dat ie het land uitflikkert
ik hoop dat ie het land uitflikkert
OH JAH JOH?
Gulo gulo
31-08-2004, 22:02
Is ie nou weg of niet?
staat nog niks op VI.nl of Ajax.nl dus neem aan dat hij gewoon blijft! :thumbs:
Ajax en Juventus zijn het toch eens over Zlatan
31/8/2004 22:00
EXCLUSIEF
Even voor 22.00 uur is het dan toch rondgekomen: Zlatan Ibrahimovic is vertrokken naar Juventus, al had Ajax dinsdagavond bijna de transfer afgeblazen. Bovendien incasseerden de Amsterdammers een tegenvaller, omdat Arouna Koné niet komt.
Ajax had om 18.00 uur de transfer van Ibrahimovic willen afblazen. Juventus bleek namelijk niet in staat om op tijd een bankgarantie te overleggen, waarna het bestuur van Ajax in Amsterdam besloot een streep te halen door de onderhandelingen. Dit wekte echter de woede op van Ibrahimovic, die vanuit Turijn liet weten niet terug te zullen keren naar Ajax.
Juventus slaagde er intussen in om clementie te krijgen van de Italiaanse bond. Officieel sloot de Italiaanse transfermarkt om 19.00 uur, maar de FICG besloot in te gaan op de smeekbede van Juve om de Turijnse club nog enkele uren de tijd te geven. In die extra uurtjes lukte het Juventus en Ajax om tot een akkoord te komen.
'Ik ben hartstikke blij', vertelde Ibrahimovic aan VI.nl. 'Dit is de club van mijn dromen. Ik heb het altijd fantastisch naar mijn zin gehad bij Ajax en ik zal de club met pijn in mijn hart verlaten. Maar toen Juventus zich meldde, wist ik dat dit de kans was, die ik misschien nooit meer zou krijgen. Tegen de club kon ik geen nee zeggen.'
De Amsterdammers incasseren een bedrag van zestien miljoen euro bruto voor Ibrahimovic, bevestigde John Jaakke. De voorzitter maakte tevens bekend dat de transfer van Arouna Koné niet doorgaat. De Ivoriaan kwam niet door de medische keuring en door de tijdsdruk van de slkuitende transfermarkt was er geen tijd voor een tweede keuring.
Juventus deed tegelijkertijd Fabrizio Miccoli van de hand. Fiorentina kocht de aanvaller voor een bedrag van 4,5 miljoen euro.
16 miljoen euro
arggggggggggggg
wayne rooney 38 en zlatan 16 arrrrrrrrrgggggggggggggggggggggggg.
Dit klopt toch gewoon niet!!! Juve doet ook nog ff een aanvaller van de hand , jezus, amateur ajaxbestuur neem die gast dan over, zet dat snel als clausule in het kontrakt , weet ik veel!! Doe iets! We hebben nu geen spits........had dan miccoli maar geregeld kan nooit slechter zijn dan sonck.
Ajax wilde denk ik perse van zlatan af en daarom hebben ze de prijs zo verlaagd. Maar ik blijf het een debiele actie vinden.
Transfer Ibrahimovic afgerond; Ajax laat Arouna Kone lopen
Droom en deceptie
AMSTERDAM, woensdag
Ronald Koeman is zijn eerste spits kwijt en verloor op dezelfde dag ook diens beoogde opvolger. In een bliksemsnelle reactie op de transfer van Zlatan Ibrahimovic naar Juventus bereikten Ajax en Roda JC een akkoord over de transfer van Arouna Kone, maar dat werd een paar uur later alweer teruggedraaid. De medische staf van de Amsterdammers kon na de keuring geen positief advies uitbrengen. Kone bleef verbouwereerd achter.
„Ze wilden nog een onderzoek doen, mede omdat er veel geld mee gemoeid is. Maar dat was binnen 24 uur niet uitvoerbaar�, verklaarde Rodadirecteur Frank Rutten. En tijdsdruk was de afgelopen dagen juist het grote probleem. Vandaag voor 12.00 uur moet immers de spelerslijst voor de Champions League bij de UEFA worden ingeleverd. Ajax wilde aanvankelijk Yannis Anastasiou in de deal betrekken, maar dat zag Roda JC bij voorbaat al niet zitten.
Vorig jaar, bij zijn komst, kwam Kone nog moeiteloos door de keuring. Nadat de 20- jarige international van Ivoorkust eergisteren was aangekomen in zijn geboorteland, pakte hij verheugd het eerste vliegtuig terug. Hij hoopte vandaag bij Ajax als grote aankoop te worden gepresenteerd, maar verliet gisteren gedesillusioneerd het Parkstad Limburg Stadion. „Als trainer ben ik blij dat hij blijft. Als mens vind ik het heel erg voor hem. Arouna heeft een enorme tik gehad�, schetste trainer Wiljan Vloet de stemming.
Op dat moment trok Ibrahimovic de eerste fles champagne open. Zijn mooiste doelpunt in dienst van Ajax, tien dagen geleden tegen NAC, is tevens zijn laatste geweest. Gisteren vloog hij in een privé- jet naar Turijn om ten burele van Juventus zijn handtekening onder een vierjarig contract te zetten. De transfersom bedraagt zestien miljoen euro.
Hoewel Koeman het bestuur had laten weten Ibrahimovic graag te willen behouden voor de club, was een vertrek onvermijdelijk. „Het is jammer, maar Zlatan gaf zelf aan deze kans te willen pakken. En dan wordt het moeilijk�, aldus de coach, die maandagavond ook aanwezig was tijdens het voetbalgala in Hilversum. Tussen de zalm en ossenhaas door werd per mobiele telefoon een miljoenenspel gespeeld. Koeman: „Naarmate die deadline dichterbij kwam, ga je stilletjes hopen dat alles bij het oude blijft, maar zo zie je maar: zelfs in de laatste uurtjes kan er nog iets gebeuren.�
Zaakwaarnemer Mino Raiola vloog eerst naar Rome om de transfer van Ahmed Hossam ‘Mido’ af te ronden. Ibrahimovic wachtte thuis op het teken dat hij kon worden ingevlogen voor de nodige plichtplegingen. Alles leek in Turijn vervolgens gladjes te verlopen, totdat Ajax keiharde eisen stelde. Met de gecompliceerde transfer van Cristian Chivu naar Roma in het achterhoofd wilden de Amsterdammers geen enkel risico nemen. Laat op de avond kwam Juventus, dat na een smeekbede de transfermarkt nog een paar uur open wist te houden, met de beroemde bankgarantie over de brug.
Het was toch al een drukke dag in Italië. Zo leefde Lazio zich uit door niet minder dan negen nieuwe spelers aan te trekken, terwijl Juventus ook Fabio Cannavaro vastlegde.
Fabio Capello was al langer gecharmeerd van Ibrahimovic, die met Ajax twee keer tegen diens vorige werkgever van de coach (AS Roma) speelde, én scoorde. In Nederland veroorzaakt de aanwezigheid van vier topspitsen vroeg of laat een probleem, maar in Italië gelden andere wetten en trekken spelers niet zo gauw aan de bel zodra ze op de bank terechtkomen. Bij de Bianconeri staan tevens Alessandro Del Piero, David Trezeguet en Marcelo Zalayeta onder contract. Fabrizio Miccoli is inmiddels van de hand gedaan. Hij vertrok naar Fiorentina.
Over een zware concurrentiestrijd maakt de zelfverzekerde Zweed zich vooralsnog niet druk. Hij kreeg zijn transfer waarnaar hij al geruime tijd verlangde en die tijdens het EK naderbij kwam na zijn prachtige hakbal tegen Italië. Toen een impasse dreigde, gaf hij al aan geen minuut meer voor Ajax te zullen spelen. „Ik heb er een mooie tijd gehad, maar Juventus is de club van mijn dromen; een van de vijf grootste clubs ter wereld. Dit aanbod kon ik niet weigeren. Zo’n kans krijg ik in mijn leven geen tweede keer. Beide clubs zijn blij, maar ik ben het gelukkigst.�
Ibrahimovic is in Nederland een controversiële voetballer geweest. Met het publiek onderhield hij een haat-liefdeverhouding. Om die reden is het zeer pikant dat Ajax over twee weken uitgerekend tegen Juventus aan de Champions League begint. De man met de vele bijnamen weet dat hij zich alvast kan instellen op een koud onthaal. Wel is het extra wrang voor Ajax om straks de omstreden spits als tegenstander terug te zien, want hij laat zijn oude club ongewild achter met een groot probleem. Het ergste scenario? Dat Zlatan Ibrahimovic verantwoordelijk is voor de uitschakeling van Ajax in de Champions League…
Zlatan Ibrahimovic per direct naar Juventus FC
Amsterdam, 31 augustus 2004
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Juventus FC over de directe transfer van Zlatan Ibrahimovic. De Zweedse spits kwam in 2001 van Malmö FF naar Ajax. Zijn contract liep tot en met medio 2006. De clubs zijn een transfersom van 16 miljoen euro bruto overeengekomen.
16 miljoen euro bruto WTF???? :?
nou komt zeker Van der Vaart spits te staan en Sneijder op het middenveld! maar daar gaan we het in Europa niet mee redden! :cry:
Sonck is er toch ook nog.
en Anastasia...
;)
een voordeel, misschien dat hij nu inderdaad v/d vaart en sneijder samen laat spelen
Dat lijkt me zeker een voordeel.
Als ze dat in Oranje kunnen moeten ze dat bij ajakkes ook kunnen.
Anonymous
02-09-2004, 15:31
2 maal Hieperdepiep Hoer AB en C, Ajax degradeert dit jaar :twisted:
2 maal Hieperdepiep Hoer AB en C, Ajax degradeert dit jaar :twisted:
wacht maar als we tegen psv spelen :lol:
@ Marco...
Hoeveel euri heeft 020 ookalweer voor slaatdan gevangen ????
http://www.ma-skills.com/marieke/schermerhorn/marco/marco.jpg
en dat moet grappig zijn ? :roll:
niet grappig.... heel triest voor t nederlandse voetbal
Feyenoord heeft volgens mij nog nooit een speler verkocht voor meer dan 10 miljoen euro , das pas grappig
Laat mij ook eens een lolletje maken zeg.
:mrgreen: @ alle 020 supporters die dit niet kunnen hebben.
Ja, een klein beetje kleinzerig zijn ze wel. Zelf altijd maar grappen maken over Feyenoord, maar zelf kunnen ze weinig hebben. Muhahaha :maskills:
en dat maakt dit forum nou leuk! inplaats van elkaar bij het Stadion de koppen inslaan en dan nog niks bereiken!
het blijft gewoon zo dat feyenoorders in bijna alle gevallen terecht kunnen worden uitgelachen :mrgreen: maar ach laat die jongens daar in rotterdam ook eens een lolletje hebben
http://www.vi.nl/upload/174077_340_1093609489512-NielsVanRikxoortOud-Beijerland.jpg
het blijft gewoon zo dat feyenoorders in bijna alle gevallen terecht kunnen worden uitgelachen :mrgreen: maar ach laat die jongens daar in rotterdam ook eens een lolletje hebben
ze hebben niks te lachen , dat klopt hahaha
AJAX is in alles beter en dat weten ze
Tis ook niet leuk voor Feyenoord om de eeuwige nummer 3 van nederland te zijn.
....
Ja, Ajax staat vooral bekend om het in het gareel houden van hun eigen spelers en een goede sfeer scheppen binnen de selectie. :-D
Hahahahaha... wat kunnen jullie toch slecht tegen een geintje.
Ik schijt bijna in mijn broek van het lachen, wat laten jullie je kennen zeg. :thumbs:
Oh ja... lol @ Lee :mrgreen:
Vooral management van 020 is er idd stukken op vooruit gegaan.
....
Ja, Ajax staat vooral bekend om het in het gareel houden van hun eigen spelers en een goede sfeer scheppen binnen de selectie. :-D
liever prijzen pakken dan een goede sfeer.
Dan ben ik wel benieuwd wat het dit jaar wordt..... de sfeer is al kut en de eerste prijs hebben ze al laten lopen....
AJAX mocht in ieder geval spelen voor een prijs :mrgreen:
hehehe.... lol @ Deze battletopic :thumbs:
Tijd dat de competitie weer begint.
Ja..... nu ben ik wel een beetje uitgeluld. Behalve dan dat ze dat met het team van vorig seizoen hebben gepresteerd.... We kijken aan het eind van dit seizoen wel weer verder
de competitie is al begonnen :roll:
ok.
Heeft er iemand nog nieuws over Slaatdan ????
de competitie is al begonnen :roll:
In dat geval:
Feyenoord staat boven Ajax/heeft op het moment een beter doelsaldo (met slechts 2 tegendoelpunten) en hebben de topscoorder in huis. Zo. Nu jij weer.
ok mannen nu weer even on-topic svp.
Ibrahimovic.....
zo zie je maar waar jullie al blij mee zijn
ok.
Heeft er iemand nog nieuws over Slaatdan ????
lees de VI van vandaag maar door! achterin staat het vol met Ibrahimovic! :wink:
Ik heb em nog niet binnen... :?
Staat er nog nieuws in mbt Slaatdan ?
Ik heb em nog niet binnen... :?
Staat er nog nieuws in mbt Slaatdan ?
interview...