PDA

View Full Version : Tweehonderd kinderen gegijzeld in Rusland



Highline
01-09-2004, 11:45
het gaat weer lekker in rusland

bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/45821

Vanochtend zijn gewapende mannen een school in Noord-Ossetië in Rusland binnengevallen en hebben de kinderen, ouders en leerkrachten in gijzeling genomen. Mogelijk zijn er reeds doden gevallen. Onder de aanvallers bevinden zich volgens de politie mannen en vrouwen die riemen met explosieven dragen.

Vandaag zijn de leerlingen in Rusland aan het nieuwe schooljaar begonnen. Ook hierom zijn veel ouders onder de gegijzelden. Hoeveel mensen er in totaal worden vastgehouden is nog onduidelijk, verschillende bronnen zeggen dat er ongeveer vierhonderd mensen in de school aanwezig zijn.

De school ligt in Beslan en ligt vijftien kilometer van Vladikavkaz, de hoofdstad van het aan Tsjetsjenië grenzende Noord-Ossetië. Of de gijzelnemers ook eisen hebben gesteld is niet bekend. Wel zijn er vuurgevechten gemeld tussen de gijzelnemers en de agenten ter plaatse.

payap
01-09-2004, 11:54
Gasten die kinderen gijzelen hebben zo wie zo ongelijk wat hun reden ook is.

Niet dat ik het goed praat maar laten ze dan het parlement ofzo gijzelen maar in ieder geval onschuldige kinderen met rust laten ! :evil:

max mulder shihan
01-09-2004, 12:15
En wat voor een lui zijn dit :?: kan het wel raden ,maar wacht ff de nieuwe berichten af zou mij in ieder geval niets verbazen als het weer :!: ...... terroristen zijn.
En dan nog kinderen wat een stelletje ongelofelijke lamzakken :evil:

migyur
01-09-2004, 12:21
Volgens mij komen dit soort zaken in rusland in de nabije toekomst veel vaker voor... :cry:

Biiyen
01-09-2004, 12:28
Kinderen gijzelen....Lager kan niet meer :!: Dan heb je de bodem van je bestaan wel bereikt. Dat soort mensen moeten worden afgeschoten kan me niet schelen wat ze eisen.

mama
01-09-2004, 12:32
:twisted:
stelletje eikels
ze krijgen zo natuurlijk wel de meeste aandacht.

Wheelie
01-09-2004, 12:42
triest, hoop dat het goed afloopt

Biiyen
01-09-2004, 14:48
Ik hoop maar dat ze hier geen bommen gaan plaatsen en/of Nederlanders gijzelen. Volgens mij krijg je dan als Nederlander ineens zoveel woede in je lijf dat het echt "wij" tegen "hun" wordt.

Jarno
01-09-2004, 15:20
helaas heeft de voor geschiedenis daar in dat theater 2 jaar terug laten zien dat rusland niet ondehandelt met zulke gasten,dit zal imo wel weer het zelfde aflopen :cry:
why can't we just all get allong?????

Impulse
01-09-2004, 15:47
Ze doen het alleen maar aandacht te krijgen en dan vinden ze het nog gek ook dat zowaar de hele wereld boos op hun is. Stellete debiele :evil:

Jase
01-09-2004, 17:13
Shit man, menselijke bommen die mensen als schilden gebruiken, moeilijk te aan te pakken. Ben bang dat er in Rusland een nieuwe brandhaard ontstaat.

Highline
01-09-2004, 23:29
even voor de duidelijkheid mensen! *even de capslock aan* IK HEB DIT ALLEEN MAAR GEPOST (HET BERICHT OVER DIE GIJZELING) OM AAN TE GEVEN DAT ER WEER IETS GAANDE WAS IN DE WERELD. ONGEACHT VAN WELK GELOOF HET IS... ALS DEZE TOPIC ALLEEN MAAR UITLOOPT OP RASCISME EN DERGELIJKE. GOOI ER DAN EEN SLOTJE OP
!

de bedoeling was: inlichting over de situatie.. geen discussie over geloof te starten, dat doe je maar in een andere topic :wink:

Wheelie
03-09-2004, 18:56
Gijzeldrama: 150 doden en 560 gewonden
Het gijzeldrama in Noord-Ossetië is nog niet ten einde. Hoewel honderden gijzelaars zijn bevrijd en tientallen terroristen zijn gedood, gaan de hevige gevechten rond de school door.




Bestorming gegijzelde school
RTL-correspondent in het nauw
Verslag Reinoud Broekhuijsen

Gewonden
In het gebouw zouden gijzelnemers nog steeds enkele kinderen en volwassenen vasthouden. Volgens het persbureau AP zijn er ondertussen al ruim 150 doden geteld. Er zouden 560 gewonden zijn.



Brand
De school werd na twee dagen bestormd door Russische troepen. Volgens het persbureau Interfax werden er mogelijk 1200 kinderen en volwassenen gegijzeld.

Wheelie
03-09-2004, 18:57
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2004/09_september/03/buitenland/0903_Gijzelaars_vrij_1330.xml

filmpjes

Wheelie
03-09-2004, 19:00
Bloedige ontknoping gijzeldrama Rusland
BESLAN - Het gijzeldrama op de school in Noord-Ossetië is vrijdagochtend tot een bloedige en chaotische ontknoping gekomen. Russische commando's bestormden het gebouw nadat een aantal gegijzelden had geprobeerd te ontsnappen. Het aantal doden en gewonden is nog onduidelijk. Westerse media ter plaatse hebben echter gemeld dat alleen al in de school zeker honderd lichamen zijn gevonden.





Televisiebeelden toonden hoe tientallen gewonden, vaak zwaar bebloed, per ambulance werden afgevoerd. Volgens de regionale autoriteiten in Noord-Ossetië zijn ongeveer vierhonderd gewonden overgebracht naar ziekenhuizen. Onder hen waren ook veel kinderen, van wie sommigen er slecht aan toe zijn.




De gymzaal waar de gijzelaars sinds woensdag werden vastgehouden, is volledig uitgebrand. Het dak is ingestort door een aantal explosies. Rond het schoolgebouw was vrijdagmiddag nog altijd geweervuur te horen.

De chaos ontstond nadat reddingswerkers in de nacht van donderdag op vrijdag, zoals overeengekomen met de terroristen, naar het gebouw waren gereden om de lichamen van tien tot twintig gedode gijzelaars op te halen. Kort daarop volgden ten minste drie explosies waarvan er naar verluidt één het werk was van Russische troepen. Zij wilden een gat in de muur van de gymzaal maken.





Toen tientallen gijzelaars het gebouw door dat gat probeerden te ontvluchten, openden de gijzelnemers het vuur. Volgens een jongen die wist te ontkomen, schoten de terroristen vanaf het dak op degenen die probeerden te ontsnappen. Daarop bestormden militairen het schoolgebouw. De Russische autoriteiten spreken tegen dat er sprake was van een vooraf geplande bevrijdingsactie.




Even na het middaguur was het gebouw in handen van het Russische leger. Nadat alle nog levende gijzelaars waren bevrijd, werd bij de school echter nog steeds zwaar gevochten. Vermoedelijk hebben enkele terroristen zich verschanst in gebouwen rondom het schoolgebouw.

Wheelie
03-09-2004, 19:01
'Bestorming school was niet gepland'
MOSKOU - De bestorming van een school in de Zuid-Russische stad Beslan, waar honderden mensen werden gegijzeld, was niet gepland. Dat heeft de Russische veiligheidsdienst vrijdag gezegd. "Ik wil benadrukken dat er geen militaire actie was gepland. We wilden verder praten", aldus het regionale hoofd van de FSB.


Foto: AP

De ontknoping zou zijn begonnen toen de terroristen toestemming gaven om enkele lichamen uit het gebouw te halen. Enkele gijzelnemers zouden op dat moment hebben willen ontvluchten. Een groep kinderen maakte gebruik van de verwarring en wist te ontsnappen. Daarop begonnen de gijzelnemers te schieten.

"Sommige kinderen die de school ontvluchtten, raakten gewond toen de rebellen op hen schoten. De meesten die in de school bleven, zijn niet gewond ", aldus een functionaris.

max mulder shihan
03-09-2004, 19:55
Ik HAAT terroristen :evil: van welke signatuur dan ook :maskills:

mama
03-09-2004, 20:23
ik weet niet wat ik hier over moet zeggen
heb vanmiddag de meest vreselijke beelden gezien
mama = uitgeluld
en dat gebeurt niet snel
:twisted:

lil´kickboxer
03-09-2004, 22:22
Gijzeling voorbij na doden drie rebellen

Gepubliceerd op vrijdag 03 september 2004

56k | ADSL

Laatste update: 21:47 uur
De gijzeling in een school in de stad Beslan in Noord-Ossetië is na het doden van drie rebellen definitief ten einde. Dat meldde de Russische televisie.

Zie ook: fotogalerij: gijzeling Noord-Ossetië

De Russische autoriteiten claimden al eerder de situatie onder controle te hebben, maar geven daarna toe dat ze de school nog niet in handen hebben. Er waren toch nog gijzelaars, onder wie kinderen. Drie gijzelnemers hielden zich in de kelder van het complex schuil, onder wie ook de leider van de rebellen. Correspondenten maakten melding van felle gevechten en werden zijn opnieuw explosies gehoord.

Deze drie opstandelingen zijn nu volgens de autoriteiten gedood en drie anderen zijn gearresteerd. Daarmee zijn volgens de legercommandant Viktor Sobolev vrijwel alle gijzelnemers gepakt of gedood. "Ik betwijfel of iemand van hen heeft weten te ontkomen", vertelde hij tegenover de zender NTV.

Een adviseur van de Russische president Poetin Aslambek Aslakhanov heeft verklaard dat er onder de meer dan twintig gedode gijzelnemers tien Arabische huurlingen zouden zitten. Dat zou Poetins claim bevestigen dat Tsjetsjeense rebellen samenwerken met de terreurorganisatie al-Qaeda.

Bloedbad
Zwaarbewapende soldaten vielen vrijdagmorgen de school binnen. Volgens berichten is daarbij een bloedbad aangericht. Getuigen zagen alleen al in de gymzaal, waar een deel van de naar verluid 1.200 gijzelaars gevangen (onder wie bijna 850 kinderen) werd gehouden, tientallen doden hebben gezien. Volgens de officiële lezing zijn er meer dan 150 doden gevallen en kan het aantal doden nog oplopen.

Daarnaast zouden er zo'n 646 gewonden zijn. Volgens de berichten zijn in ieder geval 227 kinderen in het ziekenhuis opgenomen. Een woedende menigte ouders heeft geprobeerd een gearresteerde terrorist bij de school te lynchen.

Bislan is een provinciestadje van ongeveer 40.000 inwoners, ongeveer 20 kilometer ten noorden van de hoofdstad Vladikavkaz en 50 kilometer van de grens met Tsjetsjenië.

Niet gepland
De reden waarom de Russen met de aanval zijn begonnen is niet bekend, aangezien de actie niet gepland was. Dat heeft de Russische veiligheidsdienst vrijdag bevestigd. "Ik wil benadrukken dat er geen militaire actie was gepland. We
wilden verder praten", aldus het regionale hoofd van de FSB.

Volgens de laatste berichten wordt gemeld dat de aanval begon, nadat gijzelaars hadden proberen te ontsnappen. Dit gebeurde in de chaos die ontstond nadat reddingswerkers in de nacht van donderdag op vrijdag, zoals overeengekomen met de terroristen, naar het gebouw waren gereden om de lichamen van tien tot twintig gedode gijzelaars op te halen.

Daarop volgde ten minste drie explosies, waarvan er naar verluidt één het werk was van Russische troepen. Zij wilden een gat in de muur van de gymzaal maken. Toen tientallen gijzelaars het gebouw door dat gat probeerden te ontvluchten, openden de gijzelnemers het vuur op de kinderen. Volgens een jongen die wist te ontkomen, schoten de terroristen vanaf het dak op degenen die probeerden te ontsnappen.

Dit verhaal lijkt overeen te komen met een getuige in de school die heeft verklaard dat de bevrijding begon, nadat door een explosie een muur was ingestort. Daarop volgde volgens de man geweervuur en meer explosies. Wat de eerste explosie veroorzaakt heeft, is onbekend. Getuigen zagen Russische soldaten de school uitkomen met bebloede kinderen in hun armen. Later volgde een grote stroom van gijzelaars die de school kon verlaten.

Dak ingestort
Vier helikopters hingen boven de school en hebben ook op de terroristen geschoten. Een deel van het dak van de gymzaal stortte in. Volgens berichten kwam dit doordat de gijzelnemers explosieven tot ontploffing hadden gebracht.

Journalisten en familieleden van de gegijzelden werden vlak voor de actie door militairen verder naar achter gedwongen. De Russische televisie liet beelden zien waarop naakte kinderen huilend het schoolgebouw verlieten. Ze werden opgevangen door militairen.

De terroristen in de school schoten in het wilde weg. Volgens een Russisch persbureau zijn de meeste terroristen naar buiten gevlucht en hebben militairen de achtervolging ingezet. Een deel van hen is doodgeschoten en anderen zouden zich hebben opgeblazen.

Actie was noodzakelijk
Het leger verklaarde dat 'het gezien de situatie noodzakelijk was om actie te ondernemen'. Militairen zouden oorspronkelijk alleen van plan zijn om gewonden af te voeren. Er ontstond een vuurgevecht, en de militairen waren genoodzaakt om door te drukken. Gewonden zijn op brancards weggedragen en in ziekenwagens afgevoerd.

Volgens mensen die eerder vrijkwamen uit de school, zijn in de eerste fase van de bezetting al minstens twintig doden gevallen toen twee Tsjetsjeense vrouwen zichzelf opbliezen.

Omgekomen terroristen
Volgens de politie hadden de Tsjetsjeense rebellen zich bij de aanval hebben opgesplitst in drie groepen. Er zouden meer dan twintig terroristen zijn omgekomen. Een deel van de gijzelnemers is tijdens de bestorming uit de school ontsnapt.

Enkele terroristen zijn in zeker twee auto's gevlucht. Twee van hen waren vrouwen die kleren van gegijzelde vrouwen hadden aangetrokken, aldus de lokale radio. Russische troepen doorzochten het schoolgebouw en de omgeving, op zoek naar de gijzelnemers. Een nog onbekend aantal is gearresteerd.

http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=503832/sc=90068a

lil´kickboxer
03-09-2004, 22:23
Hier staan foto´s van de gijzeling:

http://www.planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=504617/sc=7008b9

Gulo gulo
03-09-2004, 22:53
Ze zijn daar echt tekeer gegaan zeg, hoorde iets van 600 :shock: gewonden en 100 doden

max mulder shihan
03-09-2004, 23:55
en die russen zijn er ook echt met de botte bijl doorheengehakt, kijken ook niet op een paar 100 gijzelaars meer of minder :(

Anonymous
03-09-2004, 23:58
in russia car drive you!!

Sjaak
04-09-2004, 00:25
Wat moet je dan ???

Die tyfus terroristen zijn toch begonnen met kinderen afschieten toen ze vluchten. Hoe erg het ook is van al die zinloze slachtoffers, dit was de enige oplossing want met terroristen moet je nooit onderhandelen. Nu zijn er heel veel dood en gewond maar wat zou er gebeurd zijn als ze het hele gebouw hadden opgeblazen :cry:

De terroristen zijn verantwoordelijk voor dit trieste bloedblad en niet de Russen.

Ik hoop nu is dat iedereen inziet dat terroristen over de hele wereld achterna gezeten moeten worden en dat ze moeten worden uitgeroeid, koste wat het kost en met alle middelen :evil:

redjuh
04-09-2004, 00:25
ongelooflijk zeg. wat vreselijk. allemaal kindeen man!

Sjaak
04-09-2004, 00:27
Het is vreselijk en onwerkelijk wat daar is gebeurd, meer dan 200 doden en ruim 700 gewonden :cry:

Vuile schoften :evil:

ashi76
04-09-2004, 01:27
Echt ziek dit.

En weet je wat nou het ergste is....

Dat ik eigenlijk niet eens de exacte reden waar waarom dit allemaal heeft plaatsgevonden. :?

Dennis
04-09-2004, 01:59
Acties van terroristen zijn al laf maar met kinderen erbij!!!!
Daar heb ik gewoon geen woorden voor

max mulder shihan
04-09-2004, 12:49
Wat moet je dan ???

Die tyfus terroristen zijn toch begonnen met kinderen afschieten toen ze vluchten. Hoe erg het ook is van al die zinloze slachtoffers, dit was de enige oplossing want met terroristen moet je nooit onderhandelen. Nu zijn er heel veel dood en gewond maar wat zou er gebeurd zijn als ze het hele gebouw hadden opgeblazen :cry:

De terroristen zijn verantwoordelijk voor dit trieste bloedblad en niet de Russen.

Ik hoop nu is dat iedereen inziet dat terroristen over de hele wereld achterna gezeten moeten worden en dat ze moeten worden uitgeroeid, koste wat het kost en met alle middelen :evil:


Natuurlijk Sjaak, begrijp me goed, je weet hoeik over terroristen denk maar de russen hebben akl een keer bewezen [theater in moskouw] dat ze niet met erg veelkenneis van zaken te werk gaan of het intreseetd ze geen zak hoeveel doden er bij vallen.stukje politiek en mentaliteit,denk ik
IK beweer dat er stukken beter getrainde antiterroristenteams zijn die dit anders en met minder slachtoffers hadden opgelost . Verder weet je hoe ik over terroristen denk en wat er aan gedaan moet worden.

Osu max

Gulo gulo
04-09-2004, 17:39
Ik heb gehoord dat er ingegrepen is omdat de terroristen zijn begonnen met schieten en omdat er explosies gehoord zijn. Als je dan je plan van aanpak nog niet helemaal rond hebt heb je twee opties;
-afwachten doorgaan met plannen en de terroristen hun gang laten gaan
-ingrijpen en zien wat er van komt, dan heb je de kans nog om mensen te redden.

De ligging van de school en het tijdstip van ingrijpen zullen niet geholpen hebben bij de actie.

Sjaak
04-09-2004, 18:51
Wat moet je dan ???

Die tyfus terroristen zijn toch begonnen met kinderen afschieten toen ze vluchten. Hoe erg het ook is van al die zinloze slachtoffers, dit was de enige oplossing want met terroristen moet je nooit onderhandelen. Nu zijn er heel veel dood en gewond maar wat zou er gebeurd zijn als ze het hele gebouw hadden opgeblazen :cry:

De terroristen zijn verantwoordelijk voor dit trieste bloedblad en niet de Russen.

Ik hoop nu is dat iedereen inziet dat terroristen over de hele wereld achterna gezeten moeten worden en dat ze moeten worden uitgeroeid, koste wat het kost en met alle middelen :evil:


Natuurlijk Sjaak, begrijp me goed, je weet hoeik over terroristen denk maar de russen hebben akl een keer bewezen [theater in moskouw] dat ze niet met erg veelkenneis van zaken te werk gaan of het intreseetd ze geen zak hoeveel doden er bij vallen.stukje politiek en mentaliteit,denk ik
IK beweer dat er stukken beter getrainde antiterroristenteams zijn die dit anders en met minder slachtoffers hadden opgelost . Verder weet je hoe ik over terroristen denk en wat er aan gedaan moet worden.

Osu max

Ik weet het Max hoe jij over terroristen denkt en dat is exact hetzelfde als ik. En waarschijnlijk zijn de elite troepen van de Amerikanen, Israeliers, Engelsen en duitsers nog veel beter maar ik mag toch aannemen dat dit ook geen slecht jongens zijn.

Ik zag gisteren een stukje over een Navy Seal die commentaar gaf om mensen die zo makkelijk oordeelden langs de kant of van achter bureau's. Hij zei dat je je niet kon voorstellen wat er met je gebeurd als je in zo'n situatie terecht komt.

Er schieten terroristen op je vanuit een menigte kinderen en dan moet zo'n commando in een fractie van 1 seconde beslissen wat hij moet doen. Terugschieten kan betekenen dat hij onschuldige kinderen doodschiet, niet schieten kan betekenen dat hij zelf wordt doodgeschoten. Die man zei dat je op zo'n moment onder zo'n onmenselijke druk staat dat dat niet normaal is.

GA ER MAAR IS AANSTAAN :cry:

max mulder shihan
04-09-2004, 20:01
Naar zeggen van zowel de russen als andere was dit geen hoogstandje van anti terrorisme .Ik geef je gelijk dat het absolut zeer moeilijk is om in zo'n situtatie
te handellen, toch blijf ik bij mij mening dat er door de russiche overheid in deze zaak, net als in de gijzelings zaak in moskou stevige inschattingsfouten zijn gemaakt, plus nog een keer de ver doorgevorderde coruptie die als een kankergezwel de russsiche samenleving kapotmaakt. Maar ik denk dat wij verder wel de zelfde mening hebben over dit soort zaken .

Gulo gulo
04-09-2004, 20:13
Door het uiteenvallen van de Sovjet Unie en de bijgaande besparingen op het gebied van het leger is Rusland gewoon niet berekend op dergelijke "calamiteiten".

Er zijn ongeveer 1 miljoen Russen in het leger, maar door gebrek aan geld is er geen sprake van een adequate training en kwalitatief materieel. De soldaten zijn gedemotiveerd omdat het iedere maand maar weer de vraag is of je je soldij zult ontvangen.

Alles in ogenschouw nemend en kil analyserend hebben de soldaten hun opdracht naar behoren uitgevoerd. De dreiging is geneutraliseerd met acceptabele verliezen.



Neemt niet weg dat weer onschuldigen hebben geleden.....

}|^-_-^|{
04-09-2004, 20:15
elk verhaal heeft ook een andere kant. stel dat je vrouw, moeder en dochter verkracht zijn door russische soldaten, je huis is platgebrand en je hebt niks meer om voor de leven... dan wil je wraak, of tenminste, die mensen willen wraak en ik weet niet wat ik zou willen.

ik weet niet wat de psychische gevolgen zijn, maar ik kan me voorstellen dat mensen door het dolle raken en zonder aanzien des persoons aan het moorden slaan, die mensen willen wraak op iedere rus. de schade is niet gedaan door de elitetroepen die nu binnenvielen maar veel eerder door arme russische soldaten die al een jaar niet betaald hebben gekregen en die zitten te verpieteren in de koude tsjetsjeense bergen en daarom besloten om eens even een huisje te plunderen en de vrouwtjes te verkrachten.

dit is een mogelijk scenario, wat ik zeker weet is dat de russische regering niet stipt is met het betalen van zijn troepen en plunderingen zijn een logisch gevolg daarvan. nu wordt een deel van de bevolking het slachtoffer van stijfnek poetin, indirect natuurlijk, geweld als reactie is altijd een slechte move.

(al eerder gepost op ft, maar kon het niet laten om hier ook even te posten)

Gulo gulo
04-09-2004, 20:25
I.v.m. de lengte quote ik je even niet }|^- -^|{, maar natuurlijk heb je gelijk.

Er zijn inderdaad twee kanten. Het "toeval" wil dat de discussie nu gaat over wat er in Bislan is gebeurd. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kun je aannemen dat de Russen ook als beesten tekeer zijn gegaan in Tsjetsjenië.

Dat daar weinig aandacht aan wordt besteed vloeit voort uit het feit dat er in Tsjetsjenië een oorlogssituatie heerst. Ik heb redelijk wat meegemaakt en gezien en ik kan je verzekeren dat als het mij zou overkomen ik zeer zeker bloed zou willen zien of zelf zou laten vloeien. Goddank bevinden wij ons hier in het "vredige" Westen.

Het is altijd makkelijk om iets of iemand van een veilige afstand te beoordelen. Oordeel niet te snel en niet te hard. Neemt niet weg dat ik van mening ben dat onschuldigen hier niet de dupe van mogen worden. Als iemand mij iets aandoet ga ik niet mijn buurman in elkaar meppen, omdat hij toevallig in de buurt is. Als ze zonodig willen vechten blijf in Tsjetsjenië en knikker die Russen je land uit net als de Afghanen hebben gedaan.

Sjaak
04-09-2004, 20:40
Door het uiteenvallen van de Sovjet Unie en de bijgaande besparingen op het gebied van het leger is Rusland gewoon niet berekend op dergelijke "calamiteiten".



Ik denk dat er niet 1 land is berekend op dergelijke calamiteiten als wat er nu is gebeurd :cry:

Gulo gulo
04-09-2004, 20:42
Vrees dat je gelijk hebt Sjaak, laat ik het dan anders stellen. Andere landen hadden wellicht adequater en passender gereageerd.

Sjaak
04-09-2004, 20:44
elk verhaal heeft ook een andere kant. stel dat je vrouw, moeder en dochter verkracht zijn door russische soldaten, je huis is platgebrand en je hebt niks meer om voor de leven... dan wil je wraak, of tenminste, die mensen willen wraak en ik weet niet wat ik zou willen.

ik weet niet wat de psychische gevolgen zijn, maar ik kan me voorstellen dat mensen door het dolle raken en zonder aanzien des persoons aan het moorden slaan, die mensen willen wraak op iedere rus. de schade is niet gedaan door de elitetroepen die nu binnenvielen maar veel eerder door arme russische soldaten die al een jaar niet betaald hebben gekregen en die zitten te verpieteren in de koude tsjetsjeense bergen en daarom besloten om eens even een huisje te plunderen en de vrouwtjes te verkrachten.

dit is een mogelijk scenario, wat ik zeker weet is dat de russische regering niet stipt is met het betalen van zijn troepen en plunderingen zijn een logisch gevolg daarvan. nu wordt een deel van de bevolking het slachtoffer van stijfnek poetin, indirect natuurlijk, geweld als reactie is altijd een slechte move.

(al eerder gepost op ft, maar kon het niet laten om hier ook even te posten)

Dan geef ik effe mijn reactie Paul :wink:

Als mijn gezin iets zou worden aangedaan door Russen dan zou ik Russen gaan afschieten maar niet onschuldige kinderen gaan gijzelen en vermoorden. Geen ander verhaal kan deze gruweldaden rechtvaardigen :x

Dat kan wel zo zijn en waarschijnlijk wordt dat volk getroriseert en geplunderd maar ik vind nog niet dat het dan zulke monsterlijke slachtpartijen rechtvaardigd en volgens mij kan niets dit rechtvaardigen.

Als onschuldige kinderen nu al betrokken gaan worden in moordzuchtige wraakaktie's en slachtpartijen waar gaan we dan naar toe in deze wereld

Zouden nu de vaders en moeders van deze kinderen naar Tsjetsjenie moeten gaan om hun kinderen te wreken en daar een paar scholen op te blazen en kinderen af te maken :cry:

Oorlog is iets tussen grote mensen waarvan kinderen altijd het slachtoffer zijn Als iedereen boven de 15 jaar ineens zou sterven zou er nergens meer op deze planeet oorlog zijn :!:

Sjaak
04-09-2004, 20:47
Neemt niet weg dat ik van mening ben dat onschuldigen hier niet de dupe van mogen worden. Als iemand mij iets aandoet ga ik niet mijn buurman in elkaar meppen, omdat hij toevallig in de buurt is. Als ze zonodig willen vechten blijf in Tsjetsjenië en knikker die Russen je land uit net als de Afghanen hebben gedaan.

Yep, hier ben ik 100 % mee eens :thumbs:

Sjaak
04-09-2004, 20:53
Vrees dat je gelijk hebt Sjaak, laat ik het dan anders stellen. Andere landen hadden wellicht adequater en passender gereageerd.

Ik ben bang dat een situatie als in die school altijd hoe dan ook op een bloedbad uitloopt.

Want :

a) je kan nooit toegeven aan terroristen dus je moet altijd binnenvallen met de nodige slachtoffers die daarbij altijd gepaart gaan.

b) als je niet toegeeft blazen die inbecielen zich op want daar zitten ze helemaal niet mee en dan spreekt het voor zich.

Je moet dus altijd kiezen voor nummer 1 en dit is de enige juiste beslissing hoe erg dat ook moge zijn voor alle slachtoffers :cry:

Gulo gulo
04-09-2004, 21:04
Mensen vergeten misschien de tijd dat Nederland ook met dit soort dingen te maken had. Niet op deze schaal, maar ja het zal maar om je kind of vrouw gaan.

De Molukkers hadden een zaak om voor te strijden alleen de manier waarop, was niet juist. Zoals Sjaak zei toegeven is niet mogelijk en dus blijft als enige optie het laten vloeien van bloed over.

redjuh
04-09-2004, 21:13
het hele russische leger en alles wat ermee te maken heeft, ligt op zijn gat. er is geen geld. die terroristen hadden toch niemand laten leven. die gasten zijn meedogenloos. wat er is bevrijd en nog in leven is, is winst.

Dennis
04-09-2004, 21:57
het hele russische leger en alles wat ermee te maken heeft, ligt op zijn gat. er is geen geld. die terroristen hadden toch niemand laten leven. die gasten zijn meedogenloos. wat er is bevrijd en nog in leven is, is winst.

Helaas moet ik je gelijk geven Redjuh, ik denk dat geen enkel land hier een goed einde aan had kunnen maken. Ik heb ook veel respect voor de russiche eenheden die hier hebben gevochten en ook zware verliezen hebben geleden. Ondanks geld, training, etc stonden ze er toch.

Mischien rare vraag maar qua respect aan de russische slachtoffers, word hier nog iets aan gedaan vanuit nederland??

Gulo gulo
04-09-2004, 22:03
Mischien rare vraag maar qua respect aan de russische slachtoffers, word hier nog iets aan gedaan vanuit nederland??

Ja, minister Bot haalt het in zijn stomme hersens om de Russische regering te verwijten dat ze het niet netjes hebben opgelost. Bot gaf zelf aan dat hij niet alle feiten kende. Wat verwacht hij van de Russen dat ze een geschreven uitnodiging aan de gijzelnemers schrijven waarin ze vragen alsjeblieft weg te gaan.

Bot heeft extra bevoegdheden gekregen in Nederland bij calamiteiten, we mogen ons hart wel vasthouden.

Dennis
04-09-2004, 22:11
What!!!!, dan mag Bot weleens vertellen hoe je dit soort situaties netjes kan oplossen.

Gulo gulo
04-09-2004, 22:15
De Nederlandse ambassadeur is al op het matje geroepen in Moskou. Is toch van de zotte dat Nederland met zijn vingertje gaat wijzen voordat de doden zijn begraven. Bot moet zich zijn ogen uit zijn hoofd schamen.

Dennis
04-09-2004, 22:19
Ik heb net zitten kijken op nu.nl schijnt dat zijn woorden een beetje uit verband zijn getrokken maar toch zijn er opmerkelijke/voorbarige uitspraken gedaan.

Ik hoop echt dat er vanuit nederland iets meer gedaan wordt om iets van meededogen te laten zien

redjuh
04-09-2004, 23:02
rusland is te trots om steun te accepteren.
de best lopende fabriek in rusland is de fabriek waar ze doofpotten produceren

max mulder shihan
05-09-2004, 12:31
rusland is te trots om steun te accepteren.
de best lopende fabriek in rusland is de fabriek waar ze doofpotten produceren


Denk dat Red hier gelijk in krijgt het hele systeem is compleet verrot, en de doofpot indstrie is vereweg een van de best lopende in rusland,dit gekoppeld aan de van hoog tot laag voorkomende coruptie en de zeer wijdversprijde geweldadige criminaliteid , zie ik het somber in voor de russen.

Gulo gulo
05-09-2004, 12:36
De vrijheid is voor de Russen te snel gekomen, daardoor is er een soort vacuum ontstaan. Helaas is dat vacuum gevuld door mensen die uit zijn op zelfverrijking en macht.

Wheelie
05-09-2004, 12:39
Ik lees net in de krant dat het aantal dodelijke slachtoffers is opgelopen tot 330

Sjaak
05-09-2004, 14:53
Ik lees net in de krant :

Volgens de gijzelaars genoten de bezetters van de school zichtbaar van hun wrede optreden :evil: Sommige kinderen waren als levende schilden voor de ramen gezet :evil: De terroristen toonden de kinderen foto's van pas geexecuteerde mannen en dreigeden dat, als de kinderen zich bewogen of iets zeiden, er nog meer zouden volgen :evil: De bezetters grijnsden als ze kinderen zagen flauw vallen van de dorst, honger en slaap :evil: Moeders droegen hun kinderen op om hun urine op te drinken omdat ze geen drinken kregen :evil:

Ziek, ziek, ziek :evil: ben blij dat ze bijna allemaal afgeknald zijn die mongolen, voor dit optreden kan nooit een reden of oorzaak aangedragen worden, never

max mulder shihan
05-09-2004, 17:45
Klopt Sjaak, word er niet vrolijker van ,dat dit soort beesten rondlopen op onze aardkloot, :evil: en mischien ook wel in Nederland

Gulo gulo
05-09-2004, 17:46
Het uiteindelijke dodental zal nog wel verder oplopen als je ziet hoeveel mensen er nog gewond zijn.

max mulder shihan
05-09-2004, 17:57
Triest maar hoogswaarschijnlijk heb je gelijk :(

Leonardo
05-09-2004, 18:11
Klopt Sjaak, word er niet vrolijker van ,dat dit soort beesten rondlopen op onze aardkloot, :evil: en mischien ook wel in Nederland

Erg hoor

Sjaak
05-09-2004, 18:14
Klopt Sjaak, word er niet vrolijker van ,dat dit soort beesten rondlopen op onze aardkloot, :evil: en mischien ook wel in Nederland

Ik sla beesten 100 x hoger aan dan dit soort ziekelijke monsters, deze monsters verdienen een spuitje :evil:

max mulder shihan
05-09-2004, 20:06
Zit net naar het journaal te kijken , nu al 400 doden en nog zeker 250 mensen vermist, dus hoogswaarschijlijk dood, wat een verdriet , ongeloofelijk dat mensen dit elkaar aandoen ,en onbegrijpelijk dat men de laatste pakweg 100 jaar niets maar dan ook niets geleerd heefd.

Wheelie
08-09-2004, 15:01
http://mediaframe.yahoo.com/launch?lid=rnv-56-s.6768319,rnv-128-s.6768319,rnv-200-s.6768319,rnv-300-s.6768319,wmv-50-s.6768320,wmv-100-s.6768321,wmv-300-s.6768322&.mh=min&p=news&a=0,30&f=&c=meif&t=School+Seizure+Footage+Aired+on+Russian+TV

Gulo gulo
08-09-2004, 18:39
Heb van de week NOVA gezien (jaja wie had dat gedacht) en daar zij een of andere Moslim vertegenwoordiger dat er op dat terrein ook o.a. een militaire opleiding was. Het zou de gijzelnemers om de volwassenen gaan en niet om de kinderen. De niet-Moslim-media hadden een verkeerd beeld geschetst, denk dat de beelden het tegendeel bewijzen.....

max mulder shihan
08-09-2004, 20:01
Volgens mij komen de ''dames en heren'' terroristen er achter dat dit soort acties ze geen goede publiciteit opleverd,gaan ze er een verhaal omheenbreien ,soort ''goedmakertje'' dit valt niet goed te maken of te praten :evil:

Gulo gulo
08-09-2004, 20:03
Het valt me vooral op dat ze zelf een splitsing maken het komt door de niet-Moslim-media dat dit zo in beeld wordt gebracht :?

max mulder shihan
08-09-2004, 20:18
Ben bang dat de onderlinge verstandhouding[voor zover aanwezig] met de dag slechter word

Gulo gulo
08-09-2004, 20:25
Ja Max je hebt gelijk de beide kampen doen ook hun uiterste best om nog verder uit elkaar te komen liggen

max mulder shihan
09-09-2004, 12:29
Yep en die beweging is niet meer te stoppen ,ergo je kunt gaan aftellen waneer de zaakt klapt. ik ben alleen bang dat er maar een klein percentage van de Nederlandse bevolking zich dit realiseerd.

redjuh
09-09-2004, 12:38
en de heren imams maar lekker lopen verkondigen dat ze er afstand van doen en bla bla bla... ondrtussen worden er in moskeeen mannen voor de jihad geronseld.

max mulder shihan
09-09-2004, 13:47
Yep Red ik weet het ,en met ons nog wel een paar andere nu de rest nog wakker zien te krijgen.

redjuh
09-09-2004, 14:03
ik denk dat de ´rest´ alleen wakker te krijgen is dmv een hele grote en harde explosie

Jase
09-09-2004, 15:30
Ben bang dat je gelijk hebt Redjuh. Las laatst een artikel over mosad (israelische geheimedienst) en die zei ookal dat nederland heel goed moet oppassen en het echt niet moet onderschatten.

Sjaak
09-09-2004, 16:20
Israel heeft de allerbeste inlichtingendienst die er bestaat en reken maar dat die gelijk gaan krijgen.

max mulder shihan
09-09-2004, 16:27
Sjaak . Hier in Nederland geloofd geen mens [uitzonderingen daargelaten, wij dus]
dat hier een aanslag mogenlijk is. INGESLAPEN SCHAPEN :!:

ALEXEY IGNASHOV
09-09-2004, 22:47
Ze doen het alleen maar aandacht te krijgen en dan vinden ze het nog gek ook dat zowaar de hele wereld boos op hun is. Stellete debiele

om aandacht te krijgen???? volgens mij ben jij de gene die naar aandacht op zoek is!

Dennis
09-09-2004, 23:00
Sjaak . Hier in Nederland geloofd geen mens [uitzonderingen daargelaten, wij dus]
dat hier een aanslag mogenlijk is. INGESLAPEN SCHAPEN :!:

Wat moet er dan gebeuren om dit te voorkomen? Ik denk dat dat heel moeilijk is, zelfs als alle Schapen wakker zijn

Zelfs een land met de beste inlichtingen dienst heeft regelmatig te maken met bomaanslagen, als zij het al niet kunnen voorkomen hoe kunnen wij dat in Nederland dat dan?

max mulder shihan
10-09-2004, 00:08
Ze doen het alleen maar aandacht te krijgen en dan vinden ze het nog gek ook dat zowaar de hele wereld boos op hun is. Stellete debiele

om aandacht te krijgen???? volgens mij ben jij de gene die naar aandacht op zoek is!

Waar heb je het nu over :?: Ik vermoed dat je aanwezigheid hier op het forum voornamelijk is om onrust te stoken,normaal discussieren gaat mi met jou niet,ik wacht dan ook op de volgende scheld en dreigpartij van jou kant.

redjuh
10-09-2004, 00:54
ach max... laat die sloeber links liggen. als hij in zijn zogenaamd eigen land was gebleven, had hij waarschijnlijk niet eens een computer gehad, dus lat hem maar

ignashov... ik vind dat jij een te grote mislukking bent, om deze naam te mogen gebruiken

max mulder shihan
10-09-2004, 14:04
Denk dat je gelijk hebt Red, ga met deze persoon dan ook niet meer in discussie, jammer maar heb er geen zin in om met mensen te praten die geen normaal gesprek kunnen voeren.

redjuh
10-09-2004, 14:24
ok dan... :thumbs:

max mulder shihan
10-09-2004, 22:43
Stel je nou eens voor dat zo iets dergelijk als in russland gebeurt is zich in Nederland voordoet, volgens mij hebben we dan een burger oorlog ,heel zwart wit wij tegen hun . beangstgende gedachte maar als het hier ooit gebeurt breekt volgen mij de pleuris uit onder de niet islamische bevolking van Nederland :|

}|^-_-^|{
10-09-2004, 22:49
ik geloof dat molukkers hier al een paar keer een schooltje gegijzeld en een treintje gekaapt hebben. niks burgeroorlog, niks grote problemen met molukkers. nederlanders praten liever en dat is soms maar goed ook.

max mulder shihan
10-09-2004, 23:02
JA paul maar dat lag toch ff anders, nu hebben wij te maken met een grote groep mensen die op enkele uitzonderringen na de acties mischien niet oppenlijk toejuigen maar instilte wel goed vinden .Hoop dat het nooit zo ver komt maar sta er niet vreemd van te kijken als het wel gebeurt

ps mi hadden de molukers gelijk [zijn schofterig behandelt door de Nederlandse regering , net als veel indo's.] maar de aktie van de molukers was volkomen fout zuke zaken zijn gewoon niet goed gijzellingen aanslagen de hele mikmak deugt gewoon niet.

someone
11-09-2004, 07:02
gewoon ziek wat daar is gebeurd, ben blij voor degene die nog leven dat het over is, maar het zal geen pretje zijn/ zijn geweest

kyokushin
11-09-2004, 10:15
ik geloof dat molukkers hier al een paar keer een schooltje gegijzeld en een treintje gekaapt hebben. niks burgeroorlog, niks grote problemen met molukkers. nederlanders praten liever en dat is soms maar goed ook.

was 30 jaar terug de maatschappij is nu 1 groot kruidvat dat elk moment kan ontploffen.

redjuh
11-09-2004, 10:25
ja alleen kunnen wij er niks aan doen. we kunnen het alleen ondergaan.

max mulder shihan
11-09-2004, 12:49
Nou REd ,was toch niet van plan om lijdzaam toe te zien als het ooit zo ver zal komen.

redjuh
11-09-2004, 12:51
nee ik ook niet, maar ja wat moeten we doen dan?
op zich is het oprichten van een soort geruillagroep best haalbaar

max mulder shihan
11-09-2004, 13:12
nee ik ook niet, maar ja wat moeten we doen dan?
op zich is het oprichten van een soort geruillagroep best haalbaar

hebben we het op het oude forum wel eens over gehad, waren een aantal mannen toe bereid,geloof dat Iwan tot commendant benoemt was :wink:

redjuh
11-09-2004, 13:26
oh ja dat klopt... dat moes maar eens op touw gezet worden

max mulder shihan
11-09-2004, 13:44
Wie meld zich aan ff per pm anders worden bepaalde instanties nerveus :mrgreen:

Gulo gulo
11-09-2004, 15:08
Max de leider van de revolte

Het probleem is dat je imo tegen een bomaanslag weinig kunt doen....

max mulder shihan
11-09-2004, 18:31
GRIJNS :!:

Gulo gulo
11-09-2004, 20:23
Een waardig leider IMO

kyokushin
12-09-2004, 00:36
max for president :thumbs:

max mulder shihan
12-09-2004, 11:26
Zal mij bij de volgende verkiezingen kandidaat stellen, voor de: Nederlands Belang
Partij :mrgreen:

kyokushin
12-09-2004, 11:31
of voor de mixfight partij :mrgreen:

max mulder shihan
12-09-2004, 11:35
of voor de mixfight partij :mrgreen:

Ook goed :D

Gulo gulo
12-09-2004, 12:59
Max in de kamer op het pluche :mrgreen:

max mulder shihan
12-09-2004, 17:23
Dan gaan we er ook MAXimaal tegenaan :mrgreen:

Ronald
12-09-2004, 18:32
Dan gaan we er ook MAXimaal tegenaan :mrgreen:
Serieuze vraag Max: waarom ga je niet écht de politiek in? Op 't forum geef je heel vaak blijk van onvrede met bestaande maatschappelijke situaties en politieke verhoudingen. De politiek ingaan is dan natuurlijk hét middel om je denkbeelden om te zetten in concrete acties. Hoeft nog geen eens op landelijk niveau, kan natuurlijk ook gewoon in de gemeente. Je bent er in ieder geval fanatiek genoeg voor en volgens mij heb je hier al mensen die op je zullen stemmen :D .

max mulder shihan
12-09-2004, 18:55
Nee dank je wel ,Nederlandse politiek is mij een veel te grote beerput.Maar je hebt zelf ook bepaalde ideeen,heb je zelf geen zin om de politiek in te gaan? :D

Ronald
12-09-2004, 19:46
Nee dank je wel ,Nederlandse politiek is mij een veel te grote beerput.
Idd waar dat het een behoorlijke slangenkuil is (geldt overigens niet alleen voor de Nederlandse politiek naar mijn idee), maar het is wel een van de weinige manieren om écht iets te veranderen als je iets wilt...


Maar je hebt zelf ook bepaalde ideeen,heb je zelf geen zin om de politiek in te gaan? :D
Mwah, zulke uitgesproken ideeën heb ik toch niet dacht ik? Desondanks heb ik idd wel eens overwogen om de politiek in te gaan, maar dan op plaatselijk niveau. Een paar redenen waarom ik dat niet gedaan heb. De eerste is dat je in de politiek overal een mening over moet hebben, en dat heb ik eenvoudig niet.
Een andere reden is dat ik het echt zo slecht niet vind gaan in Nederland. Mijn idee is dat we het hier echt hartstikke goed hebben, van arm tot rijk. Natuurlijk is bij lange na niet alles perfect, maar Utopia is niet voor niets een utopie :) . Dat maakt dat m'n drive wat minder groot is.
M'n belangrijkste reden om het niet te doen is echter dat er nog heel veel andere dingen zijn die ik graag doe en die eenvoudigweg voorlopig dus prioriteit krijgen. Maar wie weet, zeg nooit nooit :wink: .

Justinian
12-09-2004, 19:52
Mwah, zulke uitgesproken ideeën heb ik toch niet dacht ik? Desondanks heb ik idd wel eens overwogen om de politiek in te gaan, maar dan op plaatselijk niveau. Een paar redenen waarom ik dat niet gedaan heb. De eerste is dat je in de politiek overal een mening over moet hebben, en dat heb ik eenvoudig niet.
Je zou toch lid kunnen worden van een partij die bij jou past en een bepaald onderwerp kiezen? Dan hoef je ook niet over alles een mening te hebben, als je je maar globaal kunt vinden in het partijprogramma.

Ronald
12-09-2004, 20:03
Je zou toch lid kunnen worden van een partij die bij jou past en een bepaald onderwerp kiezen? Dan hoef je ook niet over alles een mening te hebben, als je je maar globaal kunt vinden in het partijprogramma.
Yep, als het ooit zover komt wordt dat idd m'n insteek.

harry
12-09-2004, 22:50
Mwah, zulke uitgesproken ideeën heb ik toch niet dacht ik? Desondanks heb ik idd wel eens overwogen om de politiek in te gaan, maar dan op plaatselijk niveau. Een paar redenen waarom ik dat niet gedaan heb. De eerste is dat je in de politiek overal een mening over moet hebben, en dat heb ik eenvoudig niet.
Je zou toch lid kunnen worden van een partij die bij jou past en een bepaald onderwerp kiezen? Dan hoef je ook niet over alles een mening te hebben, als je je maar globaal kunt vinden in het partijprogramma.

Geweldig... goed man!!! :lol: :thumbs:

redjuh
12-09-2004, 22:50
ik ben al lid van een politieke partij... hou het daarmee eerst maar eens lokaal

max mulder shihan
12-09-2004, 23:08
ik ben al lid van een politieke partij... hou het daarmee eerst maar eens lokaal


Wat voor een signatur heefd die partij Red?

redjuh
12-09-2004, 23:09
mwah... licht rechts van het midden

max mulder shihan
13-09-2004, 11:16
Licht rechts van het midden, jou midden, of het midden van de bv pvda, of vvd? :wink: