PDA

View Full Version : gaat goed in NL: Justitie overbelast met ontslagzaken



max mulder shihan
09-09-2004, 17:10
Uit betrouwbare bron vernomen dat justitie volkomen vast loopt door het grote aantal ontslagaanvragen in Nederland, rechters hebben al geprotesteerd tegen de gang van zaken omdat andere zaken hierdoor niet afgehandeld kunnen worden. En maar blijven beweren dat het werk voor het oprapen ligt in Nederland, er wordt ons een groot rad voor de ogen gedraaid.

Justinian
09-09-2004, 17:29
Uit betrouwbare bron vernomen dat justitie volkomen vast loopt door het grote aantal ontslagaanvragen in Nederland, rechters hebben al geprotesteerd tegen de gang van zaken omdat andere zaken hierdoor niet afgehandeld kunnen worden. En maar blijven beweren dat het werk voor het oprapen ligt in Nederland, er wordt ons een groot rad voor de ogen gedraaid.
Ik vind het qua werkgelegenheid nog wel meevallen hier. Vorig jaar ben ik eens naar het uitzendbureau gegaan en binnen één dag had ik een baan. Toen ik vond dat het tijd werd voor wat anders was ik na één sollicitatie aangenomen als jurist. Wat later werd ik gebeld of ik bij het ministerie van LNV aan de slag wilde en ben toen weer overgestapt. Al met al vind ik het dus wel meevallen. Het kan wel zijn dat er in bepaalde sectoren wat minder werkgelegenheid is, maar als je wilt werken kun je over het algemeen ook wel aan het werk komen. Je kunt alleen niet altijd even kieskeurig meer zijn.

max mulder shihan
09-09-2004, 18:05
Uit betrouwbare bron vernomen dat justitie volkomen vast loopt door het grote aantal ontslagaanvragen in Nederland, rechters hebben al geprotesteerd tegen de gang van zaken omdat andere zaken hierdoor niet afgehandeld kunnen worden. En maar blijven beweren dat het werk voor het oprapen ligt in Nederland, er wordt ons een groot rad voor de ogen gedraaid.
Ik vind het qua werkgelegenheid nog wel meevallen hier. Vorig jaar ben ik eens naar het uitzendbureau gegaan en binnen één dag had ik een baan. Toen ik vond dat het tijd werd voor wat anders was ik na één sollicitatie aangenomen als jurist. Wat later werd ik gebeld of ik bij het ministerie van LNV aan de slag wilde en ben toen weer overgestapt. Al met al vind ik het dus wel meevallen. Het kan wel zijn dat er in bepaalde sectoren wat minder werkgelegenheid is, maar als je wilt werken kun je over het algemeen ook wel aan het werk komen. Je kunt alleen niet altijd even kieskeurig meer zijn.

Sorry Justi, maar je spreekt nu wel erg in understatements.

Virus
09-09-2004, 18:10
Leg uit...

Op die ervaring is toch niets af te dingen Max...

max mulder shihan
09-09-2004, 18:16
Leg uit...

Op die ervaring is toch niets af te dingen Max...

Later moet zodadelijk naar de Dojo.maar alvast een feit in de hbo en academisch sector komt de klap vrijwel niet aan, dit in tegenstelling tot de lager opgeleide sectoren.

Virus
09-09-2004, 18:17
Daar heb je een punt... :roll:

harry
09-09-2004, 19:32
Justinian=correct

Zoals ik al zei spotje vanmorgen op de radio randstad uitzendbureau binnen 24u gegarandeerd 3 banen aangeboden, ongeacht niveau.

O, nee tis makelijker om te trekken(en dan bedoel ik niet op de wc)

Ben het beu om te moeten werken voor profiteurs :twisted: , mensen die het echt nodig hebben of niet anders kunnen doe ik het graag voor! :thumbs:

Blijven roepen dat er geen werk is is dus gewoon onzin, als je gezond bent en wilt ister dus gewoon werk! :lol:

Max ieder zijn eigen mening maar ik vin het moet wel kloppen, eeh en nu heb ik ook niet de waarheid in pacht dat weet ik ook wel :wink:

Justinian
10-09-2004, 07:24
Justinian=correct

Zoals ik al zei spotje vanmorgen op de radio randstad uitzendbureau binnen 24u gegarandeerd 3 banen aangeboden, ongeacht niveau.

O, nee tis makelijker om te trekken(en dan bedoel ik niet op de wc)

Ben het beu om te moeten werken voor profiteurs :twisted: , mensen die het echt nodig hebben of niet anders kunnen doe ik het graag voor! :thumbs:

Blijven roepen dat er geen werk is is dus gewoon onzin, als je gezond bent en wilt ister dus gewoon werk! :lol:

Max ieder zijn eigen mening maar ik vin het moet wel kloppen, eeh en nu heb ik ook niet de waarheid in pacht dat weet ik ook wel :wink:
Zo zie ik het ook Harry, waar een wil is is een weg!

In dat spotje gaven ze aan dat je makkelijk als heftruckchauffeur aan de slag kunt en daar vragen ze echt geen HBO of universiteit voor. Ook zou je direct aan de slag kunnen als call center medewerker en ook daar heb je in principe geen hbo opleiding voor nodig (uitzonderingen daargelaten).

redjuh
10-09-2004, 08:06
moet je maar kunnen als je al 20 jaar been een bedrijf hebt gewerkt...

Justinian
10-09-2004, 08:16
moet je maar kunnen als je al 20 jaar been een bedrijf hebt gewerkt...
Als jij in een auto kunt rijden, dan kun je ook een heftruck besturen. Zelfs als je geen rijbewijs hebt zou het moeten lukken (ik zat op m'n veertiende al op de heftruck vrachtwagens te lossen). Call center werk moet ook kunnen. Bij Planet waar ik heb gewerkt, werken ook oudere mensen die ontslagen zijn of met de vut zijn. Zoals ik al aangaf: waar een wil is is een weg.

mama
10-09-2004, 08:44
ok ik probeer al zeker 1 jaar aan werk te komen
ben heel wat uitzendbureau's afgeweest. Maar krijg iedere keer het antwoord sorry mevr. maar voor u hebben we geen werk.
waarom? omdat ik niet fulltime wil werken. (kan werken)
en dat schijnt er moeilijk te zijn
dus werk voor het oprapen???????
nee hier niet

Impulse
10-09-2004, 08:50
Hier ook niet, Zelfde verhaal van we hebben geen passend werk voor je. En ik wil juist Full-time werken, maar ze komen alleen met uren van 20 uur ofzo, daar kan ik geen rekeningen mee betalen. Heb werkervaring zat in zakelijke dienstverlening zowel op kantoor als in de beveiliging. Terwijl ze in de beveiling zat mensen zoeken en nog zeggen nee we hebben niets. :evil:

harry
10-09-2004, 08:53
Da's gek mamma kan niet aan een baan komen voor halve tijden en krijgt alleen maar full-time banen.
En impulse kan niet aan een full time baan komen en ...
Gewoon ff ruilen :wink:

mama
10-09-2004, 08:55
ligt misschien aan de plek waar we wonen?
ff verhuizen?
;)

Justinian
10-09-2004, 09:11
Bij Planet mocht je zelf kiezen hoeveel uren je wilde werken (min. 12u en max. 40u). Ze zoeken er zeer regelmatig mensen. Missschien moet je toch maar overwegen te verhuizen naar het oosten van het land Marieke ;)

mama
10-09-2004, 09:33
hihi
zou wel gezellig zijn enne..................
:oops:

Tsuki
10-09-2004, 09:57
dichter bij ., whats his name .......... ;-)

max mulder shihan
10-09-2004, 13:58
Hier in de regio gaan er flink wat miden ennklein bedrijven op de schop, het gros van deze mensen vind GEEN nieuwe baan omdat ze er simpelweg niet zijn. als er
20 mensen ontslagen worden, bv uit de metaalsector en er zij 3 vacatures vrij waarvan er een in de metaal en 2 in een slachthuis waar laat je dan die 19 mensen :?: Omscholing ook zo'm mooi woord maar mensen die worden omgeschoold zijn vaak een stuk ouder dan mensen die hun opoleiding hebben afgemaakt en 2a3 jaar gewerkt hebben ,als een werkgever iemand zoekt wie neemt hij dan aan ,juist de jongere die kost hem minder als iemand van bv 45 jaar
Iemand die ik goed ken gaat elke morgen om half vijf in de auto naar zijn werk [dik 2uur rijden] ,en dan negen en een half uur aanwezig waarvan 8 uur keihard werken en dan weer terug, en dat 5 dagen in de week voor een minium loon. dat houd toch geen mens vol.

harry
10-09-2004, 14:13
Iemand die ik goed ken gaat elke morgen om half vijf in de auto naar zijn werk [dik 2uur rijden] ,en dan negen en een half uur aanwezig waarvan 8 uur keihard werken en dan weer terug, en dat 5 dagen in de week voor een minium loon. dat houd toch geen mens vol.

Bedoel je dat ik dus maar gewoon voor die man moet gaan werken?


Als hij dit "kei-hard" werken volhoud weet ik gegarandeerd zeker dat tie daar voor beloond zal worden, en weet ik zeker dat er een baas op hem staat te wachten dichter bij hem in de buurt, of die hem beter betaald.

En welke regio woon je dan waar het zo krap is, in 2 uur tijd rij je om half 5 sóchtens toch bijna heel nederland door

harry
10-09-2004, 14:15
Volg een cursus zwemonderwijzer, heb je in de zomer zowiezo al gegarandeerd een baan!

mama
10-09-2004, 14:20
ja wil bij je komen werken
zit er wel weer aan te denken
ben er ooit aan begonnen
maar het nadeel is dat het in het weekend is en dat ik dan weer oppas moet regelen

max mulder shihan
10-09-2004, 14:24
Iemand die ik goed ken gaat elke morgen om half vijf in de auto naar zijn werk [dik 2uur rijden] ,en dan negen en een half uur aanwezig waarvan 8 uur keihard werken en dan weer terug, en dat 5 dagen in de week voor een minium loon. dat houd toch geen mens vol.

Bedoel je dat ik dus maar gewoon voor die man moet gaan werken?

Nee dat bedoel ik niet , geef alleen maar aan dat er genoeg mensen zijn die echt wel werken willen. wij wonen in het zuid oosten en deze jongen moet naar de grens van belgie in braband, op veel stukken mag je [provinciale wegen ]niet harder dan 80km per uur ,rij je harder[wat kan je gebeuren om die tijd ] staat er regelmatig politie en ben je het lul.



Als hij dit "kei-hard" werken volhoud weet ik gegarandeerd zeker dat tie daar voor beloond zal worden, en weet ik zeker dat er een baas op hem staat te wachten dichter bij hem in de buurt, of die hem beter betaald.

Hij werkt echt kei hard ,werkt in een slachthuis waar ze op een soort van accoord basis werken niet genoeg kl geslacht vlees ook niet genoeg pleuro.




En welke regio woon je dan waar het zo krap is, in 2 uur tijd rij je om half 5 sóchtens toch bijna heel nederland door

Was al beantwoord, Harry ik ben het voor een groot deel met je eens maar het is niet zo gemakkelijk als sommige van de hier postenden het willen laten lijken om aan werk te komen.

harry
10-09-2004, 15:34
max mulder shihan, idd tis natuurlijk niet echt makelijk, en respect voor die man in het slachthuis, das idd beulen werk!

max mulder shihan
10-09-2004, 19:57
Inderdaat beulen werk,maar deze man slacht niet hij beent uit superzwaar werk en slecht voor je lijf koude omgeving en nat word veel schoongespoten en mensen die dit lang doen maken grote kans op gewrichts ontstekingen en meer van dat soort ellende. bij ons in de regio gaan veel kleine en middel grote bedrijven naar de klote. Hoe staat het bij jullie er voor?