PDA

View Full Version : Interview Peter,,Hurricane,,Smit



Hammerkick
07-09-2004, 22:55
http://message.axkickboxing.com/images/user_uploaded/dirk%20stal/smit%20highlights.JPG
Op vrijdag 23 juli jongstleden had ik een openhartig interview met Peter ,,Hurricane,,Smit over zijn kickbokscarrierre.Dit is het interview:
D.S:Peter Smit,je was een hele goede kyokushin karateka,waarom heb je toen besloten om te gaan kickboksen?
Ik ging een keer kijken bij de boksvereniging in de edisonstraat,hier in Dordrecht.Toen vertelde ze dat ze een kickboksgala wilde organiseren en ze vroegen of ik mee wilde doen.Ik heb me eigen toen ingeschreven en zo ben ik eigenlijk in het kickboksen terecht gekomen.Dat was in 1981.
D.S:Wie waren toen je trainers?
Mijn trainers toen waren Jan Vleesenbeek,voor het karate en het kickboksen.En boksles kreeg ik van Tonnie Stal.
D.S:Op welke problemen stuitte je,toen je begon met kickboksen?
Ik zag het niet echt als een probleem,maar ik moest wel leren boksen.Eerst gaf Tonnie Stal me dus boksles en later ben ik in Rotterdam gaan boksen bij Dries Sloof.
D.S:Wat waren de reacties van de mensen,toen je ging kickboksen?
De reacties waren geweldig,ik was al gauw het lievelingetje van het publiek en er werd gezegd,dat ik een grote zou kunnen worden.Ik was helemaal gek van het kickboksen en ik ben toen 5x in de week gaan trainen.3x kickboksen en 2x karate.
D.S:Hoeveel wedstrijden heb je gekickbokst?
In totaal heb ik 26 wedstrijden gekickbokst.
D.S:Wat is je mooiste herinnering aan het kickboksen?
Mijn mooiste herinnering is toch wel mijn 3 partijen met Leo de Snoo,ik had een grote rivaliteit met Leo,hij was mijn aartsrivaal.Later werd hij een hele grote vriend van me.Dat is heel mooi,eerst rivalen en later echte vrienden.
D.S:Wat was je hardste partij?
De hardste partij was ongetwijfeld mijn partij tegen Andre Mannaart in Japan.
D.S:Vertel eens over je eerste partij tegen Changphuak Kiartsongtit
Changphuak Kiartsongtit noemden ze toen in Thailand de grote olifant,hij was de beste Thai in het halfzwaargewicht.De Thais dachten dat ik niet van hem kon winnen,helemaal niet in Bangkok.Ik was in topconditie en ik was vreselijk gebrand om in het lumpinee stadion te winnen.En dat lukte me!Hij ging knock out in de tweede ronde na een serie ellebogen en knieen van me.En zo werd ik wereldkampioen muay thai in het halfzwaargewicht IMF.
D.S:Wat zijn je hoogtepunten voor jezelf in het kickboksen?
Mijn Europees titelgevecht WKA tegen Leo de Snoo,in de weenahal in Rotterdam en mijn wereldtitelgevecht tegen Changphuak,maar de topper is toch mijn wereldtitelgevecht tegen Rob Kaman.
D.S:Hoe is je carrierre beeindigt?
Dat kwam doordat ik een zware enkelblessure had,waar ik gewoon 3 jaar mee door heb gevochten.Daar is toen een vergroeiing in ontstaan en dat is eigenlijk niet meer goed gekomen.
D.S:Heb je echte vrienden aan het kickboksen overgehouden?
Ja,ik heb er een paar vrienden aan overgehouden.Een ervan is echt een maat van me en dat is Peter Aerts.Daar ga ik nog weleens mee stappen.Die komt altijd bij me langs,maar die heeft het heel erg druk,ook omdat ie nog vecht.Maar ik hoop dat we elkaar als ie het minder druk heeft weer veel gaan zien.Ik heb altijd vreselijk met hem gelachen.Nog steeds!!Hij is echt een vriend voor het leven!
D.S:Wie heeft je de bijnaam ,,Hurricane,,gegeven?
In 1985 deed ik mee met de open karate kampioenschappen van Hawaii,ik versloeg op een dag zes tegenstanders,ik walste over ze heen.Toen we terug kwamen in het trainingskamp in Thailand was Fred Royers daar,hij hoorde hoe ik kampioen geworden was en gaf me toen de bijnaam ,,Hurricane,,.
D.S:Wat verwacht je in de toekomst in het kickboksen te gaan doen?
Ik hoop in de toekomst om een eigen sportschool te openen in Rotterdam - Zuid.
D.S:Zou je nog iets willen toevoegen aan dit interview?
Ja,ik wil al mijn fans over de hele wereld die me altijd gesteund hebben en die me altijd een groot vechter hebben gevonden,bedanken.
Hardstikke bedankt !!!!!!
OSU !!

harry
07-09-2004, 23:16
Hammerkick, is de meester :thumbs: :thumbs: :thumbs:
Geweldig :thumbs: :thumbs: :thumbs:
Peter Smit = gigant :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Highline
08-09-2004, 00:23
erg leuk interview. thanx dirk :thumbs:

payap
08-09-2004, 01:05
thanx dirk. :thumbs:

wat een sensatie was het altijd als peter smit in de ring stond. je hoefde je nooit een seconde te vervelen. ging dan echt een hurricane door de ring

Wix
08-09-2004, 10:43
Thanx, super post :!:

Wheelie
08-09-2004, 10:50
hammerkick is echt goed bezig, leuk man :thumbs:

Infecto Groovalistic
08-09-2004, 10:55
Thanx Hammerkick mooi interview :thumbs:

Anonymous
08-09-2004, 10:57
Dubbeltoppie Hammerkick :thumbs: :thumbs: ,


Het was een mooie tijd die gelukkig veel mensen nog in het geheugen gegrift staat. De vechtlust en het doorzettingsvermogen van Peter werkte altijd heel opzwepend, de hele zaal leek gek te worden wanneer Peter zijn werk aan het doen was. Peter zelf veel succes gewenst met zijn sportschool.

Justinian
08-09-2004, 10:57
Cool interview Hammerkick, thx :thumbs:

kyokushin
08-09-2004, 15:47
thanks :thumbs:

Anonymous
08-09-2004, 16:17
thanks :thumbs: :x klasse amigo"s :maskills:

harryg
08-09-2004, 16:26
Bedankt Dirk. :thumbs:

robholland
09-09-2004, 12:41
super interview :thumbs:
BTW, uit welke tijd komt dit interview eigenlijk?

harry
09-09-2004, 13:25
super interview :thumbs:
BTW, uit welke tijd komt dit interview eigenlijk?

Heb jij het wel echt gelezen? :wink:

Hammerkick
09-09-2004, 18:33
http://www.samouraitv.com/img_upload/boutique/dvd-121_web_big.jpg
Hardstikke bedankt allemaal voor de reacties !!
Het interview is van vrijdag 23 juli 2004,ik heb dit interview gedaan voor de franse site http://www.samouraitv.com/ daar is een dvd te koop met muay thai partijen tussen thais en nederlanders,peter smit vs changphuak kiartsongtit 1staat op de dvd en de fransen zijn zo wild van deze partij,dat ze mij hebben gevraagd of ik peter wilde interviewen en filmen,ik hoop dus,dat eens het interview erop komt.wat tot nog toe is dat niet gebeurd,maar wie weet.
Bedankt allemaal !!! Groeten Dirk.

Jarno
09-09-2004, 19:13
http://www.samouraitv.com/img_upload/boutique/dvd-121_web_big.jpg
Hardstikke bedankt allemaal voor de reacties !!
Het interview is van vrijdag 23 juli 2004,ik heb dit interview gedaan voor de franse site http://www.samouraitv.com/ daar is een dvd te koop met muay thai partijen tussen thais en nederlanders,peter smit vs changphuak kiartsongtit 1staat op de dvd en de fransen zijn zo wild van deze partij,dat ze mij hebben gevraagd of ik peter wilde interviewen en filmen,ik hoop dus,dat eens het interview erop komt.wat tot nog toe is dat niet gebeurd,maar wie weet.
Bedankt allemaal !!! Groeten Dirk.

die partij van peter is top !!! hij vocht echt voluit tegen die thai, ze moesten bijde zwaar incasseren, geen hoogstaand technisch werk maar echt knokken om tezien wie er sterker was :thumbs:
goed interview trouwes

Hammerkick
09-09-2004, 20:21
http://www.budovideos.com/images/screengrabs/9131/9131-1.jpg
De dvd is ook te krijgen bij budovideos,kijk op :
http://www.budovideos.com/shop/customer/product.php?productid=18209&cat=&page=1