PDA

View Full Version : Interview Valon Basha



Highline
12-09-2004, 14:38
Deze maand, Valon Basha, de man die iedereen verraste door Patrick Erikson te verslaan op de Superleague in Rotterdam. De sympathieke Brusselaar nam een beetje tijd vrij om ons antwoord te geven op onze vragen over zijn vorig en komend seizoen en zijn voorbereiding in Thailand deze zomer.

- Valon, hoe gaat ie?
Alles gaat heel goed met mij dank je.
- Jou vorig seizoen , geslaagd ?
IK heb een heel goed seizoen achter de rug en vooral enorm veel geleerd van de tegenstanders waar ik tegenover stond. Ik ben een gelukkig man.
- Je traint op regelmatige basis met namen als Swerts, Kraus, Toure?
Ik heb het geluk om samen met die mensen te kunnen trainen, ze helpen mij enorm met de nodige vooruitgang en ik kan ze daar niet dankbaar genoeg voor zijn.
- Deze zomer heb je jou voorbereiding in Thailand gedaan, was dit de eerste keer?
Ja, Thailand was de eerste keer voor mij. Fantastisch land al moet ik wel toegeven dat ik me beter voel als ik me thuis kan voorbereiden in m’n eigen omgeving. Maar ik moet zeggen ik had het geluk om met Gregory Swerts en Toure Abdoul samen te reizen, te trainen en alles die daarbij hoort!! We hebben ons echt professioneel voorbereid alleen spijtig dat we geen wedstrijd hebben kunnen regelen. Een droom die zeker ooit nog wel eens in vervulling zal gaan.
- Hoe was het met Swerts en Toure , drie weken samen ?
Het kon echt niet beter zijn. We hebben ons rot geamuseerd en we zijn gewoon voor alles samen gebleven. Tijdens de trainingen ging het er professioneel en soms hard aan toe maar voor of achter de trainingen was het veel lachen geblazen.
- Wat zijn de plannen voor het komende seizoen?
Voor het nieuwe seizoen hoop ik me te kunnen meten met de beste in m’n gewichtscategorie. Ik denk dat ik er stilletjes aan klaar voor ben en ik wil voor mezelf weten waar ik sta. Ik kan er alleen maar beter van worden!!
- Op 23 okt. komt de partij met Arnaud Lemahieu, een partij dat Arnaud zelf heel graag wilde. Hij vroeg de rematch aan omdat hij dacht dat er voor hem meer in zat toen, wat denk je er zelf van?
Arnaud is echt een moedige jongen en ik heb enorm respect voor hem maar eerlijk gezegd denk ik niet dat hij me iets kan leren. Dit jaar zal ik dit nog maar eens duidelijk maken zodat er geen twijfel meer mogelijk is.
- Hoe vond je de vorige editie Fight of the Gladiators en welke herinnering hou je ervan over ?
Wat me vooral is bijgebleven is de stiptheid van de promotor en de professionele uitstraling van het gala, ik was echt verrast, het is spijtig genoeg wel eens anders.
- Heb je nog andere gala’s bezocht vorig seizoen en volg je de Belgische scène een beetje?
Ja, ik vind in ieder geval dat het niveau enorm stijgt, we zijn dus op de goeie weg.
- Wie zijn zo een beetje de mensen die er voor jou uitspringen in België?
Zonder enige twijfel Gregory “ChiKO� Swerts, Yilmaz Demirkapu, en de mensen uit m’n club zoals Rahhaoui en Naim, al zal ik er wel veel vergeten hebben..
- De studies hoe gaat het daarmee?
Nog 4 examens heb ik voor de boeg en dan is het over. Eerlijk gezegd zijn m’n studies moeilijker dan het boksen maar ik zet door, ik kom er wel al zal het niet makkelijk zijn.
- Wil je nog iets kwijt aan de mensen die dit lezen?
Vooral dank u wel om deze sport trouw te zijn. Voor ons is het niet altijd makkelijk, je moet er veel voor laten en mentaal vraagt het enorm veel van je. Wat mij betreft zal ik er in ieder geval alles aan doen om m’n partijen zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor het publiek. Thaiboksen is een mooie sport, aan ons om dit te tonen !!

- Bedankt Valon.


http://www.newsline.be/images/interviews/0604/01.jpg
Valon Basha (l), Gregory "ChiKO" Swerts (gele broek), Toure Abdoul (r)

http://www.newsline.be/images/interviews/0604/02.jpg
Valon Basha, Ronald McDonald, Toure Abdoul

Gulo gulo
12-09-2004, 23:01
Thanks voor het interview