View Full Version : Pierre van Hooijdonk kondigt afscheid aan
Pierre van Hooijdonk kondigt afscheid aan
05-09-2004 15:49:37 fenerbahce.com
Via de officiële website van Fenerbahçe heeft Pierre van Hooijdonk laten weten aan het eind van dit seizoen te stoppen met voetbal. Pi-Air zou volgens eigen zeggen niet meer de kracht en juiste spirit hebben, die nodig is om tot successen te komen. Tevens wil de aanvaller zich meer richten op zijn gezin, dan hij tot op heden heeft kunnen doen.
Hij beloofd de aanhangers van Fenerbahçe wel, dat hij dit seizoen alles zal geven om er een succesvol jaar van te maken, en een mooi afscheid. Hierbij geeft hij zelf aan zich te richten op de landstitel en de Champions League. Tevens zal hij zich tot de laatste dag blijven inzetten voor Oranje, zolang er een beroep op hem wordt gedaan.
Voor de toekomst ambieert van Hooijdonk een functie als trainer/manager bij Fenerbahçe of in Nederland. Een andere Turkse club is geen optie voor Pierre. Vooralsnog is hij door geen enkele club hiervoor benadert. Wel zal hij een woning aanhouden in Turkije, omdat het leven hem daar dermate goed bevalt dat hij er regelmatig wil terug komen.
Na 21 jaar betaald voetbal houdt de aanvaller het dus voor gezien. Via RBC, NAC, Celtic, Nottingham Forest, Vitesse, Benfica en Feyenoord is Van Hooijdonk nu bezig aan zijn tweede seizoen in Turkije bij Fenerbahçe. Vorig jaar leide hij de ploeg naar de landstitel, waarin hij met 24 treffers een behoorlijk aandeel had. In clubverband scoor Van Hooijdonk tot op heden 319 treffers in 480 duels, een gemiddelde van 0,66 treffer(s) per duel.
http://www.planet.nl/upload_mm/4/c/e/turkije-40313.onlineBild.jpg
Hollandpride
05-09-2004, 20:56
Jammer dat deze voetbal icoon stopt :(
kyokushin
05-09-2004, 21:01
idd jammer.
hoop dat hij nog wat van z'n vrije trappen kan laten zien in Oranje, de laatste die hij benut heeft in Oranje was in 2000
de highlander
05-09-2004, 21:06
zeker jammer dat hij stopt pierre is echt een toppertje.
vind wel dat het nederlandse eftal te weinig van zijn kwaliteiten gebruik heeft gemaakt.
greeetz the highlander
Ik hoop dat Pierre ons nog wel effe langs die Tjechen schiet 8)
Pierre is de beste spits die Feijenoord ooit heeft gehad en dan laten ze hem gaan :?
Pierre is de beste spits die Feijenoord ooit heeft gehad en dan laten ze hem gaan :?
domme actie , maar goed Kuijt heeft het ook heel goed gedaan vorig jaar
Gulo gulo
05-09-2004, 22:22
Een grootheid neemt weer afscheid van de voetbalvelden :maskills:
sjaak = correct.... Hooijdonk is n topper
Anonymous
06-09-2004, 12:48
quote highlander: vind wel dat het nederlandse eftal te weinig van zijn kwaliteiten gebruik heeft gemaakt.
3453453453453535 % correct. doodzonde
Het ga hem goed.
Eerlijk gezegd ben ik nooit zo onder de indruk geweest van de voetballer van Hooijdonk. Hij kan leuk een penalty en een vrije trap nemen, maar daar is alles mee gezegd.
Dat Feyenoord niet op zijn chantages is ingegaan en hem heeft laten lopen vind ik meer dan normaal van Feyenoord. Ik snap dan ook niet dat sommigen Feyenoord verwijten dat ze Van Hooijdonk hebben laten 'lopen'.
nou ja, chantages wil ik het niet noemen.
hij wilde voor 2 jaar een contract en feyenoord wilde hem maar voor 1 jaar contracteren.
nu heeft hij Fenerbahce kampioen gemaakt ;)
Volgens mij was het een centen kwestie Wheelie
ik snapte het al niet helemaal :wink:
6 september 2004
Van Hooijdonk stopt helemaal niet!
We hebben ons laten foppen... niet alleen wij, maar ook sites als voetbalzone.nl
Op fenerbahce.com is namelijk te lezen dat aan het eind van het seizoen Van Hooijdonk stopt met voetballen. Alleen is fenerbahce.com helemaal niet de officiële website van die club. Dat is namelijk fenerbahce.org. En op DIE site is te lezen dat Van Hooijdonk doorgaat zolang hij fit is.
Sluit je loopbaan dan alsnog maar af in Breda dan :)
bron www.derat.nl
pierre is door de bondscoaches van het nederlands elftal de minst op waarde geschatte speler. heel erg dom. hij is superieur en hij is de leider!
Ik denk dat Pierre een hele goede coach in het betaalde voetbal kan worden!
laat hem maar Vrijetrappen coach worden! :thumbs:
meest onderschatte speler ooit
10 september 2004
Van Hooijdonk eindigt bij NAC
Tenminste dat meldt Omroep Brabant teletekst.
Pierre geeft vanavond in het nieuwe programma FC Brabant te kennen dat hij vrijwel zeker het einde van zijn voetballoopbaan bij NAC wil volbrengen. Hij heeft die belofte ooit gedaan en is deze nog niet vergeten. (wij ook niet trouwens )
Niet alleen van Hooijdonk wil dit ook NAC heeft aangegeven de spits graag aan zijn belofte te houden!
Wanneer Van Hooijdonk exact terug zal keren op het oude nest is nog niet duidelijk maar De Rat hoopt dat hij volgend seizoen weer in het Geel Zwart te bewonderen zal zijn.
Ná de winterstop mag ook al hoor Pierre
Vanavond dus het interview met Pierre: 19.05 Omroep Brabant (daarna ieder uur herhaling)
Bron : De Rat, Omroep Brabant
Die Rat van jou verzint volgens mij zijn eigen nieuws.
Die Rat van jou verzint volgens mij zijn eigen nieuws.
het is idd geen officiele nac site maar een beetje te vergelijken met jullie feijnoord fanatics en de site van de f-side etc.....
maar die belofte staat al heel lang al vanaf de tijd dat pierre naar Celtic ging heeft hij gezegd ooit bij nac terug tekomen en van mij mag hij :wink:
Pierre van Hooijdonk zal zijn carrière beëindigen in het shirt van NAC Breda, zo maakte de in het Noord-Brabantse Steenbergen geboren aanvaller bekend. Op dit moment is de spits nog volop actief in het topvoetbal: bij zijn Turkse ploeg Fenerbahçe is de 34-jarige (!) dè grote ster, terwijl hij in Oranje een basisplaats lijkt te hebben veroverd.
In 1995 vertrok de veel scorende aanvaller bij NAC. Hij beloofde bij zijn afscheid ooit terug te komen. Die belofte is hij niet vergeten, hoewel er lang gedacht werd dat hij hem niet zou nakomen. In het programma FC Brabant van de provinciale zender Omroep Brabant verklaart hij dit vrijdagavond.
Het volledige interview met de lange kopsterke aanvaller - die vooral bekend staat om zijn weergaloze vrije trap - is vanavond te zien op de zender.
Sjaak, volgens mij zijn je wensen wel uitgekomen