PDA

View Full Version : Mallorca rondt net op tijd deal Westerveld af

Hollandpride
01-09-2004, 21:30
Mallorca rondt net op tijd deal Westerveld af

31/8/2004 23:33

Dat Sander Westerveld naar Real Mallorca zou gaan, stond eigenlijk al vast. Maar Mallorca had alle geduld met het afronden van het huurcontract en wachtte tot enkele uren voor het sluiten van de transfermarkt voordat het akkoord ging met Real Sociedad.
Na lang onderhandelen bereikten Mallorca en Sociedad tegen 22.00 uur dinsdagavond een akkoord, zo meldt de website van Sociedad. Mallorca betaalt komend seizoen zeventig procent van het salaris van de Tukker, en de Basken nemen de overige dertig procent voor hun rekening. En mocht Westerveld na afloop van dit seizoen besluiten te blijven bij Mallorca, dan incasseert Sociedad alsnog een extra vergoeding.

Bij Sociedad was Westerveld gedegradeerd tot derde keeper, omdat de club uit San SebastiƔn de speler wilde verkopen voordat het contract van de 29-jarige keeper op 30 juni 2005 afloopt.

Westerveld stond ook in de belangstelling van Manchester City, maar ging niet in op de Engelse interesse. 'City was voor mij gewoon geen optie, omdat ik daar achter David James tweede keeper zou worden. Op mijn leeftijd heb ik geen zin om de reservebank warm te houden', vertelde Westerveld vorige week. 'Toen Mallorca zich meldde en mij wilde huren, was de deal snel beklonken.'

Volgens Marca was de transfer van Westerveld de laatste die was aangemeld voor het sluiten van de markt.

Hollandpride
01-09-2004, 21:30
Goed voor Sander :thumbs:

Dennis
01-09-2004, 22:31
Ik dacht dat ie al veel ouder was dan 29, kan dus nog wel ff mee

ashi76
01-09-2004, 23:03
Ik dacht dat ie al veel ouder was dan 29, kan dus nog wel ff mee

Voor een keeper zeker. :thumbs:

Hollandpride
02-09-2004, 14:43