PDA

View Full Version : NEDERLAND - TSJECHIË



Wheelie
05-09-2004, 10:27
IK DENK DAT WE HET HEEL MOEILIJK KRIJGEN, MAAR HOOP EN DENK DAT HET DIT KEER WEL GAAT LUKKEN.

OVERWINNING NL

Gulo gulo
05-09-2004, 11:01
Ben benieuwd wat het gaat worden, ben maar voor de overwinning gegaan

Hidman
05-09-2004, 11:15
je moet altijd vertrouwen hebben in je eigen land dus ik kies ook voor de overwinning!

kyokushin
05-09-2004, 12:37
laten we maar voor nl gaan :|

Maupie
05-09-2004, 12:47
ik ga voor een gelijk spelletje

ashi76
05-09-2004, 15:25
Ik vrees dat we weer niet van die Tsjechen zullen winnen. :cry:

ashi76
05-09-2004, 15:28
Ook Poborsky ontbreekt tegen Nederland

5/9/2004 14:59

Na Pavel Nedved, Tomás Galásek en Vladimir Smicer heeft ook Karel Poborsky moeten afzeggen voor het duel met Nederland. Het herstel van de Tsjechische routinier verloopt te moeizaam.
Poborsky raakte deze week in huiselijke kring geblesseerd. Bij het optillen van zijn dochter kreeg de aanvaller van Sparta Praag te maken met fysieke ongemakken. Ondanks extra behandelingen blijft de ervaren rechtsbuiten last houden van zijn rug, hetgeen reden was voor zijn afmelding.

Karel Pitaka was al opgeroepen als stand-in voor Poborsky. De aanvaller van Slavia Praag, die debuteert in de Tsjechische ploeg, is door bondscoach Brückner definitief toegevoegd aan zijn selectie.

Het afhaken van Poborsky is een nieuwe tegenvaller voor Brückner, die in de aanloop naar de eerste WK-kwalificatiewedstrijd te maken heeft met veel afzeggingen. Pavel Nedved, Tomás Galásek en Vladimir Smicer zijn woensdag in Amsterdam niet van de partij. Bij alledrie staat een knieblessure een optreden in het nationale team in de weg.

Marek Heinz wordt mogelijk de vervanger van Poborsky. Op de training koos Brückner voor deze oplossing. Op basis van de ochtendtraining komt Tsjechië woensdag tegen Nederland met de volgende elf aan de aftrap: Cech; Jiránek, Bolf, Ujfalusi, Jankulovski; Heinz, Rosicky, Hübschman, Tyce; Koller en Baros.

http://news.bbc.co.uk/olmedia/790000/images/_794291_poborsky_joy300.jpg

Gulo gulo
05-09-2004, 15:46
Dat scheelt in ieder geval weer

ashi76
05-09-2004, 15:51
Yep.

Geen Nedved, geen Galasek, geen Smicer en geen Poborsky.

Als ze het ooit willen winnen moeten ze het nu doen.

Ik vraag me alleen af of deze selectie daartoe in staat is. :?

Hollandpride
05-09-2004, 18:15
Ik denk dat ze het nu wel gaan redden, de Tsjechen zijn nu zo verzwakt.

Ralph
05-09-2004, 18:22
Ben erg benieuwd. Ik heb ook op Nederland gestemd, maar ik weet niet of we het gaan redden. Is er sprake van verdedigers die fit zijn?

Sjaak
05-09-2004, 19:08
Ik heb net de 11 gehoord die waarschijnlijk aantreden en ik hou me hard vast.

Over de keeper, het middenveld en Pierre ben ik zeer te spreken, maar die andere 5 zijn denk ik niet van voldoende kwaliteit, maar we zullen zien, ik hoop van ganse harte dat ik het fout zal hebben :roll:

Maar dat "B" elftal van de Tjechen was zelfs veel te sterk voor de Duitsers dus onderschat ze niet.

ashi76
05-09-2004, 20:05
lol...

Hou je je hard vast of hou je je hart vast Sjaak ????


:mrgreen:

Wheelie
05-09-2004, 20:54
Maar dat "B" elftal van de Tjechen was zelfs veel te sterk voor de Duitsers dus onderschat ze niet.

klopt Sjaak

Sjaak
05-09-2004, 21:17
lol...

Hou je je hard vast of hou je je hart vast Sjaak ????

:mrgreen:

:lol: :lol: :lol:

Beide :maskills:

Wheelie
05-09-2004, 21:21
Van Basten wil Tsjechen niet wijzer maken

5/9/2004 20:39

In grote lijnen heeft Marco van Basten in zijn hoofd hoe Nederland de WK-kwalificatie gaat starten. Maar de Oranje-bondscoach, die met alle achttien Oranje-internationals trainde, houdt zich nog op de vlakte.
In de aanloop naar het oefenduel met Liechtenstein had het Oranje-kamp te maken met verschillende blessures. Giovanni van Bronckhorst, John Heitinga, Kevin Hofland, Nigel de Jong en Romeo Castelen ontbraken zodoende vrijdag in de Galgenwaard. Maar in voorbereiding op de kwalificatiewedstrijd tegen Tsjechië zijn de fysieke ongemakken verleden tijd, zo werd zondagavond duidelijk. Bondscoach Van Basten kon in de Arena werken met een volledige groep.

'Iedereen heeft maximaal getraind. Alleen bij Wilfred Bouma houden we een slag om de arm', zei Van Basten in gesprek met Studio Sport. De bondscoach van Nederland heeft geen twijfels over de inzetbaarheid van Romeo Castelen. De Feyenoord-rechtsbuiten miste het duel met Liechtenstein door een hamstringblessure.

Castelen lijkt zich op te kunnen maken voor het duel met Tsjechië, al zal de snelle aanvaller in het openbaar daar geen bevestiging voor krijgen. 'We zijn er in grote lijnen wel uit over wie en hoe we gaan spelen', zei Van Basten, die zich echter niet wilde uitlaten over de precieze invulling van de poppetjes. De bondscoach wilde zijn Tsjechische collega Karel Brückner niet wijzer maken dan die al is. 'Dat is een onderdeel van het spel.'

Ook wat betreft het tactische plaatje wil Van Basten zich niet vastpinnen op één tactiek. Maar hij houdt vast aan zijn voorgenomen ambitie. 'We willen zo voetballen dat het A leuk is, en B ook goed is.'

In het kader van de kwalificatie voor het WK in 2006 speelt Nederland woensdag om 20.30 uur in Amsterdam tegen de Tsjechen.

Wheelie
05-09-2004, 21:22
Ook Poborsky ontbreekt tegen Nederland

5/9/2004 14:59

Na Pavel Nedved, Tomás Galásek en Vladimir Smicer heeft ook Karel Poborsky moeten afzeggen voor het duel met Nederland. Het herstel van de Tsjechische routinier verloopt te moeizaam.
Poborsky raakte deze week in huiselijke kring geblesseerd. Bij het optillen van zijn dochter kreeg de aanvaller van Sparta Praag te maken met fysieke ongemakken. Ondanks extra behandelingen blijft de ervaren rechtsbuiten last houden van zijn nek, hetgeen reden was voor zijn afmelding.

Karel Pitaka was al opgeroepen als stand-in voor Poborsky. De aanvaller van Slavia Praag, die debuteert in de Tsjechische ploeg, is door bondscoach Brückner definitief toegevoegd aan zijn selectie.

Het afhaken van Poborsky is een nieuwe tegenvaller voor Brückner, die in de aanloop naar de eerste WK-kwalificatiewedstrijd te maken heeft met veel afzeggingen. Pavel Nedved, Tomás Galásek en Vladimir Smicer zijn woensdag in Amsterdam niet van de partij. Bij alledrie staat een knieblessure een optreden in het nationale team in de weg.

Marek Heinz wordt mogelijk de vervanger van Poborsky. Op de training koos Brückner voor deze oplossing. Op basis van de ochtendtraining komt Tsjechië woensdag tegen Nederland met de volgende elf aan de aftrap: Cech; Jiránek, Bolf, Ujfalusi, Jankulovski; Heinz, Rosicky, Hübschman, Tyce; Koller en Baros.

HUNTER
06-09-2004, 09:06
ik denk dat tsjechie wint al hoop ik t natuurlijk niet

ashi76
06-09-2004, 09:54
Wheelie... eerst lezen, dan posten SPAMMER !!!

Wheelie
06-09-2004, 10:01
Wheelie... eerst lezen, dan posten SPAMMER !!!
hahaha sorry
:oops:

ashi76
06-09-2004, 11:24
Ik ben niet boos.... alleen heel erg teleurgesteld. :cry:

HUNTER
06-09-2004, 11:28
ja stop maar weer teleurgestelde spammer :wink:

ashi76
06-09-2004, 12:09
OK.. On-Topic maar weet.

NL-Tsjechie.....

Wie zal Marco opstellen volgens jullie ???

HUNTER
06-09-2004, 12:24
als ie slim is dan stelt ie niet hooijdonk op.... die tsjechen zijn toch allemaal langer dus aan hoge ballen voor de pot heb je nix.

harryg
06-09-2004, 13:01
Ik hoop dat Nederland wint, maar ik vrees het ergste.

Nicky
07-09-2004, 06:37
gelijkspel

ashi76
07-09-2004, 10:16
als ie slim is dan stelt ie niet hooijdonk op.... die tsjechen zijn toch allemaal langer dus aan hoge ballen voor de pot heb je nix.

Dan zal Marco wel niet slim zijn.

Het lijkt er namelijk veel op dat Pi-Air zal gaan starten.

}|^-_-^|{
07-09-2004, 20:08
vrije trap versieren, scoren

MB667
07-09-2004, 21:50
Ik ga er morgen naar toe, 20 euro kost het kaartje, terwijl het uitverkocht is.

Jeru
07-09-2004, 21:56
Veel plezier bij de wedstrijd en in Amsterdam Mendo!

MB667
07-09-2004, 22:11
thnx Jeroen.

Mike
08-09-2004, 01:07
3 -1 voor oranje !

Ton
08-09-2004, 11:08
Het wordt een saaie 0 -- 0

Hanuz
08-09-2004, 14:00
Het wordt een spannende 0-0 ;)

Wheelie
08-09-2004, 14:42
Gelijkspel slecht teken voor start kwalificatie

8/9/2004 9 :25

Een punt tegen Tsjechië is op voorhand geen slecht resultaat voor Nederland. Maar juist een gelijkspel als start van een kwalificatie is een slecht voorteken.
Voor het WK was een zege de meest voorkomende opening, met de 9-0 op Noorwegen in de aanloop naar het WK in 1974 als uitschieter. Een overwinning bleek geen garantie voor plaatsing, zoals een nederlaag ook geen onoverkomelijk probleem hoeft te zijn. Een gelijkspel blijkt wel een slecht voorteken, al begon Nederland slechts eenmaal met een remise. In de aanloop naar het WK 2002 maakte het Oranje van Louis van Gaal tegen Ierland een valse start (2-2) van de uiteindelijk mislukte kwalificatie.

De Nederlandse start van de EK-kwalificatie laat een vergelijkbaar beeld zien. Van de negen openingsduels won Oranje er zes. Slechts één keer werd in het stof gebeten. De 1-0 nederlaag tegen Portugal bleef zonder gevolgen, want op het EK in 1992 was Oranje 'gewoon' van de partij.

Opvallend genoeg werden ook de drie mislukte EK-kwalificaties gestart met een gelijkspel. Voor het EK in 1968 hielden Nederland en Hongarije elkaar in evenwicht (2-2), vier jaar later deelden Nederland en Joegoslavië de punten (1-1). De kwalificatie voor het EK in 1984 begon voor Nederland met een teleurstellend 1-1 gelijkspel tegen IJsland.

Pas vanaf de kwalificatie voor het WK in 1966 kan worden gesproken van een echte kwalificatiereeks, met minimaal zes uit- en thuiswedstrijden. In de twintig voorrondes heeft Nederland een positieve score opgebouwd. Van de negentien keer haalde Oranje twaalf keer daadwerkelijk de eindronde. In 2000 was Nederland als organiserend land automatisch geplaatst.

Hidman
08-09-2004, 20:03
De Jong krijgt voorkeur boven Boulahrouz

8/9/2004 19:33

Niet Khalid Boulahrouz start tegen Tsjechië in de basis van het Nederlands elftal maar Nigel de Jong. Bondscoach Marco van Basten gaf de voorkeur aan de internationaal meer ervaren Ajacied boven de fysiek sterkere RKC'er.
Zoals verwacht stuurt Van Basten een 3-4-3 formatie het veld in tegen Tsjechië, met Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart op één middenveld. Voorin is Dirk Kuijt de valse rechtsbuiten, Pierre van Hooijdonk de spits en Romeo Castelen de linksbuiten.

Opmerkelijk is dat maar liefst acht basisspelers in de Nederlandse competitie spelen. Van Basten laat vier Ajacieden, twee PSV'ers en twee Feyenoorders beginnen aan Oranje's eerste WK-kwalificatieduel.

Opstelling Oranje:
Van der Sar; De Jong, Heitinga, Ooijer; Sneijder, Van Bommel, Davids, Van der Vaart; Kuijt, Van Hooijdonk, Castelen

Hidman
08-09-2004, 20:49
haha geel omdat je schoen uitgaat!

Gulo gulo
08-09-2004, 21:22
Wat een kneus van een scheids, maar ja wel met 1-0 voor :thumbs:

Biiyen
08-09-2004, 21:32
waar is Bouma?

Makijs
08-09-2004, 22:14
Volgens mij heeft scheidsrechter Merk vannacht op kosten van KNVB in YabYum liggen badderen.

Hidman
08-09-2004, 22:21
Volgens mij heeft scheidsrechter Merk vannacht op kosten van KNVB in YabYum liggen badderen.

maak niet uit! 3 punten zijn binnen! :wink:

Makijs
08-09-2004, 22:24
VD Sar is echt een koning

Hidman
08-09-2004, 22:28
IJskoud Oranje klopt veel sterkere Tsjechen

8/9/2004 22:21

Qua spel verdiende het Nederlands elftal hoogstens een heel mager zesje. Qua resultaat oogstte Marco van Bastens Oranje een dikke tien. Want wie drie echte kansen creëert en twee keer scoort, en de veel sterkere Tsjechen ondanks een handvol uitgespeelde kansen op de nul houdt, heeft er het optimale uit gehaald.
De manier waarop het nieuwe Oranje startte in de WK-kwalificatiereeks was niet volgens de doelstellingen die Van Basten cum suis in hun contract lieten opnemen. Dominant was Nederland zelden. Gedwongen door het vroege storen van Tsjechië was er van een weloverwogen opbouw van achteruit zelden sprake. Attractief was het vertoonde spel evenmin.

Bij Tsjechië liet Marek Heinz bij vlagen wel briljante staaltjes zijn. De linksbenige spelverdeler stuurde twee keer een medespeler alleen op weg naar Edwin van der Sar en kreeg één keer zelf zo'n kans. De doelman van Oranje bleek echter in topvorm en redde drie keer feilloos.


Het Nederlands elftal bleef daardoor in leven en kwam tegen de verhouding in zelfs nog voor rust op voorsprong. Rafael van der Vaart was met een slimme één-twee met Dirk Kuijt de aangever, Pierre van Hooijdonk de afmaker: 1-0.

In de tweede helft moest Oranje nog verder terug en was Markus Merk deze keer de reddende engel. De Duitse scheidsrechter liet een lichte overtreding van John Heitinga op de doorgebroken Milan Baros onbestraft en wuifde later een terechte strafschop weg toen Nigel de Jong weer Baros neerhaalde.

Nederland profiteerde dankbaar van de misplaatste coulantie en kwam zeven minuten voor tijd zelfs op 2-0. Kuijt zette zuiver voor van rechts en Van Hooijdonk stond opnieuw op de goede plek om de bal koppend over de lijn te werken. Nederland-Tsjechië 2-0, met dank aan Van der Sar en Merk.

http://www.vi.nl/images2/2/f/2/1992318210_1999999551_Hooijdonk08_Pro_192_180.jpg

Wheelie
08-09-2004, 22:31
super , en die scheids was echt goed :mrgreen:

Wheelie
08-09-2004, 22:35
haha geel omdat je schoen uitgaat!

dat was echt triest :roll:

Hidman
08-09-2004, 22:35
man of the match : Edwin van de Sar!

en vlak daarachter: Markus Merk

Nicky
08-09-2004, 22:55
PI AIR !!!!!!

Jeru
08-09-2004, 23:27
Merk heeft een aantal rondjes verdiend!! Sar was de man!

HUNTER
09-09-2004, 00:20
owkee hooijdonk heeft mij verrast.... maar idd wel mazzel met de ref

harryg
09-09-2004, 00:41
Het was niet best. Maar ik ben blij met de punten.

Er moet nog een hoop verbeterd worden. Werk aan de winkel.

kyokushin
09-09-2004, 09:23
geeft weer wat hoop voor de toekomst :lol:

ashi76
09-09-2004, 09:35
Was (met dank aan Merk) een leuk potje.

Uitblinkers imo: vd Sar, v Hooijdonk, Kuijt.

ashi76
09-09-2004, 11:08
Excuses KNVB aan Karel Brückner

9/9/2004 9 :43

Namens de KNVB maakt Henk Kesler zijn excuses aan de Tsjechen. De KNVB-directeur betuigt vooral spijt voor de flater aan het adres van bondscoach Karel Brückner.
De Tsjechen waren het meest verbolgen over het programmaboekje. Daarin konden de toeschouwers het triviale 'feitje' lezen dat international Marek Heinz de zoon is van bondscoach Karel Brückner. Maar dit 'feit' is niet meer dan een roddel. Het hardnekkige gerucht, dat in de wereld is gekomen door de treffende gelijkenis tussen de aanvaller en de bondscoach, is nooit bevestigd door Heinz of Brückner.

Het was niet het enige slippertje dat de Tsjechen de wenkbrauwen deed fronsen. Het in de Arena gespeelde volkslied was nauwelijks herkenbaar voor de Tsjechen, die bovendien een verkeerde vlag afgedrukt zagen in het programmaboekje.

ashi76
09-09-2004, 11:08
Prutsters ! :evil:

Wheelie
09-09-2004, 15:16
Prutsters ! :evil:

echt wel , wat een fouten :?

Wheelie
09-09-2004, 15:17
'Van Basten volmaakte tovenaarsleerling'

9/9/2004 10:45

Edwin van der Sar en Pierre van Hooijdonk waren helden, maar de Nederlandse kranten schreven het succes tegen Tsjechië vooral toe aan bondscoach Marco van Basten, 'de volmaakte tovenaarsleerling'.
In de verslagen van Nederland-Tsjechië (2-0) gingen de ochtendkranten niet voorbij aan het geluk en de 'steun' van scheidsrechter Merk voor Oranje. Maar de overwinning kan op het conto geschreven worden van Marco van Basten, zo is de heersende opinie.

'Hij kwam, zag en overwon', begint Valentijn Driessen. De journalist van De Telegraaf wilde niet voorbijgaan aan de hoofdrollen voor Pierre van Hooijdonk en Edwin van der Sar, maar zag vooral de hand van bondscoach Van Basten in het succes tegen Tsjechië. 'Van Basten reikte het gereedschap aan om met een vooraf als zelfmoordtactiek bestempelde speelwijze te winnen van één van de beste teams van Europa.'

Volgens Telegraaf-journalist Jaap de Groot heeft Van Basten als een van de weinigen de kwaliteiten de Hollandse School weer tot leven te brengen. 'Na Johan Cruijff blijkt dus alleen Marco van Basten het Nederlandse spelers zo te laten voetballen dat het legioen zich daarin herkent, dat de voetballers erin gaan geloven én dat het aan de top resultaten oplevert.'

In de Volkskrant verwijst ook Paul Onkenhout naar de link tussen Van Basten en Cruijff. 'Nadat het jaren niet voor mogelijk werd gehouden, ademt het Nederlands elftal plotseling de geest van de hoogleraar uit Barcelona. Onorthodox en zonder angst leidde Marco van Basten Oranje als de volmaakte tovenaarsleerling naar een even kapitale als onverwachte triomf.'

'Even gedenkwaardig als verwarrend was de eerste proeve van bekwaamheid van de nieuwe bondscoach Marco van Basten', was het oordeel van Trouw-journalist Henk Hoijtink. De 2-0 zege kwam immers tot stand zonder het door Van Basten gepredikte dominante voetbal. 'Het was een wonderlijke en nauwelijks te bevatten triomf – misschien wel eentje van het soort dat slechts aan types als Van Basten is voorbehouden.' Geluk was een factor waar de bondscoach niet de hand in had, de keuze voor Van Hooijdonk en Kuijt wel. 'De doelpunten werden vooral tot stand gebracht door twee spelers die even verrassend als revolutionair door hem waren verkozen.'

Ook het Algemeen Dagblad zag in de keuzes van Van Basten een van de sleutels voor het succes. 'Het Nederlands elftal rekende af met een Tsjechisch syndroom. De credit daarvoor horen nadrukkelijk wel thuis in de binnenzak van Van Basten. Hij initieerde immers de keuzes welke leidden tot het team dat er gisteren stond. Hij nam opvallende beslissingen', aldus Chris van Nijnatten in zijn opinie.

GPD-journalist Jaap van Essen sprak van een 'heuse revolutie in het internationale voetbal' die Van Basten aan het ontketenen is. De leer van de Hollandse School is dankzij San Marco terug van weggeweest. 'Waar Dick Advocaat in Portugal het loon van de angst incasseerde, weet Marco van Basten dat wie niet waagt ook niet wint. En dus was de tweede Oranje-treffer een zegen voor het voetbal. Zowel in Nederland als de rest van Europa.'