PDA

View Full Version : Kalusha weet van geen ophouden

Hollandpride
11-09-2004, 13:55
Kalusha weet van geen ophouden

10/9/2004 10:18

Begin augustus kwam Bwalya Kalusha nog één keer in actie voor Zambia. Een maand later verraste hij vriend en vijand met een succesvolle invalbeurt tegen Liberia. En daar blijft het niet bij voor de 41-jarige bondscoach.
Als het aan de bondscoach zelf ligt, kan het Zambiaanse voetbalvolk nog meer verwachten van international Kalusha. 'Ik ben nog steeds fit. Ik hou er van mezelf in conditie te houden', zei Kalusha tegen Reuters. 'Ik vind het leuk met de jongens op het veld te staan, om ze uit te dagen. Maar ik moet ook realistisch zijn over de bijdrage die ik kan leveren op mijn leeftijd.'

In het WK-kwalificatieduel met Liberia bereikte Kalusha zaterdag een mijlpaal. Met zijn invalbeurt kwam de oud-PSV'er op honderd interlands. Kalusha, die ook de rol van bondscoach vervult, bekroonde de internationale mijlpaal met het winnende doelpunt.

Of Kalusha interland nummer 101 gaat spelen bepaalt hij zelf, en niemand anders. Want Kalusha de bondscoach moet beslissen of Zambia Kalusha de speler nog nodig heeft. Op 10 oktober, als Kongo de volgende tegenstander in de WK-kwalificatie is, weten we meer.

Hollandpride
11-09-2004, 13:56
Geweldige speler :thumbs: