PDA

View Full Version : Vrouwen die gelijkheid eisen in mannensport wereld.



Anonymous
22-09-2004, 21:12
Goede dag ik ben nieuw dus eerst,mij voorstellen.
Noem mij maar Alley Cat daar ik wat meer verstand van catfight heb dan van worstelen.
Ik heb voor de FCW wat gewerkt als manager/timekeeper-mee geschreven aan Lady Wrestler strip(in 96)+geschreven voor NL worstelbladen.
Heb als puber catfight,aikio,wat karate geleerd om mij te verdedigen(op school o.a).
Het onderwerp ik hoor/zie vaak dat vrouwelijke freefighters-boxers gelijkheid willen.
Ja geld,erkenning,net zulke goede kleedkamer enz,hebben ze ongelijk dacht het niet?
Irma Verhoef bvb verdient zelfde randvoorwaarden kwa die 3 punten als een Bas Rutten of een Gilbert Yvel.
Reageer wie dan ook al ben niet eens met mij!

Ronald
22-09-2004, 21:34
Hey Alley Cat, welkom hier :D . Maak ff een accountje aan om te beginnen, dat praat wat makkelijker :wink: .

Voor vrouwen in de vechtsportwereld geldt naar mijn idee hetzelfde als mannen: een kwestie van vraag en aanbod. Waarom zou dat bij vrouwen anders werken dan bij mannen?

Marco (scheids)
22-09-2004, 21:42
In princiepe heb je misschien wel gelijk, maar je kan en mag een Irma Verhoef toch niet vergelijken met een Bas Rutten of Gilbert Yvel, ik weet dat Irma er waarschijnlijk net zoveel voor traint als beide andere vechters, maar je vergelijkt ze wel met wereldtoppers die waar dan ook in de wereld publiek trekken.

In het mma zijn er nu eenmaal veel minder vrouwen te vinden dan mannen, en is er dus veel meer, en een grotere competitie bij de mannen wat dus inhoud dat als een ver komt dus meer gevraagt wordt en dus ook een hogere gage vragen/krijgen.

Een mooi omgekeerd voorbeeld is misschien wel strippen, waarom krijgen vrouwen daar veel meer voor betaald dan mannen??

Wel een leuke stelling trouwens voor iemand die hier voor de eerste keer komt....

lange
22-09-2004, 21:56
Goede topic, maar ik ben het volledig met Ronald en Marco eens. Dezelfde reden dat Katja Schuurman tonnnen krijgt van Playboy en ik niks als ik voor de vrouwlijke variant poseer, ha ha.

redjuh
23-09-2004, 01:00
idd gelijk betalen is geen optie, want het gaat namelijk om commercie, en vrouwenspartijen zijn voor het grote publiek nou eenmaal minder interessant dan mannenpartijen. dat kan ik onderbouwen... als er volgend jaar op de card in de arena alleen vrouwenpartijen zouden staan, zou de zaal nog niet halfvol komen.

wat alle andere punten betreft ja hoort het gelijk te zijn. vrouwen verdienen net zoveel respect als mannen, en dienen ook met hetzelfde respect behandeld te worden. dat respect uit zich in de vorm van fasciliteiten, waardering etc.

HUNTER
23-09-2004, 01:15
als er volgend jaar op de card in de arena alleen vrouwenpartijen zouden staan, zou de zaal nog niet halfvol komen.


nou daar kun je je nog wel eens in vergissen denk ik..... :D :D laat de aardbeienvla maar komen ;)

nee nu ff serieus: Het is gewoon zo dat vrouwelijke vechters net zo veel trainingsarbeid verrichten als hun mannelijke collegae, alleen worden de partijen inderdaad minder gewaardeerd. Dit komt volgens mij doordat er enerzijds gewoon te weinig vrouwen aan vechtsport doen waardoor de top smaller is en de kwaliteit dus lager, maar anderzijds ook omdat vechtende vrouwen nog steeds niet echt een volledig geaccepteerd fenomeen is.

Dat zie je bij het judo ook, Nederland mag van de europese judo unie ieder jaar een internationaal grand prix toernooi organiseren. Het ene jaar voor de mannen en het andere jaar een vrouwentoernooi. Met een mannentoernooi heb je bijna altijd een uitverkocht huis, terwijl er bij de dameswedstrijden bijna niemand zit. Erg jammer overigens

Hollandpride
23-09-2004, 16:15
Het draait alleen maar om amusementswaarde en dan is een mannengevecht gewoon leuker om te zien.

lady in red
23-09-2004, 18:24
ben het eens met wat er gezegt word. toch is het wel zo dat er op vrouwenvechten vaak neergekeken word, als ik train (nee niet op wedstrijdniveau, maar toch) willen sommige jongens niet tegen me trainen omdat ik niet genoeg zou zijn, puur omdat ik vrouw ben. als mn trainer me dan toch tegen ze laat sparren, vinden ze me erna eigenlijk toch wel goed. Toch jammer dat er zulke vooroordelen zijn. qua geld snap ik dat ze minder krijgen dan mannen omdat er minder publiek voor is, maar waarom zouden ze niet zelfde kleedkamers enz hebben? dat is imo echt onzin.

Dennis
24-09-2004, 01:00
Alley Cat, dit zie je natuurlijk niet alleen binnen de vechtsporten maar eigenlijk bij elke sport.
Zou op dit moment ook geen sport kunnen bedenken waar de vrouwen meer/gelijk betaald krijgen dan de mannen

Ronald
24-09-2004, 08:39
Zou op dit moment ook geen sport kunnen bedenken waar de vrouwen meer/gelijk betaald krijgen dan de mannen
Paardensport misschien?

redjuh
24-09-2004, 08:42
bingo

Dennis
24-09-2004, 08:50
Zou op dit moment ook geen sport kunnen bedenken waar de vrouwen meer/gelijk betaald krijgen dan de mannen
Paardensport misschien?

Wie, de paarden of de ruiters?

someone
24-09-2004, 09:18
tis gewoon waar, als er vrouwen op het programma staan levert dat lang niet zo veel geld op bij de promoter als dat je heren hebt.

En de mannen zullen altijd meer betaald krijgen, terwijl de vrouwen er net zo hard voor trainen als de mannen, en soms misschien wel harder en meer.
Je kunt een vrouwenmatch niet vergelijken met een herenmatch, dat nooit.

Vroeger was het zo dat als er heren waren ging iedereen kijken en zodra er een vrouwenpartij kwam ging iedereen pauze nemen, wat drinken naar de wc etc.
Niet dat ik zo oud ben, maar dit was in het begin, de opkomst van het vrouwenvechten.

Anonymous
24-09-2004, 21:27
Hallo allemaal bedankt voor het reageren op mijn stelling.
Lady in red heb ik mailtje gestuurt met wat extra blabla.
Dacht dat het Lange was als jij in de Play Girl wil staan,ben je 3 jaar te laat.
Play Girl de NL versie is er niet meer,dus geen spiernaakte Barry Hay enz.
Even serieus ik zag in Freestyle Championship Wrestling de 3 klasse.
Veteranen zoals die rond Europa worstelen,de vrouwen waar sommigen worstelde+mooi waren+rookis en side-kicks.
Gelukkig heb niet in martial arts wereld,daarom mijn stelling beetje gelijkheid over de hele linie.

ashi76
25-09-2004, 02:15
Hey Alley Cat, welkom hier :D . Maak ff een accountje aan om te beginnen, dat praat wat makkelijker :wink: .

Voor vrouwen in de vechtsportwereld geldt naar mijn idee hetzelfde als mannen: een kwestie van vraag en aanbod. Waarom zou dat bij vrouwen anders werken dan bij mannen?

Ronald = correct.

Tevens kunnen we je dan acces geven tot ons veelgeprezen multimedia gedeelte. ;)

lil´kickboxer
25-09-2004, 23:04
Ik vind dat vrouwelijke vechters evenveel respect verdienen als de mannelijke vechters. Vrouwen trainen net zo hard voor een partij als de mannen! Dat men vrouwenpartijen minder leuk vindt dan mannenpartijen, dat vind ik wel jammer. Natuurlijk heb je vrouwenpartijen die er niet mooi uitzien, maar dat heb je ook bij de mannen. Voor een partij van bijvoorbeeld Lucia Rijker, Ilonka Elmont, Germaine de Randamie, Esmee Steinvoort...daar zou ik zeker wel gaan zitten! En die vind ik zeker niet minder dan een mannenpartij, misschien zelfs wel mooier!

Anonymous
25-09-2004, 23:54
Het is een kwestie van nivo. Mannen zijn nu eenmaal fysiek beter in staat te vechten. Wanneer vrouwen beter in staat zijn te vechten, dan kijk ik liever naar vrouwen (die vechten. In het algemeen kijk ik wel liever naar vrouwen :) ), en dan zullen vrouwen meer geld binnenbrengen, en dus verdienen. Vind wel dat ze verder wat betreft de faciliteiten, respect etc. hetzelfde moeten krijgen.

Anonymous
09-10-2004, 00:48
Ik vind het een goede zaak dat de vrouwen evenveel respect krijgen als de mannen.
Ze moeten vaak er meer voor opofferen en ze zijn zo lang in het verdomhoekje gedreven in de vechtsportwereld.
Weinig wedstrijden, weinig animo.
Ja goed het blijft een kwestie van vraag en aanbod.
Maar je merkt dat in USA en Japan zowiezo beter geregeld is.

Leonardo
09-10-2004, 09:05
Gelukkig is er veel verschil tussen mannen en vrouwen, moeten we zo houden :wink: